Jump to content

Photo

Superman försenad


  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#26 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 June 2004 - 21:24

Sent 2003

Posted Image

som Bruce Wayne, April 2004

Posted Image


Dealen är att han är den första Batman skådespelaren som gått igenom träningen för rollen. Han tränar Kampsporter mellan tagningarna. Det är vanligt att skådespelare fifflar med vikten. Men han är den första Batman skådespelaren som verkar brinna för det han gör. Och det är det som gör det så stort.

Jo de har likheter mellan Clark och Bruce rent utseendemässigt, har jag aldrig sagt att de inte har. Men skillnader har de också. Om du kollar tidiga Batman tidningar och tidiga Superman tidningar så har de klara skillnader. Så är det nu också, eller DKR, eller ja, nästan alla tecknare klarar av att göra skillnader mellan dem. Jim Aparo fick kämpa med det dock, i A Death in the Family är de i vissa paneler ruskigt lika varandra. Aparo har ju även tecknat den där tecknade Bruce bilden jag nyss postade.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#27 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 June 2004 - 21:29

Okej, bland Batman-tecknare. Men hade jag orkat hade jag hittat bilder ifrån Seabiscuit och Spider-Man 2, ungefär samma sak där. Inget som gör Bale unik bland de som skådisar i superhjältefilmer, menar jag. Inte för att det inte är imponerande, det är det absolut.

Det är fortfarande väldigt svårt att se skillnad på dem. Men men, poängen är i alla fall att de båda har det där "perfekta" utseendet. Både Bruce och Clark är Ken-dockor. Måhända är Bruce en mer butter, sliten Ken-docka, men det är han likväl.
*Hockey och superhjältar*

#28 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 June 2004 - 21:38

Glömde "Knubbis Bale" från Januari 2004

Posted Image :o

Som numera är "I'm Batman Bale"

Posted Image :thumbsup:


Bruce och Clark har samma ögonfärg, hårfärg, och är vältränade killar. Det där med att de är för perfekta är lite en grej som jag vet inte om jag håller med. Superman är ju dock urtypen av en perfekt snubbe, det kan jag hålla med om. Men Bruce är det inte. Snygg kille? javisst, men inte perfekt.

Fortfarande, jag har inte snackat något om "unikt" med vad Bale gjorde. Men för mig är det förbannat viktigt att han bryr sig om rollen, vilket han gör, förbannat mycket mer än vad någon tidigare "skådespelare" gjort som spelat "Batman". Bale kunde ha valt mellan Bond och Batman. Och han är britt, och han valde Batman. Det redan är REESPECT. Christopher Nolan säger att han gillar Jeph Loebs serier, medans Tim Burton stoltserade att han inte läser serier och Joel Schumacher berättade att "Its supposed to be funny! thats why you call them comicbooks!!!"... Unikt? nej, Batman? Ja, Ja så in i H-vete ja!.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#29 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 June 2004 - 21:46

Finns en "topless" bild på Tobey efter Seabiscuit också. Där han har en riktigt rejäl ölmage. Som jag inte heller orkar leta upp. Men det motsvarar Bales förändringar. :)

De ser båda ut som Ken-dockor. Hade Clark och Bruce varit tjejer hade de varit bystiga blondiner liknande Pamela Anderson eller...Barbie. :)

Och det sistnämnda, det är inte dig specifikt jag pratar om, det är allt annat snack inför Batman begins. Så du behöver inte känna dig SÅ träffad där. Visst är det kul att Bale går in för rollen, det tycker t. om jag.
Antar att jag försöker säga att argumenten för att Batman begins kommer bli så bra går att stoppa in i t. ex Spider-Man eller X-Men. Att det däremot skulle vara den klart bästa Batman-filmen är en annan sak. Troligtvis blir det det. Men den bästa superhjältefilmen? Hmmm.
*Hockey och superhjältar*

#30 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 June 2004 - 22:03

Det där med "Ken Dockor" luktar lite som provokation tycker jag. Jag skulle kunna säga något i still med t ex ja det är bra att det finns Ken dockor när Spider-Man är som Barbies lillasyster Skipper.... Vilket dock jag inte håller med om men lite provokation har aldrig skadat.


