Jump to content

Photo

Haj-sommar på SFN! Filmfest!


  • Please log in to reply
108 replies to this topic

#76 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 September 2013 - 20:55

Måste bara flika in att det är så härligt att titta in här i tråden och se hur roligt ni har det med era hajfilmer. :D Själv hade jag aldrig mäktat med så all cred till er!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#77 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 September 2013 - 21:01

Kul att höra att vi inte bara är en klubb för inbördes beundran. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#78 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 September 2013 - 23:28

Instämmer. Sådant är trevligt att veta om man är få eller rent av ensam om att skriva ner sina åsikter här på forumet.

#79 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 September 2013 - 23:45

Håller deffinitivt med. :)

 

@Garm: Vad tycker du om Western? Har länge försökt starta en The Magnificent Seven filmfest men Synon (som inte är en ko-flicka) dödade idén och sedan försvann alla andra. :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#80 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 15 September 2013 - 09:38

Åh förlåt Crusader! :lol: Lovar att inte skrämma bort de andra denna gång!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#81 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 September 2013 - 22:31

Sorry Cruz. Westernfilmer är inte direkt min grej. Jag kan se någon då och då, men mycket mer än så är det inte. Men något som jag kom att tänka på, som vi skulle kunna se någon gång är Resident Evil-filmerna som vi pratade lite om här. Men vi kanske ska vänta tills nästa film kommer? ;)



#82 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 September 2013 - 14:24

:( Kommer aldrig få min The Magnificent Seven filmfest. :(

 

@XC: Jag fick inte mitt GTAV idag så jag ser Shark Night ikväll. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#83 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 September 2013 - 16:50

Jag hinner inte förrän i morgon tror jag. Med omdöme troligtvis på onsdag.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#84 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 September 2013 - 17:20

OK. Hoppas det går bra om jag ser den ikväll? Kommer vara lite upptagen imorgon med spelet. :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#85 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 September 2013 - 20:18

Jupp. Installera det rätt bara, läste på nått på idg om det.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#86 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 September 2013 - 21:41

Shark Night 3D (2011)
 
En grupp ungdommar åker till en avlägsen stuga på en ö i en saltsjö i ett träsk för att festa över helgen. En plats utan mobiltelefoner eller internet, full av lugn och ro samt lagom varmt vatten... som är fullt med hajar. Var kommer de ifrån? Varför är de där? Och kommer någon av ungdommarna att ta sig därifrån levande?
 
En Slasher/Haj-film hybrid. Jag kan tänka mig att de ville göra en skräckfilm men kunde inte komma överens om vad. Man1:"Jag vill göra en Slasher!" Man2:"Igen? Nej, kan vi inte göra en hajfilm istället!" Man3:"Varför inte göra båda?" :D
En typisk Slasher... fast med hajar. De vanliga karaktärerna är där. Den rika tjejen alla killar vill ha. Tattuerade Punk-tjejen utan hämningar. Den alltid pluggande nörden med de tjocka glasögonen. Den sarkastiska Slackern. Den muskulösa blonda killen som bara bryr sig om sitt utseende och flörta med tjejer. Den stora sportkillen som kräver ett stupendium för att gå i skola och behöver nhjälp från nörden. Och den vanliga skötsamma tjejen. Givetvis är en av dem svart, en Latin-Amerikansk och en är oskuld, och 2 är i ett seriöst förhållande med varandra. :P Läg sedan till rasistiska Hill-Billys och ett otrevligt ex så har du casten i den här filmen. ;)
 
En film som faktiskt överaskar lite med vilka som åker dit först. Fast jag önskar att den sedan inte hade varit så förutsägbar då man visste när vissa av dem skulle dö.
 
En riktigt jobbig grej är framspolningarna de gör flera gånger. Typ de ökar farten på filmen så att alla går jättesnabbt sedan visar de om samma sak flera gånger på raken. Men som tur är så är det bara i början.
 
Bäst av allt är musikvideon i slutet efter eftertexterna. :lol2: Där filmens huvudkaraktärer sjunger en låt om filmens händelser. :thumbsup: Bara det höjer filmens betyg! :P
 
Jag hade tänkt se den här på bio men missade den. Lite synd att jag inte gjorde det då den var helt OK. Några saker som jag tyckte kunde ha gjorts bättre men överlag en underhållande Slasher-Haj-film.
 
