Jump to content

Photo

Zombie-frossa på SFN! (Spoilervarning utfärdas)


  • Please log in to reply
390 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 May 2010 - 22:56

Är du redo för de levande döda?

Posted Image

Nu är det dags att köra igång vårt Romero-race här på SFN (som vi kom in på i en annan tråd) - du hänger väl med på resan genom de levande dödas land?

Filmerna vi ska se är följande:


1. Night of the Living Dead (1968)
2. Dawn of the Dead (1978)
3. Day of the Dead (1985)
4. Land of the Dead (2005)
5. Diary of the Dead (2007)
6. Survival of the Dead (2009)


Som avslutning kan det tänkas att vi lägger till remakerna om intresse finns. Vi ser när vi väl är där.


Hur lyder planen?

Ok, hur ska vi bära oss åt då för att synka oss? Mitt förslag är att vi kör varannan dag så har vi lite tidspann. Vi har två dagar på oss både för att se filmen och diskutera den. Vad tror ni? Tänkte att jag försöker styra upp det hela så att alla kan förbereda sig plus att det inte rinner ut i sanden. Funkar det för alla? För tight? För snart? Något annat förslag? Btw: vilka hakar på?

31 maj-1 juni: Night of the Living Dead
2-3 juni: Dawn of the Dead
4-5 juni: Day of the Dead
6-7 juni: Land of the Dead
8-9 juni: Diary of the Dead
10-11 juni: Survival of the Dead


Bonus:

12-13 juni Night of the Living Dead (1990)
14-15 juni Dawn of the Dead (2004)
16-17 juni Day of the Dead (2008)




Edit 1: lagt till årtal och länk till imdb.com till filmerna.
Edit 2: ändrat datum. Obs påminner om att de är mer riktlinjer, ej hugget i sten.

Edit 3: Vi är några som bestämt oss för att se nyinspelningarna efter att ovanstående filmer är avklarade. Välkommen att joina oss :)

Edited by Synon, 13 June 2010 - 02:06.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 May 2010 - 22:58

Jag är på. :) För mig spelar inte tid någon roll.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 May 2010 - 23:01

Härligt! Tycker det ska bli kul det här, hoppas fler hakar på nu :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 May 2010 - 06:51

Är med :D

Kan du lägga till vilket år filmerna kom i listan. Så att det inte av misstag råkar bli fel version ^_^

Edited by Georgia, 19 May 2010 - 06:51.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 07:58

Kul, Georgia! :thumbsup: Yes, jag lägger till årtal och så får väl någon rätta mig om jag har fel. Utgår från imdb.com so you know.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#6 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2010 - 11:04

Jag ser att Synon har tagit på sig finkläderna lagom till SFNs Zombie-frossa. Awesome girl! :thumbsup:

Jag är självklart med på det hela. Jag ska bara försöka att skaffa fram den senaste filmen, Survival of the Dead och sedan även eventuella remakes om vi vill ha lite överkurs.

För mig går det bra med det angivna förslaget om hur och när vi ser filmerna. Men det är väl även okej att om någon hamnar på efterkälken så går det bra för denne att skriva om filmerna i efterhand, även om vi andra är lite längre fram?

För övrigt var det en helt lysande idé att starta en helt egen tråd för ändamålet. Riktigt bra tänkt där. :D

#7 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 11:13

Underbart, Carty! Tack, visst är jag fin idag? ^_^

Självklart måste man inte hänga med i samma tempo utan det är ju bara att kliva in när man känner för det. Varför jag skrev upp datum/dagar var mer för att sparka igång oss plus få lite styrsel på det hela så att det inte bara rinner ut i sanden eller nåt. Men flexibelt är underrubriken, helt klart!

Tack, jo kändes som enklast att samla allt i en och samma tråd, lättare att hänga med då inbillar jag mig.

Jag hoppas, för övrigt, att alla förstår att det här är ingen sluten klubb utan öppen för alla som vill. The more the merrier. :thumbsup:

Edited by Synon, 19 May 2010 - 11:16.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#8 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2010 - 11:56

Du är alltid fin. :) So say we all! ^_^

Precis vad jag trodde. Tyckte det var bra att vi lyfta fram det så att ingen ska känna att dom inte skulle vara välkomna bara för att det kanske kör ihop sig en dag eller två, utan att det bara är att följa med i sitt eget tempo och givetvis så försöker man ju svara på även det som skrivs i efterhand. Sedan är det bara bra att någon tar hand om det hela och styr upp det, så att vi kommer igång. :)

Instämmer till fullo. Har har vi utrymme att prata om filmerna som vi ska se, utan att vi själva eller andra kommer i kläm med diskussioner kring andra filmer som det kanske skulle kunna tänkas bli i "Senast sedda film"-tråden.

