Jump to content

Photo

Vad läser du just nu?


  • Please log in to reply
983 replies to this topic

#51 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 19 March 2005 - 18:28

var hittar man denna sida måntro?

she-hulk saknada dimension, åtmistone det jag läst...men det tycker jag visserligen hulken också gör i många fall vilket jag vet att du opponerat dig mot tidigare...fast visst all heder åt John Byrne, han är en sann hjälte...

#52 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 March 2005 - 18:35

Ja, definitivt. Tycker båda de figurerna har dimensioner och personlighet. De flesta av Marvels figurer har det.

John Byrnes serier brukar jag i regel ogilla, speciellt de rentav usla grejer han gjorde för Spider-Man, bl. a "Chapter one". Men han är en av åttiotalets stora och låg bakom bra grejer som Uncanny X-Men, Fantastic Four och She-Hulk. Men jag säger som en del brukar säga (som Byrne ogillar att höra); "His old stuff was better".
*Hockey och superhjältar*

#53 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 March 2005 - 18:56

Jag håller på att läsa Spider-Man för tillfället.
Försöker läsa allt som jag har och kan få tag på årsvis. Är nu på 1993-94.
Förutom de 5 reguljära serier så är det ett par miniserier de åren.
Jag vet att det är mer med Spider-Man att läsa förutom de titlar som bär hans namn, men dom tänkte jag läsa senare.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#54 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 19 March 2005 - 23:29

Till er som läser spiderman, tycker ni att den svenska håller bra klass nu? är den amerikanska utgivningen bättre? min ståndpunkt är att när man ger ut så många nummer blir innehållet lidande...kvalitet före kvantitet, när jag läste spindelmannen på 90-talet tyckte jag att kvaliteten var skiftande, vissa nummer var grymma medan andra var urusla, droppen blev klon grejen, tyvärr, sedan förnyade jag aldrig min prenumeration...även om jag köpt vissa lösnummer har de ständigt gjort mig besviken...


...själv läser jag nu (ännu en gång) death: the high cost of living....

#55 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 March 2005 - 10:51

John Byrne är och förblir "min" Superman tecknare. Hans teckningar ser nu bättre ut än nånsin, både hans "Blood of The Demon" och Action Comics med Gail Simone ser jävligt bra ut. Synd bara att han envisas göra saker som "Doom Patrol" som är en tidning som aldrig sålt bra.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#56 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 20 March 2005 - 23:10

Till er som läser spiderman, tycker ni att den svenska håller bra klass nu? är den amerikanska utgivningen bättre? min ståndpunkt är att när man ger ut så många nummer blir innehållet lidande...kvalitet före kvantitet, när jag läste spindelmannen på 90-talet tyckte jag att kvaliteten var skiftande, vissa nummer var grymma medan andra var urusla, droppen blev klon grejen, tyvärr, sedan förnyade jag aldrig min prenumeration...även om jag köpt vissa lösnummer har de ständigt gjort mig besviken...


...själv läser jag nu (ännu en gång) death: the high cost of living....

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tycker svenska spider-man funkar riktigt bra. Har egentligen inget att klaga på vad gäller dom serier som Janne väljer ut. Själv tycker jag att det mesta med spider-man brukar hålla rätt hög kvalitet, men det stämmer väl också att för många titlar leder till sänkt kvalitet.
Vad är det du inte gillar med dagens Spider-man Jazzdevil?

#57 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 04 April 2005 - 15:33

Jag tycker dagens Spider-Man är mycket bra! Svenska Spidde tidningen är en trevlig samling av det bästa från USA, och jag tycker (nästan) alltid Spidde håller hög, jämn kvalité.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#58 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 05 April 2005 - 14:09

Jag ska läsa 1602 hade jag tänkt, även om inte första numret var lika bra som jag hade hoppats. Men jag tror serien tar sig allt eftersom :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#59 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 05 April 2005 - 21:30

Just nu lästs det hyfsat mycket i serieväg som Runaways, Essential Spider-Man vol. 3-4, Essential Peter Parker, the Spectacular Spider-Man vol. 1, senaste Ranma ½, senaste numret av Svenska superserier och mycket mer. :)

#60 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 April 2005 - 21:51

Är Runaways bra? Har hört mycket bra om den... :)
*Hockey och superhjältar*

#61 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 06 April 2005 - 06:44

Den är väldigt bra. :)

#62 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 06 April 2005 - 17:36

För tillfället håller jag på att läsa Dark Phoenix sagan igen...det är en riktig klassiker i ordets rätta bemärkelse!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#63 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 10 April 2005 - 11:49

Jag läste klart 1602 igår, och den var otroligt bra. Jag tyckte att första numret var lite svagt, men sen blev det bara bättre och bättre. 1602 är en originell, häftig, snygg och rolig serie. Jag gillade verkligen slutet när Peters öde förändrades rejält ;) Det bästa med serien är att man får se många Marvel-favoriter i en annan tidsålder...Neil Gaiman har lyckats igen. Läs den!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#64 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 10 April 2005 - 12:36

Hur många nummer sträcker sig 1602 på? Kan tänka mig att den är bra. Neil Gaiman är sannerligen ett stort geni....

