Jump to content

Photo

STEAMPUNK


  • Please log in to reply
269 replies to this topic

#26 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 May 2013 - 20:47

THE VIKTOR QUESTIONS EVERYTHIIIIIIING!!!



#27 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 29 May 2013 - 19:20

hmm få se nu... det är det som är den svåra biten men jag tänker mig nog att den graden att hon åldrar sig myyyyyycket långsammare än alla andra varelser plus så tål hon en hel del stryk typ kan ta emot en rusande lokmotiv med bara händerna

Åldras långsamt och tål möe stryk. Där antyder du att hon snarare är nästan odödlig. Hur reagerar hon till exempel på våld av det vassa slaget?

 

 

 

Den Gröne Hämnaren har alltid nya frågor.

Jepp. Jag är som en hydra. Så fort en fråga har besvarats, växer två nya ut. Typ.

 

 

 

Lite som Columbo "Just one more thing..." Plus han borde ha en hel lista istället att dra upp de en i taget

Det är ett sätt. Fast varje fråga är mer eller mindre beroende av svaret på den föregående, så det känns lättare att ta det lite i taget. Lite mindre effektivt kanske i och för sig. Hur som helst borde diskussionen, oavsett takt och metod, brytas loss från den här tråden. Vem är moderator för det här forumet egentligen?

 

 

 

THE VIKTOR QUESTIONS EVERYTHIIIIIIING!!!

Bra. Nu har du lärt dig hur man ska göra.



#28 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 29 May 2013 - 20:11

Huden är lite som tunn läder, tål stryk av den vassare typen men gör ont som fan och kan dra blod. Och med kulor så kan hon dra skada men hon kan suga ihop det. Explosioner inga problem men det drar ut luft ur hennes lungor


Edited by DarkPaladin300, 29 May 2013 - 20:13.


#29 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 30 May 2013 - 13:34

Behöver hon luft då?



#30 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 30 May 2013 - 18:31

Lika väl som alla andra, men hon kan hålla andan i timmar under vatten eller i gas



#31 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 31 May 2013 - 11:22

Och hon behöver även vatten och mat? Är hon immun mot de flesta sjukdomar eller?



#32 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 31 May 2013 - 12:37

Jag undrar om ni inte skall lägga Gröna hämnarens frågehörna/diskussion med The Viktor i en egen tråd?


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#33 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 01 June 2013 - 18:28

det undrar jag också, men ja, hon gillar att äta och dricka och immun mot sjukdomar



#34 Isegrim

Isegrim

    Commander

  • Members
  • 187 posts
  • Gender:Male

Posted 01 June 2013 - 21:07

Lägger ni alltid ner så här mycket tid på era figurer?

#35 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 02 June 2013 - 06:50

Det händer, men att diskutera en enda figur så här vet jag inte om det hänt. Vi har haft långa diskussioner om högkvarteret och Jeanne Nocturne t ex.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#36 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 02 June 2013 - 11:13

Nu handlar diskussionen förvisso inte bara om Ingela, utan om hur hennes värld fungerar.

Ställer man frågor finns ju möjligheten att man får svar som kanske inspirerar till något.


Om jag tolkar Viktor rätt, så kan hon dö, men det ska mycket te för att det ska bli.

Då blir ju nästa fråga: Eftersom hon anges komma från Helvetet, vad är Helvetet för någonting? Kommer man dit när man dör? Eller är det bara en plats (eventuellt i en annan dimension) där demoner bor?

#37 Isegrim

Isegrim

    Commander

  • Members
  • 187 posts
  • Gender:Male

Posted 02 June 2013 - 15:21

Själv är jag av den skolan att man behöver inte veta så mycket om olika figurer, det viktiga är vilken funktion de har i berättelsen. Världen är underkastad det skådespel man vill framföra. "Passar det dramaturgin att x kan andas under vatten, eller blir det mer dramatiskt om x riskerar att tappa andan?"
Har man förberett en figur i förväg, ändrar man den efter vad historien kräver. Enda gången man frångår detta, är när man berättar om samma figur flera gånger, då ändrar man inte på det som redan är sagt. ...men man kan fritt lägga till nytt och ändra på saker som inte tidigare använts.

#38 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 03 June 2013 - 07:43

Jag håller med Isegrim. Tänk inte så mycket, Johan.

Likväl är det fel ämne för detta, då det inte verkar vara en NS-serie.



#39 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 03 June 2013 - 09:43

Om det nu blir så att Viktor och jag samarbetar på den här serien vore det ju bra om vi är överens om vad den handlar om. Det är klart att man kan improvisera. Men ska jag skriva ett manus känns det oftast lättare att utgå från något än från inget. Diskuterar vi förutsättningarna kan det leda till inspiration. Antingen för att Viktor säger något som jag kommer på passar för något jag vill berätta, eller för att Viktor säger något och jag kommer på att jag hellre vill göra tvärtom. Begränsningar stimulerar.

