Jump to content

Photo

Grafiskt Roman


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#26 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 15 March 2013 - 00:28

Tro inte för mycket nu The Viktor, det är endast geografiskt, inget annat. Det är bara så att jag kan leka fritt utan att vara bunden till ett områdes geografiska utseende.


Edited by Sret, 15 March 2013 - 00:46.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#27 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 15 March 2013 - 13:25

Awh, men det lät så coolt



#28 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 16 March 2013 - 17:02

Tro inte för mycket nu The Viktor, det är endast geografiskt, inget annat. Det är bara så att jag kan leka fritt utan att vara bunden till ett områdes geografiska utseende.

Det där med att teckna av t.ex. en specifik stad har blivit så mycket enklare med hjälp av bl.a. Google street view



#29 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 20 March 2013 - 15:01

Tro inte för mycket nu The Viktor, det är endast geografiskt, inget annat. Det är bara så att jag kan leka fritt utan att vara bunden till ett områdes geografiska utseende.

Det där med att teckna av t.ex. en specifik stad har blivit så mycket enklare med hjälp av bl.a. Google street view

 

Hjälper inte mycket om det skall se ut som för runt hundra år sedan. Plus att jag har några idéer som jag inte är helt säker på ifall de går att genomföra ifall jag skall ha det så historiskt korrekt som möjligt. Men det var faktiskt en ganska bra idé med Google street view, har aldrig tänkt på det innan.

 

Sedan brottas jag med namnet på den.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#30 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 20 March 2013 - 20:48

Random city name generator

kan hittas lätt på google :D



#31 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 21 March 2013 - 01:05

Tro inte för mycket nu The Viktor, det är endast geografiskt, inget annat. Det är bara så att jag kan leka fritt utan att vara bunden till ett områdes geografiska utseende.

Det där med att teckna av t.ex. en specifik stad har blivit så mycket enklare med hjälp av bl.a. Google street view

 

Hjälper inte mycket om det skall se ut som för runt hundra år sedan. Plus att jag har några idéer som jag inte är helt säker på ifall de går att genomföra ifall jag skall ha det så historiskt korrekt som möjligt. Men det var faktiskt en ganska bra idé med Google street view, har aldrig tänkt på det innan.

 

Sedan brottas jag med namnet på den.

Det finns ju ett antal städer som bevarat gamla historiskt byggda stadsdelar såsom Nice, Dubrovnik och här i Sverige Visby. Sä även här finns det att välja på.



#32 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 21 March 2013 - 12:36

Än en gång Peral, något jag inte tänkte på.

 

Tack THe Viktor, den kan komma till användning till senare projekt.


Edited by Sret, 21 March 2013 - 12:36.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#33 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 21 April 2013 - 16:38

Funderar på att lägga ut manuset här så att ni kan läsa det och komma med givande kritik, då jag vet att andra ser det man själv är ibland blind för att se.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#34 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 07 July 2013 - 21:59

Tänkte ni kanske ville läsa de tio första sidorna i manuset:

 

Attached File  Västern manus tio sidor.txt   19.04KB   7 downloads

 

Hoppas det smakar :D


Edited by Sret, 07 July 2013 - 22:00.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#35 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 10 July 2013 - 21:24

Kul med ett Västern-manus, jag har inte tid att göra en rättvis bedömning just nu, men jag återkommer när jag har tid.

#36 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 07 November 2013 - 18:05

Ni som läst de tio första sidorna, vågar man fråga er om ett utlåtande? Naturligtvis om ni har tid.

 

Utgår även att det gick att läsa och inte gav er alltför stora ögonskador.


Edited by Sret, 07 November 2013 - 18:06.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#37 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 December 2013 - 12:29

Ni vet hur jag älskar att skapa karaktärer, här är en karaktär som är viktig för Tengils bakgrund.

