Jump to content

Photo

Elitserien 08/09


  • Please log in to reply
512 replies to this topic

#1 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 September 2008 - 15:25

1 vecka kvar tills premiären. :thumbsup: Först ut är Frölunda-Hv71 på måndag de andra matcherna sänds på torsdag.


Luleås bästa nyförvärv är så klart 20 årige backen, Kristofer Berglund från björklöven, ska bli väldigt intressant att se honom i årets säsong. Redan debuterat i Tre Kronor och fick avgöra en match mot finland igår, på straff! :thumbsup: Som vanligt är Luleå nerderlagstippat men jag hoppas att de lyckas undvika kvalserien i år också. Truppen på pappret ser ok ut, något sämre backbesättning iom att Saravo och Skrbek flyttat till nya klubbar men många hungriga unga spelare som fått ytterligare ett år att utvecklas som Harju och Omark. Mats Lavander har varit het på försäsongen 5 mål på 9 matcher förhoppningsvis kan han fortsätta så. Det har varit mycket skador, speciellt på backar under försäsongen så en del juniorer har fått chansen och tagit den, som tex Fredrik Styrman 17 år, har varit bland de bättre backarna under försäsongen. 2 stycken knäskador har luleå råkat ut för under försäsongen som fick dystra prognoser men båda spelarna spelar i premiären, Mikael Lidhammar och Johan Harju. En offensiv kraft skulle luleå kunna behöva för att toppa laget men med sänkt spelarbudget känns det avlägset.

luleås nyförvärv

backar: Kristofer Berglund (björklöven), Radek Phillip (ryska ligan, artistkontrakt), Pierre Johnson (mora)
forwards: Jonas Almtorp, tryout kontrakt till oktober, Marko Mäkinen tryout, har tills nästa träningsmatch den 11 att bevisa han ska få ett kontrakt.

Linköping och Frölunda ser starkast ut i år både lagen har värvat mycket bra spelare. Lutar åt att något av lagen slutar högst upp i serien.

så här tippar jag.

1. Linköping
2. Frölunda
3. Hv 71
4. Färjestad
5. Södertälje
6. MODO
7. Timrå
8. Luleå
9. Djurgården
10. Skellefteå
11. Brynäs
12. Rögle

edit: ops glömde ett lag. :P

Edited by GaterGirl, 08 September 2008 - 17:26.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 September 2008 - 15:45

LHC vann Nordic Trophy och övertygade stundtals väldigt mycket. Det var väl bara i finalen mot Frölunda som det svajade till lite. Intressant inför denna säsong är nya tränaren Slavomir Lener. Det ska bli intressant att se vad just han kan göra för laget. Det blir även första gången som en icke-svensk tränare har hand om laget, vad nu det kan betyda. Jaroslav Hlinka, Jan Hlavac, Teemu Aalto och Eric Beaudoin känns som intressanta nyförvärv. Iofs känns allt nytt intressant och till skillnad från många andra så gillar jag att man rör om lite i grytan och inte enbart håller kvar i det gammla.

Mitt tips på hur grundserien slutar.

1. Linköping
2. Frölunda
3. Färjestad
4. HV 71
5. Södertälje
6. Modo
7. Djurgården
8. Timrå
9. Luleå
10. Skellefteå
11. Brynäs
12. Rögle

EDIT:

SVT kommer att visa matchen mellan HV 71 och Frölunda.

Måndag 15 September

SVT 2, 19:30-20:00
SVT 1, 20:00-22:00

Hockeykväll

Direktsändning från Kinnarps Arena, Jönköping och säsongens första elitseriematch mellan HV 71 och Frölunda HC. Programledare: Marie Lehmann. Kommentatorer: Staffan Lindeborg och Niklas Wikegård. Del 1 av 14.

BREDBILD


Edited by Cartman, 08 September 2008 - 16:20.


#3 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 September 2008 - 17:28

hehe jag glömde timrå i mitt tips. :blush:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#4 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 September 2008 - 17:35

Hockeyligan - Linköping guldfavorit hos tränarna

2008-09-08

Linköping vinner SM-guld säsongen 2008/09. Det tror i alla fall majoriteten av elitserietränarna på årets upptaktsträff. Som främsta utmanare nämns Frölunda.

Med en vecka kvar till elitseriepremiären samlades elitserielagens tränare för den årliga upptaktsträffen i Globen under måndagen. Bland tränarna sågs nya ansikten i Elitserien som t.ex. Brynäs Niklas Czarnecki, Rögles Peter Johansson och Frölundas Ulf Dahlén.

Traditionellt bads tränarna tippa grundserievinnare, finallag och sist men inte minst svenska mästare framåt vårkanten. Skellefteås Hans "Säcken" Särkijärvi och Timrås Charles "Challe" Berglund avstod dock helt från att lämna några tips.

