Jump to content

Photo

teckningar av rasmus


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Rasmus

Rasmus

    Cadet Second Year

  • Members
  • 10 posts
  • Location:visby

Posted 01 January 2007 - 23:39

HEjhej!

Efter att jag gjorde klart Blaze var det precis som om luften gick ur mig. Har inte tecknat på väldigt länge tills nu, har nämligen köpt en liten fin tecknar bok som jag har med mig överallt. Och plötsligt kommer det en massa bilder och det som kommer fram på pappret är ganska långt från blaze vilket är skönt. Hur som helst här är några utdrag från boken, kan ju vara kul plus att det får mig att bli lite mer aktiv i det här forumet.

Attached Files



#2 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 02 January 2007 - 22:10

Kul att du insett ditt kall. Vi vill verkligen inte förlora dig Rasmus. Du behöver inte heler oroa dig över sista delen av Blaze, den kommer att bli publicerad nu när vårt nästa nummer kommer ut. Vilket det ska göra.

Så länge är det skönt att du låter oss njuta av dina tecknigar här. Jag gillar verkligen bilden på den äldre mannen med mustasch.

Berätta vad händer nu? Vilka serieplaner har du efter Blaze?

#3 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 02 January 2007 - 22:38

Bilden på mustaschkillen är ju knäppt bra. Påminner lite om Moebius teckningar när man tittar närmare!

Jag vill också veta vad du har tänkt dig efter Blaze. Nyfiken!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#4 Rasmus

Rasmus

    Cadet Second Year

  • Members
  • 10 posts
  • Location:visby

Posted 03 January 2007 - 01:29

Kul ni tycker om det mina herrar, tack!

Som sagt tecknings fronten har varit ganska avslagen på sista tiden men jag känner att nya krafter är på gång att väckas. Tex har jag läst en massa daredevil (som är en favorit) under julen, gamla hederliga tidningar från 86 om jag inte minns fel. Frank miller står för manus och bild och det är fantastiskt. Plötsligt förstår jag varför jag en gång blev förälskad i trikåer. Och jag blir riktigt sugen på att göra serier. Har inte bestämt mig än riktigt, är nämligen sugen på att fortsätta med blaze fast göra något helt nytt med honom å andra sidan vill jag göra något helt annat, kanske teckna åt nån annan, Vet att Fredrik har frågat mig någon gång. Nått blir det men vet som sagt inte än.

Jag ser verkligen fram emot det nya numret, det ska bli riktigt spännande! precis lika spännande som det var när jag väntade på det första numret!

Ha det gött!!
Rasmus

Attached Files



#5 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 08 January 2007 - 01:07

Tjenare!

Du har en skön stil måste jag säga. Kollade lite på ett avsnitt av Blaze och tyckte att det kändes som att du är inspirerad av Bill Zienkevich (eller hur han nu stavar).

#6 Rasmus

Rasmus

    Cadet Second Year

  • Members
  • 10 posts
  • Location:visby

Posted 08 January 2007 - 15:09

Tjenare!

Du har en skön stil måste jag säga. Kollade lite på ett avsnitt av Blaze och tyckte att det kändes som att du är inspirerad av Bill Zienkevich (eller hur han nu stavar).



Jag vet mycket väl vem du menar och tycker om det han gör men jag har faktiskt aldrig direkt blivit så inspirerad av honon som jag blir av tex frank miller eller mike mignolia, ashley wood, richard corben, morris ja du vet listan kan göras hur lång som helst. Men visst Bill är grym!

Hälsa Johannes om du träffar honom!

#7 Erkegris

Erkegris

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 71 posts
  • Location:Lysekil
  • Interests:teckna, fantasy, djur, psykologi, etologi, film, spel, musik, fotboll... mm.

Posted 09 January 2007 - 19:12

Tycker om texturen och skuggningen i dina bilder, härliga figurer med.

Däremot klarar jag personligen inte av anatomin då jag själv är perfektionist och aldrig är nöjd med mina egna bilder eller hur dom ser ut anatomiskt sett. Detta brukar smitta av sig mot andras bilder också ibland då jag är väldigt kritisk mot bilder med tydlig inkorrekt anatomi. I alla fall om det ser ut som det varit ett seriöst försök och inte tydligt cartoon eller karikatyr. Men alla är olika. :D

(försöker att inte låta för gnällig )



Om jag var en loppa, tänk va jag skulle hoppa!

