Jump to content

Photo

Copper - Säsong 1


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 August 2012 - 15:45

Ny storstadkriminalserie med en twist: den utspelar sig i 1864's New York.
En BBC America orginal serie. Den Irländska hetlevrade men godhjärtade Detective Kevin 'Corcy' Corcoran är polis i New York och måste hantera både sina invandrargrannar och den de svarta i samhället samt de rikare i staden.

Trailer:



Verkar väldigt intresant och orginell kriminalserie. Började 19/8 så första avsnittet finns ute nu. :) Hoppas bara att den inte är för Arc-tung eller så utan mer är som en vanlig kriminalserie. Vill inte ha ett The Shield under Western tid.

Edited by Crusader, 29 August 2012 - 16:49.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 24 August 2012 - 16:07

Jag har inte hunnit se den än men jag ska försöka hinna med det i helgen. Tidsepoken är helt klart intressant samt förstås Franka Potente. :) Däremot har den fått ganska sval kritik i USA.

Hoppas bara att den inte är för Arc-tung eller så utan mer är som en vanlig kriminalserie. Vill inte ha ett The Shield under Western tid.

Eh...hur kan "arc-tung" och "The Shield i Western tid" vara dåliga saker? Det skulle vara fanatiskt om det var så.:D Men jag tror dock att det rör sig om ganska standard CotW upplägg fast i annorlunda miljö.

Edited by Wylie Times, 24 August 2012 - 16:07.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 August 2012 - 16:30

Låter intressant.
Lägger till i listan (som bara ökar) ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 August 2012 - 18:12

Har nu sett de första 2 avsnitten. Piloten är uppdelade i de första 2 avsnitten Surviving Death (September 17, 1864) och Husbands and Fathers (September 21, 1864), så ni vet. Annars verkar det vara en CotW serie fast med ett arc också som handlar om hans jakt på sin dotters mördare och vad som hände hans fru som försvann spårlöst samma kväll. .

Corcy var mer sympatisk än jag hade väntat mig. Han må vara lite halvkorrupt (men det verkare alla poliser vara) och skjuter först men han verkar också ha ett hjärta av guld och bryr sig om folk, speciellt barn. Och han bryr sig om rättvisa, speciellt när det gäller mord och tar ut den hur han än kan. Men det är en värld där inget är svart eller vitt.

Huvudkaraktärerna verkar vara blandade. 3 Poliser, en svart doktor och hans fru, 2 prostituerade, en rik Engelska kvinna och en rik bortskämd man.

Edited by Crusader, 11 September 2012 - 17:38.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 September 2012 - 17:29

Ingen annan som följer serien?

103: In the Hands of an Angry God (September 26, 1864)

Seriöst, hur kan folk göra något så grymt som bränna ner barnhem bara för att barnen är svarta?

Förstår att Corcy tog illa vid sig när Matthew anklagade honom för att vara rasist. Corcy har alltid behandlat honom med respekt som en medmänniska och kämpade för de svartas frihet i kriget där han dödade Irländare som tog sönderns sida.

Början på en romans mellan Corcy och Elizabeth. Jag måste säga att jag gillar Elizabeth. Hon kämpar för de svarta och fattiga, hon vågar stå mot de fina damerna.

Stackars Annie har problem. Men efter vad hon har varit med om så är det inte konstigt. Känns väldigt obehagligt att se en 13 årig flicka spela prostituerad. Hur säljer man det till hennes föräldrar, tro?

Att Eva håller tyst om att hon har hittat medaljongen kan ju inte vara en bra idé, även om hon gör det för att skydda Corcy. Eller gör hon det för att hon vill ha Corcy? Hur skulle han reagera om han fick veta att hans fru sålde sin älskade medaljong för att göra abort?

Jag finner en viss ironi i att Irländare var så rasistiska på den tiden när de själva blivit så illa behandlade av Engelskmännen och i grund är flyktingar i Amerika.

Åter igen så sker "rättvisa" på ett underligt sätt. Visst, det var självförsvar och ingen lär väl gråta för hans död men var det rätt att dölja sanningen bara för att mördaren var svart? För att inte riskera ett upplopp? Svårt att säga.



