Jump to content

Photo

Senast Köpta Spel?


  • Please log in to reply
460 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 September 2008 - 20:55

Jag har tänkt starta en sådan här ytråd länge men det har bara inte blivit av. :P

Eftersom detta är början på tråden så kan ni ju börja med att skriva vilka spel ni köpt den senaste Månaden eller så. :)


Själv har jag köpt:

Vem Vill Bli Miljonär? (DVD)
3 DVD för 99kr.
Folklore (PS3)
Deckare/Fantasy/Action/RPG av mannen bakom bla Resident Evil 1 och Street Fighter I-II. Handlar om en tjej som får förmågan att resa mellan riktiga världen och fantasi världar i The Land of the Dead där hon försöker ta reda på sanningen om sitt förflutna och samtidigt lösa gåtan om en mystisk seriemördare kopplad till ren familj med ett mörkt förflutet.
Hevenly Sword (PS3)
Typ God of War/Conan. Hevenly Sword är ett mäktigt svärd med en förbannelsesom ändast den utvalde kan svinga. När den utvalde visar sig vara en tjej får skammen byborna att villa döda henne men hennes pappa bestämmer sig för att behålla henne. När sedan hela hennes nomadby blir tillfångatagen så blir hon och svärdet deras ända hopp.
Chessmaster (PS2)
Världens populäraste Shacksimulator.
Still Life (XBox)
Skräck Deckare där en kvinnlig polis försöker stoppa en seriemördare bara för att få veta att hennes förfader hade jagat en seriemördare med exakt samma MO.
Overlord: Raising Hell (PS3)
Det helgalna onda spelet + expansionen.
The Sims: Complete Collection (PC)
Blev lite Sim-sugen. :P
Civilization: Revolution (PS3)
Civilization som det var tänkt från början, enligt Sid själv. Väldigt beroende framkallande även om det blir tråkigare när det närmnar sig nytid.
World of WarCraft (PC)
Köpte min systersons eftersom jag hade en karaktär på den.
Quake 4 (XBox 360)
Present från min systerson eftersom han ändå skulle sälja spelet och inte hade gett mig en födelsedags present än.
Väldigt kul spel även om den förlora mycket storyvise i andra halvan.
F.E.A.R Files (XBox 360)
2 Expansioner till orginal F.E.A.R som utspelar sig mot slutet på F.E.A.R.
F.E.A.R (XBox 360)
Jag har inte varit så värst intreserad av F.E.A.R innan men F.E.A.R 2 ser intresant ut vilket fick mig att bestämma mig för att ge orginalen också en chans.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 September 2008 - 21:12

är det där för den senaste månaden? :o

Senaste spelet jag köpte var:

NHL 2K8 (PS3) för 199 kr. köptes för några månader sen.

axelmusic.com har börjat sälja PS3 och 360 spel.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 September 2008 - 21:18

Nej, det var vad Crusader köpte igår. ;)

Metroid: Prime till GC för mig.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 September 2008 - 21:18

Köpte just Fallout och Fallout 2 för totalt $5.99 tillsammans via GOG.com. Har aldrig spelat genom hela första, tänkte kanske ta mig tiden nu inför 3:an.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 September 2008 - 21:29

är det där för den senaste månaden? :o



Nej, det var vad Crusader köpte igår. ;)


Heheh, nej. Min lista går nästan 2 månader tillbaka. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 September 2008 - 22:20

Hmm, länge sen jag köpte ett spel faktiskt. Det här har jag köpt i år i alla fall.

Doom 3 + Expansion
Halo 2
Marvel Ulitmate Alliance
Star Wars Republic Commando
Crysis
Splinter Cell Double Agent
X-Men Legends
GUN
The Orange Box

Kanske har köpt mer än jag trodde trots allt :P

Winter is Coming


#7 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 12 September 2008 - 18:21

Tja, jag har inte köpt något nytt på länge, länge.
Det senaste var Fantasy Wars som är en modernisering av Fantasy General.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#8 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 September 2008 - 13:52

Soul Calibur IV till Xbox 360

#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 September 2008 - 19:19

The Movies köpte jag idag för 99 kr. Har velat ha det länge och väntade på konsoll-versionen som tyvärr blev nedlaggd. Såg spelet nu till extrapris och märkte att min dator *borde* klara av det. (Med Intergrerat Grafikkort som inte kan uppdateras längre så kan man inte vara för säker)
Ska testa det strax. Håll tummarna. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 October 2008 - 08:06

PS3:
NHL 09
uncharted: Drakes fortune

Edited by GaterGirl, 02 October 2008 - 08:07.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#11 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 05 October 2008 - 13:38

Idag blev det Warhammer Online: age of Reckoning
och för lite drygt en månad sen var det Spore.

