Jump to content

Photo

Mass Effect 2 (XBox 360, PC)


  • Please log in to reply
64 replies to this topic

#26 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 04 July 2009 - 14:00

Nu har jag inte klarat första spelet ännu men jag tror att den/de som kan dö i ettan har mindre roller i 2:an och troligen inte är med som team medlemar.

Hoppas att de är smartare än så, man kan ju faktiskt avsluta spelet duktigt förälskad i en av dem. Vore trist om denne då tog på sig rutigt förkläde och blev hemmafru/man. Det var ju inte vad någon av dem valt som sysselsättning, precis ;) .
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 July 2009 - 18:37

Nej, men samtidigt så kan de ju inte precis bygga upp spelet runt en karaktär som kanske inte är med i 2:an för ett flertal personer. Som t ex gammla goá Wrex .
Troligen kommer de karaktärerna bara vara med på något uppdrag eller så. Några kan ju ha blivit befodrade eller gått vidare med sina liv och har inte tid att teama upp med Shepard igen.

Jag undrar om inte flertala av team medlemmarna i 2:an kommer vara nya och bara ett par från första spelet kommer kunna vara med i teamet. Eftersom de hintar om att alla medlemmar kan dö i 2:an så undrar jag om de inte sparar några av de viktigaste och populäraste till 3:an och låter dem vara bikaraktärer i 2:an. Annars blir det ett jäkla jobb att göra 3:an om typ alla huvudkaraktärer från de förra spelen kanske är döda för spelaren.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 July 2009 - 19:43

De som kan dö i ettan är Wrex, Ashley och Kaidan. Tali kan inte dö alls, och jag är osäker på om du kan döda Garrus och Liara. I så fall är det rimligt att anta att de tre sist (om ingen kan dö) kommer ha större roller än de tre första. Särskilt om man tillämpar Crusaders resonemang. Jag tror också att de inte i samma grad kommer vara kollegor längre, men kanske driva handlingen framåt på andra sätt.

Jmf. Jar Jar Binks i Star Wars (okej, nu hatar alla honom, men se till funktionen i stället för personen): I Episode I är han följeslagare, medan han i efterförljande är diplomat för sin egen ras och är inte med som följeslagare längre. Hans funktion i berättelsen har förändrats. Det skulle inte förvåna mig om liknande saker sker i Mass Effect.

Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#29 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 04 July 2009 - 21:09

Möjligt, men inte nödvändigt. De kan förekomma som möjliga "ordinära" teammedlemmar (som kan ersättas eller kompletteras med nya bara från ME2). Och spelet är så smart uppbyggt tekniskt att det inte "kostar" så mycket att göra filmsekvenser o dy (de är ju egentligen bara scriptade händelsekedjor med spelmotorn som bas).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 July 2009 - 22:59

Nja, så enkelt är det nog inte att göra mellansekvenser. Hade varit kul om det är så som du säger men jag tvivlar.


Jag gjorde precis Virmire uppdraget. Jag trodde att man kunde klara det utan att någon behövde dö så jag körde logiskt. Jag valde att inte rädda Ash för jag ansåg att hon hade stölrst chans att överleva. Men när jag såg slutresultatet så ångrade jag mig och gjorde om det. Orsaken var att min andra renegade karaktär, som är kvinna, inte kan rädda Ash vilket skulle betyda att hon är död i båda mina spelningar i 2:an sedan.
Jag undrar om inte rädda Ash är default beslutet för man fick en extra mellansekvens.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 July 2009 - 23:17

Jag ställer mig på Fiskrens sida av den enkla anledningen att man ser det: mellansekvenserna renderas utifrån de val som är gjorda. De är inte förprogrammerade, utan hämtar information som kön, hårfärg, skäggväxt (om sådan finns), följeslagare och så vidare. Tänk dig att allt är nakna skyltdockor i grunden och när vi ser resultatet kläs de på utifrån de val vi gjort. Så det borde inte vara särskilt svårt att göra det grafiskt. Det som spelar roll är snarare att de måste spela in ljud och separata dialogintriger för att variera det. Den här avsaknaden blev rätt tydlig i DLC:n Bringing Down the Sky då ens följeslagare endast stod tysta i bakgrunden och inte gjorde någonting.

