Jump to content

Photo

The Incredible Hulk a.k.a Hulk 2


  • Please log in to reply
261 replies to this topic

#26 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 July 2005 - 16:06

Håller med Super85 om det mesta. Är det något Hulk lyckades med så var det effekterna. Och Hulk hade ett mycket bredare register än Eric Bana. :blink:
*Hockey och superhjältar*

#27 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 20 July 2005 - 17:29

Utveckling Då använde dom dåliga effekter när filmen är gjort 2003
Star Wars episode1 från 1999 där ser figurerna mer verklighetstrogna
och inte så syntetisk plastigt

Ursäkta mig, hur menar du att tekniken utvecklar sig jag får inte ihop det
i denna jämförelse?


Effekterna är kassa



Nej det är de inte. Effekterna var extremt välgjorda och absolut top-of the line för en film gjord 2003, Gjorda av ILM, även de som är ansvariga för mycket i Star Wars filmerna, och det finns flera scener där man ser hud på ett verkligt verkligt sätt, så som man ser en jäkla massa ansiktsutrryck på Hulken.

Nu har jag inte sett Hulk-filmen på drygt ett år, men det är möjligt att effekterna föråldrats, lite som med första Spider-Man filmen jämfört med tvåan, idag ser ettans specialeffekter rakt av kassa jämfört med de i tvåan, och det handlar ju om hur CGI tekniken utvecklas hela tiden.

<{POST_SNAPBACK}>



#28 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 20 July 2005 - 18:28

Jag tycker det skulle vara kul med en till Hulk-film, eftersom "Hulk är bäst, Hulk starkast, ingen starkare än Hulk!" ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#29 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 July 2005 - 14:33

Supertreck



Du behöver inte be om ursäkt, du har en sån fin och trevlig ton alltid :wub:



Ditt "Effekterna var kassa!" snack håller inte riktigt heller. Jag säger "effekterna var bra" och du säger "Nej det var de inte".


Mitt problem här är att jag vet att ILM använde sina bästa människor, och Hulk filmen hade en vä ldigt stor budget för just Hulk-effekterna, och den fick mest bra kritik, alltså effekterna, läste några recensioner som gnällde över att det var för datagjort etc, men argumentet att "Effekterna var kassa!" håller inte eftersom det är en väldigt personlig åsikt. Om Steven Spielberg skulle säga "effekterna var kassa i Hulk!", eller typ James Cameron, då skulle det hålla lite bättre. Jag baserar mitt argument, förutom min personliga åsikt till att jag läst ett antal recensioner av bra journalister och film-analytiker (räknar inte med typ en recension i tidningen Metro eller OKEJ), det att jag själv pluggat lite om CGI (rätt begränsat där dock), och att jag vet vilka människor gjorde effekterna.

Mitt "tekniken utvecklas" kommentar var mest för att HULK kan i dag se mer konstgjort ut (som jag nämde tidigare redan) eftersom den har 2 år i nacken, än t ex SPider-Man 2 som är en nyare film, OCH att första Spider_Man filmen hyllades för sina specieleffekter,men i dag så säger de flesta att tvåans effekter är mycket snyggare.


Nu tror jag att det räcker med kommentarer från mig om Hulk filmens effekter.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#30 Tom

Tom

    Lieutenant

  • Members
  • 111 posts

Posted 22 July 2005 - 17:35

Hej, är ny här! Vill bara säga några ord angående Hulk1.

Sen barnsben har jag älskat hulken, såg fram emot denna film.

Tycker att filmen var seg inledningsvis....
Tycker att Ang Lee borde hålla sig till serietidningarna lite grann (mycket), varför gör man hulken så stor?? dessutom ser han ut som en vuxen bebis!! Hulkens storlek ska va 235cm och 500kg. I filmen är han 4,5m och 1500kg...hmmm något större va:-)

Tycker även att Hulken borde ha varit argare så som i tidningarna, förstöra lite mer..typ inne i städerna vore ju coolt!

Till Hulk2 hoppas jag att de tänker till o slopar Ang Lee!!!! Han verkar inte ha alla hästar i hagen när det gäller Hulken!!

