Jump to content

Photo

Firefox


  • Please log in to reply
154 replies to this topic

#1 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 May 2008 - 10:02

Mozilla satsar på nördigt världsrekord
Webben Mozilla som ligger bakom webbläsaren Firefox startade igår onsdag en kampanj som går ut på att skapa ett världsrekord i nedladdningar i och med det kommande släppet av version 3 av den populära webbläsaren.

Hela artikeln

Nördigt låter det (speciellt det där med att "festa" kring nedladdningen :rolleyes: ), men jag tror det här kan starten på en trend: ungefär som man vid filmpremiärer vill skryta med hur många som sett en viss film första dagen/helgen/veckan kommer man skylta med "flest nedladdade" vid släpp av versioner av populär programvara.


--
XC-Edit: Modifierade rubriken lite när rekordförsöket är över. (19.06.008)

Edited by XC, 01 July 2009 - 08:30.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 May 2008 - 10:04

Kanske.

Halvkul idé. Jag kommer antagligen uppgradera. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 May 2008 - 10:24

Jag kör redan RC1, på min USB-pinne :)

Hittade den via http://portableapps.com/. Riktigt bra sajt för småprogram.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 June 2008 - 19:54

Firefox 3 släpps på tisdag
Uppdaterad 2008-06-13 19:36

Det är säsong för nya webbläsare. På tisdag släpps Firefox 3, och redan denna vecka kom Opera 9.5.Efter nästan tre års arbete och 15.000 förändringar är Firefox 3 klar. På tisdag läggs den nya versionen av webbläsaren ut för nedladdning.

Säkrare, snabbare och stabilare är lockropen. Bland de nya funktionerna finns bland annat skydd mot falska webbplatser, så kallade phising-sajter, och möjligheten att spara öppna flikar, så att de dyker upp när webbläsaren startas igen.

För den som vill testa en splitter ny webbläsare redan nu har Opera 9.5 precis blivit klar. En av de stora nyheterna i den norska webbläsaren är möjligheten att synkronisera datorns bokmärken med dem i mobilen.

Framför allt Firefox har ätit av Microsofts marknadsandel för webbläsare. Microsofts motdrag går att testa i augusti, när nästa testversion av Internet Explorer 8 släpps.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 13 June 2008 - 22:01

Inget världsrekord jag kommer att delta i, är alldeles för nöjd med explorer :D

Winter is Coming


#6 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 June 2008 - 20:53

Jaha, då har man laddat ner nya versionen.
Har inte kollat runt så mycket men den enda skillnaden som jag märkte rätt fort är att TabMixPlus inte är uppgraderad och inte funkar med 3.0 :(
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 June 2008 - 21:01

Har inte laddat ned den nya versionen ännu. Det har tydligen varit svårt och komma fram. Hela Mozilla.org verklar ligga nere verkar det som.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 June 2008 - 13:31

Hittade en uppdaterad version av TabMixPlus. :)

Vet inte om det bara är inbillning, men visst känns det som om det går fortare nu med FF3 när man surfar runt på olika sidor.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 June 2008 - 13:32

Har uppdaterat nu. :) Känns ganska OK. Några tillägg var inkompatibla men de viktigaste funkar.

En sak som chockade mig var att CopyURL+ tydligen funkar med FF3. *yay* Favoriterna PermaTabs och Fancy Numbers gör det dock inte... *argh* :upset:

Skall testa lite på det där med hastighet... kan stämma.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 June 2008 - 15:03

TechBlog: Mozilla hits its Firefox 3 download goal, and then some

When Mozilla announced that Firefox 3 would be available on Tuesday, June 17, the software developers also came up with a smart way to promote its release. They wanted a Guinness World Record for the most-downloaded software in a 24-hour period. The goal: 5 million copies of Firefox 3 dispatched to users' computers.

A little silly? Sure, but it apparently did the trick. The browser was released formally at noon CDT, and Mozilla's servers initially cratered under the load of folks trying to grab FF3 all at once. The clock for the record was reset at 1:18 p.m. CDT, when the download site became available again, and even though access continued to be sporadic -- particularly Tuesday night, when the servers were down for quite a while -- Mozilla more than met its goal.

