Jump to content

Photo

Lucifer Säsong 3


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 04 October 2017 - 20:29

Eftersom första avsnittet av Säsong 3 släpptes på Netflix idag så lägger jag ämnet här. 

 

Gillar serien. För er som inte vet så har jag förstått det som att den är löst baserat på en serietidning av Neil Gaiman. (Rätta mig om jag har fel).

 

 

 

3x01 They are back, aren't they?

 

 

 

Nya frågor, vem är The sinnerman?

Varför kan inte Lucifer bli av med sina vingar.

Favoritögonblicket i det här avsnittet var nog när Lucifer tänkte avslöja allt och  Ella var kvar i rummet.

 

Tycker det är roligt att serien är tillbaka och att det bara är ett par dagar efter avsnittet sänds i USA.



#2 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 10 October 2017 - 21:12

Älskar Lucifer! Hade ingen aning om att den var baserad på något av gaiman dock!

 

Intressant det här med vingarna. Har hela tiden trott att det var "fejkvingarna" han tände eld på och att vi på något sätt skulle se honom sätta tillbaka de äkta, så blev förvånad. SKa bli spännande att se vad som händer här näst


Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#3 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 11 October 2017 - 20:27

Som jag har förstått det är han en bikaraktär från Sandman comicsen.  Han har även haft eller kanske har sin egen serietidning. Och eftersom det är baserat på ett av Neil Gaimans verk så tyckte jag det var roligt att de läste från Coraline av Neil Gaiman i ett avsnitt. Jag kände igen stycket från boken.

 

Gillar också Lucifer, en av mina favoritserier just nu.