Jump to content

Photo

Seriemässor


  • Please log in to reply
104 replies to this topic

#101 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 06 May 2015 - 16:48

Att hälsa på er är väl 97% av anledningen att jag kommer, jag har ju inte träffat nån förutom Thollin i den riktiga verkligheten.



#102 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 06 May 2015 - 17:13

Vad kul! Tar du med dig några ex av Golden Gang så kan jag sälja dem vid Nordens Stjärnor-bordet!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#103 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 May 2015 - 15:15

Att hälsa på er är väl 97% av anledningen att jag kommer, jag har ju inte träffat nån förutom Thollin i den riktiga verkligheten.

 

På ti'n att det blev av. Det dök upp triss i Daniel vid bordet vid ett tillfälle. Schenström, Olsén och Lenneér. Thollin var väl upptagen vid sitt eget bord. Men ja, kanske ska sikta på fyrtal nästa år...



#104 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 22 May 2015 - 16:55

Jag tyckte att SIS var klart lyckat i år, framför allt i fråga om att "träffa skönt seriefolk". Kul att träffa alla dessa Daniel också! Schenström och jag satt och diskuterade serieskapande och så testade han en av mina pennor och föll som en fura för den! Ett litet scoop: Henrik Jonsson (som tecknat lite för DC och i svenska Fantomen) svischade förbi och berättade att han har ett jobb för Marvel på gång. Kul! Och har ni inte sett Nordens Stjärnors rapport från SIS kan ni göra det här: http://nordensstjarn....com/index.html
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#105 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 23 January 2017 - 17:58

Underlandet har listat vilka seriefestivaler som är på gång under det nyligen påbörjade årets första halva. Listan finns här, och inleds gör den med Festival International de la Bande Dessinée i Angoulême och Love of Fantasy i Växjö, som båda händer senare i just denna vecka.

 

Love of Fantasy är egentligen ingen seriefestival. Där lär finnas fler bokaktiga böcker än serier. Men Svenska Superserier (jag) kommer att vara där, så serier kommer garanterat att finnas. Jag ska både sjunga och försöka mig på att sälja saker.

 

Dessutom kan jag stoltsera med att ha utformat affischen för evenemanget:

 

15877151_238108023295007_663543873673573