Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2


  • This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 April 2008 - 15:20

Startar upp en ny ARGH!/*snyft*-tråd eftersom den första har nått sitt mål.


Jag har knappt sovit 3 timmar inatt :upset: och att kliva upp strax efter fem mitt i natten är fär j*vligt :angry: så nu är jag trött.
En sak är säkert, mitt nya drömyrke är inte det jag har gjort idag och antagligen kommer få göra fram till den 14 maj.
:angry: :angry:

Edited by Georgia, 30 April 2008 - 15:41.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 April 2008 - 15:35

Stackars liten. :hug: Vet precis hur det är när man sovit dåligt.

Posted Image

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 April 2008 - 15:45

^

-Ja tack! Jag vill inte ha drycken men gärna burken. :D

Hoppas att du får lite mera sömn i natt Georgia. :hug:

Edited by Cartman, 30 April 2008 - 15:45.


#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 April 2008 - 16:00

:hug:
Jo inatt kommer jag sova gott. Men i går natt var det ju omöjligt att somna med tanke på att jag visste att jag var tvungen att gå upp senast 5.30 för att vara på *lämpligt ord här* kl. 7
(Allt står förklarat i v.1 av denna tråd)

För att inte tala om att jag har så ont i fötterna just nu. Dom hade ju inte ens skor i rätt storlek, hoppas dom får tag på ett par på fredag (som är en klämdag, men självklart åker man dit på att jobba). Hur kul är det att gå&stå i 8 timmar med ett par skor som är en (halv) storlek för små.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 May 2008 - 20:59

jag har väldigt ont i huvudet. :skull:

Edited by GaterGirl, 03 May 2008 - 21:00.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#6 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 03 May 2008 - 21:11

För att inte tala om att jag har så ont i fötterna just nu. Dom hade ju inte ens skor i rätt storlek, hoppas dom får tag på ett par på fredag (som är en klämdag, men självklart åker man dit på att jobba). Hur kul är det att gå&stå i 8 timmar med ett par skor som är en (halv) storlek för små.

Gå runt i för små skor på just en klämdag... *fniss*
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#7 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 04 May 2008 - 14:14

Och klagar över att den första gnälltråden inte kan betraktas som ett forum.
Ett forum har sin funktion att kunna posta inlägg vilket är dess syfte. Tas den funktionen bort
så förbi tråden bara en historik vad folk har sagt.

I och med att tråden aldrig kommer bli öppnad så förblir den en historik.
Vad är syftet att numrera ämnestråden när den före detta inte kommer vara i bruk någonsin?

En låst tråd ska endast vara skälet till om den gått för långt vad folk diskuterat och tappat sitt syfte.
Inte för att ett antal inlägg nått en viss siffra

Tekniska bestämmelse ska inte vara orsaken att nästa tråd blir en tvåa

#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 May 2008 - 14:18

Jag vill klaga på Supertreck som klagar över vad han klagar på.

(Såvida du inte hostar upp säg 1000 kronor i månaden för serverkostnaderna så tycker jag det är lite väl mycket att gnälla över det här...)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#9 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 04 May 2008 - 16:32

Jag vill klaga på Supertreck som klagar över vad han klagar på.

(Såvida du inte hostar upp säg 1000 kronor i månaden för serverkostnaderna så tycker jag det är lite väl mycket att gnälla över det här...)


Såvida du inte också eskar om lika mycket kronor för varje tråds antal poster.
Många små bäckar blir en stor flod. Har du hört den?

Genomsiktligt så ser jag ingen relevans

#10 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 May 2008 - 16:40

Missar jag något nu eller är det verkligen så illa att en tråd låstes pga. tekniska skäl, när det ändå dyker upp en efterträdare? :huh:

#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 May 2008 - 16:44

Genomsiktligt så ser jag ingen relevans


Nej, jag ser ingen relevans i din post heller. ;)

Missar jag något nu eller är det verkligen så illa att en tråd låstes pga. tekniska skäl, när det ändå dyker upp en efterträdare? :huh:



Den låstes för att det blev för många poster. Så om jag förstår det kostar det större resurser på servern, vilket kräver mer bandwidth som gör att det i längre utsträckning blir dyrare att hyra servern. Det är med andra ord, en kosntnadsfråga i viss mån. Även en resursfråga - många sådana trådar skulel göra forumet segare överlag då också gissar jag.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 May 2008 - 16:50

Den låstes för att det blev för många poster. Så om jag förstår det kostar det större resurser på servern, vilket kräver mer bandwidth som gör att det i längre utsträckning blir dyrare att hyra servern. Det är med andra ord, en kosntnadsfråga i viss mån. Även en resursfråga - många sådana trådar skulel göra forumet segare överlag då också gissar jag.