Betyg: Bra+


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#87 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 September 2013 - 23:34

Låter som en bra film. Jag gillar greppet att dom valde att blanda slasher med hajfilm. Det känns ju nytt och fräscht. Bara en sådan sak gör mig nyfiken på att se filmen, sedan är det ju ett plus att du gillar den.

 

Har du sagt A så får du säga B (Hihi), vilka av karaktärerna blir hajmat först?



#88 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 16 September 2013 - 23:58

Äsch då, blev inte av att jag såg några hajfilmer, hittade en ny tv-serie som jag fastnade för istället :)


Winter is Coming


#89 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 September 2013 - 01:49

Lätt hänt. Om filmtittande ska bli brädat av något så är det väl av en bra tv-serie. Jag vet själv hur det kan vara, det har hänt mer än en gång att jag skulle sett på film, men istället lockas att kolla lite avsnitt av någon tv-serie istället. Och så blir man sittandes.

 

Men om du ser Hajen-filmerna någon gång så kan du alltid skriva dina omdömen i den här tråden om du vill.



#90 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 September 2013 - 09:09

Tvåa! Crusader näst sist! ;)


*

Shark Night 2D (2011) [US]
I KORTHET: "Haj?" [konstpaus] "Vem tror du släppte i den?".
DET DÅLIGA: Inledningen är lite småseg och konceptet "ungdomar åker till ett isolerat ställe för att parta och får på moppe" är inte den mest av originella av förutsättningar. Sedan störde jag mig lite på att man inte får det förklaras varför det inte finns någon fast telefonlina till huset. Det är ju inte direkt ett litet skjul utan el f.ö. Jag kan iofs köpa att telefonen helt enkelt inte är påkopplad när ingen är där - men ingen tar upp ämnet. Och man är inte rätt för att visa bikiniklädd kvinnorumpa i bild.
DET BRA: En story som f.ö. försöker vara lite utanför lådan och tar upp ett av min kusins favoritämnen: inplanterade hajar. Extra kul är det att det inte bara handlar om den ökända vithajen utan att även de mindre arterna får vara med på ett hörn. Och kopplingen till Shark Week och internet känner helt rätt. Sedan gillade jag greppet med att man "speedade upp" hastigheten i vissa scener - som när ungdomarna reser till hamnen. Visst saknade man Ingvar Oldsbergs voice-over lite, men som transportsträcka kändes det riktigt fräscht.
SOM HELHET: En helt OK film att spendera kvällen med, tar man bara sig förbi den där aptrista inledningen så tar det sig snabbt. Den innehåller en del twister (den med sheriffen vet jag dock inte om jag uppskattar på riktigt). Sedan gillar jag skarpt charmen i när Nick simmar i land med Sara och hunden Sherman tar hennes hand i sin mun och "hjälper till".
PS: En hajbur försedd med flytkuddar sjunker när linan till vinschen kapas. Värt att lägga på minnet om man någonsin hamnar i en sådan situation. ;)


*

 

En film som faktiskt överaskar lite med vilka som åker dit först. Fast jag önskar att den sedan inte hade varit så förutsägbar då man visste när vissa av dem skulle dö.

Jo tyvärr var det lite för uppenbart att det skulle bli en slakt av ungdomarna och vilka som skulle överleva. Nick/Sara eller Malik/Maya (och det sistnämnda paret var minst troliga av de två). Resten var bara bukfylla tyvärr.

 

*

 

Ice Sharks nästa?


Edited by XC, 18 September 2013 - 09:10.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#91 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 September 2013 - 14:45

Låter som en bra film. Jag gillar greppet att dom valde att blanda slasher med hajfilm. Det känns ju nytt och fräscht. Bara en sådan sak gör mig nyfiken på att se filmen, sedan är det ju ett plus att du gillar den.
 
Har du sagt A så får du säga B (Hihi), vilka av karaktärerna blir hajmat först?

Om du verkligen vill veta så, Malik & Maya .
 
 

Äsch då, blev inte av att jag såg några hajfilmer, hittade en ny tv-serie som jag fastnade för istället :)

Sådant händer. :) Men när du väl ser dem så är du välkommen att skriva om dem här och komentera vad vi tyckte. :)
 
 

Tvåa! Crusader näst sist! ;)

Vad Ryskt av dig. :P
 

 


*

Shark Night 2D (2011) [US]
I KORTHET: "Haj?" [konstpaus] "Vem tror du släppte i den?".
DET DÅLIGA: Inledningen är lite småseg och konceptet "ungdomar åker till ett isolerat ställe för att parta och får på moppe" är inte den mest av originella av förutsättningar.