At this writing, about four hours before the end of the 24-hour record period, more than 6.1 million copies have been downloaded. You can see the results, country by country, at Mozilla's World Record page.
image

The United States accounts for a plurality of the downloads, at more than 2.1 million.

According to the Mozilla Blog, downloads at one point were rolling at 9,000 per minute. More details:

* We exceeded the first day download mark for Firefox 2 of 1.6 million after just five hours of availability for Firefox 3.
* Net Applications is already reporting a 300% positive change in Firefox 3 market share worldwide just today.
* Over 500 articles about the launch were linked to from Google News
* The Firefox 3 launch made the front pages of BBC.co.uk, NYTimes.com, Liberation.fr, laRepubblica.it, Digg, Slashdot, Techcrunch, and Yahoo! News

The market share number, while impressive, is not a surprise. Previous usage had been from those brave enough to use a beta or release candidate. With the Download Day publicity for an official release, market share was bound to jump at least that much.

Now comes the most interesting part -- everyday users getting their hands on it and offering up their opinions. If you downloaded Firefox 3 and are using it for the first time, what do you think? Leave a comment.

Update: When 24 hours had passed, there were nearly 8.3 million downloads of Firefox. More than 2.5 million of those were in the U.S.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 June 2008 - 15:18

Har också uppgraderat nu. I tisdags gick det inte. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 June 2008 - 15:21

Fick faktiskt ned den på onstag kväll. Tror det var inom ramen för de 24h till och med.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 June 2008 - 17:28

Jag har inte ens märkt att den uppdaterat till 3.0. :P Det har visst hänt automatiskt för min del.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 June 2008 - 19:29

:blink:

Har ni sett den nya dialogrutan som kommer upp när man klickar på ikonen för sidan i adressfältet?

Följande visas för mig när jag klickar mer information för SFN:

Webbplats: www.scifinytt.se
Har jag besökt webbplatsen tidigare dagar: Ja, 828 gånger

:blink:

:blush:

Jag borde skaffa mig en hobby som inte involverar SFN på något vis. :lol:

Edited by XC, 19 June 2008 - 19:32.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 19 June 2008 - 19:34

Jag har inte ens märkt att den uppdaterat till 3.0. :P Det har visst hänt automatiskt för min del.


I så fall är det omöjligt. För närvarande finns det ingen uppdatering för dom som kör 2.0.0.14

För mig har det inte skett nån uppdatering och det finns ingen uppdatering
när man klickar på "sök efter uppdateringar"

Du har i så fall glömt bort att du har installerat den ofullständiga versionen manuellt vid nåt tillfälle

Edited by Supertreck, 19 June 2008 - 19:35.


#16 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 June 2008 - 21:43

Har ni sett den nya dialogrutan som kommer upp när man klickar på ikonen för sidan i adressfältet?

Det var nytt. Men det finns ju även en mapp bland favoriterna också för 'Mest besökta'
Men en ny grej jag upptäckt är att man kan tagga sidorna

Webbplats: www.scifinytt.se
Har jag besökt webbplatsen tidigare dagar: Ja, 828 gånger

:o

:lol:

För mig var det visst bara 308 ggr idag :wacko:
Fast jag har inte varit så aktiv på nätet idag förstås :P

Det här har jag aldrig råkat ut för:

Angreppsrisk!
Webbplatsen www.dagenstv.com har rapporterats göra angrepp på datorer och har därför blockerats enligt dina säkerhetsinställningar.

Angripande webbplatser försöker installera program för att stjäla privata uppgifter, använda din dator för att angripa andras, eller för att skada ditt system.

Vissa angripande webbplatser sprider medvetet skadlig programvara, men många är också komprometterade utan ägarens kännedom eller tillåtelse.


Är det också nytt med FF3?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#17 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 June 2008 - 21:59

Fick också upp den rutan på dagenstv.com. Är nytt har aldrig fått upp det tidigare.