<{POST_SNAPBACK}>

Angående Hulks storlek i serierna så varierar den ganska mycket beroende på vilken tecknare vi pratar om. Och i vissa serieavsnitt ser Hulk ut mer som en jättebebis än i filmen.
Jag tycker det var häftigt att Hulks storlek ändrades när hans ilska/styrka ökade. Där tyckar jag de gjorde helt rätt. Däremot kan jag inte stå ut med att de gjorde the Absorbing man till Bruces pappa. Helknasigt.

#31 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 July 2005 - 18:16

Hej, är ny här! Vill bara säga några ord angående Hulk1.

Sen barnsben har jag älskat hulken, såg fram emot denna film.

Tycker att filmen var seg inledningsvis....
Tycker att Ang Lee borde hålla sig till serietidningarna lite grann (mycket), varför gör man hulken så stor?? dessutom ser han ut som en vuxen bebis!! Hulkens storlek ska va 235cm och 500kg. I filmen är han 4,5m och 1500kg...hmmm något större va:-)

Tycker även att Hulken borde ha varit argare så som i tidningarna, förstöra lite mer..typ inne i städerna vore ju coolt!

Till Hulk2 hoppas jag att de tänker till o slopar Ang Lee!!!! Han verkar inte ha alla hästar i hagen när det gäller Hulken!!

<{POST_SNAPBACK}>

Angående Hulks storlek i serierna så varierar den ganska mycket beroende på vilken tecknare vi pratar om. Och i vissa serieavsnitt ser Hulk ut mer som en jättebebis än i filmen.
Jag tycker det var häftigt att Hulks storlek ändrades när hans ilska/styrka ökade. Där tyckar jag de gjorde helt rätt. Däremot kan jag inte stå ut med att de gjorde the Absorbing man till Bruces pappa. Helknasigt.

<{POST_SNAPBACK}>


Instämmer till fullo. :)
*Hockey och superhjältar*

#32 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 25 July 2005 - 12:08

Slutet på den första filmen var ju ingen höjdare heller...lite väl krångligt tycker jag. Fast det var ju coolt när Bruce Banner var i djungeln...

Det skulle vara coolt om man med hjälp av datateknik kunde göra så Bill Bixby var med och spelade Bruce (eller David) Banner i nästa film ;) Kombon Bill/ Lou är grym! :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#33 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 25 July 2005 - 12:14

Är det nån mer än jag som har spelat data/ TV-spelet som kom i samtidigt som första filmen? Det var ett helt okej, pixelshadat, actionspel där man kunde ha sönder nästan allt :D Även om spelet till viss del byggde på filmen hade spelet en helt egen story, som konstigt nog var bättre än filmen. Det var skådisarna från filmen som läst in rösterna, och det var en mer klassisk Hulk-story med bra handling och mycket action!

Spelet lär kunna köpas billigt nånstans, så det kan jag rekommendera, speciellt om man gillar Hulk då.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#34 Champ

Champ

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts

Posted 02 August 2005 - 22:26

[quote=Tom,22 Jul 2005, 17:35]
[quote=Champ,17 Jul 2005, 23:13]Hej, är ny här! Vill bara säga några ord angående Hulk1.

Sen barnsben har jag älskat hulken, såg fram emot denna film.

Tycker att filmen var seg inledningsvis....
Tycker att Ang Lee borde hålla sig till serietidningarna lite grann (mycket), varför gör man hulken så stor?? dessutom ser han ut som en vuxen bebis!! Hulkens storlek ska va 235cm och 500kg. I filmen är han 4,5m och 1500kg...hmmm något större va:-)

Tycker även att Hulken borde ha varit argare så som i tidningarna, förstöra lite mer..typ inne i städerna vore ju coolt!

Till Hulk2 hoppas jag att de tänker till o slopar Ang Lee!!!! Han verkar inte ha alla hästar i hagen när det gäller Hulken!!

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Jag tycker det var häftigt att Hulks storlek ändrades när hans ilska/styrka ökade. Där tyckar jag de gjorde helt rätt.


Verkligen hitta på nya krafter då eller? I nästa film så kan han kanske flyga.
Fakta är fakta! Han ska va 235cm 500kg, spelar ingen roll hur de tecknar honom. Har gillat Hulk sen barnsben och har läst alla tidningar som kommit ut. I de tidningar som jag läst så har det stått att han är 235cm o 500kg och ingenting annat. Han har aldrig kunnat växa ju argare han blir. MAn kan väl inte hitta på nya saker och få honom o växa på det sätt han gör i filmen. Snart är han lika stor som King Kong ju!