#40 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 03 June 2013 - 17:12

SOm jag ser helvete och himmelen, så är det mer som en slags filter renings system för ens själ. Vilket betyder att man alltid hamnar i himlen, men man alltid börjar i helvetet för att få bort alla synder och smuts man har gjort i ens liv. Lite som Dantes Inferno, att alla själar får gå igenom en livstid av straff på varje synd och det man har gjort och belönas med frid när manhamnar i himlen nivån. Så jag kör med det. Demoner och ängar existerar visst, men inte i samma tradition som vår religion, typ demoner är snarare mörka onda änglar vars syfte är att straffa men ändå belöna de för goda dåden. Så Gud och djävulen är inte alls varandras fiender, utan de är en del av hela exitensen



#41 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 03 June 2013 - 18:39

nuså



#42 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 June 2013 - 12:16

SOm jag ser helvete och himmelen, så är det mer som en slags filter renings system för ens själ. Vilket betyder att man alltid hamnar i himlen, men man alltid börjar i helvetet för att få bort alla synder och smuts man har gjort i ens liv. Lite som Dantes Inferno, att alla själar får gå igenom en livstid av straff på varje synd och det man har gjort och belönas med frid när manhamnar i himlen nivån. Så jag kör med det. Demoner och ängar existerar visst, men inte i samma tradition som vår religion, typ demoner är snarare mörka onda änglar vars syfte är att straffa men ändå belöna de för goda dåden. Så Gud och djävulen är inte alls varandras fiender, utan de är en del av hela exitensen

 

Så både Himlen och Helvetet finns. När man dör kommer man till Helvetet och när man har varit där ett tag kvalificerar man till Himlen. Helvetet innefattar med andra ord Skärselden. Men så finns det demoner som kommer från dessa platser. Och de kan också dö. Vad händer då?



#43 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 04 June 2013 - 15:52

Antingen oblivion eller så hamnar de i skärelden också



#44 Isegrim

Isegrim

    Commander

  • Members
  • 187 posts
  • Gender:Male

Posted 04 June 2013 - 16:16

Verkar vara rätt mycket fantasy över den där berättelsen.

#45 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 04 June 2013 - 16:23

Jag bara undrar om Hämnaren får ihop nåt innan det blir panik med deadlinen



#46 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 June 2013 - 20:32

Därom lovar jag inget. Men låt oss hålla hoppet uppe! Blir det ingen serie av detta till #17, kanske det blir till ett senare tillfälle. Måhända kan vi ha steampunktema någon gång.

 

Och med oblivion menar du att deras själar förintas eller?

 

Borde inte den här tråden heta något annat förresten? Den handlar väl inte om steampunk i allmänhet, utan om en specifik steampunkig serie.



#47 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 05 June 2013 - 21:10

Jo men sen kanske om vi får helt plötsligt lust att göra en sequel, eller om nån annan vill göra en serie av samma tema plus så har vi ingen bra titel för det hela.

 

Oblivion kan även betydas omskapas för nya syften men jag vill hellre köra om att demoner och änglar hamnar i skärelden också om de dör. Ingen Armageddon alltså



#48 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 June 2013 - 21:42

Jo men sen kanske om vi får helt plötsligt lust att göra en sequel,
Då funkar väl det även med det mer specifika trådnamnet?


eller om nån annan vill göra en serie av samma tema
Då kanske den ska finnas i en egen tråd. Fast om en sådan diskussion startar här, kan man i och för sig bryta ut den, om man tycker att den har blivit lång nog för att det ska vara lönt att göra den till en egen tråd.


plus så har vi ingen bra titel för det hela.
Nä, men vi kan ju skriva en provisorisk titel, och så kan vi ändra om vi kommer på något bättre senare.


 
Oblivion kan även betydas omskapas för nya syften men jag vill hellre köra om att demoner och änglar hamnar i skärelden också om de dör. Ingen Armageddon alltså
Okej. Men är det kanske så då att Skärselden som man kommer till när man dör inte är kopplat till Helvetet som Ingela kommer ifrån?

#49 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 05 June 2013 - 21:44

ja varför inte, men inte i en annan dimension eller liknande utan det är samma fast demoner och de hamnar i en annans slags nivå kan man säga.

Och innan du frågar mer, ja gud och djävulen finns fast de kan vara samma person eller inte som ying och yang, ALLA hamnar i helvetet i vilket fall som helst, Ingela är ett MYCKET om inte DET FÖRSTA fall där hon framkallades via magi från helvete i tron att hon skulle tjäna sina framkallare men ingen ska tro på vad man läser, och hon kommer att hamna hem igen om hon dör men hon blir utsatt för samma procedur som alla andra, kanske få löning som att hamna i himmelen för sina goda dåd. Så Ingela har en slags "no care for life or death" syn på allt eftersom alla hamnar i samma ställe från början.

Och ja, religioner åker rätt på stryck när/om Ingela berättar om saker som inte stämmer enligt bibeln, nej tror inte att flera andra demoner eller änglar vill ens åka till jorden och bli onda och ta över världen och det för att varför skulle de vilja göra det, de har ett jobb skapad för de och jag tror inte att det skulle gå nåt mer för att deras bossar har sagt nej. Nej, demoner och människor kan inte få barn tillsammans, men ja de kan ha ett förhållande men det blir mycket OM och OM igen, Ja, INgela tycker människor är okej med sina frihet att välja och hon gillar att fp göra det hon vill också för att en demon liksom ängel är en slags elementär ande framkallad av gud/djävulen och given en färdighet ett syfte en önskan beroende på omständigheter och även om de har frihet och det så gör de det vad tycker om att göra för att de var skapade att göra det. Och ingen demon eller ängel blir avundsjuk på Ingela, men hon har mycket att berätta om när hon återvänder.

Okej, nu räcker det om helvete och himmelen, det kommer ändå inet hamna i en kort serie på 20-24 sidor. Även om du vill ha full koll på det hela, så KAN du faktiskt få hitta på egna grejer också, Hämnaren.

 Vad sägs om att fokusera på vad som faktiskt ska synas i serien, som tech, kläder, hus och det?


Edited by DarkPaladin300, 05 June 2013 - 22:07.


#50 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 June 2013 - 21:48

Hur menar du då?