Bland de övriga tio tränarna som tippade var guldet hamnar utkristalliserade sig Linköping som klar favorit. Dessutom bad hockeyligan.se förbundskaptenen Bengt-Åke Gustafsson om hans tips.

Av elva röster fick LHC fem röster, Frölunda fick tre och Färjestad, HV71 och Modo vars en. De tre sistnämnda tippades samtliga av sina egna tränare att lyfta SM-bucklan.

Så här ställdes frågorna:

1. Vilket lag vinner grundserien?
2. Vilka lag möts i finalen?
3. Vilket lag vinner SM-guld?

Niklas Czarnecki, Brynäs

1. Linköping.
2. Finalen spelas mellan Linköping och MODO.
3. Jag tror revanschlustan efter två raka finalförluster gör att Linköping tar hem det.

Tomas Montén, Djurgården

1. Frölunda.
2. Jag tror på en final mellan Frölunda och Linköping. HV71 är minst lika bra som förra året, men Frölunda och Linköping har höjt sig ännu ett snäpp.
3. Linköping tar guldet.

Ulf Dahlen, Frölunda

1. Linköping har imponerat mest på mig så jag tippar dem, men vi ska också slåss i toppen.
2. Jag hoppas naturligtvis vi ska vara där, men både Linköping och HV ser tunga ut. Mitt tips blir HV- Linköping.
3. Jag tippar Linköping, men hoppas jag har fel och att det blir vi.

Tommy Samuelsson, Färjestad

1. Färjestad.
2. Jag skulle önska att det blir Färjestad-Frölunda. Ett klassiskt möte.
3. Jag måste tippa oss. Vi sysslar trots allt med tävling och då är det bara vinst som gäller.

Kenta Johansson, HV71

1. HV71. Jag tror vi ska klara av det igen.
2. Finalen går mellan HV och Frölunda.
3. Naturligtvis säger jag HV71.

Slavomir Lener, Linköping

1. Något av de fyra topplagen Frölunda, HV71, Färjestad och Linköping.
2. Frölunda - Linköping.
3. Jag är en dålig tippare, så jag säger Frölunda.

Roger Rönnberg, Luleå

1. Linköping.
2. Linköping - Färjestad.
3. Linköping.

Harri Rindell, MODO

1. Linköping.
2. Vi vill vara där så jag säger Linköping- MODO.
3. Det blir MODO.

Peter Johansson, Rögle

1. Frölunda.
2. Frölunda - Linköping.
3. Frölunda.

Leif Strömberg, Södertälje

1. Linköping.
2. Frölunda - Linköping.
3. Linköping.

Bengt-Åke Gustafsson, förbundskapten

1. Frölunda, i alla fall om man ska se på pappret.
2. Frölunda - Linköping.
3. Frölunda.



#5 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 September 2008 - 06:03

Ska bli kul för ett Malmöfan att följa Rögles återtåg till kvalserien. :cool2: ;)
Här är mitt tips...
1. Frölunda
2. Färjestad
3. Linköping
4. HV 71
5. Södertälje
6. Timrå
7. Modo
8. Brynäs
9. Luleå
10. Djurgården
11. Rögle
12. Skellefteå
Jag tycker som sagt Rögle blir intressant att följa, hur de klarar sitt premiärår. Har ju några fina nyförvärv. Tänker bl.a. på Mathias Tjärnqvist, och kanske mest intressant de kanadensiska bröderna. Sen hoppas jag ju att Brynäs får en bättre säsong än förra.

Edited by Spacer, 09 September 2008 - 06:05.


#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 September 2008 - 07:26

I vanlig ordning tippar jag inte tabellen, för den känns alltid så meningslös eftersom det är i slutspelet det räknas. :)
Men om man delar upp det lite så känns favoriterna som; Frölunda (förhoppningsvis), Färjestad (kan de få ordning på sig och väcka hungern så sköter vinnarkulturen i klubben resten?), Modo (på pappret har de ett grymt bra lag, men lyckas nye tränaren tända dem?), Hv71 (fast de har tappat viktiga energispelare som Jämtin och Ledin. Vem ska "gnugga" när det blåser lite motvind?) och Linköping (fast där tror eller i alla fall hoppas jag att jag har fel. Nu har de tappat Weinhandl och Mårtensson, de har den överskattade Henriksson i mål och...f-n heller att de är favoriter till guldet i år, det kan jag bara inte tro).
Djurgården känns som en farlig outsider i år, de har tagit ett kliv framåt varje år och bör göra det i år också. Tveksamheter kring målvaktsposten bara, tror mer på Stefan Ridderwall än Gustaf Wesslau i alla fall. Timrå skulle också kunna vara en intressant outsider, de är lite av elitseriens Buffalo Sabres. De tappar profiler år efter år men lyckas oftast "trolla fram" nya intressanta spelare.

I vanlig ordning kommer väl åtminstone någon av favoriterna att floppa också. Starkaste kandidater i mina ögon för att göra det är antingen Hv71 eller Linköping.

Och de som krigar i botten? Jag tror att det blir Brynäs, Rögle och Luleå. Och mest varning för Brynäs och Luleå där, det känns som att de skulle kunna "gära en Leksand" och fastna nere i allsvenskan när som helst.
*Hockey och superhjältar*

#7 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 September 2008 - 07:37

Djurgården är svåra att greppa vart de står. Jag tippade dom så långt ner framförallt för jag tror de får problem på just målvaktssidan.

#8 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 September 2008 - 17:27

Marko Mäkinen tryout, har tills nästa träningsmatch den 11 att bevisa han ska få ett kontrakt.

Redan nu har det bestämts att Mäkinen inte får ett kontrakt.

- Marko har varit väl omtyckt i laget och jobbat hårt på träningar och matcher, men för att erbjuda en så pass erfaren importspelare en fortsättning i Luleå Hockey så ville vi vara säkra på att han skulle ha en tongivande roll i laget, säger sportchef Lars Bergström.


I nuläget står man med tolv forwards och Mäkinens plats tas nu av en junior.
- Så ser det ut just nu men sedan får vi ju se vad som händer, säger sportchefen.

- Marko är en kanonkille och har många bra egenskaper som ishockeyspelare men i nuläget så har vi svårt att hitta rätt roll för honom vilket gör att vi väljer att bryta kontraktet, säger Roger Rönnberg.


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#9 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 September 2008 - 21:48

AIK hade vunnit om de var med B)

Winter is Coming


#10 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 September 2008 - 06:54

AIK blir jobbiga att tampas med i Allsvenskan Rick Hunter. Verkligen storsattsning där. Har dock inte följt dom på försäsongen hur dom spelat? Det blir nog en minst like jämn allsvenska som förra året. Malmö och AIK bör ta sig till kvalserien. Jag hoppas både Malmö och AIK går upp nästa år, för Stockholmsderbyna hade varit en injektion för Stockholmspubliken..och..ja Malmö ska ju bara upp. :)

#11 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 September 2008 - 22:57

Mmm, AIK Hockey är på framfart det är det ingen som helst tvekan om. Det har gått bra för dem på försäsongen (tror inte de har förlorat än faktiskt) Hockey Stockholm behöver AIK!

Winter is Coming


#12 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 September 2008 - 19:27

Djurgården har en bra trupp i år. Och jag älskar hur man behåller traditionen att laget till en så stor del är byggd på killar från Stockholm. http://www.difhockey.se/truppen.php


Att Daniel Larsson och Ossi Väänänen försvinner är tunga förluster absolut.Men att man får in David Schneider är en väldigt bra grej. Han har gjort flera bra säsonger i Finland och hans förra säsong i AHL var också klart godkänd, han är också right-skytt vilket är väldigt viktigt. Han lär få spela powerplay. Marcus Ragnarsson är en tuff och bra back och kul att ha honom tillbaka i Djurgården.


Forwards sidan ser ok ut. Är intresserad av att se vad Robin Frigren presterar,likaså Dick Axelsson.


Blir en intressant säsong och tippar inte tabellen jag heller. Djurgården spelade bra ifjol och tog sig till slutspel, det är nog det minsta man ska begära kommande säsong också.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#13 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 September 2008 - 21:20

usch, 1-7 mot modo i sista träningsmatchen. :huh: jaja, snart börjar allvaret. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#14 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 September 2008 - 11:38

Ja en bra försäsong kan ju innebära bedrövlig säsongsstart och vice versa. Det är nog mycket bra för Luleå att man tagit dit Osten Bergström som sportchef. Malmö har haft en ganska positiv försäsong med vinst över Frölunda igår 3-2. Även vinster över Rögle, Linköping och Djurgården. Sedan uddamålsförluster mot Färjestad och HV 71. Positivt att man mäter sig bra med Elitserielagen. Sedan är det jättekul att de yngre spelarna som man forslat upp spelar bra. Som backen Robin Weihager som varit poängbäst bland backarna på försäsongen. Och givetvis målvakten Henrik Karlsson som verkar spelat till sig en förstaplats. Det blir en intressant säsong. Kul att det drar igång snart.

#15 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 September 2008 - 17:04

1 och ½ timme tills smygstarten av elitserien. fattar inte varför en match ska sändas före alla de andra. var väl samma sak förra året? :blink: ska förmodligen se Hv - Frölunda på svt idag.

