Jump to content

Photo

Viktigt meddelande.


  • Please log in to reply
190 replies to this topic

#1 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 31 December 2012 - 00:30

Som vissa mycket riktigt upptäckte så blev SFN hackat pga ett säkerhetshål i IPB. detta är fixat i och med uppgradering till ny version. Tyvärr så blev installationen borkad pga att installationsfilerna av någon anledning inte funkar som det skall.

Detta innebär att det kommer att vara vissa felmeddelanden på forumet tills detta är fixat. När detta inträffar vet jag tyvärr inte eftersom supporten är på ledighet just nu.

Använd gärna IPB:s egna skin för tillfället och rapportera alla problem här så skall vi se om jag kan fixa de allt efterhand.

Får ni varningar när ni skapar ämnen och sånt så byt till engelska översättningen så länge.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 31 December 2012 - 11:03

Hur går det? Verkar fattas grejer i både IP Board och Luminous skinnen. Eller ska det vara så med IP:s skin att man inte längre ser vilka trådar som skrivits i utan man får klicka på t ex Meddelande Till/Från.. för att se vad som är nytt plus att man inte längre ser vilka som är inloggade?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#3 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 31 December 2012 - 15:44

Bra fråga.. :P

Jag är för tillfället utlåst från Admin-kontrollpanelen, vilket gör det svårt att göra något med skins över huvud taget, tyvärr.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 31 December 2012 - 17:34

Jag har laddat ner en uppdaterad version av skinnen och är redo att implementera direkt jag får access till backoffice igen.

Hoppas på att det blir fixat innan jag åker tillbaka till Stockholm i morgon kväll.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 31 December 2012 - 19:33

Okej, grafiken skall vara uppe för de två igen (använde min backup för att lägga in bilderna igen).

Svara på och skriva ämnen funkar inte för mig i Nacht iaf, dock. Använd helst IPB:s standardskin (länk längst ner till vänster) tills detta fixats (förhoppningsvis inom kort).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#6 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 31 December 2012 - 19:36

Håller tummarna! För övrigt tycker jag du gör ett bra jobb, all tid och energi du lägger ner här och ditt tålamod med strulande uppdateringar. Tack Peak :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 December 2012 - 20:26

Håller med Synon. Du gör ett bra jobb med att tillfredsställa alla våra önskningar här. :) ;)

 

Är det bara som jag tycker eller är det ngt som strular vid varje uppdatering btw?

 

Hmm. Tänkte gnälla lite över att posterna inte markeras som lästa i VNI - men kom på att jag kanske skall testa radera kakorna först. Har för mig att kakorna brukar strula vid uppgraderingar.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 31 December 2012 - 20:38

Än så länge så har jag bara varit tvungen att byta till standard skinet för att kunna posta och då är det en massa varningstext längst upp på sidan

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by...


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 December 2012 - 21:10

Så ryktena var sanna? Någon skrev att vi hade blivit hackade men fick som svar att det bara var Peak som uppdaterade. Undrade varför han skulle göra det såhär utan förvarning.

Hade dock mina aningar när sidan inte gick att komma in på.

 

Fattar inte varför någon skulle hacka oss? Har  Anonymousupptäckt det negativa jag skrev om dem för några månader sedan? :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 31 December 2012 - 21:18

För några dagar sedan kom det fram att IPB hade ett säkerhetshål, och då börjar naturligtvis ryska och kinesiska script kiddies sparka igång sina scanningsprogram för att hitta forums med just detta hål.

Så, "hacket" är först och främst ett automatiskt script som lägger in sin last och sedan loggar vilket forum det är frågan om, så att "hackern" kan gå till det forumet och göra det han vill manuellt senare. Oftast (och det var det tydligen i det här fallet) är att man redirectar folk som kommer från Google till en egen sida som har lite "roligt" innehåll.

Georgia: Byt till engelska så slipper du varningarna. Det är något med språkpaketet som ändrats sedan sist, och jag kan tyvärr inte göra något för tillfället.. :(

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 December 2012 - 21:28

Aha, det förklarar varför ibland när jag söker sidor och klickar på länkarna hamnar på helt andra, och oftast perversa, sidor. Tyckte det var underligt att en Disney fan-sida skulle länka till en sida för pentionärsporr. :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 31 December 2012 - 21:46

Jag har missat helt att forumet blivit hackat :( eller så har jag haft tur med de länkar jag klickat på.

Peak skrev ju bara för någon dag sen eller två att han skulle uppdatera forumet så min första tanke var ju det när jag inte kom in på forumet igår.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#13 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 31 December 2012 - 23:20

Aha, det förklarar varför ibland när jag söker sidor och klickar på länkarna hamnar på helt andra, och oftast perversa, sidor. Tyckte det var underligt att en Disney fan-sida skulle länka till en sida för pentionärsporr. :P

Onekligen skumt. Borde varit hentai. :-p


../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 January 2013 - 17:08

Spoilertaggen behöver rättas till - vi har ju vant oss vid den gamla svart-överstryckning-versionen.

