Jump to content

Photo

Thor


  • Please log in to reply
221 replies to this topic

#51 Loch Lomond

Loch Lomond

    Lieutenant

  • Members
  • 88 posts

Posted 10 March 2009 - 11:32

Inte omöjligt att Kenneth Branagh väljer en svensk skådespelare nu när han har varit i Sverige och spelat in Wallander.

#52 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 March 2009 - 19:32

Hade varit intresant. :D


Jag kom att tänka på en sak. Får någon annan göra en superhjälte som är Åskguden Tor? Marvel kan väl knappast ha ensamrätten till det med tanke på att Tor kommer från Nordisk Mytologi?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#53 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 March 2009 - 19:41

Jodå, det ska man väl få. Hercules finns väl hos både Marvel och DC t ex?
*Hockey och superhjältar*

#54 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 10 March 2009 - 20:24

Jag har för mig att Fabio hade gjort en tecknad långfilm om Thor (som inte hade med Marvels inkarnation att göra, men är lite osäker hur det blev med det.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#55 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 March 2009 - 23:50

Intresant. :) Jag tänkte väl också det att man inte kan äga rättigheterna till en sådan karaktär.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#56 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 March 2009 - 23:54

Fy farao... det här struntet nu igen? :(

Skarsgård är INTE THOR! Och därmed basta.

#57 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 11 March 2009 - 02:00

Varför inte? Utseendemässigt passar han väl ganska bra. Han är lång (1.93m) och blond. Så som han ser ut i True Blood så skulle han allt kunna funka.
Posted Image

Sen finns ju alltid hollywood-dieten för att göra honom biffig nog. Huruvida han kan agera bra nog eller ej, kan jag inte yttra mig om. Kan inte påstå att jag sett många av de filmer han varit med i.

Vem skulle du vilja se i rollen, Pred?

Edited by Hofling, 11 March 2009 - 02:01.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#58 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 March 2009 - 08:07

Skarsgård är en bra skådis, vilket inte minst har märkts genom att han börjar få fler och fler roller i "creddiga" produktioner i USA, som HBO-serier. Han är bra i True Blood t ex. Om han inte blir fult så biffig som seriens Thor skulle jag inte störa mig på, för så biffig är ingen. Inte utan att trovärdigheten försvinner i alla fall. Om nu Skarsgård skulle få rollen och han ordnade en fysik ungefär som Russel Crowes i Gladiator istället för uppumpade He-Man-muskler vore det perfekt i min bok. Snacket om musklerna påminner mig om alla som gnällde på Venom i Spider-Man 3, då man glömde att de flesta i superhjälteserier, särskilt de som kom fram på nittiotalet, har en abnorm mängd muskler.
*Hockey och superhjältar*

#59 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 11 March 2009 - 10:21

Oavsett om Alexander blir castad som Thor eller ej, så tror jag att pappa Stellan skulle passa bra som Oden.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#60 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 11 March 2009 - 11:25

@Kermit; Så sant så. Bara han är "rippad" trovärdigt, så är det bra. Se på Jackman, han är ju helt klart lagom deffad nu.

Och som någon nämnde på ett annat forum;(copy-paste för att jag är lat :P )

Well, since Thor is a God I wouldn't expect any petty human emotion to come across to strongly in his persona aside from maybe anger and disdain. He's a pretty stoic fella. No range required.

Jag har inte läst mycket serier med Thor (knappt något, om jag ska vara ärlig), men jag tycker det låter logiskt.

Hoppas verkligen inte att det här är någonstans i närheten av den slutgiltiga designen. Jag diggar ju den dräkt han har nuförtiden i serierna;
Posted Image
(och varför ska varenda jäkel förstöra Mjolnir? Ultimate Thor har någon ful gigantisk yxa, och denna har en kapsylöppnare?)




Lite OT; Jag tycker fortf. att Venom var alldeles för tanig. ;) (Brock har jag accepterat, men tycker fortfarande att han skulle vara mycket större som Venom. Som de gjorde i USM)

Edited by Hofling, 11 March 2009 - 11:32.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#61 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 March 2009 - 17:06

Splash Page » ‘Thor’ Casting Rumors Heat Up: Josh Hartnett As Loki?

Yesterday, we brought you a report speculating that “Thor” director Kenneth Branagh might have found his God of Thunder in Alexander Skarsgård (a rumor that many of you in the comments apparently hope to see come true). That said, it’s beginning to look like Marvel’s upcoming “Thor” adaptation is kicking into high gear — at least on the casting rumors front — as we’re now hearing rumblings that Branagh has his sights set on Josh Hartnett to take on the role of the film’s main villain, Loki.

Claiming to have “exclusive inside information,” the folks over at IESB are reporting that Hartnett “has met with Branagh… and he is currently on a very short list to play the villain in the film,” adding, “Word is Josh and his camp are really interested because he has never played a villain before and after Heath Ledger’s Oscar win for the latest comic book villain, Hartnett is intrigued by the character.”

In addition to the Hartnett rumors, there are also more reports that Skarsgård is indeed on a short list for the wielder of Mighty Mjolnir, with Channing Tatum as a possible lead as well (although their sources indicate that “Branagh himself does want Alex”).