 

Fast det gjorde så att jag faktiskt gillade det. Det är en klassiker och jag riktigt myste över det. Speciellt när det visade sig att huset dessutom låg på en ö mitt ute i ett träsk. :D
 

Sedan störde jag mig lite på att man inte får det förklaras varför det inte finns någon fast telefonlina till huset. Det är ju inte direkt ett litet skjul utan el f.ö. Jag kan iofs köpa att telefonen helt enkelt inte är påkopplad när ingen är där - men ingen tar upp ämnet.

Fast det är ju ett sommarhus och ungdommarna skulle bara vara där över helgen så telefonen var väl helt enkelt inte påkopplad. ;)

 

Och man är inte rätt för att visa bikiniklädd kvinnorumpa i bild.

Öh, jag förstår inte hur det här räknas till det dåliga? :P

 

DET BRA: En story som f.ö. försöker vara lite utanför lådan och tar upp ett av min kusins favoritämnen: inplanterade hajar. Extra kul är det att det inte bara handlar om den ökända vithajen utan att även de mindre arterna får vara med på ett hörn.

Ja, det var kul med blandade arter. Tjurhaj, Hammarhaj, Mako, Vithaj, Tigerhaj och de där söta småttingarna jag aldrig har hört talas om. Fast den riktigt stora Medelhavs Vithajen (den mörkblåa som hoppar) hade det kanske varit bättre om de hade struntat i.
Sedan är väl frågan hur de skulle kunna hålla dem levande i träsket och hur de fick dit dem då frakta hajar är extremt svår då de måste ständigt ha syre i vattnet för att inte drunkna, och det såh ut som att de hade dem i burar vilket aldrig hade fungerat i verkligheten, men jag valde att ignorera de sakerna då det ju faktiskt inte visas klart något som inte stämmer. ;)
 

(den med sheriffen vet jag dock inte om jag uppskattar på riktigt).

Nej, jag känner mig osäker där också.
 

Sedan gillar jag skarpt charmen i när Nick simmar i land med Sara och hunden Sherman tar hennes hand i sin mun och "hjälper till".

Jag med. Verkligen en charmig scen.

Sedan måste jag erkänna att jag gillade hela "nörden blir modig action-hjälte" grejen också. :)
 

PS: En hajbur försedd med flytkuddar sjunker när linan till vinschen kapas. Värt att lägga på minnet om man någonsin hamnar i en sådan situation. ;)


*

 

Låter logiskt, tycker jag. Annars hade det inte varit mycket till dykarbur om man inte kan dyka i den. ;) Flytkuddarna är bara för att den inte ska sjunka för snabbt.
 

 

 

En film som faktiskt överaskar lite med vilka som åker dit först. Fast jag önskar att den sedan inte hade varit så förutsägbar då man visste när vissa av dem skulle dö.

Jo tyvärr var det lite för uppenbart att det skulle bli en slakt av ungdomarna och vilka som skulle överleva. Nick/Sara eller Malik/Maya (och det sistnämnda paret var minst troliga av de två). Resten var bara bukfylla tyvärr.
 

*

 

Ja, det kändes verkligen som att de bara kastade bort ett par karaktärer där.
 

Ice Sharks nästa?

Nja, jag är inte mycket för Ishockey. ;) Men Snow Shark, kanske? :P Såvidar där inte finns en film som jag helt har missat? :D


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#92 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 September 2013 - 17:12

Sedan störde jag mig lite på att man inte får det förklaras varför det inte finns någon fast telefonlina till huset. Det är ju inte direkt ett litet skjul utan el f.ö. Jag kan iofs köpa att telefonen helt enkelt inte är påkopplad när ingen är där - men ingen tar upp ämnet.

Fast det är ju ett sommarhus och ungdommarna skulle bara vara där över helgen så telefonen var väl helt enkelt inte påkopplad. ;)

Som jag sade kan jag köpa den förklaringen, men om man nu bemödar sig med att ha elen påslagen så måste ju telefon vara en piss i havet? Jag hade gärna sett att ämnet nämnts, tycker inte det låter helt ansvarsfullt att tillåta att ungdomar blir helt isolerade.

