Jump to content

Photo

Omslagstävling 10!


  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#26 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 19 July 2013 - 18:43

Jag måste säga att jag gillar Predabots bidrag! Det är svala sköna färgtoner, snygg streckning i bakgrunden och dramatik i motivet. Men handen är kanske väl grovt tecknad. Man kan absolut rita med grova linjer men det krävs stor skicklighet. Jag skulle nog ha arbetat mer med handen och dämpat bakgrunden något. Men som helhet känns den trevlig även om ett antal universa ska gå under!


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#27 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 19 July 2013 - 20:18

Ey! Nu har jag gjort lite fina justeringa på mitt första bidrag, så att universumen är lite mer enhetliga i synligheten. Jag får nog säga att detta bidrag nu är FÄRDIGT! =)

Det hade förstås varit kul med lite kommentarer på den färdiga versionen också... på nåt vis har jag fått för mig att den här tråden är mer eller mindre DÖD? 0_o

Nå, här är den i vart fall.

SSS-omslag17a3_zps077cbfbd.jpg

Snyckra färger. Men jag skulle hävda att bilden är väl svårbegriplig.



Lika att jag tar tillfället i akt och visar upp en till sketch för omslag som jag pillar på, hade tänkt mig en närbild på min figur, ELDJÄTTENS DOTTER! =)
 
SSS-omslag17c_zpsfc9de27e.jpg

Intressant. Vad är hon för en? Och vad gör hon på bilden?

#28 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 19 July 2013 - 21:32

Tack för feedbacken, kära vänner! =) Jo, jag tror jag förstår vad ni menar... är nog inte många som förstår att det är en enorm demonhand som sträcker sig in i kvantumskummet där universumen uppstår.

Problemet är nog att det lilla universumet jag tecknat, inte ser ut som vad folk förväntar sig ett universum ska se ut. ( det bygger på en sammansatt bild av kosmisk eller röntgenstrålning, tror jag)

Jag läste just på förresten, om den teoretiska formen på universum... och det verkar inte vara nån som har nån riktigt bra, vattentätt teori om hur dom ser ut! 0_o

En teori som har vunnit mark och blivit lite populär, är tydligen MUNK-formade universum, ungefär som Homer Simpson föreslog kring år 1995! ;)

 

Damen i min andra skiss, är en eldjätte, levande termisk energi, med andra ord - hon svingar sitt brinnande svärd! =) Dock så är det inte så tydligt, för jag ser nu att jag har gjort håret alldeles för statiskt...



#29 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 19 July 2013 - 22:21

Är hon kopplad till någon redan bekant serie?



#30 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 19 July 2013 - 22:39

Kommer komma med två omslagsbidrag jag med. Kommer jag ge er en förtitt eller nåt? Kanske, men inte idag - har inte scannat in det förslag jag börjat på än. Det jag kan avslöja är att de bägge är baserade på Law for Hire.



#31 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 July 2013 - 23:26

SWEEET :D THE VIKTOR APPROVES!!



#32 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 July 2013 - 02:57

Trevligt att Daniel är med på ett hörn och gör ett bidrag också! =) Ska bli spännande att se vad det blir för något...

 

Är hon kopplad till någon redan bekant serie?

Det är Bhela Surtr, dotter till SURT, från serien Ragnarök som jag jobbade lite med VIktor på för ca 2 år sen. =) Har alltid gillat figuren och idéen, men har inte gjort så mycket mer förutom hennes karaktärsdesign, tänkte det var dags att ändra på det.



#33 Sou1forged

Sou1forged

    Ensign

  • Members
  • 33 posts

Posted 23 July 2013 - 12:42

Det är ett mäktit motiv, men som det har påpekats tar bakgrunden för mycket uppmärksamhet från handen och måste tonas ned, och i mina ögon får de grova linjerna handen att verka luden.

#34 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 27 July 2013 - 13:13

Här är grunden till mitt förslag. Ska färglägga den och hoppas ha det klart imorrn.

 

sss17omslagwip.jpg



#35 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 27 July 2013 - 14:22

YES!!!! YES YES YES!!! THE VIKTOR WANTS THIS!!! WINNER WINNER WINNER!!!!



#36 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 27 July 2013 - 15:28

Mycket lovande! Draken är riktigt snygg och jag gillar att bilden lutar. Stor bonus att alven tittar oss i ögonen också. Daniel, det ser ut som om du fixar anatomin bättre nu och att en del av den "stelhet" man kunnat se i dina bilder inte alls är påtaglig nu.

 

Är det Magneto uppe till höger?


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#37 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 27 July 2013 - 15:59

Det är inte Magneto, det kommer färgläggningen att visa. Färgläggningen är ungefär halvklar nu, och nu blir det paus tills imorrn för lite mat och socialt umgänge.

 

Tack för kommentarerna!



