Jump to content

Photo

RAGNARÖK


  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#1 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 12 August 2010 - 15:47

Tja, på sistonde har jag blivit ständigt plågad av en episk story event för Nordens Stjärnor, och som en sann horror fan kan jag liksom inte låta bli att jämföra denna nya projekt (en pytteliten droppe i en enorm badkar av idéer och projekt av serier som jag ständigt kämpar) med två av mina absoluta favoriter i både DCs och Marvels comic events: Blackest Night och Marvel Zombies. Och denna projekt går just nu under namnet...

RAGNARÖK

Idén är ganska enkel: Hel, härskarinnan över dödsriket från den nordiska mytologin beslutar att framkalla en ny ragnarök som denna gång kommer att vara slutet för all liv på jorden. Så hon framkallar en gigantisk armé av odöda vikingar och troll och andra monster och det är upp till alla medlemmar i Nordens Stjärnor att försöka stoppa Hel vars mål men i slutändan så är dte bara tre som verkligen kan stoppa henne. Vilka de är, är nåt som jag vill hålla i hemlighet tills vidare.
Men själva principen är att det här kommer att vara något av det mest episka events i Nordens Stjärnors korta historia (jag säger det, för att vi har bara tryckt ut runt fem avsnitt med NS i SSS inkluderad den som kommer ut i nummer 12). Men själva källan är att det här kommer att vara mörkt. Brutalt, skräckfyllt och mycket våld och gore. Precis som jag gillar det ^w^

Än så länge har jag ingen aning om hur många delar det blir och om jag kommer att teckna det eller om jag kommer att leta efter nya talanger att teckna på varje del eller om jag kommer att behöva medförfattare att hjälpa mig. Men det här projektet kommer att innehålla alla medlemmar i NS, även de som inte har dykit upp än, och det blir mycket fajter, skräckfyllda scenarios, och en Stockholm som blir nästan jämnt med marken.

Men som Rob Liefeld, jag må ha massor med bra idéer men jag har alltid svårt att utföra de något mer än medelmåttigt resultat. Lite ironiskt faktiskt, medan Lars kan tendera att ha prenteniösa idéer för SSS som jag och Sebbe tvekar mot, så kommer jag på pretensiösa storylines för serier. Men jag ville bara få ut det ur mig och dela dte med er i denna forum och se va ni tycker.

Edited by DarkPaladin300, 12 August 2010 - 15:48.


#2 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 12 August 2010 - 16:31

Låter underbart kul! Kommer du ha med några av skurkarna vi har skapat? Jag gillar mörker, jag säger kör hårt, vill se mer av det här, och det är snart!
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#3 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 12 August 2010 - 16:45

Låter underbart kul! Kommer du ha med några av skurkarna vi har skapat? Jag gillar mörker, jag säger kör hårt, vill se mer av det här, och det är snart!


Ja, det är det vi kommer att behöva göra, ha en färdig referens sheet plus info om dessa nya anläggningar med skurkar och hjältar och anti skurkar/hjältar. Så om alla ska vara med, måste vi ha referenser.

#4 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 12 August 2010 - 17:02

Om du behöver något om det/dem jag har skapat, säg bara till.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#5 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 August 2010 - 00:31

Hmm, men räcker det inte bra nog med just Hel och hennes odöda fantasy-monster? Känns som om att det vore ett bätre fokus på storyn, om den lades på just den biten.

Varför inte ta tillfället i akt och utveckla nya bovar i form av dessa odöda? Skulle kunna bli ganska intressant, att kombinera olika sorters zombies ( vore ju tråkigt om alla var ruttna på samma vis) med olika monstrum och oväsen från nordisk mytologi.

