Jump to content

Photo

Hell on Wheels

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 11 January 2012 - 16:01

Ny serie från AMC som tidigare har gjort den smått fantastiska tv-serien Mad Men samt den alldeles för tidigt nedlagda Rubicon. Dom står även bakom tv-serierna Breaking Bad och The Walking Dead.

Den 23 december förra året så blev det klart med en andra säsong.

Jag är nyfiken på att se Hell on Wheels. Är det någon som rent av har sett den första säsongen och kan säga om den var bra eller ej? :)

---

Officiell hemsida
Wikipedia

---

TV6

Sändningstider
Fredagar kl 21.00

Den 10 februari är det premiär (dubbelavsnitt) för Hell on wheels. Ett modernt västerndrama om hämnd och korruption i och längs med bygget av den första transkontinentala järnvägen.

Spoiler

Edited by Piranhaconda, 12 January 2012 - 18:40.

#2 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,000 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 January 2012 - 10:26

Vet inte... Western är inte riktigt min grej.

giphy.gif

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#3 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 January 2012 - 11:05

Ah, drar igång i februari! Tack för påminnelsen! Ska försöka komma ihåg det för helt klart vill jag se vad det är för något. Låter ju som ett intressant upplägg. Och XC: vem vet: kanske blir din grej? ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#4 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 January 2012 - 11:32

Ska du säga. Du tog ju död på min The Magnificent Seven-filmfest. ;) :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,000 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 January 2012 - 13:17

Stackars Cruz. :hug: Synon tänker säkert se serien bara för att reta dig. :P

giphy.gif

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#6 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 February 2012 - 00:15

Såg dubbelavsnitten ikväll och fastnade faktiskt direkt! Snyggt foto, hyfsat intressant story (tar sig förhoppningsvis då den nog behöver putsas lite till) och bra skådisar. Och tack vare den här så lyckas jag inte få ur skallen Bon Jovis "Wanted Dead or Alive" för visst påminde musiken om den? :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#7 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 11 February 2012 - 05:54

Ohh, tack för påminnelsen. Det blir till att hugga det på TV6 Play.
Det görs alldeles för lite Westerns nu för ti'n iaf. Posted Image
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#8 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 February 2012 - 10:29

Annars om du inte har annat för dig en lördagkväll så går den i repris 23.15. :)