 

Hmm. VNI är fortfarande lite mysko för mig trots hard refresh och kakborttagning så vill inte trådarna markeras som lästa ibland.



BTW, jag hade också missat att forumet var hackat - främst för att jag jobbat och var bortbjuden igår. Så när jag fick tummen ur och besöka forumet hade super-peak redan fått snurr på prylarna igen.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 01 January 2013 - 17:19

Jag kör IPS just-in-case, men den är väl inte heller helt på plats än? Det som jag nämnt tidigare kvarstår plus att jag inte ser nya inlägg heller och fliken Forum/Members finns två gånger. Igår kunde jag inte heller skapa ett inlägg, men det funkar att kommentera befintliga.

Kör alla engelsk version? För det är väl det som gäller när man får upp det där felmeddelandet? Fick t ex upp det nyss när jag skulle testa "Använd fullständig editor".

Kör nu engelsk version och är nu inne i fullständigt editor läge, men här finns inte längre verktygsfältet, länka etc.

Edited by Synon, 01 January 2013 - 17:17.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 January 2013 - 17:29

Felmeddelandena är borta för min del... dock så växlade jag över till Luminous i morse då det verklade funka. Men det kanske var attt ropa hej innan Peak fått forumet över ån?

 

:växlar tillbaka få se vad som händer:

 

Nu försvann problemen med VNI igen... Får köra så ett tag tills Peak bekräftat att allt funkar som det skall.

 

Däremot har jag inga problem idag med felmeddelanden trots att jag kör svenska.

 

Edit: stryk det där med VNI - det är lika flunky i IPB-skinnet som i Lumnious.


Edited by XC, 01 January 2013 - 17:31.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 01 January 2013 - 22:05

Väntar fortfarande på supporten för att kunna fixa de sista problemen och ladda upp uppdaterade skins. Är nu i Sumpan igen iaf.. :P

 

Angående VNI så funkar det alltid lite funkigt den första tiden efter en uppgradering, tycker jag. Tänk dock på att det finns en del trevliga länkar på vänsterkanten för att refinera era svar.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#18 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 January 2013 - 22:50

Då avvaktar jag: jag har för det mesta 24h inställt i VNI, då visas olästa poster i lite fetare stil. Men nu visas olästa trådar som olästa fast jag läst tråden... Kan vara något som slänger efter problemen med uppgraderingen?

 

Jag verkar kastas ut från forumet också. Har raderat kakorna jag vet inte hur många gånger och ändå så har jag blivit utloggad (fast fliken fortfarande är öppen) efter en tids inaktivitet.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#19 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 02 January 2013 - 10:16

Sitter här och blir helt bländad av IPB-temat :P. Saknar Nacht, som har lite problem med citat (vit text på vit bakgrund) och också gärna får byta på spoiler och spoiler2. Men om något här i världen ska kallas för I-landsproblem är det här väl ett sånt ;).


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 January 2013 - 12:10

Håller med. När det riktiga temat visas när man är utloggad så blir texten osynlig i citatfälten. Och även jag saknar Spoiler 2. :P

Och det är lite tröttsamt att "Kom Ihåg" i inloggningen inte fungerar.

Men det är, som Fiskrens sa, I-landsproblem och inte det viktigaste.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 02 January 2013 - 14:32

Japp, skall försöka fixa på en gång jag får full kontroll över forumet igen... 


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#22 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 January 2013 - 20:37

ägg Till / Visa Kommentarer (2)

 

nä jag vill inte ha ett ägg till. 

 

(står så på senaste statusuppdateringarna.


Edited by GaterGirl, 02 January 2013 - 20:38.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#23 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 03 January 2013 - 07:36

Fundrar på att slå av den svenska översättningen när jag kan. Vem av oss kan inte engelska,  trots allt. Och översättningen är ändå så bristfällig.

 

Om ni har problem med att stanna inloggade, testa att logga in med Facebook. Det gjorde jag för ett tag sedan och jag är fortfarande inloggad. Skall felsöka det också sedan när jag får tillfälle.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 January 2013 - 11:39

Om ni har problem med att stanna inloggade, testa att logga in med Facebook. Det gjorde jag för ett tag sedan och jag är fortfarande inloggad. Skall felsöka det också sedan när jag får tillfälle.
Lustigkurre... större ursäkt än så lär det behövas för att jag skall rista in min runa på fejjan. ;) :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 stoffe

stoffe

    Senior Commander

  • Members
  • 291 posts
  • Gender:Male

Posted 03 January 2013 - 13:42

What is this "Facebook" you speak of :?


ಠ_ಠ