104: The Empty Locket (October 2, 1864)

Annie har verkligen problem. Hon vill tillbaka till horhuset. Jag kan visseligen förstå att hon ogillar att behöver "spela" fin, bära stora klänningar och dricka fint tea. Men hon vill tillbaka till det liv hon känner även då det varken var bra för henne eller hon igentligen gillade det.

Francis lurade verkligen sig själv om han trode att han kan göra en ärlig kvinna av Molly. Hon ville ju uppenbart ha Corcy. Och dessutom, pantsätta Francis' mammas armband för hon vill ha en diamantring... Och så ville hon inte gifta sig med honom. Dock blev jag minst sagt överaskad när Eva skar halsen av henne. Hon är verkligen en psykopat. Undrar om inte hon mördade abortskan också. Framförallt oväntat då Eva ju är en av huvudrollerna.

Hmm, gjorde Francis rätt som betalade pantbanksägaren för att ljuga? Tror inte det.

Åter igen en högt uppsatt person som Corcy måste ta sig ann. Pastorn förkänade verkligen det stryk han fick. Men ingen upplösning på CotW som igentligen började förra avsnittet. Man ska nog klassa det som ett arc-avsnitt.


BBC-Americas hemsida kan man göra en 1960-tals mugshot av sig själv. Här är jag:

Posted Image


Gör gärna det ni också och posta det här. :)

Edited by Crusader, 11 September 2012 - 17:53.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 September 2012 - 14:39

105: La Tempête (October 11, 1864)

Tycker att Francis kom över Molly's död lite väl snabbt. Nu ska han gifta sig. Jag måste säga att jag är lite besviken på att det var så liten uppföljning på hennes död.

Annie har verkligen en förmåga att göra Corky obekväm... och oss tittare också. Måste säga att jag börjar ogilla henne. nJag hade hoppats på att det skulle utveckla sig åt att annat håll än att hon skulle vilja fortsätta vara prostituerad och dessutom en manipulerande liten bitch. Och hennes ständiga åtrå för Corky. Hoppas de ändrar på det.

Jag gillar att Corky inte passar i fina kläder. Man ser direkt att han inte hör hemma där, precis som det ska vara.

Stackars Sara. Vilket svin Marcus är. Och jag gillar inte hur han förstör Jasper. Fattar inte varför Matthew inte kastar ut honom. Kanske Sara inte berättade att han försökte kyssa henne?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 October 2012 - 19:02

Ingen annan som ser på Copper?

106: Arsenic and Old Cake (October 16, 1864)

Ett trevligt CotW avsnitt med en komisk twist. :P Den där sviniga polisen fick verkligen vad han förkänade. Vilken idiot som börjar äta och dricka på en mordplats där någon har blivit förgiftad. Men jag måste säga att jag ogillar lite att de dödar återkommande karaktärer sådär ofta. Känns som lite slöseri. Molly's död t ex var verkligen helt bortkastad.

Hemskt att säga det men lika bra att Annie försvann för de har verkligen gjort henne till en vidrig och hemsk karaktär istället för att utnytja de potensial karaktären hade. Fast med tanke på att det var Annie's make som hämtade henne (borde hon inte bli glad att få återvända till det livet som hon har velat så länge?) så lär hon väl återvända igen. Och vad kommer Corky säga när han får veta att Elizabeth ljög för honom om att det var släktingar som hämtade Annie? Visst, hon trodde nog att det var flickans pappa men när hon insåg att hon hade fel så skulle hon ha sagt något istället för att ljuga.
Jag undrar om deras fling blir långvarig? Min gissning är att Corky får veta sanningen och blir ovän med henne.

Synd att Jasper försvinner nu. Jag tycker han var en intresant karaktär.




107: The Hudson River School (October 18, 1864)

Det här avsnittet gillade jag inte alls. Jag misstänkte att Corky skulle bli arg men sätta en kniv till Elizabeth 's strupe och hota att skära halsen av henne? Nu är hon totalt livrädd för honom så den romansen är inte bara slut utan lär aldrig mer hända igen. Och nu börjar hon istället en romans med Robert Morehouse?

