Jump to content

Photo

En Svensk Nörd i London?


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 March 2014 - 22:08

Jag funderar på att åka till London när jag fyller år. 4-7 Maj.

 

Varför? Tja, jag har aldrig varit där men alltid velat åka dit. Jag har aldrig varit utomlands på egen hand så det hade varit ett bra tillfälle att testa på det. London är ju inte precis Långtbortistan. ;)

Sedan så uppträder dessutom en av mina favoritkomiker från USA där under den tiden.

 

Det hela borde bli rätt så billigt. 500kr flyg tur&retur med det billigaste flyget. 400-600kr för 3 nätter på billiga vandrarhem mitt i centrum (ska ju ändå bara sova där). 400kr för inträdet till komikershown.

 

Sedan är det ju också mat, resa i staden (funderar på ett Londonpass men det är samtidigt rätt dyrt med £58 bara för en dag) och inträde till typ museum och sånt (ingår i Londonpass.)

 

 

Men jag är en sådan som oroar mig helatiden. Tänk om något går fel? Tänk om jag blir sjuk och inte kan åka och så har jag lagt ut alla dessa pengar i onödan? Tänk om jag blir extremt depprimerad och inte klarar av det? Tänk om jag blir sjuk där? Tänk om jag inte hittar i tunnelbanesystemet? Tänk om jag ångrar mig?

Och så har vi såklart de engelska toaletterna som skrämmer slag på mig. :P

 

Sedan är det ju komikershown. Vill jag se den så måste jag boka nu innan den blir slutsåld (går bara 2 dagar och ena dagen såldes slut direkt) och man kan inte avboka.

 

Det gick ju rätt bra i Stockholm men det var ju bara 1 natt och det var ju för rätt många år sedan nu. Fast jag hade också ont efter allt gående. :P

 

 

Ni får mer än gärna ge mig era synpunkter på det här. :)


Edited by Crusader, 15 March 2014 - 22:11.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 16 March 2014 - 02:53

Jag tycker det bara är att köra. Skall själv till London, fast i augusti (Worldcon). Lustigt nog så inträffar den samma helg jag själv fyller år så har vi tur så kan vi starta en tradition där SFN:are åker till London på sin födelsedag.. ;)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#3 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 March 2014 - 10:22

Kör! London är en suverän stad som man aldrig blir mätt på, alltid nya saker att göra och upptäcka. Det är inte så jättelång resa (givetvis lite beroende på varifrån du startar), så du fixar nog en resa även om du är lite sjuk. Tunnelbanan är stor men rätt lätt att hitta i och tydlig tycker jag.

Hojta när du har bokat så kan vi komma med tips :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 March 2014 - 22:14

Jag har snackat med pappa igen och han tycker det hela är en jättebra idé och något jag skulle behöva göra. Så jag tror saken är klar. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 March 2014 - 17:29

Nu är det bokat och klart. :) Men vilket helvete det var att boka flyget! Avgifter på avgifter tillkom trotts att det stod att 485kr var med allt inräknat. Och 100kr för att betala med kreditkort när inget alternativ fanns?

Men nu är det gjort iallafall. Blev 630kr tillsist.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 March 2014 - 22:49

Låter kul!

 

Enda gången jag varit utanför Skandinaviens gränser var just i London för ca 10 år sen. Den staden är en upplevelse, absolut. Dock så var flygresan lite av en mardröm så jag har inte flugit sen dess och därmed inte haft möjligheten att besöka staden igen.


Winter is Coming


#7 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 March 2014 - 13:02

Tjena Crusader.

 

Om du flyger med allas vår favorit Ryanair(tanke på schyssta priset du fick) så vet du att det är viktigt att printa ut alla dokument och checka in  INNAN man åker till flygplatsen? Den firman har ju en tendens att blåsa folk på sånt där, och om man glömmer checka in etc så lär man få betala dubbelt när man väl är på Flygplatsen.

 

Andra bolag är ju givetvis bättre på detta. 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 March 2014 - 14:29

Jo, jag läste det. Är lite nervös över att något ska bli fel eller fattas men pris skillnaden var aldeles för stor så jag får hoppas att det blir rätt. Jag får försöka läsa nogrant vad som står på deras hemsida så att jag får med allt.


@Rick Hunter: Vad var det som hände på flygresan, om jag får fråga?


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 21 March 2014 - 15:05

Jag gissar att planet krashade, och de hamnade på en mysko ö i flera år där ett monster härjade..

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#10 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 March 2014 - 17:34

"Mystisk ö" på väg mot London... Visingsö? Isle of Wight? Jersey? Inga kända monster där nu vad jag vet, du kan nog vara lugn, Crusader ;).

Men kolla vad de säger om pass hos Ryanair, sist jag reste med dem (var ett tag sen dock) har jag för mig de var extra petiga med hur nära utgångsdatum fick vara från resan.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 March 2014 - 17:42

Jag skaffade ett Internationellt ID i höstas så det ska inte vara några problem. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 March 2014 - 01:52

@Rick Hunter: Vad var det som hände på flygresan, om jag får fråga?

 

Inget allvarligt egentligen, fick bara en sån jäkla huvudvärk samt att det slog lock för öronen så hårt att så att det susade och knakade i huvudet ett par dagar efter att jag kom hem. Är väldigt känslig för tryck, bara att åka igenom en tunnel gör att det slår lock på mig.


