Jump to content

Photo

StarGate SG-1 säsong 1


  • Please log in to reply
447 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 January 2007 - 22:24

Äntligen kommer StarGate tillbaka på svensk TV
:hurrah:
Fast på en urusel tid :angry: hoppas dom ändrar den så småningom.

Stargate
En hemlig militär grupp, kallad SG-1, formas för att utforska en nyligen upptäckt Stargate. Vetenskapsmännen tror att denna Stargate är en av många inom galaxen vilket i slutänden betyder att människan skulle kunna röra sig fritt i tid och rum. Men innan detta blir verklighet finns många hinder att ta sig över och många områden att utforska.


Visas 6/2 00:00

I detta avsnitt
Stjärnporten har inte använts på ett tag. Plötsligt vaknar den till liv igen - öppnad från den andra sidan. Plikten kallar åter Jack O´Neill. Goa'uld livar upp den monotona tillvaron på SGC genom att komma igenom Stjärnporten. Det gamla teamet blir åter samlat, och Jackson förs tillbaka från Abydos. Del 1:21
Originaltitel Stargate SG-1
Säsong 1
Kategori Serier
Genre Drama/Äventyr/Fantasy/Science-fiction.
Ursprungsland USA
I rollerna Richard Dean Anderson, Michael Shanks, Amanda Tapping, Christopher Judge, Don S. Davis, Teryl Rothery m.fl.

TV6.se


EDIT: Ändrade tidspunkten i titlen / FX

Det verkar vara andra tidspunkter nu :)

Måndag 5 februari 2007

18:00 Stargate (19:40)
Amerikansk science fiction-serie från 1997. Del 1 av 21. En hemlig militär grupp, kallad SG-1, formas för att utforska en nyligen upptäckt Stargate. Vetenskapsmännen tror att denna Stargate är en av många inom galaxen vilket i slutänden betyder att människan skulle kunna röra sig fritt i tid och rum. Men innan detta blir verklighet finns många hinder att ta sig över och många områden att utforska. I rollerna: Richard Dean Anderson, Michael Shanks, Amanda Tapping. [48250673]

00:00 Stargate (01:35)
Amerikansk science fiction-serie från 1997. Del 1 av 21. I rollerna: Richard Dean Anderson, Michael Shanks, Amanda Tapping. Repris från i dag. [87451506]

Tisdag 6 februari 2007

18:00 Stargate (19:00)
Amerikansk science fiction-serie från 1997. Del 2 av 21. Teal'c, som blivit ganska impopulär på Chulak, återvänder till Jorden. Under tiden lider Kawalsky av fruktansvärda huvudvärksattacker. I rollerna: Richard Dean Anderson, Michael Shanks, Amanda Tapping. [43936070]

23:40 Stargate (00:40)
Amerikansk science fiction-serie från 1997. Del 2 av 21. I rollerna: Richard Dean Anderson, Michael Shanks, Amanda Tapping. Repris från i dag. [96600631]




Edit: Ny omgång av SG-1 startar den 29/11 kl. 17.00 pga längre avsnitt, därefter kl. 18.00 varje vardagskväll

Edited by Georgia, 28 November 2007 - 19:41.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 22 January 2007 - 22:28

Yay!

Säsong 1 är väl den sämsta, men rätt grym cliffhanger i sista avsnittet iaf.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#3 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 January 2007 - 22:29

måste du skriva Stargate med stort G i mitten :P

Hur dålig tid som helst. :angry:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 January 2007 - 22:49

Äntligen får jag chansen att se hela StarGate SG-1. (Har bara sett delar av säsong 1) Tiden kvittar mig men synd för andra.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 January 2007 - 23:03

måste du skriva Stargate med stort G i mitten

Japp, gillar den bokstaven :P faktiskt så gör jag nog det av gammal vana.

Tror det blir 4:e gången dom visar s.1 på TV nu och eftersom man sett s.1 en gång till efter det så blir det 5e gången för mig nu :rolleyes:
Cliffhangern är super i sista avsnittet.
Och förhoppningsvis så sätter dom igång med. s.2 direkt efter så att man får se upplösning ;) (vaddå! jag har inte alls sett det redan :P )

Verkar som om dom slår i hop avsn. 1&2 och kommer köra ett dubbelavsnitt, säsongen är ju på 22 avsnitt men det står 21 avsnitt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#6 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 22 January 2007 - 23:05

Njaa dåligt tid vet jag inte. Tv3 visade ju Stargate vid ett eller två vad jag minns för länge sen.