 

General Murcatto

Verkligt namn: Craul Murcatto
Yrke: General över landets armé och den som verkligen styr landets politik.
Identitet: känd som general, som styrande okänt.
Laglig status: Straffad för stöld i sin barndom annars ostraffad.
Civilstånd: Änkling
Kända släktingar: Tre söner, två dödade utav Tengil, en dotter, en syster och en syster son, men kan finnas flera.
Födelseort: Huvudstaden
Operationsbas: Där hans lands militär har baser samt huvudstaden.
Historia: Craul föddes till en fattig familj som femte barnet utav tio. Man upptäckte snart att han hade en mycket lägre kroppstemperatur än alla andra, han kunde gå med rock på sommaren utan att svettas. Han föddes även med hjärtat på högra sidan och han saknar en fungerande vänsterlunga. Då familjen var fattig så tvingades han arbeta från tidig ålder för att hjälpa med ekonomin. De flesta utav hans syskon dog utav olyckor eller sjukdomar då de inte hade råd med sjukvården. När han var sexton så för att hjälpa sin familj, bestämde han sig för att stjäla en limpa bröd, men blev fångad och förd till domstol. Han fick själv bestämma sitt straff. Fängelse i några år eller gå med i militären. Han valde det sistnämnda. Två år yngre än de andra och mobbad utav de äldre då han inte kunde läsa så bestämde han sig att göra något åt det, varje natt övade han på att läsa och lärde sig det på rekordtid. Han visade prov på hög intelligens och ett strategiskt tänkande som överraskade hans befäl. Han visade prov på en stor skicklighet med både revolver och gevär. När han steg i graderna så fick han även träning i att hantera svärd som han blev en mästare i fäktning. Han skickade det mesta utav sin lön till sin familj och gjorde allt för att stiga i graderna och därmed få mer pengar. Han utvecklade snart ett kyligt och beräknande personlighet och började utföra små genvägar för att nå sitt mål. Han blev den yngsta generalen i historien och de som tidigare hade varit hans plågor såg nu upp till honom med respekt. Han hade snart hela arméns respekt och genomförde en statskupp för en politiker som folket älskade så denne fick makten. Ovetande för alla andra så blev politikern endast Murcattos docka i ett politiskt spel då han insåg att det alltid är politikern i toppen som utsätts för mordförsök och liknande så vara det bättre att styra från skuggorna och därmed alltid gå säker. Han gifte sig med en rik kvinna och fick fyra barn, sönerna började han genast att träna upp till militärer så de skulle bli officerare. Dottern försökte han få in i politiken för att hon skulle ta över efter honom att styra från skuggorna med sina bröder som hjälp för att styra armén. Han tränade personligen upp Tengil så han tog det extra hård när Tengil dödade två utav hans söner. Han låter inte sitt personliga hat mot Tengil styra sitt liv så han satte ett högt pris på Tengils huvud så att andra skulle ta hand om problemet åt honom. Han skyr inga medel för att ha kvar sin makt, om han så måste ta befäl över situationen själv.
Längd: 1,91 m
Vikt: 90 kg
Ögon: Blågröna
Hår: Svart med en strimma vitt vid tinningen.
Styrkenivå: Som en man i tjugo års åldern som tränat hela livet, trotts att han är närmare femtio år.
Känd för: Skicklig strateg, fäktare, skytt med revolver och gevär, han är en god ryttare. Han är känd för att ha stirrat ner beväpnade lönnmördare utan att göra annat än att möta dennes blick.

Personlighet: Han är hård men för det mesta rättvis, han är kylig och strategiskt så han gör knappt något i onödan. Han kan bli riktigt arg och människor tar hellre sitt liv än att möta hans vrede. Han är respektfull mot den som visar honom respekt, annars är han endast artig på ett kyligt sätt. Även om han älskar sin familj så ser han dem som brickor i ett spel. Han ogillar rökare. Ogillar lyx och överflöd. Är ganska spartanskt till sättet. Har ett gott minne och glömmer aldrig en skuld.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.