Jump to content

Photo

Vilken film köpte du senast? v.2


  • Please log in to reply
487 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 November 2009 - 21:21

Förra tråden passerade 1000 inlägg så ni får fortsätta här att posta era nyinköpa filmer.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 November 2009 - 23:07

The Vincent Price Collection (64 kr)

Innehåller:

The House on Haunted Hill (1959)
Shock (1946)
The Bat (1959)



Return to House on Haunted Hill (2007) - Blu-ray (114 kr)

Äger DVDn och såg den häromdagen. Fick sedan veta att Blu-ray versionen innehåller en "Välj ditt eget äventyr" version där man kan genom filmens gång välja mellan 96 olika alternativa scener som förändrar filmens utveckling och slut. Jag älskar sådant (Var det bästa med Final Destination 3 DVDn som bara hade några få) så det vara bara att leta upp den på CD-Wow. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 November 2009 - 23:28

The Vincent Price Collection (64 kr)

Innehåller:

The House on Haunted Hill (1959)
Shock (1946)
The Bat (1959)



Return to House on Haunted Hill (2007) - Blu-ray (114 kr)

Äger DVDn och såg den häromdagen. Fick sedan veta att Blu-ray versionen innehåller en "Välj ditt eget äventyr" version där man kan genom filmens gång välja mellan 96 olika alternativa scener som förändrar filmens utveckling och slut. Jag älskar sådant (Var det bästa med Final Destination 3 DVDn som bara hade några få) så det vara bara att leta upp den på CD-Wow. :P

Tack för tipset!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 November 2009 - 14:26

X-Files: Fight the Future + I Want to Belive (DubbelPack) på Second Hand 20:-
Bläckhjärta/inkheart -- Var intresserad av trailern och köpte den på magkänlsa.
Disneys: Robin Hood [Spcialutgåva] -- ÄNTLIGEN!
Disney/Pixars: Wall*E [Spcialutgåva] -- Jag gör rätt för mig. :D
The Princess Bride -- circus 50:- litar blint på Carty vid det här köpet.

Edited by XC, 05 November 2009 - 14:27.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 November 2009 - 14:38

Är glad för din skull. Många bra filmer där och flera fina fynd. :thumbsup: 20:- för en dubbeldisc-utgåva av FtF och IWtB är ju inte helt fel. Även ett bra pris på TPB. :D

#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 November 2009 - 14:45

Tack. Arkiv-X filmen kändes inte helt fel. Visste inte ens att de båda filmerna fanns i en dubbeldisc-utgåva. Var på ett varuhus i södra Sverige som är vida känt för sina låga priser. :) Fyndar alltid musik och film när jag är där. Alla utom den första fyndades där. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 November 2009 - 15:05


The Vincent Price Collection (64 kr)

Innehåller:

The House on Haunted Hill (1959)
Shock (1946)
The Bat (1959)



Return to House on Haunted Hill (2007) - Blu-ray (114 kr)

Äger DVDn och såg den häromdagen. Fick sedan veta att Blu-ray versionen innehåller en "Välj ditt eget äventyr" version där man kan genom filmens gång välja mellan 96 olika alternativa scener som förändrar filmens utveckling och slut. Jag älskar sådant (Var det bästa med Final Destination 3 DVDn som bara hade några få) så det vara bara att leta upp den på CD-Wow. :P

Tack för tipset!

Ingen orsak. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 November 2009 - 15:12

Tack. Arkiv-X filmen kändes inte helt fel. Visste inte ens att de båda filmerna fanns i en dubbeldisc-utgåva. Var på ett varuhus i södra Sverige som är vida känt för sina låga priser. :) Fyndar alltid musik och film när jag är där. Alla utom den första fyndades där. :D


Tror det släpptes en sådan i samma vava som senaste filmen kom på dvd. Tror även att det letade sig ut en ny utgåva där hela tv-serien samlades tillsammans med båda långfilmerna. Då har det ju trots allt redan släppts en sådan utgåva innan, fast bara med den första långfilmen. Lite att mjölka ur så mycket pengar som möjligt men dessa typer av utgåvor är ju bara bra för oss fans som då sparar in lite pengar och utrymme med t.ex. en dubbeldisc-utgåva.

Tror du har nämnt vad det är för varuhus. Om jag minns rätt vill säga. Anyway. Hur kul som helst när man kan hitta lite bra film till låga priser. :D

#9 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 November 2009 - 15:17

Jag hittar aldrig några spännande fynd. Vet inte riktigt vart jag ska leta här i Gävle. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 November 2009 - 15:28

Inga stormarknader med bra priser på film? Har inte ni en Hemmakväll's butik? Det finns 3 stycken här i stan och där brukar jag kunna göra en hel del fynd. Utbudet/priserna kanske iofs skiljer sig åt från stad till stad?

Edited by Cartman, 05 November 2009 - 15:29.