Lite gott kaffe och mysa i sängen till Stargate så har man brakat fin sömn :)

#7 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 January 2007 - 23:11

Ska ge serien en chans om jag kan. Har sett ett par avsnitt från senaste säsongen - ur sitt sammanhang och inte i ordning - och det imponerar inte på mig. Tämligen standard i sitt upplägg och utförande. Det ena avsnittet jag sett hade Richard Kind (Spin City) som gästskådis och det var både dåligt och löjligt. Ingen bra reklam för serien i mina ögon iaf. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#8 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 January 2007 - 23:14

Verkar som om dom slår i hop avsn. 1&2 och kommer köra ett dubbelavsnitt, säsongen är ju på 22 avsnitt men det står 21 avsnitt.

Children of The Gods (piloten) är ett dubbelavsnitt. Som körs ihop.


Det ena avsnittet jag sett hade Richard Kind (Spin City) som gästskådis och det var både dåligt och löjligt. Ingen bra reklam för serien i mina ögon iaf.

Det är ju Atlantis. ;) De avsnitt han är med i är mycket dåliga, iaf det senaste.

TRIVIA: Richard Kind var med i filmen, Stargate ;)

Edited by GaterGirl, 22 January 2007 - 23:18.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#9 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 January 2007 - 23:17

Det är ju Atlantis.


Ah, sorry. :blush: Har sett ett par avsnitt från båda serierna och har samma intryck av dem i det stora hela.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#10 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 January 2007 - 23:20

Children of The Gods (piloten) är ett dubbelavsnitt. Som körs ihop.

Tillsammans med 'The Enemy Within', eller hur?
Såg ju om s.1 förra året, nej jag menar förrförra året (2005) och när man plöjer 8 säsonger på raken kan det bli lite förvirrande bland hjärncellerna ;)

Det är ju Atlantis.

Precis. :lol:
Alltså har du inte sett några avsnitt av SG-1 än :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#11 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 January 2007 - 23:29

Children of The Gods (piloten) är ett dubbelavsnitt. Som körs ihop.

Tillsammans med 'The Enemy Within', eller hur?
Såg ju om s.1 förra året, nej jag menar förrförra året (2005) och när man plöjer 8 säsonger på raken kan det bli lite förvirrande bland hjärncellerna ;)

Nej, det körs separat. Men om du kollar på IMDB så står Children of the Gods som två delar.

Mina favorit avsnitt ur säsong 1:
Cold Lazarus, Solitudes, There But for the Grace of God, Hathor och Within the Serpent's Grasp

Sämsta:
Bloodlines, Cor'Ai, Politics Politics:jag ogillar klippavsnitt.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#12 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 22 January 2007 - 23:29

Stargate tyckte jag var rätt kasst fram till ett speciellt avsnitt. Säsong 1 var inget vidare, men bra cliffhanger i slutet. Säsong 2 var exakt likadan. Rätt kass men med bra cliffhanger.

Avsnittet som för första gången fick mig att utbrista "det här var ju väldigt bra" för första gången?

4x06 - Window of Opportunity.

Men, de tre första säsongerna var inget vidare, imho. En del bra avsnitt, men väldigt mycket recyclande från Star Trek och liknande serier utan några speciella överraskningar. Från och med säsong 4 så började de dock att experimentera litegrann med conceptet, vilket lyckades över förväntan.

Ingen B5 eller Star Trek: Deep Space Nine, men inte sååå förfärligt långt ifrån längre.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#13 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 January 2007 - 23:48

Säsong 1 har jag sett 5 ggr nu så jag lär inte se om den.
Dessutom är säsong 1 ingen bra reklam för serien i helhet, en del avsnitt är faktiskt pinsamt dåliga.
Men oj så mycket bättre det blir i senare säsonger :thumbsup:

Winter is Coming


#14 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 January 2007 - 00:27

"Rätt så kass" ända fram till s. 4? :o Chanserna att jag ska börja följa den här serien minskar för varje post... :ph34r:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#15 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 23 January 2007 - 00:29

Observera att det är min åsikt. Samma åsikt som totalsågar nya BSG.. ;) Men jag håller fast vid den.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#16 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 January 2007 - 00:44

Jo, men det är ju flera som säger att s. 1 inte är nåt vidare. Jag är ingen fan av att se en serie i andras förvissning om att den blir bra sen - är den inte bra nu vill jag inte se mera och screw sen, typ. ;)