Winter is Coming


#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 March 2014 - 02:57

Jag har också känsliga öron. Brukar få lock så det gör ont när jag flyger.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 24 March 2014 - 11:48

Bara du checkat in online innan du åker till flygplatsen och har ditt boardingcard printat och i näven så blir det nog inga krusiduller :)


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 March 2014 - 19:00

Vad bra. :)
 
Dock har det blivit krongel med Nationellt ID-grejen. England ingår inte i Schengen-avtalet med godkänner ändå Nationellt ID. MEN flygen did gör inte det så jag måste skaffa ett pass. Irriterande, speciellt då jag igentligen inte har råd att lägga ut yttligare 400. Jag skaffade mitt Nationella ID för att slippa det här!


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 24 March 2014 - 20:04

Ja, det är surt. Minns att jag själv funderade på att skaffa sånt istället för nytt pass när det var dags senast, men ändrade mig när jag läst på lite. Funkar ju bara "nästan" som pass <_<.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#17 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 April 2014 - 03:46

Vad är det för komiker som du ska se uppträda?

Kul för övrigt att du gör den här resan. Du ska se att det säkert kommer att gå bra och bli ett minne för livet. :)

#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 April 2014 - 15:29

Grace Helbig. :) En av världens roligaste kvinnor bäst känd från Youtube! Tillsammans med Hannah Hart och Mamrie Hart som också är väldigt roliga.

 

 

Jo, jag hoppas det. :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 April 2014 - 03:39

Hojta när du har bokat så kan vi komma med tips :).

Om ni vill komma med tipps så får ni göra det snart för om en vecka åker jag! :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 April 2014 - 13:39

Grace Helbig. :) En av världens roligaste kvinnor bäst känd från Youtube! Tillsammans med Hannah Hart och Mamrie Hart som också är väldigt roliga.

 

Jag är väl den enda som aldrig har hört talas om någon av tjejerna. :blush:



#21 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 05 May 2014 - 08:47

Nejdå. Hade aldrig hört talas om dem heller. Inte riktigt mitt forum dock.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#22 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 May 2014 - 14:41

ett sent grattis på födelsedagen från mig crusader. :)


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#23 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 May 2014 - 15:35

Grattis i efterskott från mig.

 

Gick allt bra i London och hade du det trevligt? :)



#24 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 May 2014 - 17:19

Tack! :) 
 
Tja, förutom att jag första kvällen fick gå upp för en 200 trappsteg hög trappa som gav mig andnöd och fick mig att kolappsa, ramlade när jag skulle klättra ner från övre sängen på våningsängen jag fick och drog axlen tillfälligt ur led och slog huvudet i väggen, andra dagen stukade foten 3 gånger när jag var ute på stan, klämde tårna ständigt när jag skulle klättra upp och ner för sängen och den hemska smärta jag fick under mina fötter som kändes som om skinnet var borta och jag gick i skor fulla med salt (kanska skulle ha köpt nya skor), så var det rätt bra. Blev lite stel i axlarna och ryggen och tappade matlusten också och mådde illa av smärtan i fötterna. Sedan blev det mycket stressande pga förseningar osv. :skull: 
 
Nej, men trotts allt trubbel och smärtor så hade jag ändå trevligt ibland. Bara det att ibland kändes det hela som ett helvete. Lite därför jag inte har skrivit om det ännu för just nu vill jag inte tänka så mycket på det. Känns lite tråkigt att jag har så negativa känslor över en sådan upplevelse men så är det just nu. Lite som en ordentlig bakfyllan efter en lång fyllefest med dåliga upplevelser.
 
Jag behöver nog bara lite tid att bearbeta det hela och komma över de negativa upplevelserna så att jag kan känna mer glädje över de bra sakerna. Madame Tussauds var iallafall en av de sakerna som var så kul att jag för stunden nästa glömde besvären (fast det kunde ha varit alla värktabletterna jag tog) och verkligen kände det var värt det hela. Sea Life var också en fantastisk upplevelse men tyvärr så hade min mobil inte laddats så jag kunde bara ta bild på en Krokodil. Annars hade jag velat ta bild på den nästan 3 meter långa Tigerhajen och alla de andra fantastiska sakerna.
Sedan så fanns där aldrig någonstanns att vila fötterna på (varken på attraktionerna eller ute på stan) så tillsist så ville man mäst bara ut därifrån.


Nästa gång jag ska resa någonstanns så ska jag nog planera bättre med bättre skor och ett lugnare tempo (fast jag har aldrig kunnat ta det lugnt eller konsten att bara sitta ner en längre stund) men just nu känns det som att jag aldrig mer vill åka någonstanns men den känslan kommer säkert försvinna igen. Kommer nog inte ta allt för lång tod innan jag kommer på yttligare ett galet project. ;) :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#25 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 May 2014 - 18:37

Trist att du hämmades av att ha så ont. Men jag förstår fullt ut det där att inte kunna ta det lugnt, speciellt inte på en kortare tur till en storstad :). Mme Tussaud's gillade jag också mer än väntat, kul att de fattat vinken och låter en gå runt/ställa sig nära dockorna numera. Så var det inte när jag var där som liten.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin