Jump to content

Photo

Annexion


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#26 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 09 February 2010 - 21:10

Snyggt! Ser fram emot! :popcorn:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#27 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 20 February 2010 - 15:03

Tackar!

Här den första sidan som den troligen kommer se ut i tryck (väntar på Fredriks godkännande) utan text och eventuella manipulationer av författaren. Under den steg 2 av 3 av den tidigare visade bilden. Nästa är eventuellt en gråton på denna sida. Gråtoner i MiB kommer inte vara som i mina andra serier utan en ton per sida, troligen två toner totalt, en mörkgrå och en ljusgrå, för effekter och för att leda ögat rätt. Om det blir toner över huvudtaget beror på Fredrik som ska få tre sidor att titta på innan något bestäms så det passar med de andra serierna i Annexion.

Posted Image

Posted Image

#28 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 18 September 2011 - 14:34

Ett litet smakprov till som jag färgkladdat lite på. En återkommande kändis från SSS #4.

Posted Image

Edited by DanielSchenström, 18 September 2011 - 14:35.


#29 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 21 January 2012 - 01:14

Jag skulle behöva lite fotohjälp. Jag har testat olika bildgooglingar men inget verkar hjälpa. Jag skulle behöva en bra bild på riksdagshusets östra ingång med sina dekorerade gallerportar där man kan se kransar och sånt tydligt. Nån som är stockholmare som kan fota, eller nån som är en smartare bildfinnare än jag är. De jag hittar är inte skarpa nog för att man riktigt ska se vad allt är på portarna.

#30 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 21 January 2012 - 11:01

Hur snart vill du ha foton?

#31 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 21 January 2012 - 11:02

Är det den här du menar?

Posted Image

#32 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 21 January 2012 - 11:49

Det är ingen brådska, för det finns andra seriesidor att arbeta på men gärna nån gång under vintern nu. Och det är rätt ingång, men det måste vara nära nog för att se dörrens detaljer, det är till en gruppbild där de står framför dörren på översta trappsteget på trappan.

#33 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 04 September 2013 - 00:56

Jag har nu åter satt igång med arbetet på Mordet i bunkern. Målet är att det ska bli nästa serie som blir klar, och att det ska bli innan årsslutet. Eventuellt så går det åt skogen för att hinna med deadlinen för Nordens Stjärnor-albumet, men just nu är jag arbetslös så jag har mycket extra tid att spendera.

Fredrik tyckte jag visat upp tillräckligt så det får bli en liten checklist tills det är dags för publicering. 3 sidor är helt klara, 6 sidor är till största del klara, 2 sidor är bara blyertsteckningar än så länge och 15 sidor är bara småskisser. Har hållt på med det här pinsamt länge nu så det ska bli skönt när det är helt klart.



#34 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 04 September 2013 - 04:31

Jag längtar!


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#35 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 13 July 2016 - 18:44

6 år efter start tänkte jag att det är dags att dra ett streck, eller flera. Årets enda riktiga seriemål (efter färgläggningen av I mörkret), är färdigritandet av denna. För att jag ska kunna få sämre samvete så postar jag här som en morot till mig själv. Denna semestersväng slutar sista augusti och idag påbörjade jag den 11:e sidan av 26. Kommer rapportera när nåt är gjort för att hålla det levande. Önska mig lycka till.



#36 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 July 2016 - 20:49

Toppen toppen toppen! Lycka till!


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#37 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 09 September 2018 - 21:59

Återupptagit arbetet med det som tynger mitt samvete mest. 13 sidor så halvvägs. Målet: att bli klar till årsskiftet.

 

För den som undrar varför detta tar sån tid när jag lyckats prångla ut så många andra seriesidor så handlar det om att jag vill att kvalitén på denna ska motsvara vad Fredrik satt som mål för författandet av den. Det tar därför mot lite när jag ska göra nåt för jag ställer mycket högre krav på linjerna ska bli rätt än på allt annat jag gör.



#38 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 28 September 2018 - 12:13

Den senaste månaden, kickstartad med färgläggning av Peral och TFels Dedrups dårskapsfärgläggning har varit den mest serieproduktiva månaden sedan den mest intensiva Golden Gang-månaden. Jag har ritat 9 sidor, 2 stripar, 1 karta och 2 profilbilder, tuschat 7 sidor, 2 stripar, 1 karta, 2 profilbilder och 2 artikelbilder, grålagt 8 sidor, färglagt 26 sidor, 4 stripar, 1 karta, 3 profilbilder och 2 artikelbilder samt textat 5 sidor och 1 karta. Yay för mig! :)

 

Av de ovanstående är det 5 sidor som tillhör MiB så 17 klarade och sidan 18 är påbörjad.



#39 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 28 September 2018 - 17:52

WOW! Jädrans vad knäckande bra fixat!


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#40 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 28 October 2018 - 00:41

En månad senare. Detta är huvudsakligen för Annexion och Mordet i bunkern. Håller nu på med sida 20 och nu är det bara sköna sidor kvar så det borde gå fort, troligen klar till slutet av november.

 

Tänker för mitt eget nöjes skull se hur den här månaden var jämfört med förra.

Ritat: 8 sidor, 2 guidebilder, 13 profilbilder, 7 artikelbilder

Tuschat: 5 sidor, 2 artikelbilder

Grålagt: 2 sidor

Färglagt: 7 sidor, 2 strippar, 13 profilbilder, 7 artikelbilder, 1 karta

Textat: 4 sidor

Revidering: 30 sidor (Golden Gangsidor från första albumet)



#41 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 28 October 2018 - 00:58

Du har jobbat med Mordet I bunkern av vad jag vet längre än vad jag har varit medlem i det här forumet. Jag känner att jag nästan är tvingad att köpa den för det för att se resultatet.


Edited by Sret, 28 October 2018 - 14:42.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#42 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 27 August 2021 - 10:18

Jag har en tillfällig paus för Mordet i bunkern då jag arbetar med färgläggning av en annan del av Annexions serier, Folkets Vilja. Folkets Vilja är två delar på 24 sidor och kommer komma före Mordet i bunkern i Svenska Superserier. Troligen blir det i nummer 20 eller 23, vi väntar besked angående en annan serie.

 

Folkets Vilja bygger ut världen vi fått sett lite av i Spring för Livet och Ut Ur Tunneln och In i Mörkret men är helt fristående. Den ackompanjerar även Mordet i Bunkern väl och tanken är att serierna kommer avlösa varandra så att ni får tre nummer i rad med Annexion, runt 80 sidor.



#43 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 10 November 2021 - 13:38

Vi vet fortfarande inte ordningen för vilket nummer Annexion kommer ut i, men den som läser våra månadsrapporter vet att färgläggningen av Folkets vilja är igång. Med några få sidor kvar av första delen så tänkte jag visa upp två smakprov här. Exakt vilken del som blir i färg, eller om den blir det över huvudtaget i Svenska Superserier är inte heller bestämt men bägge delarna kommer färgläggas så det är ordnat ifall Annexion samlas i ett album längre fram.

 

Manus och textning av Fredrik Jelcander, teckning och tusch av Anna-Karin Bergkvist och färg av mig.

 

folketsviljacolortest.jpg

 

fvs12f.jpg