Jump to content

Photo

Firefox


  • Please log in to reply
154 replies to this topic

#151 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 20 June 2012 - 11:15

Flash fortsätter skörda 'offer': senaste versionen går inte alls ihop med Firefox. Det enda Mozilla kan göra är att uppmana användare att backa till en äldre version av Flash. Kom igen Adobe: dags att låta gamla, mossiga Flash vila i frid!

http://www.sweclocke...mozilla-firefox

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#152 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 June 2012 - 16:46

Adobe har tydligen lyckats lokalisera buggen nu och släppt en ny uppdatering.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#153 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 June 2012 - 12:01

Finns ju inte mycket alternativ till Flash. Sedan är det så med alla program kopplade till Firefox. De byter så ofta att utvecklarna hänger inte med och vissa slutar ens försöka. Många av mina nedladdningsprogram t ex har inte fungerat sedan Firefox 4. Och likaså de flesta add-on till Firefox.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#154 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 22 June 2012 - 12:25

HTML5 har ju vettigt alternativ till buggen Flash. ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#155 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 April 2014 - 10:03

Nya firefox har fått ett nytt utseende, eller nytt och nytt (den ser ut mer som Chrome). Och efter en kvars försök till att föröska få den att spela snällt med mina tillägg gjorde jag vad jag aldrig tidigare gjort. Sopade rent. En full återställning av FF där bara bokmärken, sparade lösenord och så vidare sparades.

 

Tack Mozilla. Jag har behövt se över mina tillägg länge och rensa ut. Men ni behövde väl inte vara så brutala om det? :(


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)