Webbplats: www.scifinytt.se
Har jag besökt webbplatsen tidigare dagar: Ja, 828 gånger

Jag borde skaffa mig en hobby som inte involverar SFN på något vis.


det där var ju ingenting ju. :P

Har jag besökt webbplatsen tidigare dagar: Ja, 1 910 gånger


så många hade jag. :lol:

För mig var det visst bara 308 ggr idag

det är väl inte bara för dagen utan sammanlagt eller? :unsure:

Tycker att FF 3.0 är något trög i uppstarten (precis när jag öppnat FF) och när jag ska gå in på denna sida tex genom min mapp på verktygsfältet. Den fastnar i ett 10 tal sekunder. Irriterande. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#18 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 June 2008 - 07:40

GG: Det har inte jag märkt av... jag uppelever det mesta som snabbare.

Georgia: Det visas för mig också på DagensTV. :mellow: Har väl kaske något med reklam och göra.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#19 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 June 2008 - 13:00

Kollade lite i inställningarna och under Säkerhet så har (vad jag vet) det dykt upp en ny inställning:
Varna mig om platsen som besöks är en misstänkt skadlig plats
och
Varna mig om platsen som besöks är en misstänkt bluff
som båda är förbockade.

Edited by Georgia, 20 June 2008 - 13:01.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#20 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 June 2008 - 13:13

Nickar. Jag förstod att det var något sådant. :) Jag har läst att FF3 skulle få bättre funktioner för att avgöra om sidor är påliteliga eller inte. Klickar man på "varför" så visas följande text:

What is the current listing status for www.dagenstv.com/se/chart/?

Site is listed as suspicious - visiting this web site may harm your computer.

What happened when Google visited this site?

Of the 120 pages we tested on the site over the past 90 days, 7 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 06/19/2008, and the last time suspicious content was found on this site was on 06/15/2008.

Malicious software is hosted on 3 domain(s), including adsitelo.com, advabnr.com, bigadnet.com.

5 domain(s) appear to be functioning as intermediaries for distributing malware to visitors of this site, including adsitelo.com, advabnr.com, datajto.com.

Has this site acted as an intermediary resulting in further distribution of malware?

Over the past 90 days, www.dagenstv.com/se/chart/ appeared to function as an intermediary for the infection of 1 site(s) including rekommendator.se.

Has this site hosted malware?

No, this site has not hosted malicious software over the past 90 days.

How did this happen?

In some cases, third parties can add malicious code to legitimate sites, which would cause us to show the warning message.

Next steps:
  • Return to the previous page.
  • If you are the owner of this web site, you can request a review of your site using Google Webmaster Tools. More information about the review process is available in Google's Webmaster Help Center.
(Källa)

Det verkar mao vara så att DagensTV kanske skulle se över sitt annonns-system. :)

Man kan ju tydligen gå vidare till sidan ändå, använder man adblock eller liknande så antar jag att det bordee vara riskfritt. :)

Edited by XC, 20 June 2008 - 13:14.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#21 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 June 2008 - 13:18

Är ju faktiskt bra att man blir varnad. Speciellt om man ska in på någon sida man aldrig varit på tidigare, då är det ju bara att skippa den, eller surfa in där på egen risk.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#22 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 24 June 2008 - 08:45

Så fixade Firefox 3 första veckan
Över 18 miljoner officiella nedladdningar, en plats i Guinness rekordbok, överlag goda betyg och en säkerhetsbugg. Så kan första veckan för Firefox 3 sammanfattas.

Hela artikeln

Inte så svårt att klå ett rekord som inte fanns innan ;) , men rätt bra ändå att slå det förväntade resultatet med 3 miljoner. Är själv nöjd med den.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#23 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 24 June 2008 - 09:39

Lite småbuggig. men inga stora problem. Det är väl att man blir irriterad eftersom man är van vid perfektionism. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#24 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 24 June 2008 - 19:59

IE team bakes a treat for Mozilla

In honor of today's Firefox 3 release, Microsoft's Internet Explorer team gave a cake to Mozilla. The tasty treat, which prominently displays IE's blue "e" icon, just arrived here at Mozilla headquarters in Mountain View.

Posted Image

Hela artikeln

Sött värre :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#25 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 June 2008 - 11:50

Har nu kommit på vad som buggade så med min FF 3: Foxmarks. <_<
Support your local search and rescue unit - get lost.