Jump to content

Photo

Letterman vs Leno


  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#26 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 August 2004 - 00:52

Ska se på reprisen nu, jag försov mig inför första sändningen...

Sedan skall jag fortsätta med Spidde och X-Mengenomgången. Är rejält efter nu efter uppgraderingen..

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#27 nervsjuk

nervsjuk

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 66 posts
  • Location:Köping, längst in i Mälaren..

Posted 30 August 2004 - 18:53

Som många skriver tycker jag Conan är roligast... Kommer ihåg det MSNBC..
Och var jätteglad att se att TV4+ köpte programmet.

Men det var ju inte det som var frågan...
Det var ju Letterman vs Leno...

Och där anser jag Letterman är bäst.. Men han var roligare förut..
Han brukade springa iväg ut hela tiden och göra knäppa saker förut...
Han åkte och ringde på hos folk m.m.
Och de avsnitten han och Rupert var ute och gjorde saker var ju underbara..

Leno är kul han med... MEN han ser ner då fruktansvärt mycket på andra länder och de som kommer från andra länder.
Det märks väldigt mycket ibland.
Han skämtar ofta om andra länder... Säger att USA är så j-vla bra och så hela tiden. En gång var den ena killen från Harry Potter där. Inte han som spelar Harry Potter, utan den rödhåriga.. Leno höll hela tiden på och sa dumma saker om England m.m. och trodde han var rolig. Mådde dåligt av att se det.. Han kan ju inte sitta och hålla på så när han har en unge där... Såg att en reporter för någon tidning skrev samma sak... Att Leno har blivit mer störd mot andra länder och sånt... Det sjuka är ju att han är italienare... Och då är det sååå otroligt ok att ha rötter i andra länder... Då är han sååå cool...

Men han har ju sina bra sidor också... som tidningsurklipp, underliga produkter, Jaywalking m.m.


Men jag röstar på Letterman!

#28 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 13 October 2004 - 16:51

Skönt med någon som stöder mina åsikter...

..och angående conan verkar han vara en rolig prick men tyvärr får jag inte in tv4+...

#29 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 13 October 2004 - 16:55

Letterman är självfallet bäst, men han har ett stor handikapp som Leno är förskonad från.
I varje program så tvingas man genomleva en tondöv Gollumkopia med glasögon vid namn Paul Shaffer...say no more

#30 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 14 October 2004 - 07:55

Jo...Nog är Paul Shaffer en vagel i ögat....men han är ju ändå en personlighet, Kevin Eubanks sitter ju bara och garvar hela tiden speciellt när Leno anklagar honom för att röka på....

#31 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 14 October 2004 - 14:12

Skämten som Kevin och Leno drar är roliga, till skillnad från Paul som gör dumma iaktagelser som ingen förutom Letterman tycker är lustiga.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#32 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 14 October 2004 - 14:25

Letterman skrattar åt Paul inte med....

#33 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 14 October 2004 - 15:01

"Skämten som Kevin och Leno drar är roliga, till skillnad från Paul som gör dumma iaktagelser som ingen förutom Letterman tycker är lustiga."

Instämmer helt, samspelet mellan Leno och Eubanks känns bättre. Visserligen kan det ständiga knarkanspelningarna mot Eubanks kännas aningen uttjatat men det är ju en del av charmen. Dessutom tar han inte samma plats som Shaffer, Kevins del är bara att fungera som bollplank under Lenos monolog. Shaffer däremot verkar ha tagit "side-kick-rollen" ett snäpp längre en sina föregångare. Han tar sig friheten att lägga sig i och kommentera under hela showen, skulle Eubanks göra något liknande mot Leno skulle han snart bli utbytt mot en annan bandledare. Publiken vill ha fasta ramar med en programledare som leder och en sidekick som fungerar som bollplank.

Om Shaffer och Letterman var seriefigurer, exempelvis Batman & Robin skulle det innebära vi läsare tvingas genomlida äventyr där Robin skriker att han ska få köra Batmobilen etc etc.

#34 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 15 November 2004 - 11:58

Det enda eubanks gör är ju att han sitter och skratar åt Lenos skämt som någon sorts blondin...även om Paul Shaffer inte säger mycket roligt så säger han åtminstone ngt...medan Eubanks bara sitter och fnittrar...

#35 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 15 November 2004 - 12:11

Det enda eubanks gör är ju att han sitter och skratar åt Lenos skämt som någon sorts blondin...även om Paul Shaffer inte säger mycket roligt så säger han åtminstone ngt...medan Eubanks bara sitter och fnittrar...

