Jump to content

Photo

Iron Sky: The Coming Race


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#26 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 June 2013 - 12:47

Det var ju inte första gången heller, Star Wreck var väl helt crowdfoundad. Men båda gjorde det innan fenomenet blev populärt kan man säga.

 

Mmm, så var det nog. Definitivt att det var innan det här med att crowdfunding blev stort. Fast det var väl mer vänner till skaparna och andra bekanta som hjälpte till att anskaffa pengarna. Är dock inte helt 100 på det. Kanske att det står något om det hela via officiella hemsidan.


Edited by Garm, 30 June 2013 - 12:48.


#27 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 July 2013 - 08:14

Insamlingen förlängdes med 10 dagar;

  • »Timo Vuorensola posted an announcement 7 days ago
    TEN MORE DAYS – NOW TARGETING ENTERPRENEURS First, let me thank you all for the amazing work we have done raising over $100000 for the sequel of Iron Sky – this is truly, totally amazing. We have now under 48 hours left on the campaign, but just got contacted by IndieGoGo, who granted us 10 more days to finish what we started, since we’ve done so well so far.
    We decided to take the opportunity and extend the campaign for 10 more days – and focus those 10 days to get companies and entrepreneurs onboard the revolution! We have launched 5 new perks, focusing mainly to entrepreneurs and companies – but to pull this off in the next 10 days, we need your help.«
    — [Källa]

...och nu så har man slutligen passerat målet:

  • »Timo Vuorensola posted an announcement 2 hours ago
    We crossed the $150000 mark yesterday with the campaign, but the game is still on – and going on full speed! With 50 hours left, the campaign has raised now over $159000 — that’s OVER 9000 of its’ original goal! Let’s keep the momentum going, spread the link www.igg.me/at/thecomingrace to your friends and tell them it’s the last moment to join – and see if you feel like upgrading one of the perks you have claimed!«
    — [Källa]

I skrivande stund har man rentutav passerat $160000. :thumbsup:

  • »$162,768 Raised of $150,000 Goal 48 hours left« — [Källa]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#28 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 July 2013 - 22:06

Mmm, jag såg det någon dag efter att den ursprungliga insamlingstiden var avslutad. Eller avslutad och avslutad, det var den ju bevisligen inte. Riktigt fint att man nådde målet och nu kan få in bonuspengar. I skrivande stund har dom plussat på lite till och är nu uppe i $168,135 med 34 timmar kvar. Looking good! :D



#29 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 July 2013 - 22:55

En liten uppdatering nu när den första insamlingen är avklarad.

 

Happy to announce the results of the first crowd funding campaign of Iron Sky The Coming Race! We raised $182,557 USD in 57 days with 3517 individual funders – going 22% over the target amount of $150000. Thank you so much to all the contributors and those who have supported the campaign during these two months.

 

With this, we will be writing the script for the film, shoot at 3-4 minute promo to be released next year and come up with a sound production and financing plan for the film.

 

I will be writing a thorough “how-to” instructions blog post to Iron Sky blog on the campaign to help others following the same route on how to run a successful crowd funding campaign on a platform.

 

Again, my sincere thanks to everyone, it has been an amazing, very hectic two months. Now, I’ll take few days off, then roll the sleeves and get to work!

 

(All the contributors will be contacted in the coming days for the delivery details of the perks.)



#30 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 February 2014 - 22:10

Nu kommer en första synopsis för uppföljaren:

  • »A press release was recently sent out during the 2014 Berlin Film Festival, outlining the plot as follows: “20 years ago Earth was ruined in a nuclear apocalypse. What’s left of humanity is trapped on the Moon – which is now falling apart as well. Mankind’s only hope is to send a small team into the Center of the Earth to retrieve the mythical Holy Grail. All that stands in their way is an ancient race of reptilian humanoids and an army of dinosaurs. How hard could it be?” Other than that, political propaganda and religion will still be the underlying theme of the movie.« — [Källa]

Det står mer i artikeln, bla ett grovhugget schema:

  • »The script should be ready by the end of 2014, with shooting taking place in 2015 and a release “sometime in 2016″ on “all possible platforms”, according to the director. And should the sequel fail, there has been mention of both a prequel and a TV series in this unlikely Finnish franchise.« — [Källa]

Det kommer bli lite väntan, men det var det ju inför första filmen också, men jag har på känn att det kommer vara värt det.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#31 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 October 2014 - 16:44

I senaste nyhetsbrevet bjuds vi på en ny poster:
PFkLa0b.jpg

Riktigt läcker liten sak.

