Jump to content

Photo

Angel of Death med Zoë Bell


65 replies to this topic

#51 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 March 2009 - 20:56

Mejlade Crackle och frågade om de lagt in en geoblock (och att de i så fall kunde informera om det) och fick (efter bara 20 minuter) följande svar:

Hello, thank you for emailing Crackle. Unfortunately, we recently had to restrict our content to the US only. We apologize for the inconvenience. We hope to get running internationally soon.

Som ni kanske minns så gnällde jag en del över prestandan på Crackle efter första avnsittet och kanske är det så att bandbredden inte räcker till och att besökare från Usa prioriteras. Bara och hålla tummarna att "soon" verkligen är "snart".

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#52 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 March 2009 - 11:39

Så typiskt. Bara att hoppas att dom löser det fort. Kanske efter att alla avsnitt är visade i USA. Vilket inte borde ta så lång tid.

#53 Snusmumriken

Snusmumriken

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:En stad omgärdad av värmländska tallar

Posted 05 March 2009 - 11:44

Arrgh! :angry:

Har väl egentligen inte så mycket mer att säga om detta <_<

Snabbt svar dock :)

#54 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 March 2009 - 11:54

Bara och hoppas att man löser det fort. Som jag sade till Carty tidigare idag så ar det kanske lite väl vågat och peta in Zoë, Lucy och Ted i en och samma serie. Xena-fansen sänkte kanske siten.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#55 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 March 2009 - 12:47

Håller med. Det skulle inte förvåna mig om det från början var tänkt att kunna ses av alla oavsett var i världen du befinner dig, men att det blev ett sådant tryck på siten att man valde att begränsa åtkomsten till enbart amerikanser, till en början.

#56 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 March 2009 - 13:47

AUSXIP har grävt fram lite mer officiell information:

Angel of Death is no longer accessible for viewers outside the US.
Crackle's twitter messages here http://twitter.com/crackledotcom include the following:

'open letter to all our followers: my deepest apologies regarding angel
of death, series was to be kept inside the US, but it slipped out'

'if you are having trouble seeing angel of death, and you are outside
the US, it's because it is not available in your country, i am so sorry'

'i understand your frustration with seeing one episode and then having
it taken away, it was a mistake on our end, i hope you all understand'

'i apologize, i understand how annoying that is...we are doing our best
to open all our content up internationally'

'unfortunately it is a regional issue...all our content is US only, but
we working to get it opened up....so sorry!' (Källa)

Misstag my ass... Säkert medvetet för och öka på Hypen. <_<

Med andra ord är det bara och snällt vänta på DVDn. För någon internationell lansering lär vi inte få.

Edited by XC, 05 March 2009 - 13:47.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#57 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 March 2009 - 21:56

AUSXIP hittade ytterligare en ursäkt från Crackle på ursäkt på en Xena/Zoë relaterad sida. Innehåller i stort sett samma information som tidigare. (Bortsett från att man inte försöker påskina att man kommer släppa siten fri världen över inom en snar framtid). Den innehåller en rad som kanske är av intresse:

"For "anonymous," you can send your hate mail here: ckaszer[at]sonypictures.com. I am more than happy to listen to your feedback and route it to the proper people, but please do not abuse this channel."Källa


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#58 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 March 2009 - 09:09

(Nu tappade jag bort mina anteckningar från igår kväll å det får bli en sammanfattning av 3 avsnitten).

01x03-05: Storyn avancerar en aning och skådespelarna blir överlag bättre. Här och där i några scener så används f-ordet aningen för frekvent och det blir inte någon riktig rytm i dialogen (med det kanske bara är jag). Ted Raimi skymtar för bi, han har inte någon jätteroll som det er ut nu iaf. Och det hela kröns med Lucys entré i den 5e avsnittet.

01x06: Gillar Lucys scen i garderoben. Speciellt detaljen där hon stjäl ett par trosor . Annars utvecklas väl storyn som man kan gissa sig till. Ganska bra slut. En sak som jag funderar över är om Eves huvudskada redan läkt ? Tänkte främst på scenen i duschen .