Bra att Francis börjar misstänka Molly's död men hela grejen med Mary var verkligen konstig. Jag tycker de skulle ha kört med den betydligt senare i säsongen.

Så Sara och Matthew ska ha barn. Hoppas inget hemskt händer så de förlorar barnet.

Och så var Annie tillbaka. Men betydligt lugnare än innan iallafall. Och nu har hon mördat en till person.

Det ända i avsnittet jag tyckte var bra var hur Robert Morehouse nässlar sig in i Sydstatsterroristerna som planerar att bränna ner hela New York.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 October 2012 - 02:28

108: Better Times Are Coming (November 8, 1864)

Oj. Det DÄR hade jag inte väntat mig. Francis mördade Mary och sedan ett vittne. Och planerade han att mörda mannen fru också? Och dessutom så har han hållit Corky's fru fången och hon verkar inte frisk. Är det han som mördade Corky's dotter? Vra det han som hade sålt halsbandet till Pantbanken?
Tur Lincoln vann. Var lite orolig där ett slag. :P Fast jag hade hoppats på mer när det gällde planen att bränna ner New York.



109: A Day to Give Thanks (November 24, 1864)

OK, det där var ett tråkigt antiklimax slut på serien storyark ang. Corky's jakt på sin dotters mördare. Jag hade verkligen förväntat mig, och hoppats på, mer.
Så drogerna Corky's fru fick var för att hon hade blivit galen pga att hon gjorde abort och sedan råkade döda sin dotter.

Bra att det om att bränna ner New York inte är slut iallafall.
Men jag måste erkänna att de senaste avsnitten har fått mig att tröttna lite på serien. De rör till det rätt mycket, tycker jag. Och uppklarar saker otillfredställande.
Får väl hoppas att nästa säsong blir bättre.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 25 October 2012 - 07:39

Nä, den går väl inte på någon svensk kanal?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#10 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 25 October 2012 - 16:41

Jag slutade kolla efter två avsnitt. Intressanta miljöer men tråkigt standard polis procedure uppläg och tråkiga karaktärer. Synd att inte Franka Potente hamnade i en roligare serie än så här.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 October 2012 - 17:19

Själv tycker jag raka motsatsen. Jag hade velat haft mer standard polis procedure och betydligt mindre twister, mörker och konspirationer. Under den här första 10 avsnitt-säsongen har det hänt mer än i 3 säsonger av en vanlig serie. De vill helatiden chockera tittarna men det blir IMO bara rörigt och onödigt krongel plus att det gör att man ogillar karaktärer som man igentligen vill gilla eller att5 en favorit blir ett hatobjekt. 10 åriga Annie är ett väldigt bra exempel, som aldrig slutar försöka förföra alla män hon träffar och mer gör henne till skurk än offer.
Serien har haft ett par riktigt bra Stand Alone avsnitt men resten av avsnitten har fått mig att tröttna ordentligt då det känns mer som en "The Shield" på 1800-talet vilket är raka motsatsen till vad jag ville ha.
Jag hoppass nästa säsong är mer som en typisk polisserie men jag tvivlar.

110: A Vast and Fiendish Plot (November 25, 1864)

Ännu en oväntad twist, större än den förra. Hade aldrig väntat mig att [spoilerElizabeth var terroristledaren och att hon kämpade för Syd. Hon som alltid pratar för de Svartas frihet? Gillar inte riktigt den twisten.[/spoiler]
Och Corky knarkar.
Jag är glad att vi fick mer av ploten att bränna ner New York även om jag hade velat se mer kamp om det. Och Corky var väldigt borta i hela avsnittet.
Eva fattar jag inte alls. Hon mördar Molly för att hon var med Corky men nu låter hon Corky gå?
Ett bra avsnitt men jag är glad att det här var säsongsavslutningen för jag hade inte orkat fler avsnitt. Känns skönt med att det dröjer till nästa höst innan fler avsnitt kommer.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 25 October 2012 - 19:52

Det låter egentligen som jag borde gilla serien mer och borde ge den en andra chans efter din beskrivning men tyvärr har jag inte tid med fler serier. Hade någon av huvudkaraktärerna tilltalat mig så kanske...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#13 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 April 2013 - 19:16

SVT sänder den första säsongen med start fredag 3 maj i SVT2 klockan 22:15. Antar att jag borde ge den en chans.
 
