Jump to content

Photo

Can You Survive the Zombie Apocalypse? - Max Brallier


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 March 2011 - 18:23

Har ni hört talas om de klassiska äventyrsböckerna där man själv fick välja vad som skulle hända här näst och blädrar till den sidan medc en val? Givetvis. Men har du läst någon (utöver i "Kalle Anka's Pocket")?
I en genre som har varit så gott som utdöd i många många år så kommer nu äntligen ett nytt sådant äventyr... MED ZOMBIES!!!
Hur många gånger har man inte läst en bok och tänkt "Varför gör den idioten så? Det hade varit bättre om han/hon..."? Nu är valet upp till läsaren.
Försöker du de stackarna som blir anfallna eller flyr du? Tar du en bil eller fortsätter du tillfots? Skjutvapen eller tillhygge? Är du en hjälte eller en självisk överlevare?
Valet är ditt!

Och jag säger bara... :thumbsup:

Edited by Crusader, 17 March 2011 - 21:43.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 March 2011 - 19:27

Soloäventyr tror jag att det hette då jag ägnade mig åt sådant. Ensamma Vargen var en favorit minns jag.

När skall den här boken komma ut då? :)

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 March 2011 - 19:45

Hört talas om? Jag äger rentutav några stycken. :D

Där givetvis Super Mario Bros: Farligt Frosseri (Matt Wayne) är kronan i samlingen. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 March 2011 - 21:44

Soloäventyr tror jag att det hette då jag ägnade mig åt sådant. Ensamma Vargen var en favorit minns jag.

När skall den här boken komma ut då? :)

Ute nu! :) Fast den har sållt bra så den är t ex slutsåld på SFBokhandlen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 March 2011 - 14:30

XC: Det var som tusan. Häftigt att du inte bara har hört talas om den här typen av spel utan även har flera böcker själv. Jag måste säga att jag är avundsjuk :P över att du har den som du tog som exempel. Hög nördfaktor där. :D

Vad har du för några andra?

Själv är jag nöjd att jag har sparat alla mina böcker i Ensamma Vargen serien. Jag tog en titt igår och 7 böcker hann jag med att köpa. Jag har även 3 böcker i Tigerns Väg serien samt några enstaka böcker. Som t ex Falken: Avfällningen och The Golem of Brick Lane som är ett soloäventyr i sann steampunk anda. Eller vad sägs om följande beskrivning. :D

Spoiler


Crusader: Jag såg den i deras senaste postorderkatalog som jag fick hem igår. Funderar du också på att köpa den? :)

Adlibris har den för 114:- och Bokus för 115:-

Edited by Piranhaconda, 18 March 2011 - 14:47.


#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2011 - 15:04

Jepp, jag gör det. :) Undrar om Peak kan slå de priserna. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 18 March 2011 - 15:20

Nä, Peak kan inte göra det eftersom han lägger ned verksamheten i dagarna...

Falken och Äventyr i det Okända är mina favoriter av de gamla soloäventyren. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2011 - 15:36

Nä, Peak kan inte göra det eftersom han lägger ned verksamheten i dagarna...

:mellow: :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 March 2011 - 15:50

Robert: Har du någon favorit bland Äventyr i det Okända? Det verkar bara finnas två böcker övsersatta; Ondskans Gruvor och Tidlös Skräck. Jag brukar hålla ögonen öppna och försöka att buda hem en del spelböcker när jag besöker olika spelkonvent och deras auktioner. Du kan få vara mitt smakråd om du vill, sedan så håller jag ögonen öppna och kanske kan göra ett fynd eller två.

Crusader: Jag funderar på att köpa via Adlibris eller Bokus istället för att vänta på att SF-Bokhandeln skall få in den igen. Det kan ta ett tag har jag märkt. :)

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2011 - 16:01

Ja. Och SF-Bokhandeln är så dyr också. Jag brukar alltid köra med Adlibris pga deras gratis frakt. Men deras hemsida är en ända stor röra.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 March 2011 - 16:15

Den från Nintendo är lite av en ögonsten. Tyvärr fick jag aldrig tag på fler - fast jag letade.