12 miljoner!!! :o
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#16 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 September 2008 - 17:09

Förra säsongen tror jag det var tre matcher samma dag och inte en som i detta fall. Funderar på att se machen på SVT.

Håller med det Stillman säger i artikeln, känns lite extremt att betala så mycket pengar för en spelare. Har samma uppfattning oavsett vilken sport det gäller faktiskt, tycker det mesta går till överdrift.

#17 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 September 2008 - 17:38

Jag hade förstått om det var en sportchef för en mindre rik klubb som kom med den kritiken, men när Stillman säger så är det svårt att ta honom på allvar. Hv71 har väl pungat ut en del pengar för t ex Jan Hrdina? Och Linköping har ju sina dyra tjecker nu. Skiter själv i hur mycket Frölunda har betalat för Honken, är bara glad om han ger lite mer stabilitet bakåt.
*Hockey och superhjältar*

#18 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 September 2008 - 17:43

Hade en mindre klubb kommit med den kommentaren hade jag inte kunnat ta det på allvar utan enbart som avundsjuka. Hela grejen med att köpa sig lag och förhoppningsvis med det segrar känns trist. Ser hellre att man bygger upp ett lag från grunden så mycket det går med egna produkter istället.

#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 September 2008 - 19:41

Ingen av oss har väl ett lag som långsamt bygger upp ett lag från grunden just nu. Det är inte särskilt vanligt toppidrotten alls, som det ser ut, men visst är det roligare om laget byggs upp från grunden, absolut. Och det är ju roligt med undantagen, som Djurgården (även om det ingalunda är något favoritlag, långtifrån) som kör hemvävt i år eller Rögle med en sån som Kenny Jönsson och hans enorma klubbkänsla.
*Hockey och superhjältar*

#20 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 September 2008 - 19:52

Ingen vidare comback för Honken i ES, 4 insläppta mål redan.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#21 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 September 2008 - 20:11

Ser rätt illa ut det här. Hade hoppats på att laget skulle läcka mindre bakåt, men det här är deppigt. :(
*Hockey och superhjältar*

#22 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 September 2008 - 08:53

Skulle ju kunna bli otäck dunderflopp i Frölunda i år. Jag har spontant svårt att tro att Honken kan leva upp till sin prislapp här faktiskt. Men vi får väl se, bara första matchen ju vad som gäller är ju vem som står som segrare efter slutspelet. Det är nog svårt att ha tålamod med att bygga upp ett lag från grunden när man slåss i toppen. Så mycket som står på spel med inte minst sponsorer. En del av nyckeln är väl för tränare och organisation att skaffa bra och trivsam lagkänsla så skapas det fin klubbkänsla även för "köpelag". Som Malmö i början på 90-talet t ex de flesta som spelade under den tiden blev ju trogna MIFare. Men långvarigt är det väl viktigt att ha en hyffsad juniorverksamhet där man kan slussa upp "egna produkter" i sitt A-Lag, som ju Frölunda har, de brukar ju också våga satsa på sina Juniorer. Så många egna produkter som möjligt är ju roligast. Luleå får man väl nämna också, som är långt ifrån ett favoritlag för mig men likväl ;) , de brukar ju bestå till väldigt stor del av norrbottningar.

#23 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 September 2008 - 09:46

Tänkte precis nämna det, att Frölunda faktiskt har en bra juniorverksamhet och att det i år och många andra år satsas på de egna juniorerna. Vem vet om Honken kommer motsvara den summan, men jag tror inte att det kommer bli en floppsäsong bara för att de gjorde en skitmatch borta mot Hv71. Förhoppningsvis kommer laget spela ihop sig, och det är rätt meningslöst vilken plats i tabellen man har så länge man når slutspelet. Det är 54 matcher kvar för Frölunda att komma igen på, och det kommer de att göra, var så säkra.
*Hockey och superhjältar*

#24 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 September 2008 - 21:20

klistra ämnet?

Jakten på en elitserieplats har börjat. 1-5 är väl inte vad AIK hade väntat sig i premiären. Storsegrar för Malmö och Leksand var ganska väntat. Väntat också att Mora skulle vinna.

mindre än 24 timmar kvar (huvudräkningen suger). :cheer:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#25 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 September 2008 - 16:30

Skönt med premiärvinst för Malmö. Kul att Jonas Höglund gjorde två mål och en assist, gjorde ju ingen poäng på försäsongen vad jag minns. Jämnare i skott än vad man skulle kunna tro när man ser resultatet. 33 - 33 i skott. Malmös Henrik Karlsson fortsätter spela grymt i kassen, var lagets främste spelare, härligt. Kul att fyra tonåringar var ombytta för matchen och två fick speltid.
Ska SVT sända fler elitseriematcher föresten eller vad premiären en engångsföreteelse?