Själv läser jag De bästa spiderman äventyren, den som nyligen gavs ut i bokform alltså.

Som postmodern serieläsare är det lite svårt att läsa serier där teckningarna inte riktigt är att likställas med det man är van vid. I övrigt var det en kul bok att läsa. Dels för de avgörande händelserna som format spiderman men också för att det var väldigt bra serier. Framförallt gillade jag gwen stacys död och den i slutet med dr strange. Anmärkningsvät att Flash nyss hemkommen från Vietnam inte har påverkats negativt av att se striden i vitögat, man kan ju tro att han är nyss hemkommen från en karneval och inte från de brutala stridigheterna i indokina...

#65 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 10 April 2005 - 16:54

1602 är på 8 nummer, där nummer åtta är lite längre...Det lär inte vara några större problem att ladda ner denna serie, då jag tror att den är ganska populär...Bra är den i alla fall :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#66 almostfamous

almostfamous

    Ensign

  • Members
  • 37 posts

Posted 10 April 2005 - 21:24

Ja, 1602 är trevlig läsning. Håller på att läsa Batman: Dark victory just nu, och innan dess läste jag lite Punisher av Garth Ennis, och de numren som jag läste var betydligt bättre än filmen.

#67 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 11 April 2005 - 06:31

Själv har jag inte sett filmen, och jag tänker inte göra det heller :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#68 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 April 2005 - 06:37

Nej, den rekommenderas inte. Precis som med t. ex Daredevil och tydligen Elektra så är serierna mycket, mycket bättre.
*Hockey och superhjältar*

#69 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 11 April 2005 - 09:56

Jo, om man jämför DD filmen med t.ex. Frank Miller's "The man without fear" blir det bara skit kvar...Det känns som att DD filmen var delvis inspirerad av Miller's DD men det blev inte alls lyckat...Först och främst kunde dom valt en lite mer trovärdig huvudroll än Ben Affleck...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#70 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 April 2005 - 12:58

Den var väldigt inspirerad av Millers DD. Regissören ville ha med så mycket som möjligt från Millers serier. Lite för mycket för att få plats i en film, kan tyckas.


Men för att återgå till ämnet så läser jag just nu "Kingdom come" av Mark Waid och Alex Ross. Ska bli lite Sandman senare.
*Hockey och superhjältar*

#71 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 11 April 2005 - 14:30

Angående Daredevil filmen? Varför sov tönten Ben Affleck i en kista á la Dracula? Har han någonsin gjort det i en serie?

Kingdom Come är suverän, inte minst för hans underbara teckningar...har en batman som han tecknat där varje sida är som en tavla....skulle vilja riva ut, rama in och sätta upp på väggen men det skulle nog inte bli populärt...

#72 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 11 April 2005 - 21:43

Kingdom Come är en riktigt bra serie som bjuder till eftertanke. Gillar också Ross teckningar jättemycket. :)

#73 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 April 2005 - 22:46

Angående Daredevil filmen? Varför sov tönten Ben Affleck i en kista á la Dracula? Har han någonsin gjort det i en serie?

Kingdom Come är suverän, inte minst för hans underbara teckningar...har en batman som han tecknat där varje sida är som en tavla....skulle vilja riva ut, rama in och sätta upp på väggen men det skulle nog inte bli populärt...

<{POST_SNAPBACK}>



Ja, Daredevil sover i en tank i serien ibland. Det har varit med i Frank Millers DD, och det är för att kunna koppla av eftersom han har så känslig hörsel. Men oftast sover han ju i en säng.
*Hockey och superhjältar*

#74 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 12 April 2005 - 08:49

det har jag faktiskt missat, trodde det var en grej manusförffatarna hade lagt in, störde mig på det, känns lite för mycket vampyr rip off...hade det inte räckt med hörlurar...

#75 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 April 2005 - 08:55

det har jag faktiskt missat, trodde det var en grej manusförffatarna hade lagt in, störde mig på det, känns lite för mycket vampyr rip off...hade det inte räckt med hörlurar...

<{POST_SNAPBACK}>



Det är i ett särskilt nummer av Millers DD där hans sinnen har löpt amok, och han inte kan stänga ute oväsendet som han tar sin tillflykt i en tank. Det var i alla fall första gången jag såg det i serien. Men jag kan tänka mig att det kan vara ett avkopplande sätt att sova. Det är inte det jag stör mig på, jag undrar mer varför han drar på volymen på musiken så högt i momentet efter.
*Hockey och superhjältar*