Jag gissar på att default är att rädda Ashley, eftersom Shephard per default är en man (se alla reklamer t.ex.) och därmed ökar intresset för att rädda just Ashley till förmån för Kaidan.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 July 2009 - 14:18

Intervju
Intresant. Man kommer alltså kunna t ex döda de man pratar med under diskutionen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 August 2009 - 16:27

Omega/Grunt trailer

Grunt ser ju inte ut till att vara en så värst trevlig karaktär precis. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#34 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 January 2010 - 17:29

Bara två veckor kvar tills det släpps! Det var längesen jag var så här taggad inför ett spelsläpp! :thumbsup:

Winter is Coming


#35 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 January 2010 - 18:20

Jag är faktiskt inte så taggad. Visst ser jag fram mot att spela det men jag tappade lite intresset när handlingen pressenterades och vissa trailers har gjort samma sak. Men utöver handlingen så verkar det väldigt intresant.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#36 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 January 2010 - 19:08

Jag dömer inte ut handlingen på förhand. Jag trodde aldrig jag skulle gilla de första spelet ens men de gjorde jag väldigt mycket :)

Winter is Coming


#37 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 14 January 2010 - 19:36

Jag har undvikit (eller snarare inte orkat ;)) det mesta av trailers och information den senaste tiden. Upplevde med Dragon Age att det helt enkelt blev för mycket.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#38 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 January 2010 - 21:51

Jag har medvetet peppat ned mig: jag har svin mycket att skriva på kort tid under januari-februari - cirka 40 rollspelskaraktärer och 3 scenarion, vilket i runda slängar 110 sidor (110 000 ord), så jag har inte tid att bli beroende som jag blev med Dragon Age. Funderar på att vänta med att börja spela det till mars bara för att inte spräcka deadlines.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#39 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 January 2010 - 16:49

Själv försöker jag bli mer taggad inför spelets release. Vissa saker om handlingen, som t ex att det fortfarande är Reapers som är faran och att de nya fienderna har en koppling till dem, hälper. Medans andra, som t ex hur Shepard sammlar de värsta rötäggen i universum, gör raka motsatsen.
Men Collector's Edition av spelet är förbokat och jag betalar 101 kr extra för att få den så tidigt som möjligt och en extra armor, så...

Spelet lär vara riktigt stort då man kommer bli tvungen att byta skiva vid ett tillfälle i spelet.

Föresten, all DLC som släpps under releasedagen kommer att vara gratis. En liten trevlig nyhet. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#40 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 January 2010 - 15:47

Aaaa, vad förbannad jag blir. Jag fick ett mail ang. min förbokning. EA har skjutit up releasen av Collector's Edition till 2 Feb. Men Game har sagt att de ändå kommer få Collector's Edition innan dess och att de skulle skicka sina så fort de fick in dem.



Launch Trailer

Edited by Crusader, 21 January 2010 - 23:56.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#41 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 January 2010 - 19:18

Bara en vecka kvar!

Jag funderade lite på de val man kunde göra under första spelet och undrade lite hur er andras huvudkaraktär kommer se ut. Alltså den som ni kommer spela igenom Mass Effect 2 med, första gången.
Jag är säker på att de flesta av er så flera olika karaktärer att välja på. Så hur ser bakgrunden ut för den ni tänker spela igenom Mass Effect 2 med?

SPOILER VARNING FÖR HELA FÖRSTA MASS EFFECT SPELET!




Är det en han eller hon? Överlevde Wrex? Hade du både Wrex och Garrus med i teamet eller skippade du en av dem? Räddade du Ashley eller Kaidan? Vem hade du en romans med?
Och så givetvis de 2 stora i slutet: Räddade du Cauncil? (Och människorna får gå med) Eller gav du order om att preoritera fienden? (Människorna startar ett nytt Cauncil) Eller gav du kallblodigt order om att Cauncil skulle dö? (Människorna blir ensamma härskare)
Och vem fick jobbet att medverka/leda det nya Cauncil? Ambasadören eller Cap. Anderson? Eller kanske svarade du att du struntar i vem?

Och så inte glömma Conrad, ditt Fan. Övertalade du honom snällt att inte gå i dina fotspår eller hotade du honom eller du helt enkelt var bara avisande så att han senare blev dödad?


Det hade varit intresant att höra vilka val ni andra gjorde på karaktären som ni kommer spela igenom 2:an med. :) Eller kommer ni helt enkelt skapa en ny?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#42 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 February 2010 - 20:28

Kom idag på att jag missat att köpa Collector's Edition som jag förbeställt från Webhallen. MEN rustningen som ingick fick jag ändå, för den fick jag via mejl i förväg :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#43 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 02 June 2010 - 20:40

Från Vad spelar du just nu-tråden:

Mass Effect de senaste dagarna, klarade det tidigare idag och gick raskt över till ME2. Denna gång med nya val och en egengjord kvinnlig Shepard (en riktigt vacker sådan dessutom :D ). Denna gång ska jag utforska romantiken lite mer då Shepard har många fler partners att välja på än i föregångaren vad jag hört :P
Hoppas de tar Shepards sexliv ytterligare ett steg längre i ME3. Manlig Shepard med en annan man eller kanske lite Krogansex? ;)

Tycker själv att relationerna verkar rätt så mycket förenklade i ME2. Tyvärr. Där ME1 verkligen spelade på relationer som då - på ett som det kändes rätt naturligt sätt - kunde leda till djup vänskap och ev. sex, så kan man i 2:an redan från början börja "stöta" på personer. Syftet är liksom mer uttalat från början, vilket jag tycker är synd.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#44 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 02 June 2010 - 22:47

Jo jag kan förstå dig där. Det är inget som stör mig dock.