Kollade av i mitt bibliotek:

F&F Fighting Fantasy / Bokspel - Äventyr (R&S/Citadell)
1. Häxmästaren i Röda Berget (Jackson/Livingstone)
2. Ondskans Borg (Jackson)
3. De Fördömdas Skog (Livingstone)
4. Rymdskeppet Traveller (Jackson)
5. Tjuvarnas Stad (Livingstone)
6. Fasans Labyrint (Livingstone)

Äventyr i det Okända (Äventyrspel)
Ondskans Gruvor (Ian & Clive Bailey)

Dungeons & Dragons (wahlströms)
Äventyrsbok 2: Den Gyllene Draken (Laura French)

Samtliga inköpta för en spotstyver styck på second hand. Köper dem när jag kommer över dem.

Robert: Stämmer det inte att dessa kallas hypertext romaner också? Eller blandar jag ihop det nu?

Edited by XC, 18 March 2011 - 17:26.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 March 2011 - 16:45

Jag antar att ditt bibliotek inte ägnar sig åt utlåning? ;)

Jag är glad för din skull att du har den där med Super Mario Bros, även om jag givetvis hade varit gladare om den hade stått i min bokhylla istället. :P

Imponerande utbud som du har. Själv har jag aldrig sett någon sådan bok på second hand så häromkring så verkar alla hålla hårt i sina böcker.

Crusader: Kolla in mina länkar i inlägg #5 för dom går direkt till böckerna. Det kanske kan hjälpa dig lite. :)

Jag tycker också att SF-Bokhandelns priser är i överkant och jag brukar oftast nöja mig med att handla i deras butiker då jag besöker dom och inte via postorder. Då finns det bättre ställen att handla ifrån.

#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 March 2011 - 17:27

Det är inte ofta man stöter på dem. Samma med Äventyrsspels fantasyserie: Drakar och Demoner. Dem har jag också ett gäng av faktiskt. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 18 March 2011 - 17:36

Eftersom andra gör det, följer jag exemplet och listar min samling:

Ensamma vargen 1-7, 11 (saknar 8-10 och 12)
Äventyr i det Okända 1-2 (komplett)
Tigerns väg 1-4 (saknar 5)
Falken 1-3 (komplett)
Madame Giljotin

Jag har bara fokuserat mig på de böcker som Äventyrsspel gav ut. Utöver det som jag saknar ovan saknar jag även "Spion i Isengård", som namnet antyder utspelade sig i Midgård.

Robert: Har du någon favorit bland Äventyr i det Okända? Det verkar bara finnas två böcker övsersatta; Ondskans Gruvor och Tidlös Skräck. Jag brukar hålla ögonen öppna och försöka att buda hem en del spelböcker när jag besöker olika spelkonvent och deras auktioner. Du kan få vara mitt smakråd om du vill, sedan så håller jag ögonen öppna och kanske kan göra ett fynd eller två.


Som ovan antyds: jag har bara samlat på de svenska så de engelska kan jag inte säga någonting om. Jag gillade båda böckerna, men min absoluta favoritserie är Falken. Den är grymt svår också. Men just att tidsresor är i centrum och du får välja vilken tid du ska resa till för att stoppa skurken och att ditt val måste vara rätt är häftigt som bara den. De är rekommendationer.

Den från Nintendo är lite av en ögonsten. Tyvärr fick jag aldrig tag på fler - fast jag letade.


Jag har haft både Mario och Zelda-boken, men jag tror de är förlorade sedan länge. :(

Vi fick den eftersom vi prenummererade på Nintendo-magasinet då.

Robert: Stämmer det inte att dessa kallas hypertext romaner också? Eller blandar jag ihop det nu?