#35 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 02 August 2005 - 23:00

Skulle man följa allt från punkt till pricka skulle det kunna bli allt för tråkigt.

se på spider-Man filmerna. Jag hade inga större problem med hur allt skedde, att han hade organiska nätskjutare var störande, javisst, men vem bryr sig? filmerna är filmer, helt enkelt, och man ska inte alltid jämföra dem med serietidningarnas version.

som janne sa om den tecknade tv-serien som gick på 4-an, man kan säga att det var ett paralellt universum det skedde i.
Samma gäller väl alla serie-filmer.

Sen om man kollar i vissa tidningar där hulken är med så ser han ut att vara en bra bit över 2,35 m. Såvida inte de andra hjältarna är små dvärgar då...


Men men... alla har sina egna åsikter/tankar. Jag tycker det var en cool grej att han blev större. Hulk har ändåsagt "argare hulk blir, ju starkare hulk bli" i de tidningar jag läst (inte många, men detta kommer jag tydligt ihåg att han sagt) så då tycker jag bara att det passar att han blir större.


wieeee stavfel 2k5

Edited by Hofling, 02 August 2005 - 23:02.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#36 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 03 November 2005 - 21:28

Jag måste säga att jag tyckte den förra filmen var ruskigt dålig, jag är inget stort Hulk fan direkt jag har inte riktigt förstått mig på Hulk smash!! grejen, jag tyckte han vara roligare när han vara grå och jobbade som torped :D

Det är riktigt pådrag med seriebaserade filmer nu och det ska man väl vara glad för egentligen, så jag hoppas den inte blir allt för kass.


(jag gillade tv-serien faktiskt, de hade inte råd med superfiender men man kan ju säga att den gjorde Hulk känd här, tror inte många skulle veta ens(ja utom serieläsare då) vad Hulk var om inte det sänts, min morsa vet ju vem Hulk är liksom)

Edited by Agentum, 03 November 2005 - 21:31.


#37 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 04 November 2005 - 11:10

(jag gillade tv-serien faktiskt, de hade inte råd med superfiender men man kan ju säga att den gjorde Hulk känd här, tror inte många skulle veta ens(ja utom serieläsare då) vad Hulk var om inte det sänts, min morsa vet ju vem Hulk är liksom)


Tja, tyvärr måste jag nog hålla med där åtminstone. Folk i allmänhet är mer bekanta med Hulken pga tv-serien, i jämförelse med Fantastiska Fyran, X-Men etc. som inte synts till i spelfilmsformat förrän alldeles nyligen. Det är väl kanske likadant med Batman, hur många skulle känna till honom om det inte var för tv-serien på 60-talet?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#38 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 29 December 2005 - 01:48

Tyckte Hulk var ojämn. Jättelångt seriöst intro (tyckte jag var bra dock), sen "krossar" han loss, varav ökenscenerna var de häftigaste. Det jag mest störde mig på var hans far, som skulle bli hans huvudfiende (fanns denna karaktär i serierna? Jag minns ingen sådan) och slutet som jag tyckte var riktigt fånigt.

Hade dock väl stora förhoppningar på denna film, men tyckte nog bättre om den när jag såg om den.
Och nu ser jag fram emot nästa. Nån som vet hur det går med den filmen?

Apropå något annat; när Hulk i de gamal serierna säger;"Hulk Krossa", vad sägs då i originalet? Hulk Smash eller Hulk Crusch??

Edited by Ned Flandiddelianders, 29 December 2005 - 01:49.

I love the smell of napalm in the morning

#39 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 29 December 2005 - 02:37

(fanns denna karaktär i serierna? Jag minns ingen sådan)


Han skulle väl föreställa Absorbing Man? Snubben som hade en fängelsekula som vapen och hade en väldigt rolig form på pannan (tyckte iaf jag :P )
Läste på lite om honom när jag såg att han var med i ett nr av Deadpool :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#40 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 29 December 2005 - 03:58

Tycker fortfarande att Hulken är överdriven. Superman har sina begränsningar som inte klarar hålla ut så länge i långa strider.