<{POST_SNAPBACK}>



Eubanks sitter inte alls bara och fnittrar, det händer att den gode Kevin lägger sig Lenos monolog om han invänder mot något. Exempelvis så har han svårt för skämt som riktar sig mot hans gode vän Mike Tyson eller när Jay överdriver sina gester när han ska visualisera kvinliga former..."that´s a big ass Jay, hehehe" :D

#36 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 15 November 2004 - 12:56

För att inte tala om när Jay dissar Kevins favoribasketlag. Kommer dock inte ihåg vilket det var, eftersom det var ett tag sen jag såg dem dra upp det.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#37 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 20 November 2004 - 15:30

För er som som avskyr Kevin Eubanks rekomenderas måndagens avsnitt av Jay Leno.
När Kevin dissade Lenos sånginsats utmanade Leno honom att göra sin sångdebut nästa måndag (dvs nu på måndag). Kevin tackade motvilligt ja och hoppades att Leno skulle glömma det, istället har han hela veckan påmint tittarna om vad som händer på måndag...

Kan bli riktigt kul att se Leno håna stackars Eubansk på måndag, han lovade att presentera honom under artistnamnet "Kevaan".. :lol:

#38 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 20 November 2004 - 19:54

Precis, det är något att se fram emot :D
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#39 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 November 2004 - 13:53

Jösses, Kevin var ju vrålbra! :) Trodde Jay skulle försöka klanka på honom efteråt, men han var decent nog att låta honom njuta av ögonblicket. Tycker att han ska få sjunga lite oftare i programmet.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#40 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 23 November 2004 - 15:47

Ja, jag vart väldigt förvånad. Han kunde verkligen sjunga. Komikern som var med på programmet var väldigt väldigt rolig också, så jag kommer nog köpa hans bok som dom pratade om :D
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#41 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 November 2004 - 15:58

Ja, han var verkligen skitkul. Det brukar vara halvdana komiker i såna program, men han var toppen. Man skulle få tag i den texten han läste där. :D
*Hockey och superhjältar*

#42 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 23 November 2004 - 17:47

Kan inte förstå hur han kunde memorera allt det där :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#43 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 23 November 2004 - 19:50

Trodde aldrig att Eubanks kunde sjunga så bra! Det blev ju inte så roligt som man hade hoppats.. :(

#44 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 November 2004 - 12:48

Trodde aldrig att Eubanks kunde sjunga så bra! Det blev ju inte så roligt som man hade hoppats..


Ja, vilken besvikelse! Här sitter man och väntar sig ett skitdåligt framträdande och så kommer han och visar sig vara bra! Fy fasen vad trist! :P
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#45 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 24 November 2004 - 13:13

Trodde aldrig att Eubanks kunde sjunga så bra! Det blev ju inte så roligt som man hade hoppats..


Ja, vilken besvikelse! Här sitter man och väntar sig ett skitdåligt framträdande och så kommer han och visar sig vara bra! Fy fasen vad trist! :P

<{POST_SNAPBACK}>


Fast det märktes att han var jävligt nervös och hade övat ordentligt på den här låten. Men det hade varit roligare om han hade sjungit precis lika bra/dåligt om inte sämre en Jay..och sedan Jay hade mobbat honom för det i månader framåt. En sak som var positivt var dock att Eubanks sjöng bättre än Paul Shaffer :D

#46 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 25 November 2004 - 08:14

Visserligen, men jag tycker iaf att Shaffer är för jäkla bra på att lira piano. :) Han tycks vara en kunnig orkesterledare också.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#47 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 25 November 2004 - 14:07

Visserligen, men jag tycker iaf att Shaffer är för jäkla bra på att lira piano.  :) Han tycks vara en kunnig orkesterledare också.

<{POST_SNAPBACK}>



När det gäller Shaffer musikaliska kunskaper har jag inget att invända, han är jävligt bra på piano, kanske inte lika bra som sångare och komiker..

#48 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 25 November 2004 - 21:49

Såg ni inte avsnittet för nån dag sen då Jamie Oliver var där :)

När hans skulle steka nån köttbit och ha lite vin i bad han om flaskan, så tog Dave en stor klunk, Jamie tog flaskan och tog sej en klunk också och sedan skickade han den till Paul som också drack. Väldigt roligt segment var det iaf :D
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#49 AbductedAgain

AbductedAgain

    Cadet Second Year

  • Members
  • 14 posts
  • Location:Centrala Örebro

Posted 29 November 2004 - 11:42

Leno Posted Image

Letterman Posted Image
God jul och gott nytt år!

#50 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 29 November 2004 - 12:42

Letterman for president!

Edited by Jazzdevil, 29 November 2004 - 12:43.