Nej då, du blandar inte ihop det alls. Inom vissa akdemia kallas soloäventyren för hypertextromaner (kommer någon ihåg uttrycket hypertextlänkar? I så fall blir benämningen väldigt tydlig). Så jag använder soloäventyr när jag talar med gamla rollspelare och hypertextromaner för "vanliga" personer.

Fan. Det här får mig att känna dåligt samvete över att jag inte skrivit klart mitt soloäventyr ännu. Krånglade till det rejält då jag slutade och nu vet jag inte hur jag ska göra för att rätta till det och komma in i det igen. :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#15 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 18 March 2011 - 18:12

Den från Nintendo är lite av en ögonsten. Tyvärr fick jag aldrig tag på fler - fast jag letade.

För min del kan jag stoltsera med att ha Kristallfällan i min ägo.

Och så har jag nog NS98A -A Ferry Tale här någonstans också...

#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 March 2011 - 18:15

Den från Nintendo är lite av en ögonsten. Tyvärr fick jag aldrig tag på fler - fast jag letade.

Jag har haft både Mario och Zelda-boken, men jag tror de är förlorade sedan länge. :(
Vi fick den eftersom vi prenummererade på Nintendo-magasinet då.

Stämmer, var en premie för att man prenumererade på den tidningen. :) "Zelda-boken" menar du spelguiden/-atlasen för A Link to the Past då? Den sålde jag för något år sedan eftersom jag inte har spelet själv.


Robert: Stämmer det inte att dessa kallas hypertext romaner också? Eller blandar jag ihop det nu?

Nej då, du blandar inte ihop det alls. Inom vissa akdemia kallas soloäventyren för hypertextromaner (kommer någon ihåg uttrycket hypertextlänkar? I så fall blir benämningen väldigt tydlig). Så jag använder soloäventyr när jag talar med gamla rollspelare och hypertextromaner för "vanliga" personer.
Fan. Det här får mig att känna dåligt samvete över att jag inte skrivit klart mitt soloäventyr ännu. Krånglade till det rejält då jag slutade och nu vet jag inte hur jag ska göra för att rätta till det och komma in i det igen. :(

Se där - då mindes jag rätt. :D Jag hade aldrig hört talas om uttrycket innan du nämnde det för mig. (Du nämnde faktiskt din hypertextroman i samma veva). Kanske kommer vi fram över få oss ett soloäventyr i bortoms värld istället? :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2011 - 18:27

Om jag ska lista min samling så får jag rota igenom alla mina Kalle Anka's Pocket. :lol:

Ska säga att mitt "Välj-Dit-Äventyr" inte var fel heller för på Engelska så heter de "Chose Your Adventure". :D

Crusader: Kolla in mina länkar i inlägg #5 för dom går direkt till böckerna. Det kanske kan hjälpa dig lite. :)

Jag tycker också att SF-Bokhandelns priser är i överkant och jag brukar oftast nöja mig med att handla i deras butiker då jag besöker dom och inte via postorder. Då finns det bättre ställen att handla ifrån.

Tack. :)
Själv så köper jag bara serietidningar från dem eftersom de är de ända jag vet som man kan prenumera hos.
Jag såg att SF-Bokhandeln hade Lone Wolf 1 och 2 också, på Engelska. Men finns där 12 delar så är det ju knappast lönt. :P


Det är inte ofta man stöter på dem. Samma med Äventyrsspels fantasyserie: Drakar och Demoner. Dem har jag också ett gäng av faktiskt. :)

Var det före eller efter att Drakar och Demoner blev en egen serie? Från början så översattes ju Dungeons & Dragons till Drakar och Demoner innan det blev en egen svensk serie.

Edited by Crusader, 19 March 2011 - 00:50.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 18 March 2011 - 18:33

Stämmer, var en premie för att man prenumererade på den tidningen. :) "Zelda-boken" menar du spelguiden/-atlasen för A Link to the Past då? Den sålde jag för något år sedan eftersom jag inte har spelet själv.


Nej, en soloäventyr med Link i huvudrollen var det. Ingen guiden.

