Jump to content

Photo

Kent - Den officiella diskussionstråden


  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#26 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 03 September 2005 - 17:48

Jag gillar Vapen och Ammunition. Den är väldigt ojämn som Kermit säger och vissa låtar är riktigt dåliga (som Duett och Hur jag fick dig att älska mig). Men den har tre riktigt bra låtar, de tre som ligger bland de bättre låtarna:

Pärlor, Socker och Sverige.

Edited by Robban, 07 November 2005 - 15:48.

En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#27 foke

foke

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 25 posts

Posted 04 September 2005 - 03:08

Jag gillar Vapen och Ammunition. Den är väldigt ojämn som Kermit säger och vissa låtar är riktigt dåliga (som Elite). Men den har tre riktigt bra låtar, de tre som ligger bland de bättre låtarna:

Pärlor, Socker och Sverige.

<{POST_SNAPBACK}>


Äh, det är inget fel på Elite, tvärtom är det en väldigt bra låt. Däremot "duett" står jag inte ut med.

#28 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 04 September 2005 - 08:39

Samma här. "Duett" är ett riktigt bottennapp från Kent.
*Hockey och superhjältar*

#29 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 04 September 2005 - 09:14

Jo, jag gillar inte Duett heller
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#30 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 04 September 2005 - 18:48

om jag säga något positivt istället så tycker jag att deras album "Verkligen" är riktigt bra också.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#31 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 07 November 2005 - 15:49

Har nu införskaffat The Hjärta och Smärta EP.Otroligt bra EP med en fem bra låtar om kärlek denna gång istället för döden (som i DJOD). Dom som försvann och Ansgar och Evelyne är mina favoriter, otroligt vackra låtar.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#32 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 07 November 2005 - 17:11

Den enda låt jag inte fastnat för (alls) är Flen/Paris, men jag hoppas den sätter sig senare.

Idag är Dom som försvann favoriten. :)

#33 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 27 November 2005 - 20:06

Har även lyssnat igenom DODJs b-sidor under helgen. Huuuh, det där ljudet alldeles i slutet utav "M" är riktigt kusligt på nåt sätt.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#34 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 October 2007 - 13:07

Kent - tillbaka till samtiden. Som är så j-la bra att det inte går att sluta lyssna på den.



^

Word! B)

Tycker skivan är riktigt vass och bland det bättre jag hört med Kent den senaste tiden.


EDIT: Delat ämne från 'Vilken skiva köpte du senast?' Samt citerat Kermits inlägg som Cartman svarar på /Georgia

Edited by Georgia, 05 October 2009 - 12:00.


#35 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 October 2007 - 13:18

Det lustiga är att den växte till det för mig. Vid första lyssningen kändes det sådär, men sen "fattade" jag. Gillar förra också, men det här är bland det bästa de gjort, absolut. :)
*Hockey och superhjältar*

#36 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 October 2007 - 13:22

Jag är väl partisk för jag tycker mer eller mindre om allt dom gjort men just denna skivan är riktigt bra. För mig tog den ett par lyssningar innan "den satt".

Förra skivan har ett par idiotbra spår som etsat sig fast i mitt minne för all framtid. :)

#37 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 October 2007 - 13:30

Jag tycker också om i stort sett allt de har gjort. Lite mer tveksam till Vapen & Ammunition dock, det finns en del slätstrukna låtar där, t. ex "Duett". Förra skivan var fantastisk tycker jag. Den bästa sedan Isola. Fast tillbaka till samtiden är också klart lysande. :)

Har du något favoritspår?
*Hockey och superhjältar*

#38 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 October 2007 - 13:35

På senaste skivan, förra eller rent allmänt? :)

#39 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 October 2007 - 13:37

Var kanske lite luddig där. Senaste skivan menade jag. :)
*Hockey och superhjältar*

#40 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 October 2007 - 13:42

Vy från ett luftslott
Ensammast i Sverige
Vid din sida

Det är väl dom som sticker ut mest just nu, men det är svårt att välja ut något som skulle vara bättre än dom andra spåren då skivans helhet är riktigt tight.

Har du några favoritspår redan nu? :)

#41 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 October 2007 - 13:48

Jag upptäcker saker i låtarna hela tiden, men vy från ett luftslott är en höjdare. Särskilt ihop med Sömnen. Columbus, Berlin, Elefanter...ah. Svårt. Våga vara rädd dock, skulle man kunna vara utan kanske. Fast jag upptäcker väl något i den också. :D

Gillar du synth annars? Kent har i alla fall tagit ett klart steg åt den riktningen här.

Edited by Kermit, 25 October 2007 - 13:48.

*Hockey och superhjältar*

#42 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 October 2007 - 13:52

Visst gör man det, ibland kan det ta ett tag och när man som mest tror att man hittat en låt man inte gillar så mycket så kommer det något krypande och hugger tag i en även då. :lol:

En låt som jag älskar från förra albumet är Järnspöken. Jag fick äran att höra den live dessutom när dom var ute på Turné 19 och jag får rysningar av välbehag varje gång jag tänker på låten och detta framträdande.

Edited by Cartman, 25 October 2007 - 13:52.


#43 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 October 2007 - 13:57

Från förra är jag nog mest inne på Mannen i den vita hatten, romeo återvänder ensam och den döda vinkeln. Fast jag har inte sett dem live på ett bra tag nu, lite synd.
*Hockey och superhjältar*

#44 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 October 2007 - 14:01

Det är bra låter med. Jag gillar alla så det är svårt att välja ut någon egentligen. Jag har bara sett dom live en gång. :blush:

#45 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 October 2007 - 14:09

Har sett dem sju-åtta gånger live, men det var ett bra tag sen nu, så det skulle inte skada att se dem igen direkt. :)
*Hockey och superhjältar*

#46 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 October 2007 - 14:19

Jag har aldrig haft möjlighet att se dom live innan dom kom till grannstaden Norrköping 2005 för sin Turné 19. Jag skulle inte ha nåhonting emot att se dom fler gånger. Det pratas ju lite om att dom nästa vår ska ge sig ut på en större turné runt om i sverige. Kommer dom tillräckligt nära Lkpg så ska jag försöka se dom live igen. :)

Vilken är den konserten du varit på?

#47 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 October 2007 - 14:21

Den bästa? Med Kent? Jag såg dem en gång 2001 tror jag, i Lisebergshallen (ett då okänt band vid namn the Ark var förband). Stämningen där var fantastisk, det kändes i luften att alla där inne älskade Kent och alla kunde vartenda textrad. Makalöst. :)
*Hockey och superhjältar*

#48 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 October 2007 - 14:26

Låter underbart. :)

#49 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 October 2007 - 14:32

Var spelningen du såg bra? :)
*Hockey och superhjältar*

#50 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 October 2007 - 14:41

Den var helt underbar. Någonstans hade jag föreställt mig hur en konsert med Kent skulle vara och det jag upplevde överträffade även mina vildaste fantasier.

Ett massivt grupptryck, allsång, bandet var verkligen publikfriare, bra ljud, underbart val av låtar och en av dom bästa upplevelserna jag haft hittills av livemusik, alla kategorier. Och då har jag ändå varit och sett en hel del artister och grupper spela live genom åren. :)

EDIT: Tack för separeringen och skapandet av tråden Georgia. :thumbsup:

Edited by Cartman, 25 October 2007 - 16:32.