Vad sägs om nånting sånt här:

Urrv Varträd
----------------
"I livet var han en bitter och utstött varelse, hälften Bergatroll, hälften Jordjätte. Övergiven, hånad och bespottad i sin ungdom, men när han blev äldre växte hans krafter i allt snabbare takt, och han blev snart en fruktad allfarvägs rövare. I gränslandet mellan Utgård ( eller Jotunheim, om man så vill...) och Niflheim, i dom fuktiga mörka skogarna av enormt törnris och ogräs, där var han ensam härskare. Krävande tull och tribut från alla som gick därigenom, och om dom inte kunde ge honom det han ville ha, slet han dom i stycken med sina bara tänder.

Ända tills han kom i konflikt med Uller - Jaktens, skidåkningen och skyttets gud, som han hindrade från att fullfölja ett uppdrag ut till Niflheim. Han höll Ullr från sin plikt i timmar, kanske dagar, genom att ständigt neka honom tillträde till en passage genom törnena, om han inte antog diverse utmaningar i styrka och list dom emellan. Till slut gjorde Uller det enda rätta och dräpte honom med en pil genom hjärtat, och en ytterligare pil genom huvudet, som skickades med sån kraft att den närapå spräckte det itu.

Hans förtappade själ föll genom dom nio världarna, rakt ner i den nedersta nivån av Hel, där han landade i ett hav av isande kallt var, snor och svett. Dom fyllde hans flödande sår, och sen dess varar hans gapande sår för evigt..."
---------

Tänker mig att då han är hälften troll, ett naturväsen som ofta tycks leva i symbios med växter som lever ovanpå dom ( iallafall dom större varianterna, som Urrv's far), och en jordjättina, som består av jorden och urberget inunder oss, så ser det delvis ut som om hans sönderfallna kött och ben är sammansmält med allsköns organiskt bråte, som kvistar, jordkokor och stenar. Ett stort hål finns i hans buk, där ena pilen träffade. Hans huvud är nästan splitt i två, där ena sidan är mer rutten och täckt med mossa och sten, den andra är mer normal, bortsett från ett par fläckar med ruttet kött. Ur såren flödar det till synes oändliga mängder grönt segt slem, och mer lättflytande men extremt illaluktande orange var.

Han bär på en enorm mossbevuxen hammare med ett skaft av förstenat trä, den har två hammar-ändar, den ena består av en sammanväxt boll av avfallna tänder från draken Nidhugg, medans den andra består av skallen från en jätte våldtäktsman, som Hel har dömt att för evigt plågas av dom mäktiga slagen hans hårda huvud får utstå som Urrvs hammare.


Jag har förresten två kvinnliga karaktärer som skulle kunna passa bra här... ett ganska omaka par, som flyr genom rumtiden, från den förra Ragnaröken. Kanske skulle passa bra att introducera dom i en prolog?

Edited by PredaBot, 13 August 2010 - 00:35.


#6 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 August 2010 - 13:35

Oj, det här blir mer roligare än jag trodde.

Men ja, flera av såna förslag kommer jag att behöva, eftersom jag måste göra massor med research om hur Hel och hennes rike funkar, regler och annat plus även mytologiska varelser som jag tänkte ha med i sin odöda status. Jag gör just nu en grovt synopsis av själva storyn, och jag kommer nog att göra en mer detaljerad med hur många delar det blir och dylika samt jag måste ha koll på hur alla NS releterade karaktärer och allt annat så att den kan kopplas till andra events, som Den Forntida Eran i NS universum och vikinga tiden.

Men skicka på mer förslag för karaktärer och det så att jag kan planera de in i Ragnaröks story event.

#7 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 13 August 2010 - 14:32

Håller med att det här projektet känns roligt. Jag gillar dessa episka berättelser samt skräck teman... Har även läst Marvel zombies ganska nyligen. Ser fram emot att få läsa detta ... snart... skynda, skynda.

#8 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 August 2010 - 17:44

You need any help? Jag är helst inte en sådan som vill ge mig in och hjälpa så mycket, för jag vill helst se originalidéen från skaparen, men jag tänkte bara fråga, kommer du att göra att skurkar och hjältar kommer att kämpa tillsammans mot Hels styrkor?
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#9 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 August 2010 - 18:01

You need any help? Jag är helst inte en sådan som vill ge mig in och hjälpa så mycket, för jag vill helst se originalidéen från skaparen, men jag tänkte bara fråga, kommer du att göra att skurkar och hjältar kommer att kämpa tillsammans mot Hels styrkor?