 

Och man är inte rätt för att visa bikiniklädd kvinnorumpa i bild.

Öh, jag förstår inte hur det här räknas till det dåliga? :P

Egentligen skulle det stå "rädd" men det funkar väl rätt bra sådär med. :lol:

 

Fast den riktigt stora Medelhavs Vithajen (den mörkblåa som hoppar) hade det kanske varit bättre om de hade struntat i.

Hoppande hajar hade man kunnat skippa helt ja...
 
 

Sedan måste jag erkänna att jag gillade hela "nörden blir modig action-hjälte" grejen också. :)

Funkar för det mesta har jag märkt. :)

 

Ice Sharks nästa?

Nja, jag är inte mycket för Ishockey. ;) Men Snow Shark, kanske? :P Såvidar där inte finns en film som jag helt har missat? :D

Precis Snow Shark ... just den. Har precis sett den f.ö.
 

*

 
Snow Shark: Ancient Snow Beast (2011) [US]
I KORTHET: 1999 försvann en professor och två assistenter spårlöst under en biologiexpedition och en lokal legend om hajen som lever föds. 12 år senare börjar folk och fä försvinna igen från samma område...
Positivt: Man fångar 1999 riktigt, riktigt övertygande.
Å andra sidan: Ser 2011 fortfarande ut som 1999.
Positivt: Coolt koncept som är en riktig eye-catcher.
Å andra sidan: Ett gäng ungdomar lade antagligen ihop månadspengen för att få den här gjord.
Positivt: Produktionsglädje!
Å andra sidan: Risig cgi, sunkig ljudmix och skådespelare som hoppat på mest på kul.
SOM HELHET: Bitvis lyckas man få till soundtracket - på ett par ställen iaf. Men annars så är det mesta en haövgro, småtrist historia med krystad dialog. Man tar ingen hänsyn till att hajen borde rymmas i snön. Det räcker med ett par centimeter tydligen så är den osynlig och bar asfalt är heller inga problem att kringgå. Att kalla det här en B-film är att förringa den, det här är en hobbyfilm kort och gott.
PS: Sam Qualiana har skrivit manus, regisserar och spelar huvudrollen - inget av dem med särskilt stor bravur.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#93 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 18 September 2013 - 17:57

He, he, "haövgro" var ett bra ord! Det måste jag komma ihåg. :lol:



#94 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 September 2013 - 18:03

i svensk översättning: halvgrå.

Trodde jag fixade den typon... :lol:


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#95 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 September 2013 - 21:02

Sedan störde jag mig lite på att man inte får det förklaras varför det inte finns någon fast telefonlina till huset. Det är ju inte direkt ett litet skjul utan el f.ö. Jag kan iofs köpa att telefonen helt enkelt inte är påkopplad när ingen är där - men ingen tar upp ämnet.




Fast det är ju ett sommarhus och ungdommarna skulle bara vara där över helgen så telefonen var väl helt enkelt inte påkopplad. ;)

Som jag sade kan jag köpa den förklaringen, men om man nu bemödar sig med att ha elen påslagen så måste ju telefon vara en piss i havet? Jag hade gärna sett att ämnet nämnts, tycker inte det låter helt ansvarsfullt att tillåta att ungdomar blir helt isolerade.

Fast de har väl egen elgenerator, skulle jag tro. Jaqg ser det, som sagt, inte som någon större grej. Sedan kan vi inte vara 100 på att hennes pappa ens visste om att de var där. ;)

 
 

Och man är inte rätt för att visa bikiniklädd kvinnorumpa i bild.




Öh, jag förstår inte hur det här räknas till det dåliga? :P




Egentligen skulle det stå "rädd" men det funkar väl rätt bra sådär med. :lol:

Jag förstod vad du menade. :P Och jag erkänner att jag himlade med ögonen lite och sa "Givetvis" när jag såg det i filmen. ;)

 
 

 

Fast den riktigt stora Medelhavs Vithajen (den mörkblåa som hoppar) hade det kanske varit bättre om de hade struntat i.




Hoppande hajar hade man kunnat skippa helt ja...



Det finns ju hoppande Vithajar på riktigt i Medelhavet (ända stället de gör det och ingen vet varför) men det liksom passade dåligt i ett träsk.