Men här blir ju Hulken ingen fajt alls som enkelt kan slå sig fram med sina överkrafter genom jätte tjock betong. Vad blir husväggarna i en stad. Som kartongpapp som lätt bryts sönder med ett enkelt pytteslag.
Hulken behöver bara råka springa lite fel som rämnar bort en hel husvägg så resten av huset rasar.

Vad för fortsättning kan det blir än det vi just redan har sett? Det blir ju inte en sådan typ av handling som i serietidningen än att i filmen ska det enbart rasa ihop och allt bestå av alla möjliga meningslösa fajter utan en riktig handling i sig.

Ta istället nån gammal Hulk-serie från tidningarna och gör till film så kanske det skulle bli mer realistisk än att hitta på något som egentligen inte har en så intensiv handling.

Att se en enkel kärlekshistoria som varken kom nån vart från och till meningslösa fajter och flykt var det sämsta som jag har sett. I så fall är den gamla tv-serien bättre som faktisk har sina egna handlingar i avsnitten.

Datateknik betyder inte att man kan göra film. Det är kunskapen som avgör det. Här har man lämnat kunskapen helt till att lita på datorer och kokat ihop en enkel handning.

#41 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 29 December 2005 - 10:38

Vad för fortsättning kan det blir än det vi just redan har sett? Det blir ju inte en sådan typ av handling som i serietidningen än att i filmen ska det enbart rasa ihop och allt bestå av alla möjliga meningslösa fajter utan en riktig handling i sig.

Att se en enkel kärlekshistoria som varken kom nån vart från och till meningslösa fajter och flykt var det sämsta som jag har sett. I så fall är den gamla tv-serien bättre som faktisk har sina egna handlingar i avsnitten.


Jag tror det finns mkt att tillskriva Hulken i fler filmer. Då har jag också den gamla tv-serien i åtanke, som i grund och botten handlade om en utstött och ensam människa, och hans vandring för att hinna frid i livet. Och med tanke på slutet i Hulkfilmen ser det ut som att han redan börjat bli denna vandringsman.

För övrigt älskar jag att se "hulk krossa"! :lol:
I love the smell of napalm in the morning

#42 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 29 December 2005 - 12:55

Ned, Hulken säger "Hulk smash!" på engelska.

Sen tycker jag själv inte att poängen med Hulken är hur bra han klarar sig i en strid, utan hur hemskt det är för Bruce Banner att ha ett ostoppbart och destruktivt monster inom sig som släpps lös om han tappar humöret. Att det handlar om förtrycka känslor och ilska och att Bruce i vissa fall gillar att släppa lös sina hämningar. Manuset och effekterna till Hulk-filmen tycker jag själv var riktigt bra, det är mest skådespelarinsatserna som jag har lite emot. Eric Banas totala avsaknad av karisma och Nick Noltes hysteriska överspel.

Och visst, Hulks pappa bygger på Absorbing Man. Som dock aldrig är Bruces pappa i serien, utan heter Crusher Creel. Att Bruces pappa var våldsam och att mycket av den ilska Bruce bär i sig kommer därifrån ska dock komma från serien. Och filmen är för övrigt mycket mer trogen serietidningen än vad TV-serien är.

Att det dröjer länge innan Hulken dyker upp är ju enligt precis samma formel som de gamla Superman-filmerna samt även Spider-Man 1 och 2 och Batman Begins. Beprövat och det brukar funka.
*Hockey och superhjältar*

#43 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 December 2005 - 10:16

En pytteliten artikel jag hittade på Hulkmovie.com via Comics2Film:

Hulk: What Went Wrong?
The creative team take a look back...

ANG LEE (director): "I was thrilled to make that movie -like any movie I get to make - and I got a lot out of making it. But the mixed reaction shook my nerve a lot. I tried to bend the genre and took on the industry, really, because it was such a big budget. But ultimately I indulged myself. I was exploring a lot of things, cinematically and psychologically."

JAMES SCHAMUS (producer): "Ang and I went back into the great catalogue of Universal horror and back to the early pages of Stan Lee to really get the inspiration from there."

LEE: "I don't think I ever intended to provide a summer blockbuster or an action movie that people would expect to see. And some people wanted to see another Crouching Tiger, whereas I was thinking about a psychodrama, a horror film, really."