Min deviantart


#8 Rasmus

Rasmus

    Cadet Second Year

  • Members
  • 10 posts
  • Location:visby

Posted 12 January 2007 - 02:36

Tycker om texturen och skuggningen i dina bilder, härliga figurer med.

Däremot klarar jag personligen inte av anatomin då jag själv är perfektionist och aldrig är nöjd med mina egna bilder eller hur dom ser ut anatomiskt sett. Detta brukar smitta av sig mot andras bilder också ibland då jag är väldigt kritisk mot bilder med tydlig inkorrekt anatomi. I alla fall om det ser ut som det varit ett seriöst försök och inte tydligt cartoon eller karikatyr. Men alla är olika. :D

(försöker att inte låta för gnällig )



Du låter inte alls gnällig, du säger vad du tycker och det uppskattar jag väldigt mycket. Men jag antar att du menar killen med dom extremt stora musklerna, och det kanske inte är tydligt men det är absolut inte meningen att det ska vara rätt vad det gäller anatomi. Jag ville göra en teckning med äckliga muskler, en väldigt överdriven bodybuilder.

Rasmus

#9 Erkegris

Erkegris

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 71 posts
  • Location:Lysekil
  • Interests:teckna, fantasy, djur, psykologi, etologi, film, spel, musik, fotboll... mm.

Posted 14 January 2007 - 00:05

Tycker om texturen och skuggningen i dina bilder, härliga figurer med.

Däremot klarar jag personligen inte av anatomin då jag själv är perfektionist och aldrig är nöjd med mina egna bilder eller hur dom ser ut anatomiskt sett. Detta brukar smitta av sig mot andras bilder också ibland då jag är väldigt kritisk mot bilder med tydlig inkorrekt anatomi. I alla fall om det ser ut som det varit ett seriöst försök och inte tydligt cartoon eller karikatyr. Men alla är olika. :D

(försöker att inte låta för gnällig )



Du låter inte alls gnällig, du säger vad du tycker och det uppskattar jag väldigt mycket. Men jag antar att du menar killen med dom extremt stora musklerna, och det kanske inte är tydligt men det är absolut inte meningen att det ska vara rätt vad det gäller anatomi. Jag ville göra en teckning med äckliga muskler, en väldigt överdriven bodybuilder.

Rasmus



va bra :D jag hade en känsla av att du inte var helt seriös med den bilden, men man vill ju inte basunera ut det innan man vet hur personen tecknar när den är realistisk heller, lätt å göra bort sig hehe :)



Om jag var en loppa, tänk va jag skulle hoppa!

Min deviantart


#10 Rasmus

Rasmus

    Cadet Second Year

  • Members
  • 10 posts
  • Location:visby

Posted 04 April 2007 - 23:14

det fungerar inte att lägga upp bilder, eller rättare sagt jag gör väl nåt fel.

jag har prövat att ändra storlek å sånt. Man ska väl trycka på infoga bild?

Edited by Rasmus, 06 April 2007 - 12:28.


#11 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 05 April 2007 - 07:40

Det lilla som syns ser ju lovande ut. Blev bilderna för stora? Försök igen!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#12 Rasmus

Rasmus

    Cadet Second Year

  • Members
  • 10 posts
  • Location:visby

Posted 06 April 2007 - 12:31

Det lilla som syns ser ju lovande ut. Blev bilderna för stora? Försök igen!


hur lägger man upp en bild? får det inte att fungera

#13 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 06 April 2007 - 14:27

Posted Image

Testar. Och ja, det där är jag :)

Jo, det var bara att använda infoga bild, skriva in adressen och trycka OK. Misstänker att det kan finnas en storleksbegränsning, samt att den måste ligga direkt i roten på hemsidan och inte i en undermapp.

Du kan annars själv skriva [ img ]adressen till bilden[ /img ] (utan mellanslagen inom hakparenteserna).

Edited by DanielSchenström, 06 April 2007 - 14:30.