#11 Prue

Prue

    Commander

  • Members
  • 174 posts
  • Gender:Female
  • Location:Gnällbälet
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 07 November 2009 - 00:48

In the name of the King (A Dungeon Siege Tale, En kvinnas doft, The Signal & Prins Valiant (från 1997, med bla; Ron Perlman, Katherine Heigl)

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."


#12 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 November 2009 - 11:04

Star Trek! Fann den för 149 pix på Coop forum, inte alls illa faktiskt. Mn det verkar vara snålt med extramaterial nuförtiden, måste man ha Bluray för det eller? Är inte direkt sugen på att lägga en massa pengar på en Blurayspelare och skaffa alla filmer man har i ett nytt format...
*Hockey och superhjältar*

#13 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 07 November 2009 - 21:54

Varför ska du skaffa alla dina filmer i nytt format om du ska skaffa Bluray? de spelar ju DVD filmer de med.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 November 2009 - 10:10

Jaha, det visste jag inte. Fast bluray får ändå vänta länge. För övrigt såg jag om Star Trek igår, och den är fortfarande lika bra. 2009 års film i sci-fi-genren åtminstone!
*Hockey och superhjältar*

#15 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 November 2009 - 11:02

Hur fungerar det med DVD filmer av andra regioner än region 2 i Blueray spelare?
Senaste filmen jag köpte var Footloose. Hade inte sett den tidigare faktiskt, även om den hade några bra ögonblick så var den inte så bra som jag hade väntat mig.

#16 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 November 2009 - 11:41

Jag har en PS3 som blu-ray och den kan inte spela upp Region 1 skivor. Tror inte någon blu-ray spelare kan göra det i dagsläget tyvärr.

Köper man Blu-ray från USA (axelmusic.com) så är de oftast regionsfria.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#17 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 08 November 2009 - 13:37

Är väl så också att det beror på filmstudion om de är regionsfria eller inte. Jag har för mig att t ex Warner Brothers DVD utgåvor är regionsfria.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#18 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 November 2009 - 19:12

Var in på Media Markt idag och fyndade:

Repo: the Generic Opera - 49:-
X-Men Origins: Wolverine - 99:-
The LKibrarian III: Curse of the Judas Chalice - 99:
Tack för Kaffet - 179:-
Curse of the Golden Flower - 49:- (köper den med Cartys rekomendation som ena ursäkt).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#19 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 November 2009 - 19:26

Jäklar vad du fyndar XC. :thumbsup:

Bara bra filmer. Iofs inte sett Librarian III, Repo eller Wolverine men kan tänka mig att dom är bra.

Det ska bli intressant att se vad du tycker om Curse of the Golden Flower och dom andra filmerna. :)

#20 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 November 2009 - 20:02

Jag har en PS3 som blu-ray och den kan inte spela upp Region 1 skivor. Tror inte någon blu-ray spelare kan göra det i dagsläget tyvärr.

Köper man Blu-ray från USA (axelmusic.com) så är de oftast regionsfria.

Har en Panasonic som är regionsfri (de fixade det i butiken), samma med DVD-spelaren. Köpte båda i december förra året.

Låg på hallmattan när jag kom hem idag:
Drag me to Hell
Repo! The Genetic Opera

Edited by Synon, 10 November 2009 - 20:02.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#21 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 November 2009 - 20:15

Du också? :D Vi ses i SSF-tråden mao. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#22 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 November 2009 - 15:22

Inte köpt utan fått. Väldens finaste gåva för övrigt. :hurrah:

My Bloody Valentine 3D
Friday the 13th - Extended Cut

Nu kan jag, dels se om originalet av My Bloody Valentine innan jag ser remaken. Sedan kan jag även se min första spelfilm i 3D vilket ska bli spännande. Inte nog med det, jag kan även se den senaste F13-filmen och väva in den tillsammans med alla andra filmer i serien. Ett Friday the 13th maraton framöver helt enkelt. :D

#23 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 November 2009 - 10:00

Inte köpt utan fått. Väldens finaste gåva för övrigt. :hurrah:

My Bloody Valentine 3D
Friday the 13th - Extended Cut

Nu kan jag, dels se om originalet av My Bloody Valentine innan jag ser remaken. Sedan kan jag även se min första spelfilm i 3D vilket ska bli spännande. Inte nog med det, jag kan även se den senaste F13-filmen och väva in den tillsammans med alla andra filmer i serien. Ett Friday the 13th maraton framöver helt enkelt. :D

Not bad at all, snäll vän du har :)

Ska bli kul att höra vad du tycker om dem

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#24 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 November 2009 - 14:09

Not bad at all, snäll vän du har :)

Ska bli kul att höra vad du tycker om dem


Snäll är bara förnamnet. :D

Jag lovar att det kommer en utförlig rapport om mina tankar och funderingar kring filmerna. :)

#25 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 November 2009 - 14:58

Lars von Triers Antichrist

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.