All that being said, it’s important to note that absolutely none of this has been confirmed by the studio or any of the actors mentioned, and should stay firmly in the “rumor” files for now. However, with the clock ticking towards “Thor”’s planned July 16, 2010 release date, we can only expect to hear some big news coming out of Asgard soon, so keep it locked, Splash Page readers!


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#62 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2009 - 20:44

Empire: Movie News - Thor, Cap & Avengers Get New Dates
/.../

Kenneth Branagh’s Thor, which had been scheduled to come out on July 16, 2010, has been pushed back almost a full calendar year. Now the Norse God of Thunder will be steaming into action on June 17, 2011.

/.../
/


Marvel Movie Update: New Release Schedule! - Marvel studios strengthens self-produced film release schedule through 2012 | Marvel.com News | Marvel.com

Edited by Georgia, 12 March 2009 - 20:52.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#63 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 March 2009 - 03:23

Tja, mitt primära problem med Skarsgård är väl framförallt att jag inte tycker han är lika bra som Ed Norton eller Robert Downey Jr.

Jag tycker det vore ett misstag av filmskaparna att inte ge Thor en personlighet som är lika djup eller välsnidad som dom Bruce Banner eller Tony Stark fått i sina respektive filmer.

Det känns lite grann som att casta Keanu Reeves för att spela Banner, om man vill göra en jämförelse...

Thor är en lika bra karaktär som Hulk eller Iron Man, då ska han banne mig också ha en skådespelare som är lika bra.


Hoffe: Vars har du hittat dom där bilderna då...? Har svårt att tro att Marvel inte anlitar en bättre konceptillustratör för detta faktiskt. Dom har trots allt tillgång till både Marco Djurdjevic och Olivier Coipel ( bland en otrolig uppskö av andra enastående tecknare osv). Tror inte det är på något sätt officiella bilder.

#64 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 March 2009 - 23:59

Verkar som om premiär datumet blivit flyttat igen :unsure:

Paramount also has moved up the release of Marvel Studios' Thor from June 17, 2011 to May 20, 2011.

Superhero Hype!
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#65 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 April 2009 - 18:47

Ni som har bättre koll på serien än mig. Vad tror ni om detta? Personen har bara provläst för rollen och är således inte klar, men han verkar ju iaf finnas med bland kandidaterna.

scifiwire.com - Sons of Anarchy's Charlie Hunnam reads for Thor

Posted Image

Tack till XC för tipset.

Edited by Cartman, 22 April 2009 - 18:48.


#66 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 April 2009 - 19:28

Hmm... Han vet jag faktiskt ingenting om. Aldrig sett Sons of Anarchy. Nån som vet om han är en bra skådis?

Annars så tycker jag väl att han ser lite för pojkaktig ut för rollen, just nu. :mellow:

#67 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 April 2009 - 19:52

Hänger ju mer på vilken hur bra skådis han är, men jag tycker fortfarande Alexander Skarsgård vore bättre i rollen.
*Hockey och superhjältar*

#68 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 April 2009 - 20:19

Ja, jag ser på Sons of Anarchy. Riktigt bra serie faktiskt. Charlie Hunnam är en bra skådis också. Brittisk. Utseendemässigt är det väl inte så stor skillnad på han och Skarsgård. Jag skulle nog föredra Hunnam tror jag men båda två är bra om dom nu nödvändigtvis ska ha en så ung person i rollen.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#69 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 April 2009 - 21:37

Alexander Skarsgård är född 1976 och Charlie Hunnam 1980. Det är inte vad jag skulle kalla för ungt för Thor, snarare ganska så lagom.
*Hockey och superhjältar*

#70 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 April 2009 - 00:24

Fast dom ser unga ut.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#71 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 April 2009 - 14:27

Jag tror det beror mycket på håret att han ser så ung/pojkaktig ut. Skulle nog vara en rejäl skillnad om han hade ett ganska lång och vild vikingafrisyr. Vet inte om han i så fall blir tvungen att hoppa över att gå till frisören ett tag eller om han får en peruk.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#72 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 April 2009 - 15:59

Fast dom ser unga ut.


Thor är knappast en karg, gammal man i serierna heller.
*Hockey och superhjältar*

#73 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 April 2009 - 20:10

Han är knappast någon yngling heller.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#74 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 April 2009 - 21:38

Visst, Thor är en uråldrig gud, men i skepnad av en man i sena tjugoårsåldern - tidiga trettioårsåldern ungefär. Han är på många sätt Marvels svar på Superman, och någonstans i den åldern Brandon Routh eller Christopher Reeve var när de gjorde sina respektive filmer är rätt väg att gå enligt mig. Så både Skarsgård och Hunnam har rätt utseende och ålder för mig i alla fall. Att kalla Skarsgård för ung, som är född 76 går inte ihop om man ser till vad rollen är.
*Hockey och superhjältar*

#75 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 23 April 2009 - 22:03

Skarsgård är väl i perfekt ålder/utseende för att gestalta Thor. Och visst vore det coolt med en svensk i huvudrollen i en superhjältefilm! :D

Winter is Coming