Hoppas innerligt att WAR motsvarar mina förväntningar, bara den saken att det tar ett tag att gå upp i level är en underbar grej.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#12 Tom_Hell

Tom_Hell

    Senior Commander

  • Members
  • 300 posts
  • Location:Vintergatan, Jorden, Europa, Sverige, Örebro
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 05 October 2008 - 18:32

PC: Broken Sword 4 49:- (Köper aldrig fullprisspel)
PS2: Prince of Persia: Sands of time 149:-
SNES: Desert Strike 25:- :thumbsup:

Edited by Tom_Hell, 05 October 2008 - 18:35.


#13 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 October 2008 - 11:39

Gjorde lite fynd över helgen bland begagnat och reabackar.

Rock N' Roll Racing - SNES
Xena: Warrior Princess - PS
Blackhawk - SNES

#14 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 October 2008 - 23:23

PS3: Splinter Cell: Double Agent
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#15 Insikt

Insikt

    Lieutenant

  • Members
  • 98 posts
  • Location:Klippan - skåne

Posted 06 November 2008 - 09:20

Absolut senaste inköpen (byten, hade en hög spel jag inte behövde)
Valkyria Chronicles (PS3)
Fallout 3 (PS3)
NHL 09 (PS3)
The Witcher: Enchanted edition (PC)

Köpte även Star Wars The force unleashed men bytte in det väldigt fort då jag tyckte det var riktigt dåligt.
RögleBK i elitserien!

#16 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 November 2008 - 18:01

Fallout 3 Collector's Edition (XBox 360)

Edited by Crusader, 06 November 2008 - 18:01.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 November 2008 - 21:07

Fable II Collector's Edition (XBox 360)

Dead Space (PS3)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 November 2008 - 13:09

Köpte en Wii-konsol från en kompis /(heja kompis-priser!) och fick med nio spel:

Wii Sports
Resident Evil: Umbrella Chronicles
Call of Duty 3
Mario & Sonic at the Olympic Games
Super Smash Bros Brawl
Mario Party 8
Super Mario Galaxy
Smarty Pants
Mario Kart Wii

Känns som oom jag har att spela för en nära framtid i alla fall. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#19 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 November 2008 - 13:37

Trevligt. :) En del av spelen är ju bra iaf. Speciellt Super Mario Galaxy och Super Smash Bros Brawl. Även Mario Kart Wii till viss del. Synd att det inte var Resident Evil 4 du fick med istället för Umbrella Chronicles. RE4 får en helt annan dimension när man spelar med Wii-kontrollen. Umbrella Chronicles är dock ett helt okej spel det med.

Edited by Cartman, 26 November 2008 - 13:38.


#20 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 November 2008 - 10:49

För 2500 :- tycker jag inte det var värt att klaga över det hela. Sedan har jag ju redan spelat igenom RE4 och har det till GameCube så att bara uppdatera känns mindre intressant. För mig är det mer intressant med att få uppleva ett nytt RE-spel (RE är den spelserie som ligger mig närmast hjärtat - kommer i framtiden behöva köpa X-Box 360 bara för att få tag i spel nummer 5). Därför står Umbrella Chronicles högst på listan, tillsammans med Brawl och Kart (klassiska spel kan knappt gå fel ;) ). Längst ned? Call of Duty 3, vilket inte riktigt är min typ av spel. Spel som ska köpas till senare i framtiden är Zelda och Metroid Prime 3, men det är liksom ingen brådska med det för tillfället.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 November 2008 - 12:30

Tjaaa, RE4 känns annorlunda till Wii jämfört med GC-versionen så jag skulle rekommendera det om du hittar det billigt eller så. :)

Bara att gratulera till ett riktigt fint fynd. :thumbsup2:

#22 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 30 November 2008 - 19:36

ITyclte det var dags att skaffa ett Playstation 3, så dagen har ägnats åt Resistance 2 och Mirrors edge.

Trodde för övrigt aldrig att jag skulle kunna tycka om FPS på konsoll.

Missförstå mig rätt, FPs på dator spöar konsoll-versioner med sjumilakliv för min del, men skulle nån sätta en pistol mot skallen så skullejag väl kunna lira fps på konsoll... :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 November 2008 - 23:51

ITyclte det var dags att skaffa ett Playstation 3, så dagen har ägnats åt Resistance 2 och Mirrors edge.

Trodde för övrigt aldrig att jag skulle kunna tycka om FPS på konsoll.

Missförstå mig rätt, FPs på dator spöar konsoll-versioner med sjumilakliv för min del, men skulle nån sätta en pistol mot skallen så skullejag väl kunna lira fps på konsoll... :P

ÖÄr tacksam att du skrev "för min del". :P Personligen anser jag raka motsatsen att FPS gör sig bäst på konsoll och har väldigt svårt med Mus/Tangentbord sättet. Kan man så skulle jag hellre spela med en GamePad då. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 01 December 2008 - 10:44

Webhallen sålde Mass Effect (PC) för 199:-, så då passade jag på.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#25 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 December 2008 - 12:25

ITyclte det var dags att skaffa ett Playstation 3, så dagen har ägnats åt Resistance 2 och Mirrors edge.


Hur verkar Mirrors Edge vara? :)