Jump to content

Photo

Batman: The Dark Knight

• Please log in to reply
494 replies to this topic

#1 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 14 February 2006 - 23:10

i slutet av batman begins visar ju gordon ett kort vilket tydligt visar att jokern troligen är nästa skurk, förutsatt att de gör en uppföljare, vilket nog inte är en allt för vågad gissning.

så vad tror ni om en potentiell uppföljare? vem tror ni kan passa som denna typ? jag har hört rykten om simon pegg (från shaun of the dead) och paul bettany (master and commander). ska någon av dessa få ta rollen? eller går det inte med någon annan än jack nicholson?

Edited by Georgia, 25 July 2008 - 08:14.

The sky's the limit.

Jon var namnet:

#2 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 14 February 2006 - 23:35

Älskar verkligen Nicholson som Jokern. Men i dessa nya Batmanfilmer (nya utannonserad till 2008 enligt IMDB) så behövs nog en yngre skådis. Framför allt för att det ska gå hand i hand med den nya "realistiska" Batman i stället för Burtons "sago"- eller "serietidnings"-Batman. Och med det menar jag att, skall det gå fyskiskt till, så bör de nog ha en kille som kan springa och hoppa i alla fall (Förlåt mig Nicholson.. :rolleyes: ).

Paul Bettany har jag läst kopplats till denna roll, och ja, (simulerar honom med vitt puder i ansiktet och grönt hår) han ser ju elak ut för tusan! Jag köper honom!
I love the smell of napalm in the morning

#3 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 February 2006 - 01:08

Nicholson kommer inte att medverka i kommande Batman filmer. Inte som Jokern eller någon annan skurk heller. Bettany är ett intressant val. Lite tidigt att spekulare, ett annat rykte är Jake Gyllenhaal som Harvey Dent.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 February 2006 - 14:06

Jag vill se Mark Hamill som Jokern!

Winter is Coming

#5 Krian

Krian

Commander

• Members
  • 188 posts
  • Interests:Spider-Man serier, superhjältefilmer, musik, träning och äta gott :)

Posted 15 February 2006 - 15:26

Luke Skywalker i clown kläder :unsure:

Han gör rösten som jokern bra... men tvivlar lite på hans utseende

#6 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 February 2006 - 19:35

Jag vill inte se det. Mycket bra som Jokerns röst, men han är aldeles för gammal och har inte fysiken eller utseendet.
Batman Begins

The Dark Knight

#7 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 February 2006 - 23:01

Okej då, jag var väl inte fullt allvarlig om Hamill men han kan väl få dubba rösten i alla fall ;)

Winter is Coming

#8 swa

swa

Ensign

• Members
  • 46 posts
  • Interests:Film, serier och sport

Posted 27 February 2006 - 18:34

Man har ju sett Paul Bettany och Jake Gyllenhal på inspelningen av Nolans nya film The prestige. Dom har pratat om Batman Begins uppföljaren och att dom aksnke ska spela Harvey Dent och Jokern. mer vet man väll inte, tycker inte att det är nå bra nyheter. Skulle vilja se Guy Pearce som först va tänkt att spela Batman som Harvey Dent och Christopher Eccelton eller Tim Roth som Jokern.
www.MosEisley.se
Allt inom Star Wars

#9 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 July 2006 - 19:24

Heath Ledger castad som Jokern?

http://www.superhero...ews.php?id=4518
Batman Begins

The Dark Knight

#10 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 July 2006 - 20:17

Meh. Låter inte som något lovande val på förhand i alla fall. Hade hellre sett t. ex Paul Bettany.
*Hockey och superhjältar*

#11 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 July 2006 - 21:50

Får nu se om Latino Review killarna har rätt. De har haft rätt förut.. Jag litar på Nolan.
Batman Begins

The Dark Knight

#12 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 20 July 2006 - 22:07

Heath Ledger har överraskat mig som skådis i både Bröderna Grimm och Brokeback Mountain. Och ja, jag skulle nog kunna tänka mig honom i rollen, speciellt nu när jag upptäckt att han är en duktig skådis.
I love the smell of napalm in the morning

#13 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 21 July 2006 - 08:46

Om Heath Ledger ska spela Jokern, undrar då vad man skulle kunna kalla nästa Batman-film?

En Mördares Historia?

10 Orsaker Att Hata Jokern?

Brokeback Gotham?

Nä, nu får jag sluta innan nån börjar slänga tomater på mig.
Jo, en sak till, om han får rollen, undrar då om Jake Gyllenhaal spelar Harley Quinn? (duckar innan en rutten tomat träffar mig i ansiktet)

En casting-idé jag har är William H. Macy som The Ventriloquist. Inte för att jag tror de kommer använde den karaktären, men jag tror han skulle passa som en hunsad liten gubbstackare som blir utskälld av en buktalardocka.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#14 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 July 2006 - 16:28

Om Heath Ledger ska spela Jokern, undrar då vad man skulle kunna kalla nästa Batman-film?

En Mördares Historia?

10 Orsaker Att Hata Jokern?

Brokeback Gotham?
.

Posted Image

Fast William H. Macy som The Ventriloquist är rätt bra casting.

Edited by super85, 21 July 2006 - 16:29.

Batman Begins

The Dark Knight

#15 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 22 July 2006 - 15:59

Heath Ledger, bra skådis i all ära men som Joker? Neeej, jag hade mycket mycket mycket hellre sett Paul Bettany som jag tror hade blivit mycket bra som Jokern.