Winter is Coming


#45 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 June 2010 - 22:45

(Flyttat från Vad spelar du just nu, eftersom det var en aning för avslöjande för "casual readers" tyckte jag).

Själv fick jag en sån nostalgikick av Mass Effect 2 att jag bara var "tvungen" att köra om första uppdraget i ME 1 med en ny karaktär. Och sedan fortsatte det av bara farten... Får se hur långt jag orkar innan jag tar upp 2:an igen :).

Jag förstår dig, egentligen vill jag starta en ny karktär i ME1 igen och fortsätta med denne i ME2 också, denna gång med lite bättre resultat kanske. Senast fick jag halva teamet dödade på slutet, underbetyg till en ledarfigur :P Undrar om alla i teamet kan dö? Nu vet jag i alla fall att 7 av 10 kan dö efter mina hittils två genomspelningar så antagligen är det så. Det i sin tur betyder väl troligen att vi får se ett helt nytt team i ME3.

Edited by Fiskrens, 12 June 2010 - 09:19.

Winter is Coming


#46 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 September 2010 - 21:31

I en artikel på IGN om hur Bioware samlar in (anonymt) data om hur ME2 spelas fanns den här bilden:
Posted Image


Spelat genom spelet 28 gånger? En enda genomspelning på 66 timmar!? :o
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#47 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 21 September 2010 - 21:44

66 timmar låter tokmycket, jag har spelat igenom på som mest nånstans runt 38-40 timmar och då kändes det verkligen som att det fanns väldigt lite kvar att upptäcka/göra. Sen är jag förvånad att så få spelar Female Shepard hon är ju faktiskt coolare än Male Shepard :D

Winter is Coming


#48 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 September 2010 - 13:54

Spelade just klart Lair of the Shadow Broker DLC, och jäklaranamma vad bra det var! Om hela spelet hade varit så engagerande hade jag nog suttit genom hela speltiden i ett sträck ;). Där kändes som om Bioware äntligen fattat vad ME ska gå ut på: tajt action-rollspel med bra, engagerande samarbete med ens teammedlemmar.

Nu har jag inte spelat finalen i ME2 än, så jag ska väl inte döma ut det än, men det har helt klart hittills varit för mycket "leta teamkamrater och få dem lojala". I slutändan är de ändå alldeles för lika så man väljer bland sina standardfavoriter ändå, utan att riktigt ha kunnat engagera sig i dem.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#49 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 25 September 2010 - 18:04

Så har man klarat av det. Äntligen, ska jag väl tillägga: det kändes av och till som ett jobb. Det mesta av mina intryck har jag nog fört fram förut, och de gäller än. Handlingen är alldeles för mycket 'samla teammedlemmar', så mycket att man tappar fokus på huvuduppdraget. Lite av det beror väl på att det var första genomspelningen, så att man inte är säker på vad som tvingar handlingen framåt utan koncentrerar sig på att vara säker på att få teamet klart för säkerhets skull. Nästa gång (för det blir det nog) ska jag varva lite mer. Och det var ett misstag att ha så många teammedlemmar, känns som om Bioware missuppfattade vad som var bra med detta. Less is More är läxan att ta med sig till trean.

När väl handlingen förflyttades till bakom Omega 4 var det riktigt bra - men för kort. Hade det varit mer av den sorten (och som i Lair of the Shadow Broker) hade man bortsett mer från bristerna och bara njutit. Fast rent generellt har uppdragen blivit bättre och mer varierande än i ettan. Gillar också funktionen för att uppgradera vapen som var mycket mer väl genomförd än i ettan, men materialinsamlingen blev i slutet en plåga. Återigen ett jobb som måste göras. Å andra sidan var det kanske värt det: i slutstriden förlorade jag bara två medlemmar (Zaeed och Mordin, den senare undrar jag om det var slumpmässigt valt).

Fortfarande på det hela ett mycket bra spel, men fortfarande med en hel del som kan förbättras.

Betyg: BRA+
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#50 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 12 March 2011 - 23:43

Har kört igenom ME2 igen med mycket bra resultat också, alla överlevde i slutet, jag lär mig! :P Har testat några DLC också, de som var gratis i alla fall och de var väl inte mycket att hänga i julgranen precis, Zaeed var det ju inte mycket att göra men Hammerheaduppdragen var lite småkul. Hade önskat att man körde den istället för Makon i ME1 som var riktigt plågsam förutom i slutet möjligtvis. Vill mer än gärna spela Lair of the Shadow Broker som verkar jäkligt roligt men Bioware verkar inte acceptera min bank och kreditkort har jag icke. Funderar på att skaffa PayPal, funkar det bra tro?

Winter is Coming