Ja, det blir en ovillig allians mellan alla NS skurkar och hjältar och även de som är neutrala som Lady Lynx och Eliten (en spinoff serie jag planerar att göra också nångång, det hette från början Random men Eliten var bättre och kommer att resultera i en grupp som kan jämföras som Suicide Squad eller The Authority. Lite spoilers om hur mycket jag har på NS).
Även om jag har bra koll på alla karaktär som vi har i NS seriebibel så är det mycket nytt som har dykit upp så jag kommer att behöva lite hjälp från olika håll.

#10 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 August 2010 - 18:10

I början av vårt NS-projekt pratade vi om antalet hjältar. Vi sa nåt i stil med att vi kan ha hur många som helst men att blir det många så får flera av dem vara reservmedlemmar. Som jag ser det så är reserverna ganska initierade i NS regler och hemligheter, men deltar inte i det vardagliga arbetet. Däremot kallar man in dem vid extraordinära hot. Plus att de naturligtvis kan hälsa på och gästspela. Kan det vara en bra idé för NS? Vad tycker ni andra? Om ni gillar det, är det nåt som kan belysas i din serie DarkPaladin300?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#11 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 August 2010 - 18:23

Så du kommer att göra att de släpper ut de värsta skurkarna från våning tio på Havsbergets Mentalsjukhus? Du milde, det kommer inte att bli vackert om du har med mina skurkar som de följande: Grav, Victor Blanc, Nekro, Bloodhand, General Winter, Dockhan, Bobby, Ingen, Råttan och Svarta Örnen, alla som mer eller mindre är genomgalna. Sedan är frågan om Herr Vit ens skulle vilja deltaga i det hela. Fast det skulle vara kul att se dem möta de andra skurkarna som White Witch, Pitchfork, Järn Änglen (hon var skurk väl) Insektören och andra. Fast det är klart, ska du bara ha med skurkar som har varit med så blir det så klart bara Ingen som släpps ut. Jag tror att det hela skulle bli episkt.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#12 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 August 2010 - 18:43

Det kanske går så illa att Vita Duvan tillfälligtvis åter blir Svarta Duvan? Vore kul att återse Vengeance! Han kanske har legat i containern ända sedan förra mötet med NS...
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#13 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 August 2010 - 18:57

En sak bara, om du ska ha med Victor Blanc, så får de försöka övertyga honom att slåss med dem mot de odöda, säg så här:" Victor, av alla de där odöda monsterna så får du äta alla ögon från dem du dödar." Han ska springa med ett flin som liknar Jokerns leende och skrika: "KAROOONGA! KAKAKAKAKAKA!" och springa ifrån alla utan att tveka rakt in mot fienderna. Något sådant tror jag skulle göra hans speciella personlighet rättvis. Jag tror att han och Jeanne Nocturne skulle komma bra överens.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#14 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 August 2010 - 19:45

Tja, som sagt själva tanken är att ta med typ ALLA vare sig de har dykit upp eller inte i NS. Även om det blir svårt och att det kan ta flera avsnitt att skildra alla karaktärer i deras stund mot Hels armé och inte bara vara i bakgrunden, kan dte funka om flera personer vill hjälpa mig med förslag.

-Thomas, bra idé där, vi kör med det.

-Sret, tja de måste ta sig ut därifrån, då jag har en idé för mentalsjukhuset som kan påverka resten av NS' historia

#15 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 August 2010 - 19:59

Ska de ta sig ut därifrån själva? Och här trodde jag att NS skulle komma med ett förslag till dem eller något, och låta dem släppas ut. Det där med Victor Blanc var bara ett exempel som du inte behöver ha med ifall du inte vill.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#16 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 August 2010 - 20:19

Ska de ta sig ut därifrån själva? Och här trodde jag att NS skulle komma med ett förslag till dem eller något, och låta dem släppas ut. Det där med Victor Blanc var bara ett exempel som du inte behöver ha med ifall du inte vill.