SCHAMUS: "At the same time there was this avalanche after Spider-Man, which came along after we started production, and suddenly here was this new genre: the Marvel brand. That hit us sideways when we were in the middle of the movie. By the time we came out, audience expectation was clearly moving in that way, and we'd done this dark, brooding Universal movie instead. Everybody scaled up expectations."

LEE: "I don't really judge my movies by how successful they are; I'm happy when I get to do them. But in this case I suppose I got what I was wishing for. I provoked anger. That part of the experience was very negative. It hurt a lot."

SCHAMUS: "It's kind of funny because Hulk has become this 'bad object' in the psychoanalytic sense. That makes me much more interested in it. I think it's a very unstable text, but it was a very profitable film and probably the cheapest tent-pole made in Hollywood in years. From a business point of view it was very successful. I mean, just the 'Hulk hands' (spin-off toy) alone made a quarter of a billion dollars..."


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#44 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 January 2006 - 02:40

http://www.contactmu...s...r hulk role


DUCHOVNY SET FOR HULK ROLE?

Also see:
X-FILES
DAVID DUCHOVNY
INCREDIBLE HULK
ERIC BANA



Former X-FILES star DAVID DUCHOVNY is set to become the new INCREDIBLE HULK after Aussie actor ERIC BANA pulled out of the sequel project.

PETER CUNEO, the vice chairman of comic book franchise Marvel, revealed Duchovny is the frontrunner to play the green giant in The Incredible Hulk 2 in a recent interview with AOL's Motley Fool Radio Team.

He said, "Duchovny's name has been bought up several times. He's quite the fan too."

Bana pulled out of the sequel when he discovered the plan was to release the film direct to DVD.

Cuneo insists there's still life in the Hulk project: "The Hulk did $250 million worldwide box office, which is a huge box office, and as you may recall, we had tremendous success with our toy line, which was a complete sell-out, over $100 million worldwide."

17/01/2006 21:22

Tycker att man kan kalla Herr Cuneo för en "complete sell-out" :rolleyes: ,om han nu har planer på en direkt till DVD uppföljare som artikeln lite syftar på. Kanske Pitof from "Catwoman" fame kan regissera?

Om Duchovny får rollen, så känns det som att det blir en direkt-till DVD rulle, den mannens karriär är inte riktigt på topp just nu (ja jag gillade honom också som Mulder) . Eller så är det här ett internet rykte,men det här verkar ju vara citat direkt från Cuneos mun.

Thoughts?

Edited by super85, 18 January 2006 - 02:43.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#45 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 18 January 2006 - 05:28

Uwe Boll to the rescue? Baserat på TV-spelet då... :D

Har väl inget emot Mulder, men direkt till DVD verkar ju lite B i mina öron.

Edited by Kizmiaz, 18 January 2006 - 05:29.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#46 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 18 January 2006 - 11:25

Det ringer en B-filmsklocka här ja. Direkt till DVD... hur stor budget brukar sådana filmer få? Om nu detta stämmer ... varför göra den överhuvudtaget? En direkt-till-DVD-film brukar väl få en sådan stämpel just för att den inte bedöms kunna gå runt ekonomiskt på stora duken... Och David Duchovna som Bruce... tjaaaa... nääääe, det är jag inte så sugen på. Hoppas detta är rent internetpladderskvaller, annars blir jag ledsen...
I love the smell of napalm in the morning

#47 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 January 2006 - 12:01

Om nu detta stämmer ... varför göra den överhuvudtaget?






we had tremendous success with our toy line, which was a complete sell-out, over $100 million worldwide."




Därför :rolleyes: ;)
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#48 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 January 2006 - 17:45

Verkar inte vara så många som gillar Hulk filmen här? Själv tycker jag den är rätt okej. Om man räknar bort den sega inledningen och det faktum att Bana inte känns helt klockren i huvudrollen. Positiva saker är cameorollerna av Stan Lee och framförallt Lou Ferrigno :) Så kände man en koppling till gamla hulken :D Ökenscenerna är också helt fantastiska och lyfter filmen enormt!

Winter is Coming


#49 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 January 2006 - 17:58

Jag gillar HULK filmen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#50 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 18 January 2006 - 18:31

Jodå, jag gillar den. Tycker det är lite kul att den otrolige Hulk har lite "serietidningsstuk" kvar och inte är sanslöst renderad för att se "verklig" ut.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