Amerikansk dramaserie från 2012. Del 1 av 10:

Surviving death.
 
New York City, 1864. Kevin Corcoran arbetar som polis i den mer eller mindre laglösa stadsdelen Five Points. Tillsammans med kollegorna Maguire och O'Brien möter han dagligen en brutal verklighet, men utredningen av mordet på en ung flicka berör Corcoran mer än vanligt. Samtidigt inleder han ett samarbete med Dr Freeman, som håller på att utveckla nya metoder inom rättsmedicin.


I rollerna: Tom Weston-Jones, Franka Potente, Ato Essandoh m.fl.

Även i SVT2 4/5

Sänds i HD , 5.1-ljud

Kommer att publiceras i SVT Play

Edited by Garm, 21 April 2013 - 19:16.


#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 April 2013 - 19:47

Tänker försöka se första avsnitten iaf, crime är inte riktigt min grej men den historiska vinklingen är ju avgjort intressant. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 April 2013 - 21:25

Om inte annat så är den värd att se för det snygga introt. ;)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 April 2013 - 22:40

Crusader är expert på att försöka sälja in en tv-serie. ;)

Jag delar helt XC:s åsikt både när det gäller crime, men också att Copper kan vara intressant att se för dess annorlunda setting.

Edited by Garm, 21 April 2013 - 23:20.


#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 April 2013 - 16:26

:P Nej, men seriöst, introt är jättebra. Det bästa med serien.

 

http://www.youtube.com/watch?v=-g3tkjllX60

 

När det gäller själva serien så vill jag inte säga förmycket för jag vill inte påverka er förmycket. Men själv så blev jag väldigt besviken på serien. Börjar riktigt bra men blir IMO mycket sämre mot slutet. Men det är mitt tycke. De flesta håller inte med. T ex Wylie verkade tycka serie lät bättre ju mer jag klagade. :P

Att kalla den en Kriminalserie hade nog varit lite fel. Den har aldeles förmycket Ark och drama för det. Tänk er mer "The Shield" på 1800-talet.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 May 2013 - 19:47

SVT sänder den första säsongen med start fredag 3 maj i SVT2 klockan 22:15. Antar att jag borde ge den en chans.
 

Amerikansk dramaserie från 2012. Del 1 av 10:

Surviving death.
 
New York City, 1864. Kevin Corcoran arbetar som polis i den mer eller mindre laglösa stadsdelen Five Points. Tillsammans med kollegorna Maguire och O'Brien möter han dagligen en brutal verklighet, men utredningen av mordet på en ung flicka berör Corcoran mer än vanligt. Samtidigt inleder han ett samarbete med Dr Freeman, som håller på att utveckla nya metoder inom rättsmedicin.


I rollerna: Tom Weston-Jones, Franka Potente, Ato Essandoh m.fl.

Även i SVT2 4/5

Sänds i HD , 5.1-ljud

Kommer att publiceras i SVT Play

Hemsidan på SVT. http://www.svt.se/copper/


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#19 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 May 2013 - 23:06

Har du sett något av serien? :)

#20 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 May 2013 - 15:27

Första avsnittet, kanske andra. Tänker ge serien en chans nu när det går på SVT.


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#21 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 September 2013 - 23:37

BBC America has cancelled its period police drama "Copper" after two seasons. The project was the cable network's first step into original scripted programming.

 

Starting out strong with 2.754 million total viewers tuning in for the pilot, the drama sustained only modest ratings and will wrap much of its narrative in this weekend's second season finale.

 

The network's sole scripted commission is the much more buzzed about "Orphan Black" which has already been renewed for a second season to air next April.



#22 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 September 2013 - 11:35

Copper släppte jag efter första avsnittet.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#23 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 September 2013 - 13:42

Jag spelade in några avsnitt men det slutade med att jag inte brydde mig om att se ett enda av dom. Känns inte som någon större förlust.