Den biten förstod jag, men jag ser inte vad som är så illa att den stängdes. Egentligen Supertreck som jag vill ha svar av där. :P

#13 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 04 May 2008 - 16:58

Bäst att passa sig. Snart havererar servern så trådar måste låsas vid 500 poster.
När blir siffran rimlig att klaga över i så fall?

#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 May 2008 - 17:11

Den biten förstod jag, men jag ser inte vad som är så illa att den stängdes. Egentligen Supertreck som jag vill ha svar av där. :P


Aha. Ja, svar av Supertreck har vi alla väntat på länge. ;)

Bäst att passa sig. Snart havererar servern så trådar måste låsas vid 500 poster.
När blir siffran rimlig att klaga över i så fall?


Öh, nej? på fråga 1. På fråga 2 svarar jag, jag vet inte. Ingen siffra tycker jag.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#15 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 04 May 2008 - 17:48

Förstår fortfarande inte varför serven skulle slitas mera på grund av många poster i en tråd.
Jag som hade för mig att antal poster låg i en enskild infofil och då behöver inte systemet
räkna posterna för varje gång. Infofilen uppdateras vart efter som.

I så fall är det ju inte ett så bra forumsystem som måste räkna posterna varenda gång.

#16 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 04 May 2008 - 19:37

Egentligen borde vi väl bryta ut det här till en egen diskussion (så inte tråden blir för lång :P ), men jag förstår faktiskt inte vad som är problemet? Vad är det som är så hemskt med att stänga en tråd och ersätta med en ny version? Sånt är ju hur vanligt som helst i forum-världen, Sci-Fi Nytt är ju knappast ensamma om det. I just den här tråden finns ju dessutom närmast ingen historik att tala om, en "diskussion" pågår ju max 5-6 inlägg.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#17 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 May 2008 - 22:13

Gah, vad jag hatar ishockeyn... bort med det! Jag vill se mina komedier! :(

#18 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 May 2008 - 15:55

har väldigt ont i fötterna av mina obekväma sandaler. Hur kan man komma på tanken att sy fast innersulan, gör hur ont som helst efter man gått in dem. Ångrar verkligen detta köp. (köpte förra året) Posted Image
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 May 2008 - 16:02

Stackars GG. :hug:

Posted Image

Å andra sidan så kanske den indiska spikmattan som Google levererar som annons kanske hjälper bättre? :P

Edited by XC, 09 May 2008 - 16:03.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 May 2008 - 16:06

:lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#21 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 May 2008 - 16:02

Cinematik, bästa källan för "udda" filmer på nätet jag hittat, har bestämt för att bli exklusiv. Alla "småtankare" som jag blev utslängda. :upset:
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#22 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 May 2008 - 19:38

Pollenallergi!!!!!!!!!!!!! :upset:

Winter is Coming


#23 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 May 2008 - 14:50

Blir tokig. När jag äntligen tror att min förkylning har gått över så går den runt på ett andra varv istället :upset:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#24 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 May 2008 - 14:59

Dags för mig att bitcha lite också. Beställde en film över nätet som när jag öppnade det helt plastförseglade fodralet visade sig vara helt tomt. Snacka om snopet. Det har jag aldrig varit med om förr. Eftersom den aldrig varit öppnad måste det ju hänt under produktions förpackningen. Väntade dessutom ett par veckor innan jag öppnade den så ligger nog lite halvilla till med retur rätten. Menmen den var inte så dyr iaf, och inte undra på det. Tyckte väl paketet kändes ovanligt lätt. :)

#25 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 17 May 2008 - 07:24

Jag jobbar och det SNÖAR!!!

Ur led är tiden.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."