Och det sista är helt rätt inställning! :thumbsup:

Edited by Cartman, 19 May 2010 - 12:00.


#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 11:59

Zombie slang? :lol2:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2010 - 12:01

Nä, jag var för snabb så jag fick redigera in det jag hade tänkt att skriva. Nu är det gjort, så bara att backa ett steg och läsa. :lol:

#11 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 12:04

Äsch, tog du bort det nu :D

Jag tackar så mycket för den fina komplimangen. ^_^

Och som sagt var: bara att komma med synpunkter/förslag whatever - inget är hugget i sten! Ja, förutom att det är zombie-filmer vi ska se. ;)

Edited by Synon, 19 May 2010 - 12:04.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#12 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2010 - 12:48

Nä, jag började med komplimangen och råkade posta det inlägget och kom på att jag hade ju mer att säga, så jag tog bort det lite snabbt med zombi slang och fixade till inlägget som det var tänkt innan du fick läsa det.

I know. I'm such a tease. :P

Måste säga att det ska bli riktigt trevligt att få se om dom här filmerna. Det var ett bra tag sedan och jag är nyfiken på om jag fortfarande kommer att hålla Day of the Dead som den bästa av filmerna. :)

#13 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 12:56

Tycker också det ska bli roligt det här. Tror jag bara sett Night of the Living Dead (länge sen) och Land of the Dead (vart lite osäker nu). Färskast i minnet är dock remaken med de snabba zombisarna. :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#14 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2010 - 13:06

Häftigt!

Då blir det ju dubbelt så kul. Först får jag/vi se om filmerna och sedan får vi det stora nöjet att se filmerna genom dina ögon för första gången.

Win-Win helt enkelt. :D

Dessutom är jag nyfiken på hur hans senaste film är. Jag har hört mycket negativt om den, men det gjorde jag även om Diary och den tycker jag är riktigt bra.

#15 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 13:26

Japp, och bara det gör det extra intressant att se vad ni gamla rävar har att säga - om jag håller med er eller sågar filmerna längs fotknölarna. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 May 2010 - 13:44

Skulle gärna hakat på - men det går inte ihop med mitt arbetsschema som går in i en intensiv-vecka nästa vecka. :(

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2010 - 13:48

Men kan du inte se filmerna vid ett bra tillfälle framöver och sedan ha den här tråden i åtanke efter att du har sett filmerna, så kan jag och säkert någon annan också, läsa dina tankar och funderingar kring filmerna och kommentera det du skriver? Jag tycker att det skulle vara trevligt att få veta vad du tycker om dom här filmerna. :)

#18 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 May 2010 - 13:51

Få se, det har hade ju varit ett guldläge och få tummen ur och se dem. :)

Blir det aktuellt så återkommer jag givetvis till den här tråden. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#19 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 14:00

Men ska vi skjuta på den en vecka? Kul om du är med, XC!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 May 2010 - 14:01

Jag vill gärna hänga på också. Hade varit ett passande tillfälle för mig att köpa dem nu men tyvärr har jag inte råd med det den här månaden så jag antar att jag får "låna" dem från internet istället. :P

Blir nog att jag "försöker" hänga på. Imorgon får jag ett väldigt efterlängtat spel och jag vet av erfarenhet hur svårt det kan vara att planera in någon annan sysselsättning då. :P

Edited by Crusader, 19 May 2010 - 14:02.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 14:04

Ja, härligt Crusader! Och vi får väl jaga på dig så att du tar lite pauser från spelandet. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#22 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2010 - 14:09

Ja, om det behövs så skulle man ju kunna vänta in någon som vill vara med. Det är ju inte så att allt står och faller på att det måste bli av exakt under det som har föreslagits, utan mer att det kom upp som förslag/riktlinje. :)

#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 May 2010 - 14:11

Personligen tycker jag det hade varit jättekul om XC kunde vara med så jag har inget mot att skjuta upp det en vecka. Dessutom kanske fler får en chans att haka på. Destu fler destu roligare IMO. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 May 2010 - 14:13

Håller med. XC?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 May 2010 - 14:24

Beror på hur ni menar med en vecka - jag lär inte se mycket film alls under nästa helg då jag nästan bara jobbar och sover. :P Så att starta tex den 28e blir inte mycket bättre för min del. :( (Och hamnar jag för mycket efter så riskerar jag ge upp).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)