Kanske kommer vi fram över få oss ett soloäventyr i bortoms värld istället? :)


Det är tanken - bara jag lär mig hur jag ska reda ut röran...

Var det före eller efter att Drakar och Demoner blev en egen serie? Från början så översattes ju Dungeons & Dragons till Drakar och Demoner innan det blev en egen svensk serie.


Nej, det här har du fått om bakfoten. Crusader. Det har aldrig varit så.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2011 - 18:37

Konstigt. Jag hade hört att Drakar och Demoner var sin egen serien nu. :unsure:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 18 March 2011 - 18:42

Drakar och Demoner och Dungeons & Dragons är inte ens LIKA. Det har aldrig varit sammanblandat.

Drakar och Demoner släpptes 1982 och hämtade mer från Basic Roleplaying Game, än vad det gjorde från Dungeons & Dragons. DoD och D&D liknar ju varandra (uppenbart) sett till titel vilket gör att okunnigt folk blandar ihop det och tror de hör ihop. (Det kom faktiskt en svensk översättning av Dungeons & Dragons, vilket inte hade något att göra med Äventyrsspel eller Drakar och Demoner, senare på åttiotalet.)

När vi talar om Äventyrsspels utgivning av bokserien som kallades för Drakar och Demoner - var det enbart en stämpel på en bok för att sälja mer exemplar. Namnet var det som fick böckerna att sälja, inte de egentliga titlarna. DoD hade inget med D&D att göra då heller.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2011 - 19:04

OK. Jag antar att jag hade fel då. Jag har alltid trott att det var så.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 18 March 2011 - 19:05

Ingen fara. Sorry om jag blev predikande där. Du är som sagt var inte den första som kopplar samman dem. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 March 2011 - 01:02

Nu vet jag varför de bara hade bok 1 och 2 av Lone Wolf (Ensamma Vargen) på SF-Bokhandeln. De håller på att släppa om hela serien (alla 32 böckerna, de sista 4 aldrig tidigare släpta) samt 1 bonusäventyr i varje bok.


Edit: Köpte den nu. :) Tog Adlibris trots att den var 1kr dyrare, eftersom jag redan har ett konto där. :D

Edited by Crusader, 19 March 2011 - 01:57.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 19 March 2011 - 14:08

Stämmer, var en premie för att man prenumererade på den tidningen. :) "Zelda-boken" menar du spelguiden/-atlasen för A Link to the Past då? Den sålde jag för något år sedan eftersom jag inte har spelet själv.


Nej, en soloäventyr med Link i huvudrollen var det. Ingen guiden.


Som påpekat ovan så heter den Kristallfällan. Minns jag det rätt så spelar man i början som Zelda och måste leta upp Link innan han kan börja lägga sig i vad hon gör.

#25 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 March 2011 - 14:35

Robert: Tack för hjälpen. Jag har bara spelat det första äventyret i Falken och det tycker jag är väldigt bra. Dels själva berättelsen i sig och hur den är skriven, men även att det var en större utmaning än vad många andra soloäventyr brukar vara.

Jag skall hålla ögonen öppna efter någon av Äventyr i det Okända böckerna på spelkonventen som jag besöker.

Och imponerande samling med soloäventyr som du har. :)

Jag hoppas även att du lyckas skriva klart ditt eget soloäventyr eller skapar ett nytt. Det låter mycket intressant med ett Svenskt sådant.

Crusader: Jag har också beställt den från Adlibris. :D

Och det stämmer att dom håller på att ge ut Ensamma Vargen i en ny utgåva på Engelska. Man kan även spela äventyren på Internet om man vill det. Läs mer hos Project Aon.

Och om du behöver tips var du kan prenumerera på Amerikanska serietidningar så finns det några till att välja utöver SF-Bokhandeln.

Staffars Serier
Seriezonen
Seriebörsen
Alvglans

Edited by Piranhaconda, 19 March 2011 - 14:38.