#38 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 28 July 2013 - 14:46

Så här blev det när man splattat lite färg på den:

 

omslag17finalweb.jpg

 

Jag har ett förslag till kommande omslagstävlingar, för att dem mer representativa för omslaget. I samband med utlysningen skulle man kunna posta en sida från varje serie som är med så man kan avbilda nåt som händer i numret.



#39 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 28 July 2013 - 15:05

Ganska snyggt, men kanske borde alven lyftas fram mer, rent färgmässigt? Hon är ju viktig i bilden. Ljuseffekten på ena kinden kan bli ljusare och återkomma på armen. Draken, älvorna och snubben nere till vänster (inkl eldhavet kring denna) är riktigt smakfulla. Husen i bakgrunden däremot känns påtagligt platta, lite inklistrade, även om den lila färgen i sig är snygg. Mitt förslag är att göra dem en liten aning mer gråblå, men fortfarande lila. I stort sett ser det klart bra ut, ett bra jobb som vanligt av Daniel! Såe, vem är "Magneto" egentligen?


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#40 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 July 2013 - 19:34

Det är Major Gripen, plus... ALV?! Det är ju EN ORC!! >8C  The Viktor is not pleased! GO TO THE CORNER TFELS

 

Och så måste jag påpeka att hennes hår ska vara lite ljus rött, lite ginger kan man säga, och hennes uniform ska vara kamoflage färgad men annars THE VIKTOR APPROVES!


Edited by DarkPaladin300, 28 July 2013 - 19:37.


#41 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 28 July 2013 - 20:57

Det är klart att det är en alv. Orcher finns ju inte. :sleepy:   ;)

 

Major Gripen? Han har väl ett gult kors över hjälmen, eller?


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#42 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 July 2013 - 22:04

....I MUST BREAK YOU...



#43 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 29 July 2013 - 00:22

Det är Major Gripen, plus... ALV?! Det är ju EN ORC!! >8C  The Viktor is not pleased! GO TO THE CORNER TFELS

 

Och så måste jag påpeka att hennes hår ska vara lite ljus rött, lite ginger kan man säga, och hennes uniform ska vara kamoflage färgad men annars THE VIKTOR APPROVES!

 

Nu kom jag just att tänka på nånting... varför har dina Orcher Alv-öron?? 0_o Eller är det bara Daniel som har råkat lägga till Alvöron på den här bilden? Har svårt att minnas exakt... ändå hade jag värsta idéen för en back-up serie i Law for Hire - FORCE for Hire som den hette. ( det skulle vara lite black-ops LfH)



#44 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 29 July 2013 - 09:27

Hallå! Det är ju jag som ritat, då är det klart att jag gjort min research på orchöronen i Law for Hire. Hela designen är tagen från det vi såg i första delen, annat än utseendet på pistolen. När det gäller färgerna så får vi se vad jag gör, jag tänker göra klart mitt andra bidrag först. Det blir det allra första för SSS som jag gör helt digitalt.

 

Personen på Wantedpostern är ingen speciell, det är bara nån dam med en typ av riddarhjälm. Namnet är Cilli-nånting.



#45 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 29 July 2013 - 17:22

Där ser ni



#46 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 30 July 2013 - 18:48

Orcher brukar väl ha spetsiga öron, eller? Åtminstone borde det stämma med Tolkiens idé om att orcherna härstammar från alver.

 

Håller med Thomas om att lite bättre kontrast i förgrunden skulle kunna vara en fördel. Jag tycker om de lysande älvorna, men kanske skulle man kunna få till ännu mer av lyseffekten.



#47 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 31 July 2013 - 17:27

En uppdaterad, slutlig version:

 

sss17omslag2.jpg

 

Jag skippar den andra idén, jag har inte tid att göra klart den och den fungerar om LfH dyker upp igen nån gång.



#48 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 31 July 2013 - 17:43

We h ave a winnger :D



#49 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 01 August 2013 - 01:03

Ey! Nu har jag gjort lite fina justeringa på mitt första bidrag, så att universumen är lite mer enhetliga i synligheten. Jag får nog säga att detta bidrag nu är FÄRDIGT! =)

Det hade förstås varit kul med lite kommentarer på den färdiga versionen också... på nåt vis har jag fått för mig att den här tråden är mer eller mindre DÖD? 0_o

Nå, här är den i vart fall.

SSS-omslag17a3_zps077cbfbd.jpg

Snyckra färger. Men jag skulle hävda att bilden är väl svårbegriplig.



Lika att jag tar tillfället i akt och visar upp en till sketch för omslag som jag pillar på, hade tänkt mig en närbild på min figur, ELDJÄTTENS DOTTER! =)
 
SSS-omslag17c_zpsfc9de27e.jpg

Intressant. Vad är hon för en? Och vad gör hon på bilden?


Jag gillar fortfarande ursprungsskissen bäst. I denna version framträder handen som passiv och möjligtvis döende! I den ursprungliga skissen verkar handen hotfull och full av energi!

#50 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 02 August 2013 - 19:30

tja nu är det deadline för omslagen, dags att rösta :D