Jump to content

Photo

Undrandes


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Bruer82

Bruer82

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts

Posted 07 June 2009 - 23:15

Hej Hej

Kommer ihåg att jag läste någon gång i mitten på nittio talet en serie tidningen som hade inslag av terminators ,,var en grupp soldater som kämpade mot terminators i en framtids miljö .Jag vet att rena Terminator serier existerar men detta var en svensk tidning som körde några avsnitt typ Magnum eller nåt

Jag tror även samma tidning hade en annan serie med något Race i framtiden ,,,bilar körde tävling med an massa kanoner på taket ,,,passerade ett waste land som styrdes av vikinga liknande gäng ,,, serien slutade med att hjälten hämnades sina föräldrars mördare tror jag !

söker även ett visst wolverine äventyr om det var x-men/mega marvel kommer jag inte ihåg men han slogs mot typ Big foot

Hade varit helt underbart o få uppleva dessa serier igen så om någon känner igen sig så skriv gärna !

Tack på förhand

#2 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 07 June 2009 - 23:19

Thriller! Så hette denna eminenta tidning. Jag har kvar ett gäng nummer även om, to my dismay, jag har slarvat bort just race-numret som jag läste om och om igen. Jag tror faktiskt, när jag tänker efter, att jag har alla utom just det numret kvar (OBS! Not for sale!).

Nåväl, som sagt, tidningen hette Thriller.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#3 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 08 June 2009 - 13:15

[...]
söker även ett visst wolverine äventyr om det var x-men/mega marvel kommer jag inte ihåg men han slogs mot typ Big foot
[...]


Mega Marvel #2/1993, Spindelmannen och Wolverine slåss mot en Wendigo. Av Todd McFarlane, minns att jag tyckte han var thee shit!, väldigt imponerad av hans användandet av detaljrika nät till Spindelmannen (och JA, Spindelmannen inte Spider-Man tramset).

#4 Bruer82

Bruer82

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts

Posted 10 June 2009 - 18:01

Tack för hjälpen o svaren =)

#5 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 June 2009 - 20:03

Av Todd McFarlane, minns att jag tyckte han var thee shit!, väldigt imponerad av hans användandet av detaljrika nät till Spindelmannen.

Och vad... tycker du om han idag? :\

#6 Bruer82

Bruer82

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts

Posted 11 June 2009 - 18:06

Ingen som vet några länkar till torrents så man kan ladda ner dem ?

#7 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 June 2009 - 11:24

Svenska tidningar lär du i princip inte hitta några av... Men dom engelsk-språkiga originalen går säkert. Då måste du först veta vad för serier det var i det där numret av Thriller dock. Antagligen importer från brittiska 2000 AD, om nån frågar mig.

Spindelmannen numrena var dock Amerikanska Spider-man ( adjektivlösa titeln) #8-12. Den kan du förmodligen lättast finna på DC++ faktiskt. :) Annars så finns det säkerligen riktigt feta Spider-man kompilationer på tex Piratbukten.

#8 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 12 June 2009 - 16:21

Av Todd McFarlane, minns att jag tyckte han var thee shit!, väldigt imponerad av hans användandet av detaljrika nät till Spindelmannen.

Och vad... tycker du om han idag? :\

Fortfarande imponerad över hans nät... eh, ja det är väl det enda som hänger kvar.

#9 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 12 June 2009 - 18:55

Svenska tidningar lär du i princip inte hitta några av... Men dom engelsk-språkiga originalen går säkert. Då måste du först veta vad för serier det var i det där numret av Thriller dock. Antagligen importer från brittiska 2000 AD, om nån frågar mig.
...

Om man tittar på omslaget så är det serien "Black Cross" från Dark horse.

#10 Bruer82

Bruer82

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts

Posted 23 June 2009 - 16:35

Lyckades faktiskt gräva fram Terminator avsnitet jag letade efter på en torrent ,,,underbar läsning så åter igen tack för informationen !

Kom o tänka på att man läste mutant chronicles tidning också någon gång ,,, ingen som har info om den ! tidningen var ju ett måste då man spelade spelat som ung ! =)

#11 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 23 June 2009 - 19:05

Lyckades faktiskt gräva fram Terminator avsnitet jag letade efter på en torrent ,,,underbar läsning så åter igen tack för informationen !

Kom o tänka på att man läste mutant chronicles tidning också någon gång ,,, ingen som har info om den ! tidningen var ju ett måste då man spelade spelat som ung ! =)


Den var med i något nummer av Magnum Comics, kommer ihåg att man fick ett unikt specialkort med tidningen (som jag slarvat bort).

Ps. Du har ett meddelande (uppe i högra hörnet)

Edited by Sir-L, 23 June 2009 - 19:06.


#12 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 June 2009 - 11:55

Var det inte i andra vågen i Thrillers utgivningshistoria som man publicerade ett eller flera nummer med The Mask?

#13 Bruer82

Bruer82

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts

Posted 24 June 2009 - 18:21

Sir L

Lyckades även hitta serien om döds racet jag sökte genom din länk

Kanon Tips

#14 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 June 2009 - 13:05

Om du vill köpa tidningarna i fysisk form så kolla in Seriebörsens utbud, dom har ett gäng äldre nummer av Thriller inne, bland annat två med Terminator. Även några nummer med Alien vs Predator, Predator, Alien 3 m.m.

Ser själv att jag hade rätt i min fundering om Thriller inte gett ut ett nummer med The Mask. #6 1992 gavs det tydligen ut.

Edited by Cartman, 25 June 2009 - 13:06.


#15 Bruer82

Bruer82

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts

Posted 02 July 2009 - 23:58

Lyckades spåra upp 4 nummer av Mutant Chronicles med ,,,var dem dom enda som gjordes eller finns det fler ,,all info o ledtrådar hur man får tag i fler nummer uppskatas

Tack för all hjälp hittills !