Åter igen, mycket vill jag hålla hemligt ;)

#17 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 August 2010 - 20:25

Jag förstår dig, inget kul om man berättar allt direkt eller hur? Jag ser mest fram emot hur någon annan skriver Ghast, men också om hur du gör med Havsbergets Mentalsjukhus, bara du inte förstör mentalsjukhuset, jag vill ha den kvar nämligen.

Haha, jag såg i mitt sinne hur de låser in Hel i mentalsjukhuset med en tvångströja.

Edited by Sret, 13 August 2010 - 20:26.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#18 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 August 2010 - 20:45

Jag förstår dig, inget kul om man berättar allt direkt eller hur? Jag ser mest fram emot hur någon annan skriver Ghast, men också om hur du gör med Havsbergets Mentalsjukhus, bara du inte förstör mentalsjukhuset, jag vill ha den kvar nämligen.

Åhå, du behöver oroa dig inte, mental sjukhuset kommer att vara kvar, den kommer att bara få lite mer... stämning när jag är klar med den X3

Tänkte också passa att låta er höra några låtar som jag lyssnar på för att peppra på mig att jobba på storyn. bara så att ni har en viss aning om hur jag vill göra det hela med serien ^^
http://www.youtube.com/watch?v=36PSBsiSszw
http://www.youtube.com/watch?v=YcHfp9ZOne8&playnext=1&videos=TAUcTu3q-rQ

Och det här kanske passar till en verkligen episk motiverande tal innan alla anfaller:
http://www.youtube.com/watch?v=b8VooHLASoY

En uttjatat soundtrack i min åsikt, men som soundtrack till en episk strid passar det här jävligt bra:
http://www.youtube.com/watch?v=2aGRWvFHnaU

Och som pricket över i:et... en vacker men sorgligt slutlåt:
http://www.youtube.com/watch?v=8OEJhgonx4Q

Edited by DarkPaladin300, 14 August 2010 - 08:31.


#19 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 August 2010 - 21:52

Jag skulle nog ha kunnat få till en bra stämning på Havsbergets Mentalsjukhus, ge mig bara lite tid, och låt mig skriva några fler NS eller bara Ghast äventyr, så skall du se att mentalsjukhuset får en rejäl atmosfär ;)

Edited by Sret, 13 August 2010 - 21:56.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#20 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 August 2010 - 19:16

Hmm, kan vi inte göra som så att det blir inte så mycket "övertalning" av bovarna, utan det blir mest tvång. ;) Med andra ord, NS använder ett Tri-fectanskt kvantum-glidande nät ( det är ungefär som en teleportör, men lite annorlunda) för att transportera alla bovarna MITT framför alla dessa avgrundsmonster, och sen gastar dom ut med nåt sorts megaljudsystem att antingen slåss dom, eller så blir dom krossade och/eller uppätna. ^^

Kan ju till och med vara en relativt kontroversiell handling, som utförs av t ex Jeanne Nocturne, Plågaren och Eliten.

( Du bör nog fundera på att byta namn på dom Viktor, eller lägga till nån ändelse eller nåt. Se här: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Elite . Authority-analoger är dom också... Vad sägs om att dom kan heta Svensk Elit istället? Dom kan vara lite nationalistsiska tillåme'.)

Edited by PredaBot, 14 August 2010 - 19:18.