Dessutom verkar SG-1 (och Atlantis) vara ganska mycket CotW-serier och då är det lätt att hoppa in längre fram för att testa om ni har rätt eller inte. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#17 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 23 January 2007 - 07:48

Tur jag har inköpt säsong 1 - 4 , för den tiden passer inte mig :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#18 blodeuedd

blodeuedd

    Captain

  • Members
  • 419 posts
  • Location:Finland - på Pampas slätten
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 23 January 2007 - 13:59

Snyft, varför gick de och spjälkade upp ZTV för att skapa TV 6 som jag nu inte har :( Kvar är bara en rutten musikkanal utan Stargate.
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#19 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 January 2007 - 15:26

TV 6 ska du väl ha? Det är ju en gratiskanal i marknätet och öppen för alla. Väl? :unsure:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#20 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 23 January 2007 - 20:54

Marie, trots att jag tycker att säsong 1 är ganska dålig så betyder det inte att jag inte rekommenderar den.
Jag blev ju trots allt förtjust i serien när jag såg första säsongen första gången.

Det är bara när jag såg de resterande säsongerna som jag tycker att säsong 1 är den sämsta.
Men den första säsongen av vilken långvarig serie som helst är ju ofta den sämsta också.

Mitt tips är ändå, ge den en chans :)

Winter is Coming


#21 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 January 2007 - 10:17

Bra FX att du ändrade tiden i rubriken :D

Helt perfekt om dom visar den varje dag kl. 18.00 med repris senare på kvällen/natten :thumbsup:
Och kl. 18.00 är en mycket bättre tid än vad Star Trek TNG hade i alla fall.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#22 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 24 January 2007 - 12:10

Själv har jag sett hela serien (utom den senaste säsongen) om och om igen, fram och tillbaka.
Det finns nog bra och dåliga avsnitt i alla säsonger och det finns bra och dåliga saker under hela utvecklingen, beroende på vad man tittar på.
Jag tycker att mytologin och känslan var bra redan från början, man lade grunden för bra karaktärsutvecklingar. Längre fram blev plotten bättre men man tappade lite av mytologin och fokuserade mer på fjantig romantik och special-effekter.
Som serien är nu har man tappat i princip allt av den ursprungliga känslan som gjorde att jag fastnade för serien och följde den så länge. Det verkar som om alla skådisarna också har tappat intresset...

Men jag gillar fortfarande serien i grunden, på något sätt. Jag gillar det ursprungliga teamet, utan några romantiska inslag mellan Carter och O'Neill - detta var den sämsta och mest påtvingade romantiken i någon serie som jag nånsin sett och jag har inget emot romantik i vanliga fall, men det ska göras bra och genomtänkt. Förresten så tycker jag att det fanns utrymme för mycket karaktärsutveckling men det kräver bra författare - något som man dumpade och bytte ut mot specialeffekter...

Ursäkta bitterheten, Stargate är en känslig grej för mig. ;) Känns lite som en kärleksrelation som blev dålig...
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#23 blodeuedd

blodeuedd

    Captain

  • Members
  • 419 posts
  • Location:Finland - på Pampas slätten
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 25 January 2007 - 16:45

Marie, jag bor i Finland så tyvärr ingen gratis tv 6...eller ens en sänd tv6. Hum undrar dock om min bror får in den. De har en massa konstiga kanaler där han bor
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#24 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 25 January 2007 - 23:48

Jag hoppas att Stargate visas i sin helhet och inte enbart en eller ett par säsonger. Det öppnar ju upp vägen för fler scifi evenemang om det blir populärt. Synd bara på sändningstiderna. Det är var jag anser den enda akilleshälen här.
"There once was a man from Nantucket..."

#25 Insikt

Insikt

    Lieutenant

  • Members
  • 98 posts
  • Location:Klippan - skåne

Posted 28 January 2007 - 14:50

Det var banne mig på tiden att Stargate kommer till sverige (igen) Inte för att jag komemr att se det på TV eftersom jag har köpt samtliga säsonger som går att få tag på men det är kul att fler människor kanske kommer att fastna för serien.

För övrigt kan jag inte hålla med om att s1 skulle vara sämst, tycker att alla säsonger är bra överlag även om et finns både bättre och sämre avsnitt i samtliga.
RögleBK i elitserien!