Och ja, bilden är absurt stor...

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#32 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 October 2014 - 17:22

Dock inte lika galet stor som den i #12. Den var absurt stor.

Snygg. Gillar att man poängterar att den är producerad av oss fans. Undrar vad det är som kommer att hända 6 november.

#33 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 October 2014 - 18:24

Det var nu när du säger det ett meddelande som hörde ihop med postern:

The Battle Begins - Help Needed / The Battle Begins on November 6th!
 
Troopers! We're proud to present the brand new teaser poster for Iron Sky The Coming Race - here it is: http://imgur.com/PFkLa0b (Artwork by Alen Grujic).
The teaser poster predicts our next major move towards the production, as we're about to launch our next phase in the crowd funding campaign on November 6th, alongside with a damn cool promo we shot earlier this year.

So stay tuned, November 6th is the big day, and the best help you can do is to share the poster to your networks. And remember, our Facebook page and Twitter account are the places you'll hear the news first, so click Like and Follow if you haven't done so already!

A great big dino ROAR to you all!
Timo & Iron Sky Team


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#34 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 October 2014 - 20:48

Tackar. Så dom vill ha mer pengar. Inget konstigt i sig, men man undrar ju hur länge folk har råd att öppna upp plånboken och vad som händer med projektet ifall dom inte får in det som behövs. Men givetvis håller man tummarna för att man ska få se den här filmen i framtiden.

#35 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 October 2014 - 21:59

Kostar ju pengar att göra en film. :) Följande står på den gamla kampanjsidan:

  • »In the first phase, we are looking to raise $150 000. This money will be used to produce a full script for the film, a clear production plan including a budget, and a four to five minute promo reel to help us with further funding. In exchange, we'll let those who contribute to read the script, comment it, or even get a (small) speaking role in the upcoming promo.« — [Källa]

Så nu torde manus och promo vara klara att använda för att få de stora pojkarna att lätta på plånboken.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#36 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 November 2014 - 03:43

Absolut. Hoppas bara dom vet när "enough is enough" så att det inte slår tillbaka på dom själva eller produktionen. Det är en fin balansgång det där med att be om hjälp med finansieringen av en film från oss vanligt dödliga.

 

Så i den bästa av världar kanske man snart kan få lite större sponsorer utan vår hjälp och utanför drömfabrikens inblandning. Det sistnämnda vill dom ju verkligen undvika och jag förstår dom till fullo. :)


Edited by Garm, 01 November 2014 - 03:44.


#37 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 November 2014 - 10:08

Det här är ju ett gäng som sysslade med crowdsourcing redan innnan crowdsourcing var ett begrepp. Så jag tror och hoppas på att de kan hålla balansen igenom det här.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#38 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 November 2014 - 00:03

Hehe. Jo, ser man hur Star Wreck kom till världen så borde man inte oroa sig över att den här filmen inte skulle bli gjord. Med Star Wreck så blev dom väl uppbackade av ett filmbolag först när den skulle ges ut på DVD, om jag inte minns helt fel. Nästan samma sak som nu, med andra ord. Det återstår väl dock att se hur dom väljer att få ut filmen till alla som vill se den.



#39 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 November 2014 - 17:10

Vi har en teaser! Och den är riktigt bra. Får mig att längta till 2016 då filmen ska vara färdig.
 



#40 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 November 2014 - 21:23

Oss arme stackare som får vänta tills 2016 innan vi får se den. Avgjort en film jag ser fram emot, nu mer än någonsin.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#41 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 November 2014 - 02:35

Eller hur. Enda hoppet är väl att den letar sig ut på annat sätt och att man kanske kan stilla sin nyfikenhet på det sättet. Annars är det bara att härda ut. Och jag ska ärligt säga att jag gärna stödjer en sådan här produktion. Kanske inte genom crowdfunding, men väl genom att köpa filmen på DVD när det är möjligt.



#42 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 November 2015 - 19:20

Ett första klipp till massorna anlände idag via det officiella nyhetsbrevet:

 


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#43 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 November 2015 - 23:39

Eh, det där klippet sa inte så mycket meningsfullt.

 

Men bra att inspelningen är i full gång. Det ska bli kul att se den när den är klar. :)



#44 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 November 2015 - 10:43

Haha. Jag hade tänkt slänga med en kommentar att det inte är något man direkt går i spinn över men visste inte riktigt hur jag skulle formulera det. :P


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#45 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 November 2015 - 19:23

Misstänkte något sådant så jag tog till orda för oss båda. ;)