Jump to content

Photo

Haven - Säsong 1 (Stephen King)


  • Please log in to reply
119 replies to this topic

#101 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 05 October 2010 - 21:42

112 - Resurfacing

Oj, Nate och Duke blev vänner. Så oväntat. :P (och lite fånigt att Nates intensiva ogillande berodde på nåt som hände för 25 år sen)

Klart bättre än förra avsnittet var det iaf. T.o.m. lite gripande där på slutet. Aaaw. Jag var lite irriterad där ett tag över sn sak som är ganska vanligt i Haven. Nämligen att man förstår ganska tidigt vad det är som händer också tar det resten av avsnittet för Audrey och Nate att komma i kapp. Här var jag säker på att det var sonen som låg bakom det men det visade sig var mer komplicerat än då. Ibland är det roligt att ha fel.

Så vad betyder slutet? Att Audrey egentligen är Lucy? Hm...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#102 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 October 2010 - 21:49

Fast jag hoppas ju att det inte är enda anledningen till Nathans ogillande för ja, det vore fånigt. Och visst är det lite roligare när man har fel - även jag trodde sonen låg bakom det. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#103 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 05 October 2010 - 21:55

Ja man får väl se om det dyker upp nåt mer nästa gång Nate blir sur på Duke. (lär nog inte ta så länge :P )

Bara ett avsnitt kvar nu av säsongen. Hm. Har Haven fått en andra säsong?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#104 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 October 2010 - 22:02

Inte sett nåt om en andra säsong. Googlade lite snabbt, men hittade inget. :(

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#105 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 05 October 2010 - 22:10

Nej inte jag heller. Men tittarsiffrorna är helt ok som jag förstår det så chanserna är nog rätt goda. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#106 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 October 2010 - 22:11

Hoppas det för den är ganska kul att se. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#107 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 October 2010 - 20:54

Haven får en andra säsong :hurrah:

Syfy's Haven renewed for 13-episode second season | Blastr

Looks like we'll be heading back to the small—and strange—town of Haven again, and FBI agent Audrey Parker (played by Emily Rose) will have plenty of time to explore its secrets. Because Syfy just renewed the series for a second season.

Here's Syfy's official announcement:

HAVEN RENEWED FOR SEASON TWO
Syfy's Supernatural Drama Series From Entertainment One Returns in 2011


Series is Co-commissioned by Canwest in Canada And Globally Via Universal Networks International (UNI)

NEW YORK - October 7, 2010 - Haven, Syfy's original series from leading independent producer Entertainment One (eOne), has been renewed for season two. The 13-episode season will commence production on location in Nova Scotia in Spring 2011 with an eye towards a Summer 2011 premiere.




/.../


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#108 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 October 2010 - 21:03

:hurrah:

Jaså, Georgia, följer du också den? Välkommen att joina oss här i tråden. ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#109 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 07 October 2010 - 22:00

Yay!. :thumbsup:

Just det Georgia, kommentera du också. :)

Edited by Wylie Times, 07 October 2010 - 22:00.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#110 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 October 2010 - 22:14

Får bli till helgen då. Måste nog köra en snabbkoll på avsnittena innan jag kommenterar ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#111 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 October 2010 - 22:17

Bra där, Georgia! :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#112 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 07 October 2010 - 22:31

Yay!. :D

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#113 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 October 2010 - 22:25

13. Spiral

Ah, en kaxig man vid namn Max dyker upp i Haven till mångas stora förtret och förfäran... Känslor som kommer upp till ytan och sanning som uppdagas. Och slutet sen... Wow! :thumbsup: Måtte det bara bli en andra säsong för annars... :ph34r:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#114 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 11 October 2010 - 22:34

113 - Spiral

Lite märklig säsongsfinal. Det kändes mer som avsnittet innan finalen. Max Hansen dyker upp och hotar typ alla i hela stan sen trillar han ner i ett hål. Antiklimax much? Sen är det som M Night själv tagit över styrspakarna när twist efter twist haglar. Chiefen är inte Nates pappa, det är Max Hansen, Men chiefen är troubled, han ligger bakom sprickorna sen tar han självmord, men vänta han kanske inte är död. Sen gissade jag ju typ att Audrey var Lucy redan i förra avsnittet med tanke på slutet. Men vem är då Audrey Parker? Och vem är Audreys chef på FBI? Puh. Galet många frågor. Jo just det. Tatueringarna som finns på gravstenarna? Är det nåt hemligt sällskap i Haven eller WTF? Too much.

Sammanfattningsvis kan man väl också tycka just att dom kunde ha spritt ut det här liiite bättre än att lämna in precis allt i det här avsnittet. Och vad hade hänt om det inte blivit en andra säsong? Jävla taskigt slut i såna fall.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#115 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 October 2010 - 22:38

Men håll med om att slutet var bara "wow". :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#116 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 11 October 2010 - 22:44

Slutet var väldigt bra. Men som sagt taskigt om det inte hade blivit en andra säsong. Därför är jag av princip emot cliff hangers i slutet av säsonger. Men as far as cliff hangers go, var det en väldigt bra sådan.

Det som irriterade mig med avsnittet är att så mycket kändes som set up som borde ha kommit tidigare i säsongen. Det är det jag menade med att det inte kändes som en säsongsfinal. Det mesta som hände var ändå bra saker så det är inte innehållet i sig jag inte gillar utan hur det presenterades. Säsongen innehöll alldeles för många stand alone avsnitt utan någon som helst koppling till Lucy arcet. Det hade kunnat göras mycket bättre. Max Hansen kunde ha dykt upp i förra eller förrförra avsnittet och så kunde dom ha byggt upp det mer. För nu blev det verkligen ett antiklimax hur han försvann efter halva avsnittet. What was the point liksom?

Edited by Wylie Times, 11 October 2010 - 22:45.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#117 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 October 2010 - 22:46

Ja, han försvann väldigt snabbt, men jag hoppas ju självklart att de inte bara lämnar det därhän utan plockar upp det i andra säsongen på ena eller andra sättet. Och de skulle bara våga ändra sig om en ny säsong nu!

Som sammanfattning måste jag erkänna att jag tyckte den var ganska charmig att se. Trots att den hade sina svackor. Gillar introt och musiken skarpt. Ser gärna en till säsong. :)

Edited by Synon, 11 October 2010 - 22:49.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#118 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 11 October 2010 - 22:51

Det kan ju hända att han överlevde på nåt sätt men det kändes som han mest var där för att föra storyn om tatueringen och att han har vänner i Haven vidare. Och det är nåt som vi vet väldigt lite om. Jag hade velat se lite mer av det.

Jag hoppas dom lär sig en del av misstagen från den här säsongen, då kan s2 bli riktigt bra.

Edited by Wylie Times, 11 October 2010 - 22:50.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#119 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 October 2010 - 22:52

Sant. Den biten var en aning svag. Och som du mycket riktigt påpekar så fick man mer en känsla av att han var mer en galjonsfigur för det du nämner.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#120 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 May 2011 - 15:57

Säsong 1 släpps på amerikansk DVD/Blu-ray den 14/6. Jag ska köpa den och se vad detta är. Som fan av Stephen Kings bok "The Colorado Kid" så är jag bra skeptisk. Men jag har hört att den första säsongen ska vara sevärd och när jag fick lite rabatt på säsong 1 så slog jag till.

Säsong 2 börjar den 15/6 på SyFy. Lilja har mycket information i en egen sektion för serien på sin hemsida. Artiklar, foton, en teaser, osv.