 
 

Ice Sharks nästa?

Nja, jag är inte mycket för Ishockey. ;) Men Snow Shark, kanske? :P Såvidar där inte finns en film som jag helt har missat? :D




Precis Snow Shark ... just den. Har precis sett den f.ö.


Givetvis har du det. :P Ska också ta och se den, vet bara inte när. Är lite upptagen ikväll och imorgon. Får se hur det blir. Om inte annat så ser jag den på Fredag. :)

Edited by Crusader, 18 September 2013 - 21:09.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#96 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 September 2013 - 00:40

Snow Shark: Ancient Snow Beast (2011)
 
Under de senaste 12 åren så har en förhistoriska haj, som kan gräva sig genom marken, terroriserat det snöbeklädda skogsområdet efter att ha släppts fri under en jordbävning. Mike Evans är den ända som har överlevt en attack och dödat en av dem men ingen tror på honom.
Men borgmästaren sammlar en hemlig grupp för att i hemlighet göra sig av med Snö Hajen.
 
När man säger att en film är lågbudget så brukar det oftast betyda att den har någon budget alls. Den här filmen verkar ha typ samma budget som ett skolprojekt som en grupp ungdommar gör. Och samma kvalitet. Jag överdriver verkligen inte. Det här är en hemagjord film om något.
Regiserad, skriven och spelad av Sam Qualiana.
 
Usla skådespelare förutom ett par guldkorn. Och jag måste säga att det är sällan jag ser en B-film med så många karaktärer (76 st. listade på IMDb), aldeles förmånga karaktärer. Och nästan alla huvudkaraktärerna verkar vara spelade av ungdommar i 20-års åldern som låtsas vara äldre.
Mike Evans passar mer som en korkad bondtölp än en huvudkaraktär. Han spelar mer rollen som idioten som ska jaga utan att förstå. Specialeffekterna är på amatör nevå. Och manuset.,, jag menar, de lockar den med en tändare.
 
Filmen då? Tja, den är det gammla vanliga. En besatt man som överlevt en fight med monstret. En borgmästare som mörklägger det hela för turismens skull. En hämnlysten sheriff som hjälpte borgmästaren mörklägga det hela och fick själv råkar illa ut. Ett gäng skjutgalna idioter. Nakna tjejer. Djurexpert, cryptolog och en tuff jägare. Och givetvis den hämnlystna galna jägaren med en grudge.
 
Väldigt långa 1h19min. Olidligt långa. En av de få gånger jag tycker en film är aldeles för lång.
 
Nej, det här är en film jag inte kan rekomendera någon såvidar du inte gillar amatörfilmer av låg kvalitet. Håller med XC, haövgro. :P
 
Betyg: Värdelös+
 
 
Jag vet inte, men jag tror att den här filmen nästan helt dödade min lust att se fler hajfilmer. :P Vad säger du XC? Sugen på att se mer?


Edited by Crusader, 21 September 2013 - 00:46.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#97 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 September 2013 - 08:45

Vi ser ut att ha tycke om filmen. :) Och jag håller med om längden, jag kunde ha svurit på att den var 160min och inte 80min.

 

Det var inte en film som väckte mer smak nej... :P Jag avser dock se Up from the Depth (aka Jättegäddan från Djupet) men jag pausar med något emellan, jag har haft sug att se om Narnia-filmerna ett tag nu och tänkte avhjälpa det sugen nu i helgen. Efter det kanske jag är redo att ta itu med Gäddan. (Om inte annat så är gäddan producerad av bla Roger Corman).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#98 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 September 2013 - 13:00

OK, men då säger vi så. Vi tar en paus och sedan blir det Gäddan. :D


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#99 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 September 2013 - 21:46

Måste ta och se Snow Shark någon gång, jag satt och läste era omdömen inatt och formligen gapskrattade. När jag kom till Crusaders; "Och manuset.,, jag menar, de lockar den med en tändare." så låg jag typ dubbelvikt. :P Och sedan är ju inte jag främmande för att se den här typen av amatörfilm, och det underlättar väl en titt.



#100 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 September 2013 - 21:54

Den med tändaren är typ bästa scenen i hela filmen. :P

 

Och som crusader nämner så är den filmad i slowmotion. Vanligt idag har jag märkt. :P


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)