Haha, det där Brokeback Gotham skrattade jag lite grann åt ärligt talat :P
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#16 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 22 July 2006 - 19:03

Allt är hittils dock obekräftat. Jag litar på Nolan. Många gnällde över Cilian Murphy när han blev castad som Scarecrow och jag och de flesta fansen och kritikerna verkligen gillade hans prestation. Om Ledger blir castad så kommer jag inte hoppa av glädje eller gråta av sorg. Får se hur det blir. Föredrar Ledger framför ryktet att Robin Williams (som sagt att han vill spela Jokern) skulle vara med i filmen. Då skulle det vara likt den castingen man gjorde 1989 då Jack Nicholson, en äldre stjärna fick rollen och i stortsätt så kunde man då ha döpt filmen till "The Joker".
Batman Begins

The Dark Knight

#17 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 July 2006 - 19:16

Håller definitivt med om att de här nya Batman-filmerna behöver en annan sorts Joker än Burtons. Även om jag gillade Nicholson som Jokern är det dags för en som är mer lik serieförlagan. Hade själv inga klagomål på Cillian Murphy ens i förväg, men Heath Ledger? Lite tveksam faktiskt. Men efter att ha tittat på den bild som finns på honom när man söker på hans namn på IMDB, så "mjuknade" jag lite i alla fall. Har ingen blind tro på Nolan, allt han gör är inte genialiskt. Men Batman Begins var likväl en förbannat bra film, och Nolan vet nog vad han gör.

Hoppas också få se en mer Batmobile-aktig bil och mer av Batcave i tvåan. Och kanske att de uppdaterar dräkten lite. Färgvariationer t. ex.
*Hockey och superhjältar*

#18 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 22 July 2006 - 23:42

Vad jag tycker var bra med Batman Begins var att den kändes realistisk (till en viss grad då) och att det inte blev för överdrivet superhjälte-grejs av den. Han var en riktig karaktär, bilen kändes som att den hade mer förklaring än vad batmobilen hade haft osv.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#19 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 July 2006 - 20:03

Jag uppskattar din uppriktighet, super85. Jag balanserar över en väldigt djup avgrund som jag alltför ofta faller ner i.

Apropå Batcave, undrar hur den kommer se ut? Om Bruce har hunnit möblera lite, typ flyttat in en dator, Scarecrows mask i en glasmonter, eller kanske en jättestor penny?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#20 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 23 July 2006 - 20:32

Jag uppskattar din uppriktighet, super85. Jag balanserar över en väldigt djup avgrund som jag alltför ofta faller ner i.

Jo det gör du :D . Men tack. Jag uppskattar också att du inte tar mina smått elaka kommentarer seriöst. Det är meningen att jäklas lite .Men inte att såra någon.

Apropå Batcave, undrar hur den kommer se ut? Om Bruce har hunnit möblera lite, typ flyttat in en dator, Scarecrows mask i en glasmonter, eller kanske en jättestor penny?

Förhoppningsvis en dator. Känns som Nolans Batman inte riktigt samlar på suvenirer eller har en jättestor Penny där. Troligtvis samma grotta fast lite addade grejer. Gärna lite CSI liknande prylar.
Batman Begins

The Dark Knight

#21 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 23 July 2006 - 23:12

En jättedator med jätteskärm och jättetangenter! :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#22 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,006 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 August 2006 - 09:44

Nästa Batman-film heter The Dark Knight
Warner Bros bekräftar nu att Batman Begins uppföljare kommer ha Heath Ledger i rollen som The Joker, och att Christian Bale och Christopher Nolan återvänder i huvudrollen respektive regissörsstolen. Dessutom avslöjas att filmens titel är The Dark Knight. Manuset är skrivet av Jonathan Nolan, baserat på en idé av Christopher Nolan och David Goyer, och har inga kända kopplingar till Frank Millers Dark Knight-universum (År 1986 återupplivade Miller i princip ensam hela Batman-franchisen med sina 4 fristående nummer av Batman: The Dark Knight Returns). Men det är ändå svårt att tro att titeln inte skall ses som något av en hyllning till Frank Miller och den lite hårdare, tuffare Batman som han återintroducerade.

- Jag är exalterad inför att fortsätta den historia vi påbörjade med Batman Begins, säger Christopher Nolan i ett uttalande. Vår utmaning i rollbesättandet av The Joker var att finna en skådespelare som inte bara är exceptionellt talangfull, men också orädd, fortsatte regissören. (Via Coming Soon).

giphy.gif

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#23 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 01 August 2006 - 12:02

Undrar om den bara kommer heta The Dark Knight, eller nånting typ Batman: The Dark Knight eller Batman in The Dark Knight?

En grej jag undrar angående Jokern, kommer de göra med honom som de gjorde i BB där Batman inte hade dräkten på sig förrän drygt en timme in i filmen?

#24 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 August 2006 - 12:54

Med tanke på att det verkade som att han var aktiv som Jokern i Batman Begins, så tror jag att han kommer ha på sig dräkten (om hans förvridna utseende kan kallas mask/dräkt) ganska tidigt i filmen. Liksom, Jokern som jag känner honom är ju inte sminkad eller så, hans mas är ju hans ansikte., trots allt.
Ska bli intressant hur Ledger kommer se ut som Jokern.

Edited by Hofling, 01 August 2006 - 12:55.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#25 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 01 August 2006 - 13:35

Troligen har Jokern redan fått sin kritvita hy och sina gröna lockar, men jag tänkte mer på hur långt in i filmen han visas i bild. Kanske de tänker göra hans första framträdande lite suspenseful så man inte får någon bra glimt av honom i början, typ att man bara får höra hans röst genom en telefon eller att man bara får se honom i dunkel belysning. Vad vet jag, det är ju inte jag som gör den här filmen.