Argumenten för Batman Begins är att det är aldrig en cast varit så perfekt som den är i en superhjältefilm och där så mycket allmänt erkända skådespelare är med i den. Ett annat argument är den talangen som Nolan anlitat. Om man kan saker om fotografer, stuntmän, specielleffektsmänniskor, fightkoreagrafer etc så bleknar t ex Singers X-men filmer. Nu säger jag inte att Batman Begins blir en bättre film (vilket jag dock är nästan säker på att jag i allafall kommer att tycka att den är) men de som är anlitade, jag själv nästan svimmar av talangen när jag gick igenom alla som jobbade med filmen. För mig, och säkert de Batman-fans som väntar på filmen
är det här det som vi väntat på i så många år. Batman har alldrig fått rättvisa i filmerna. Det här är fanimej det närmaste man kan komma. Jag har ju själv sagt att jag kan lägga av med att kolla på filmer efter den här(förutom då möjliga uppföljare :thumbsup: . Det är så bara.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#31 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 June 2004 - 22:11

Kanske lite provokation, men också att jag tycker att jag hittade en bra jämförelse. Kanske har det med tiden hjältarna kom till att göra. Manliga hjältar såg kanske ut så på den tiden Batman och Superman kom till. Fantomen ser väl ungefär likadan ut under masken t. ex?
Men på något sätt känns Bruce:s utseende mer öppet för tolkning än t. ex Peters.

Skulle äta upp min hatt om jag hade någon om du INTE tyckte att Batman begins var den bästa superhjätefilmen någonsin. ;)
Just de som jobbar bakom kameran bryr jag mig inte så mycket om, utan det viktigaste är vad som visas på vita duken. Och där är X2 den klart bästa för mig i alla fall. Sen kan det vridas och vändas med saker som effekter eller stunts, men det viktigaste är inte det. Kanske har Batman en bättre cast, men jag vet inte om det är SÅ stor skillnad med andra filmer som x-filmerna eller Spidde faktiskt. Inte är det överlägset i alla fall.
*Hockey och superhjältar*

#32 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 20 June 2004 - 22:13

Vill bara slänga in min fem-örning, förutom att Christian Bale kommer att spela Batman, så innehåller Batman Begins många andra stora namn som Gary Oldman, Rutger Hauer, Morgan Freeman, Michael Caine, Liam Neeson, Katie Holmes (tyvärr), Tom Wilkinson, Cillian Murphy och Ken Watanabe..

Spidde 2 har inte ett lika tungt backup: Tobey Maguire, Kirsten Dunst, Alfred Molina, James Franco, Ted Raimi, och Elizabeth Banks..

Spidde 2 har inga nman som lockar mig, medans BB är fylld med skådespelare som jag gillar, ta bara Gary Oldman & Rutger Hauer..WOW..

Förresten diggar bilderna på Bale... :D
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#33 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 June 2004 - 22:21

Det som visas på vita duken har i stor grad att göra med vilka som jobbar bakom kameran. T ex Sam Raimi använder den tankegången, även Spider-Mans crew är väldigt imponerande. Jag själv bryr mig mest vad som visas på vita duken, och vägen till att det ska bli något verkligen bra går genom att regissören väljer de bästa möjliga människorna att jobba med. Så har Hollywood alltid funkat. Jag vågar påstå att jag är rätt insatt i Batman Begins. Och vet en massa om det vilket bara stärker mina förhoppningar.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#34 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 June 2004 - 22:28

Rutger Hauer är kanske inte känd som en kvalitetsskådis? Visst, jag gillar honom, men har han gjort fler bra filmer/roller än Bladerunner?

I Spidde 2 kan man ju dra upp JK Simmons, Bruce Campbell osv. Det är subjektivt vilka namn som drar.