#21 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 14 August 2010 - 20:39

Hmm, kan vi inte göra som så att det blir inte så mycket "övertalning" av bovarna, utan det blir mest tvång. ;) Med andra ord, NS använder ett Tri-fectanskt kvantum-glidande nät ( det är ungefär som en teleportör, men lite annorlunda) för att transportera alla bovarna MITT framför alla dessa avgrundsmonster, och sen gastar dom ut med nåt sorts megaljudsystem att antingen slåss dom, eller så blir dom krossade och/eller uppätna. ^^

Kan ju till och med vara en relativt kontroversiell handling, som utförs av t ex Jeanne Nocturne, Plågaren och Eliten.

som sagt, jag bara skriver ned en grov synopsis innan jag lägger in alla detaljer som hur NS ska motivera alla skurkar att forma en allians eller om skurkarna själv inser att deras liv står på spel också.

( Du bör nog fundera på att byta namn på dom Viktor, eller lägga till nån ändelse eller nåt. Se här: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Elite . Authority-analoger är dom också... Vad sägs om att dom kan heta Svensk Elit istället? Dom kan vara lite nationalistsiska tillåme'.)

Tja, jag insåg det själv när jag kollade efter om det fanns en The Elit nånstans men jag tänkte 'fuck it' och höll mig fast vid Eliten. Fair use och det, dessutom är det lite för mycket att kalla det Svenska Eliten...

Edited by DarkPaladin300, 14 August 2010 - 20:39.


#22 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 August 2010 - 22:38

Fast hur tror du det blir om du ska förklara för nån på DA eller nåt annan Engelskspråkig sida? :\ Eller om vi får till en Engelsk web-publicering av serier? Då lär det ju bli kommentarer om att du har ett super-team med samma namn som DC's...

#23 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 15 August 2010 - 09:59

Du kanske ska stava det 31|73~.

Vad gäller övertalning av skurkar kan ju det gå till på lite olika vis. Olika skurkar har väl olika motiv och olika värderingar... En del kanske ger sig in i kampen på eget initiativ. En del kanske tvingas på ett eller annat vis. Och ytterligare andra kanske lyckas smita ifrån det.

#24 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 August 2010 - 10:57

Den Gröne Hämnaren har en poäng där. Om övertalandet går till på olika sätt med olika skurkar så framhävs deras personligheter och motiv. De blir tydligare individer och serien mer spännande.

Jag vet inte om Leif Schwartz och Hatet är planerade att vara med, men Leif Schwartz är en slirig och kallhamrad affärsman och framför allt människohandlare med ett bedrägligt respektabelt yttre. Utåt verkar han schysst, men pengar och makt är det som styr honom framför allt. När han mår dåligt måste han skapa ett nytt Hatet. Han väljer ett offer och knådar dennes ansikte. Hatet (som alltid skapas av Leif Schwartz) hatar den som Leif avser ska hatas i det ögonblick denne skapas. Instinktivt vet Hatet vem som ska likvideras. Efter sitt uppdrag dör Hatet. Nästa gång måste Schwartz hitta en ny person som kan bli Hatet.

Så vad kan motivera Leif Schwartz att delta? Dels vill han överleva, men han ser även fram emot att efteråt kapa åt sig makt och pengar när allt är över. Ungefär så kan det gå till.

Nu är det så att Scwartz och Greve von Lindén har ett gemensamt förflutet. De var vänner i sin ungdom, men under en gemensam diamantsmuggling från Sydafrika gick något fel. Leif Sscwartz anser förstås att Lindén lurade honom och till och med försökte döda honom. Så frågan är hur Greve von Lindén reagerar på Leif Schwartz deltagande. Om han nu ska delta.

Kom just på en sak. Leif Schwartz sitter ju inte inspärrad. Han är fri och väldigt svåråtkomlig. Det är upp till Viktor om Schwartz ska vara med.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#25 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 16 August 2010 - 10:30

En sak vore interesant att ta med... Om jag förstått det hela rätt så kommer någon att väcka de döda. Hur kommer de döda i NS att reagera. Ghat och Jeane Nocturne t ex, dom måste reagera helskumt. För dom e ju döda (?). Kanske dras dom till det mörka och blir instabila och kanske agerar, omedvetet, som en sovande cell.
Vore lite kul å se.... Det är bara en idé så lyncha inte mig för det... =D