Jump to content

Photo

Årets film 2009 - Diskussionstråd


  • Please log in to reply
682 replies to this topic

#51 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 February 2010 - 19:44

Tack till Georgia som röstade åt mig i förra duellen :)
Nu vet jag vad jag ska se för film ikväll/imorgon också

Edited by Rick Hunter, 06 February 2010 - 19:45.

Winter is Coming


#52 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 February 2010 - 19:50

Var så lite så :)

Är det så att ni reser bort eller inte kan närvara på ett par dagar av någon annan orsak men fortfarande vill rösta så att ER favorit film inte röstas bort ;) är det bara att PMa mig eller Wylie med en liten lista i den ordning ni vill ge era röster så röstar vi åt er.

Edited by Georgia, 06 February 2010 - 20:17.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#53 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 February 2010 - 16:35

Milk var tillräckligt bra för att jag skulle rösta på den, Wolverine klarar sig bra ändå :)

Edited by Rick Hunter, 07 February 2010 - 16:35.

Winter is Coming


#54 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 February 2010 - 20:04

Bah, två svaga filmer mot varandra idag. Är nån av dem egentligen värda att gå vidare?

Winter is Coming


#55 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 February 2010 - 20:47

Beslutsångest just nu. Vilken ska jag rösta på :unsure: Båda filmerna var lika bra eller dåliga hur man nu ser på det.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#56 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 07 February 2010 - 23:02

Bah, två svaga filmer mot varandra idag. Är nån av dem egentligen värda att gå vidare?

Nej jag tycker inte det men tyvärr måste någon av dom göra det.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#57 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 February 2010 - 22:47

Det är ju två bra filmer som duellerar idag, har ni inte sett dem? Då har ni missat nått! Själv har svårt att bestämma mig för vilken jag gillar bäst :)

Winter is Coming


#58 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 09 February 2010 - 18:36

Lite halvklena filmer senaste dagarna, men kul att Död Snö gick vidare. F13 var en anskrämlig sak, men jag kommer inte sakna Natt på museet 2...

The Boat that Rocked rockade inte fullt ut, många lite för långa scener, men (de nya) Beckfilmerna går bara fetbort. Peter Haber vs Philip Seymour Hoffman liksom, kan det gå på annat än ett sätt? :)
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#59 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 February 2010 - 21:00

Håller med. Skulle absolut inte vilja kalla någon av dem för årets film 2009.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#60 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 February 2010 - 22:46

Men den här Beckfilmen var inte som andra Beckfilmer utan mer av en actionfilm med terroristtema. Faktum är att man knappt kan kalla den för en Beckfilm alls då Beck själv spelar enbart en biroll, även de andra i Beckgruppen skymtar bara förbi eller inte är med alls. Filmen borde istället heta Gunvald the movie då det är han som står i centrum helt och någon direkt polisutredning märks inte av heller.

Men The Boat That Rocked var nog bättre trots allt :)

Winter is Coming


#61 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 February 2010 - 18:50

Eller heter den "Beck I Stromens Öga"?

:lol2: Nu såg jag att jag har slängt om bokstäverna i Stormen ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#62 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 February 2010 - 18:59

Peter Haber vs Philip Seymour Hoffman liksom, kan det gå på annat än ett sätt? :)

Jag hade blivit orolig för forumets mentala hälsa om det hade gjort det.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#63 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 10 February 2010 - 19:04

Peter Haber vs Philip Seymour Hoffman liksom, kan det gå på annat än ett sätt? :)

Jag hade blivit orolig för forumets mentala hälsa om det hade gjort det.


Forumets mentala hälsa gav jag upp om när den grymtande effektsoppan Wolverine slog ut Milk... :)
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#64 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 February 2010 - 19:10

Men för helvete!

Bara massa skitfilmer hittills och nu två intressanta filmer samtidigt. Okej, jag erkänner... Första gången som turneringen varit intressant för mig. Men den blir säkert ljummen sen igen. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#65 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 February 2010 - 19:12

Får man ha stående blankt tills det dyker upp nån bra film? ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#66 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 February 2010 - 19:56

Forumets mentala hälsa gav jag upp om när den grymtande effektsoppan Wolverine slog ut Milk... :)

Vi är nog inte många här som ens sett den så det är väl inte så konstigt :)

Lätt val idag. Prison Break-filmen var likadan som serien på slutet, överspännande, upprepande och oengagerad. Mutant Chronicles var däremot en positiv överraskning trots något svagt skådespeleri.

Winter is Coming


#67 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 February 2010 - 20:02

Ang. Mutant Chronicles så rekomenderar jag att ni som ska se den ser den amerikanska versionen då den Europeska är en felklippt version som släptes på DVD av misstag.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#68 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 February 2010 - 20:07

Jaha finns det två versioner av Mutant Chronicles. Undra vilken jag har sett :unsure: förhoppningsvis den amerikanska.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#69 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 February 2010 - 20:17

Beror på om du laddat ned den eller sett den på DVD. Jag tror de flesta man laddar ned är Amerikanska. Jag laddade ned Uncut versionen så den lär vara den Amerikanska. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#70 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 February 2010 - 20:20

*host* *harkel* Jag!?! Internetkanalen? näää...

:P

Då är det nog amerikanska versionen jag sett
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#71 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 February 2010 - 20:30

Troligtvis den amerikanska versionen jag sett också då :rolleyes:
Men 100% säker kan man väl inta vara?

Winter is Coming


#72 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 February 2010 - 20:40

Lätt val idag. Prison Break-filmen var likadan som serien på slutet, överspännande, upprepande och oengagerad.


Bah. Säsong fyra var överlägset bäst och lyckades knyta ihop alla trådar utmärkt. Serien var spännande, fräsch och engagerande. Du tänker på säsong tre som däremot kan beskrivas med de orden.

Dessutom lyckas man där andra TV-serier misslyckats (t.ex. BSG med The Plan) - att tillföra serien någonting till den färdiga serien och vara intressant.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#73 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 February 2010 - 20:55


Lätt val idag. Prison Break-filmen var likadan som serien på slutet, överspännande, upprepande och oengagerad.


Bah. Säsong fyra var överlägset bäst och lyckades knyta ihop alla trådar utmärkt. Serien var spännande, fräsch och engagerande. Du tänker på säsong tre som däremot kan beskrivas med de orden.

Nja, jag tänker nog ändå på både säsong 3 och 4 :P Men visst de knöt ihop alla lösa trådar på ett rätt snyggt sätt i alla fall.

Winter is Coming


#74 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 February 2010 - 21:22

Har det varit ett dåligt filmår 2009 med tanke på hur många blanka röster det är i turneringen? ;)
*Hockey och superhjältar*

#75 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 February 2010 - 21:33

Dåligt filmår? Nej det är väl snarare så att alla inte går in lika hårt att se så många filmer som mig själv och några till. Alla är ju inte intresserade av mer än kanske 20-25 filmer. Själv såg jag min 50:e film av de 64 nominerade ikväll, hur många kan skryta med det t.ex? B)

Edited by Rick Hunter, 10 February 2010 - 21:33.

Winter is Coming