Jump to content

Photo

The Killing

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 June 2011 - 09:18

"The Killing" är en amerikansk remake på den danska serien "Forbrydelsen" som visades på SVT med titeln "Brottet". Handlar om polisen som utreder mordet på en ung flicka, Rosie Larsen. Med bl a Mireille Enos, Eric Ladin och Joel Kinnaman. 13 delar är inspelade.

Seriestart: 30 juni kl. 22.30 på TV4

Någon fler som kommer att följa den?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#2 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 June 2011 - 21:50

Läste precis på Collider att "The Killing" har fått grönt ljus för en andra säsong!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#3 Loch Lomond

Loch Lomond

Lieutenant

• Members
  • 88 posts

Posted 18 June 2011 - 21:43

Är det någon här som följer serien? Final på första säsongen imorgon, längtar som fan. Vill inte spoila så jag bara länkar till intervjun Entertainment Weekly' har med Joel Kinnaman inför finalen.
http://insidetv.ew.c...finale-preview/

Läser man hans svar låter han så jävla cool, precis så som kanske en "utlänning" behöver vara i hans sits.

#4 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 July 2011 - 18:15

Tänkt följa den på TV 4, men den kanalen suger fett. Grrr. Inte undra på att jag undviker den kanalen. Trodde jag spelat in avsnitt 2 förra veckan, men det var reprisen av första avsnittet som gick då. Ok, tänkte jag det är lugnt. Då ser jag reprisen på onsdag. Eller hur? Skit fotboll på nämnda kanal och reprisen gick tydligen redan söndag natt. Tack för den fyran! Och inte visas den på TV 4 Play. Klaga inte på att folk laddar ner från nätet för det är ju inte alls det minsta roligt att följa något på TV när programmen flyttas hej vilt. Vad gör man då när man missat ett avsnitt? Suck.

Sådärja, färdig orerat för denna gång och över till första avsnittet. Men först kanske jag ska nämna att 1. jag ej sett det danska originalet 2. jag gillar krimserier skarpt.

1. Piloten

Jag tycker man ganska omgående får en bra presentation av karaktärerna. Mireille Enos, som spelar Linden, känns som en udda mordutredare och just därför känns hon trovärdig. Hjärntvättad som man blivit av alla dessa manliga stereotyper till poliser. :P Joel Kinnaman ska jag erkänna att jag var en aning nyfiken på efter allt som skrivits om honom. Men jag är inte helt övertygad om hans insats som kändes en aning stelt och krystat. Förhoppningsvis blir han varm i kläderna redan i nästa avsnitt då han har en så pass stor roll. Mycket bra spelat av Bren Sexton och Michelle Forbes (yay!) som föräldrarna till den försvunna Rosie. Dock är jag lite tveksam till den politiska delen i storyn. Sådant brukar jag tycka är lite småtråkigt, men det kan ju bli bra så jag ska inte vara negativ i förskott.

Miljöerna känns bra. Så där lagom grådaskigt och regnigt. Kunde utspelat sig i Danmark. :D

#5 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 July 2011 - 00:10

Ok, nu har jag sett fem avsnitt men är inte övertygad. Går att se, men inget jag lär se om i första taget som det ser ut som nu. Dock är jag lite nyfiken på originalet som jag misstänker är bättre.

Fortfarande skådisarna som spelar föräldrarna till den mördade Rosie som är de starka korten. Övriga är väldigt bleka och tråkiga helt enkelt. Kinnaman och hans karaktär är extremt påfrestande för det mesta. Tycker även nerven saknas i berättandet.

#6 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 October 2011 - 00:14

Har sett hela säsong 1, vart ganska spännande ju längre serien gick, funderade hela säsongen varför den politiska delen var med
Spoiler

Det är riktigt tråkigt att svenska kanaler ska flytta serierna så ofta, tur att min CD box spelar in efter seriens namn (serie-inspelning), flyttar serien till en annan tid så spelar den in iaf. så jag inte missar något avsnitt (fast i bland kan det gå fel.)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#7 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 15 October 2011 - 09:45

Jag tyckte den var bra, bra skådisar rakt över (inga modeller utan vanliga människor) vilket gjorde att det kändes som en oamerikansk serie på nåt sätt.
Tyckte nog att den kändes lite för långsam och att dom kunde ha avslutat allt i första säsongen.
Jag kommer se andra säsongen helt klart.

Och jag håller med TV4 suger, alla kanaler utom SVT och Canal+vaddomnuheternuförtiden HD suger.