X2 har Ian McKellen, Patrick Stewart, Hugh Jackman, Halle Berry (alla, inklusive jag gillar henne inte, men hon har vunnit en oscar), Anna Paquin (Oscar, enormt duktig), Shawn Ashmore (nyligen pristagare i MTV Movie awards, jag vet, det väger inte sååå tungt, men ändå), Famke Janssen, Alan Cumming...duktiga skådisar hela bunten.

Det känns fånigt att jämföra eller att påstå att någon har mer "kalla fakta" om vem som är bäst där.
*Hockey och superhjältar*

#35 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 June 2004 - 22:30

Samtidigt...det ser måhända bra ut på papper. Jag försöker inte övertala någon om att Batman kommer att suga, direkt. Men även om t. ex du har läst på om Batman begins, hur påverkar det hur andra känner om filmen?
*Hockey och superhjältar*

#36 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 June 2004 - 22:35

Rutger Hauer är perfekt casting för den rollen han spelar. Inte en stor men en rätt viktig roll. Rent kritikermässigt så är väl "Liftaren" den filmen förutom Bladerunner där den gode Rutger fått väldigt bra kritik.

Glömde Gary Oldman fan, som MaraJade säger. Castingen lysande där, en jäkla massa Oscar statyetter och nomineringar.. Om man nu ser det som mätaren på skådespelartalang. Själv diggar jag bara i stortsätt alla i Batman Begins som riktigt duktiga skådespelare. Halle Berry t ex har jag aldrig förstått varför hon vunnit en Oscar.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#37 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 June 2004 - 22:40

Nej, jag snuddade lite på det själv. Skådespelare, vad man tycker om dem, det är väldigt individuellt. Jag tog upp statyetterna som exempel på att de inte var duvungar heller, utan att det är en cast som är fullt i klass med Batman. Halle gillar inte jag heller så mycket, men har inte sett Monster´s ball heller. Återigen, detta är väldigt individuellt. Att säga att Batmans eller X-Mens eller kanske Willy Wonkas och chokladfabrikens cast skulle vara "överlägsen" känns bara löjligt.
"there is no real truth. It´s all about human opinion".
*Hockey och superhjältar*

#38 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 June 2004 - 22:50

Jag syftade på att det som jag är insatt i, i vissa grejer gör att jag kanske är mer insatt än andra. Inte att jag genom att vara påläst kan påverka vad andra tycker. Och jag tycker att castingen är alltime bäst i Batman Begins. Kvaliten är bara snäppet högre där än i andra adaptions tycker jag. Tycker att det märks också. Enda frågeteckent är hur Scarecrow kommer att vara med Cilian Murphy i rollen. Det är verkligen ett frågetecken. Men jag litar på Nolan i det här fallet och väntar på att gnälla.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#39 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 20 June 2004 - 22:51

Halle Berry t ex har jag aldrig förstått varför hon vunnit en Oscar.

Haha, du är inte ensam.. ^_^
Halle Berry som Catwoman får mig att må illa...speciellt efter att ha sett hennes kostym...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#40 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 June 2004 - 22:53

Tycker Katie Holmes är ett frågetecken. Murphy som du nämnde. Är Liam Neeson ett solklart val? Gary Oldman, duktig och en favorit, men som "good guy"? Osv.

Men jag är kanske mer insatt i tekniker att teckna än dig. Gör det mig mer lämpad att säga vilken serietidning som är bättre än andra? ;)
*Hockey och superhjältar*

#41 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 June 2004 - 23:09

Både Neeson och Oldman är grymma val. Katie Holmes är en väldigt duktig skådespelerska om man sett henne i annat än Dawsons Creek och diverse tonårsgrejer. Hon är en av de mer lovande unga amerikanska skådesperskorna.


