Jump to content

Photo

Inga spoilers i detta forum!


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Mindphazer

Mindphazer

    Senior Captain

  • Members
  • 840 posts
  • Location:Gävle
  • Interests:HardCore Sience Fiction!

Posted 30 March 2004 - 17:58

Posta inga spoilers direkt här, utan lägg in dom på spoilertavlan för "Filmer" istället som ni hittar ovan.

Ett förtydligande: En spoiler är att beskriva helt eller delvis handling, storyline, synopsis eller karaktärsutveckling för filmer som inte haft premiär/release i Sverige än.

I övrigt är det fritt fram att diskutera film och filmfolk inom området och sånt som berör film och filmvetenskap.

#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 April 2007 - 12:22

Tillägg till riktlinjerna som gäller här på Filmforumet:

Är du ny medlem finns det lite att tänka på innan du postar här:

  • Fr.o.m den 1/7-2005 blev det förbjudet att ladda ner från Internet, så inga direktlänkar är tillåtna till nedladdningssidor, om det inte är officiella/lagliga sidor.
  • Tänk på språket. Det blir mycket trevligare om vi undviker svordomar och fula ord!
  • Personangrepp (flames) accepteras ICKE! Bemöt andra på ett trevligt sätt så blir du trevligt bemött tillbaka.
  • Lekar kan med fördel hållas i "Ten Forward". Speciellt den typen av lekar som är väldigt "postintensiva" som t ex "Last Man Standing" m fl.
  • Om en tråd stängs eller blir flyttad beror det antagligen på följande alternativ:
  • Trådar som "spårat ur" pga spam och mycket "tomma" poster. Stängs eller flyttas den till "Ten Forward".
  • Är det en Poll (röstningstråd) stängs den när den blivit för gammal eller inte utgör sitt syfte längre.

    Det går då bra att starta en ny om det behövs.

Tillägg: Märker ni att en Moderator redigerat första posten i ett inlägg utan att skriva en anmärkning är det enbart redigering av rubrik och/eller underrubrik som gjorts för att lägga till datum när filmen kommer på bio

För att göra det enklare för alla så är ett tips att man skriver när filmen har premiär i underrubriken.
Exempel:
Om man vet när den går upp på biograferna här i Sverige: BIO: xx/xx-xx eller dag månad år // Premiär USA: xx/xx-xx eller dag månad år
Om man bara vet när den är planerad att komma: Premiär USA: xxxx

Edited by Georgia, 31 August 2011 - 17:51.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.