Sedan funkar Crackle avgjort bättre på morgnarna/förmiddagarna tror jag.

Edited by XC, 09 March 2009 - 09:40.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#59 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 March 2009 - 10:44

Ed Burbaker avslöjade lite om den kommande DVD-versionen för newsarama.com:

From an interview with Ed Brubaker which has news about the release of the DVD (which would be good for those outside the US who haven't had a chance to see the series)

NRAMA: The DVD version of this is coming out in June - will it be seamlessly joined together, or will there still be chapter breaks?

EB: The DVD will be a feature film cut, and will probably be a lot different than the episode cuts. Some stuff didn't work in the episodes that will in a longer seamless cut, and some stuff that we needed for the episodes, so they all stand on their own a bit, won't be needed for the feature cut. I think it'll be a bit longer, but some stuff from the episodes won't be in it, and other stuff will, is what I'm hearing. I'm really excited to see what they do, and I was speaking to the director about some of it the other day.
Källa

(Hela intervjun är f.ö. ganska intresant). Skall bli intressant och få mer information om vad som plockas bort, men jag gillar att det tillkommer lite nytt också. :) Sedan skall jag vara ärlig och lägga till att jag är nyfiken på om "mer" innebär lite mer med Lucy också. :)

Jag har f.ö. sett alla 10 avsnitten. Gillar det överlag och tycker det är ett ganska bra slut som öppnar för mer .

Edited by XC, 16 March 2009 - 10:46.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#60 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 March 2009 - 12:42

Får se om jag ger mig på avsnitten. Det kräver lite "pillande" från min sida och eftersom DVDn kommer redan i Juni så kanske jag väntar. :)

#61 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 March 2009 - 13:09

Så mycket pillande var det inte tycker jag. :)

Personligen så hade jag hoppats på att Webbisoderna skulle följa med filmversionen. (Jag hade på känn att det skulle bli en annorlunda dvd-version).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#62 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 March 2009 - 13:21

Egentligen inte här heller. Jag försöker bara hitta något lämpligt att skylla på. ;)

Tycker det är lite synd att man inte får båda. Nu kan det ju vara scener man själv tycker är bra som inte ens kommer med på DVDn, vilket är synd. Tycker att man kunde tagit med dom samt gjort en ihopklippt filmversion också. Det ska bli intressant att se om den hittar till sverige eller om man får köpa den som import. :)

#63 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 March 2009 - 09:17

Förhoppningsvis så kommer den hit. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#64 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 March 2009 - 11:53

-Ja, kan dom släppa Vampire Bats på DVD så kan dom ta mig ... släppa Angel of Death också. ;)

#65 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 March 2009 - 12:29

Synd bara att de inte släppte Locusts (som hör ihop med den filmen) också. Men det har ag gnällt om tidigare. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#66 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 June 2009 - 08:53

Idag dök det upp lite info om serien:
Först goda nyheter för de som inte fick chansen och se den över nätet:

"Sony’s television division has repackaged its Web series Angel of Death as a full-length movie, a new strategy to make Internet productions profitable by airing them on television and by selling DVDs. || The 10-episode action thriller, first shown on the company’s Crackle.com video site in March, will air as a 90- minute film July 25 on Viacom’s Spike TV, and a DVD will be in stores July 28, Eric Berger, who oversees digital networks at Sony Pictures Television, said in an interview two weeks ago."Källa

Detta bådar ju gott för att den dyker upp på en kanal/butik nära oss också. Sedan mer trevliga nyheter:

"Sony, which spent about $1 million making Angel of Death, is developing a second season. || This is a model we plan on following, Berger said. || The market for Web video is evolving. People have an appetite for higher quality video. || Advertisers certainly do."Källa

Nu har jag inte mycket till övers för reklam - men det bådar gott för formatet att det finns intresse för reklam i de här sammanhangen.

Personligen hoppas jag att hotspot shield kommer funka även för säsong 2. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)




Reply to this topic