Du har mer att säga till om rent tekniska grejer med att teckna. Det är skillnad, jag vet vad som är rätt gjort filmiskt(bildspråk etc), det finns saker som är gjorda på rätt sätt i filmer som jag personligen hatar.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#42 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 June 2004 - 23:14

Det är ju andra saker som bildspråk på seriesidan och liknande. Men teknik eller sådant gör inte att jag kan säga vad som är bäst, eftersom det ju är en sådan individuell sak.

Tycker trots alla bilder du har visat att Katie fortfarande ser ut som en tonåring. Duktig skådis eller inte. Och Anna Paquin känns som snäppet bättre. *provocerar* ;)
*Hockey och superhjältar*

#43 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 June 2004 - 23:23

Vet inte vad hennes ungdomliga utseende har att göra med hennes talang. Har du förresten sett henne i något förutom Dawsons Creek eller nån lame kärlekskomedi?
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#44 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 June 2004 - 23:26

För att hon kanske är "miss-cast"? Hon ska ju vara i Samma ålder som Bruce Wayne som iaf väl är 25-26 i filmen? Tror att jag har sett henne i fler grejer, jo.
*Hockey och superhjältar*

#45 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 June 2004 - 18:52

Katie Holmes är 26 år gammal. Medans Bale är 30.

Och hon är inte misscast för rollen. karaktären är ju skapad för filmen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#46 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 June 2004 - 18:55

Det kanske är skitbra. Jag vet inte, har inte sett resultatet än. Säger bara att det är ett litet frågetecken. Tror precis som de flesta att det blir en mycket bra film. Allt jag menar är att den inte känns "överlägsen" andra serieadaptioner, inte för mig i alla fall. Som jag har sagt förut: topp fem på min lista av favoritseriefilmer? Absolut! Överlägsen etta? Det blir svårt.
*Hockey och superhjältar*

#47 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 21 June 2004 - 18:59

Katie Holmes är 26 år gammal. Medans Bale är 30.

Och hon är inte misscast för rollen. karaktären är ju skapad för filmen.

Ska försöka att inte döma ut henne på förhand, är bara så van att se henne som Joey och den karaktären var mycket påfrestande... :rolleyes:
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#48 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 June 2004 - 19:01

Jag syftade på bara att Holmes anser jag inte riktigt kan vara misscast eftersom karaktären är en sån som inte funnits tidigare, det är skillnad på t ex om Carmen Elektra skrivit på för rollen. I första draftet så är ju karaktären Rachel något äldre än Bruce, vilket då får en att undra varför man väljer en skådespelerska som är 3-4 år yngre än Bale. Men själva karaktären, som hon är skriven funkar tycker jag med Holmes talang.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#49 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 June 2004 - 19:05

Tycker själv att de kanske kunde ha valt någon som ser lite äldre ut, med tanke på hur gammal hon ska vara i filmen. Därav att jag skrev "misscast". Men, vi får väl lita på att de ser något i Holmes. Håller med Mara Jade om att jag lätt ser henne som tjejen i Dawsons Creak, men ska försöka att inte döma ut i förhand. Nu skrev jag bara att det var "ett litet frågetecken", och menade mer att det är en RISK att det är "misscast". Jag stod inte direkt med en skylt och skrek "Batman sucks". ;)
*Hockey och superhjältar*

#50 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 June 2004 - 19:13

Det där med att hon är äldre i ett draft av manuset kan enkelt ha ändrats. "små" förändringar som karaktärernas åldrar etc ändras ofta innan filmning och ibland under filmning.

Att ta en skådespelare eller skådespelerska och säga att han/hon är misscast för att han/hon spelat en tidigare roll väldigt annorlunda är ett rätt vanligt argument men ganska egentligen lite fel. Skådespelare och skådespelerskor får ju betalt för att spela olika roller. Därför kallas det skådespelande :) . Holmes har spelat flera olika typer av karaktärer just för hon är en skådespelerska med talang. Det är oftast de (inte alltid, men rätt ofta) de mindre duktiga som gör likadana roller under hela sin karriär, Jean Claude Van-Damme och Jaime Pressley t ex.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight