Jump to content

Photo

The Masters of the Universe


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#26 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 18 October 2008 - 01:00

Warner Brothers kan intaga mina genitalier i sina kollektiva munhålor.

Har hört att Mattel tänker ta tillbaks rättigheterna pga detta clowneri, och försöka få nån annan intresserad av filmen.

Jag hoppas att så sker snarast, för den här filmen har stor potential. Månne Paramount är intresserad av att få ytterligare en säker häst i sitt stall...? :)

#27 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 November 2008 - 12:37

Lite mera rykten.

LatinoReview - Exclusive: From Kung-Fu Panda to He-Man?!

November 19, 2008

El Mayimbe here...

According to my sources, one of my favorite projects got itself a director. Supposedly, Kung Fu Panda director John Stevenson went in to the Silver offices, came in and did this killer take on He-man and the Masters of the Universe and got himself the job!

Apparently, the He-Man movie is not dead after all. I hear Stevenson's presenation razzle dazzled the execs.

I honestly don't know how I feel about the guy because I never saw Kung Fu Panda. On one hand, I'm excited that the project is still active, on the other I'm not really sure if Stevenson is the right choice.

According to imdb, Stevenson has an animation and an art department background.

Expect a formal announcement and stay tuned as more develops.



#28 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 January 2009 - 09:38

Enl en artikel på Variety Är det nu klart att Joel Silver kommer ge sig i kast med He-man.

"Warner Bros. and producer Joel Silver have set "Kung Fu Panda" co-director John Stevenson to make his live-action directing debut on "Masters of the Universe," a reimagining of the signature Mattel toy line. || Pic will revolve around He-Man, a prince who transforms into a warrior and becomes the last hope for a magical land being ravaged by the evil Skeletor."Källa


Edited by XC, 30 January 2009 - 09:40.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#29 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 January 2009 - 12:58

Ryktet var sant med andra ord.

Låter lite ovant men han kanske är rätt person för det hela. :)

#30 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 30 January 2009 - 17:20

Självfallet fortfarande tveksam till Joel Silver, men John Stevenson verkar vara en kunnig och begåvad kille, så kanske han är rätt man för jobbet ändå?

#31 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 31 January 2009 - 15:32

Kan liksom förstå deras tankemönster med att fixa en regissör som hittills bara regisserat en tecknad långfilm, eftersom He-Man är mest känd för sin tecknade serie på 80-talet. Kanske det betyder att filmen kommer innehålla mycket animationer?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#32 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 May 2009 - 17:04

Senaste nytt(?) om He-Man filmen

He-Man Movie Changes Titles, Screenwriters, Directions

So many things about the new He-Man movie aren't making any sense. At first it was intriguing because John Stevenson, who made Kung Fu Panda, was directing it, and might be able to bring some of that film's goofy energy to an adaptation of one of the campiest things about the 80s.

But now the movie's title has been changed to Grayskull, and unknown screenwriter Evan Daugherty has been picked to write a "gritty fantasy" version of the classic He-Man story. Um, what? THR's plot summary doesn't offer much more insight: "[It] reimagines Adam as a soldier who sets off to find his destiny, happening upon the magical world of Eternia. There, Skeletor has raised a technological army and is bent on eradicating magic."\

Hiring an untested screenwriter to rewrite Justin Marks' script isn't necessarily a terrible idea, but I can't figure out how they're going to square the history of He-Man and Stevenson's track record with a desire to make the whole thing gritty. If this turns out to be a disaster, I just hope poor Daugherty doesn't get the blame. This whole concept it sounding doomed from the get-go.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#33 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 May 2009 - 19:33

Jag tycker det låter dåligt att Skeletor bara skulle använda sig av teknologi och vilja utrota magi. Han ska ju vara en ond trollkarl, för tusan! Dessutom används väl både trollkonster som maskiner lika mycket av de onda som de goda?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#34 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 May 2009 - 19:45

Hmm...!! Ovan rykte känns inte nytt, känns som det koncept som man hörde om allra först, att Adam är en soldat som "hittar" Eternia, som är under belägring av en magihatande Skeletor. Men det konceptet var ju i tal långt innan Justin Marks manus, som bevisligen ICKE är skrivet enligt det konceptet... Riktigt dåligt om dom ska skriva om det till det. Annars kunde Mark's manus verkligen behöva en liten omskrivning här och där, om vissa saker ang. manuset stämmer.

Swedishsuperhero:
Det stämmer riktigt bra det. :) Både goda och onda använder magi lika väl som teknologi. Förutom då Hordak, som i en del versioner är den enda som hatar magi. ( Ändock så använder hans underlydande (som Shadow Weaver) magi, så fort han vänder ryggen till.)

#35 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 April 2010 - 08:30

Here we go again:

http://www.superhero...ews.php?id=9270

Mike Finch and Alex Litvak, who co-wrote the upcoming Predators, have been hired by Columbia Pictures to write the script for Masters of the Universe.

The "He-Man" adaptation was previously at Warner Bros. Pictures, where it went through several writers and in latter stages had John Stevenson (Kung Fu Panda) attached to direct.

Heat Vision says that Finch and Litvak's pitch "attempted to balance a treatment that would convince the studio it was cinematic and keep the toy company satisfied that its characters were being portrayed appropriately."

Todd Black, Jason Blumenthal and Steve Tisch of Escape Artists are producing.


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#36 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 12 April 2010 - 10:19

Jag läste för ett tag sedan att det ska bli en trilogi. Det verkar ju inte helt ovettigt eftersom det, så vitt jag känner till, finns just tre stora chefsbovar att plocka av. Nu vet jag i och för sig inte säkert om det är det senaste projektet eller ett redan uppgivet försök jag läste om.

#37 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 April 2010 - 20:03

Det är ett gammalt uppgivet försök du läste om... Men antagligen skulle det väl bli en trilogi, om det blir nånting bra av en eventuell första film, det är lite så det brukar bli.

#38 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 April 2010 - 10:01

I vilket fall som helst, så hoppas man ju på att de olika filmerna i serien (om det alltså blir fler än en) blir en snygg helhet. Jag menar... Om Hordak till exempel är skurken i andra filmen vore det ju fint om man hade fått några ledtrådar i första filmen om att han finns...

#39 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 03 August 2012 - 08:44

Nya bud: http://www.deadline....universe-talks/

#40 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 14 October 2013 - 15:16

...och nyare bud: http://www.empireonl...y.asp?NID=38980



#41 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 October 2018 - 18:07

 

Så, då väntar vi väl på spinoffen sedan då..

laugh.gif

Peak: She-ra? laugh.gif Verkar ju hur cheezy som helst. smile.gif *Intresserad*

Kortlivad spinoff av He-Man. Hon är hans tvillingsyrra.

 

 

Och vad är på gång? Jo, en nyversion! Vet inte om den hänger ihop med något som redan finns eller om det är en total reboot.

 



#42 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 October 2018 - 10:18

Det är väl en reboot tror jag.

 

Trailern är väl okej, men vet inte om jag superälskar animationsstilen. Måste dagens animerat se så ... billiga ut?


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#43 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 11 January 2019 - 17:41

Det är väl en reboot tror jag.

 

Trailern är väl okej, men vet inte om jag superälskar animationsstilen. Måste dagens animerat se så ... billiga ut?

 

Hur som helst, så har jag börjat kolla på programmet. Inte tagit mig igenom första säsongen än, men så här långt är jag förtjust.

 

Vi får det hela ur Adoras perspektiv. Adam syns inte till. Bra drag, tycker jag.

 

Liksom i originalet är hon inledningsvis i Hordaks tjänst innan hon fattar att han är ond. För min del hade de kunnat låta den insikten ta ett tag. Nu går det på två avsnitt. Men man kan ju fatta att de vill att hjältinnan ska få bli hjältinnan innan halva säsongen redan gått. Och så kan det ju kanske vara svårt att lura i tittaren att Horden är den goda sidan när de tycks ha gått in för att verka onda. Men Adora lyckades de tydligen lura. Vilket verkar korkat. Ska man uppfostra ett barn till att bli soldat i en ond armé verkar det väl som en kass metod att lura i henne att den onda armén är god. Hade väl varit vettigare att indoktrinera henne med fascistiska värderingar så att hon inte väljer den så att säga goda sidan ens när det blir tydligt vad respektive sida står för?

 

Den svenska textningen är rätt konstig. Men översättningarna på Netflix brukar ju vara kassa. I det här fallet reagerar jag särskilt på vilka namn som översättaren väljer att översätta och inte. Shadow Weaver heter till exempel Shadow Weaver, medan Grayskull översätts till Gråskalle. Vill man inte läsa textningen men ändå ta in berättelsen på svenska, så kan man välja att se programmet med svenskt tal. Det har jag inte testat, så jag vet inte hur bra eller dålig den dubbningen är. Men en lite irriterande grej är att svenskt tal är standard, och att man alltså aktivt måste välja engelskt tal för varje avsnitt man kollar. Om man vill ha det.

 

Jag har sett väldigt lite av den ursprungliga versionen, så jag vet inte så mycket om hur den nya förhåller sig till den. Eller om alla personer som är med är sherafigurer från början eller om en del kanske snarare hör till MOTU-avdelningen. Känns ju i alla fall givet att dra in de gubbarna förr eller senare. Får de hålla på ett tag kommer väl brorsan att göra ett gästspel på ett eller annat vis. Men innan dess kanske någon annan kommer som en förebådan. Ska bli spännande att se vem...

 

Men kort sagt: Kolla in det här programmet! Sådant lyder mitt tips.