Jump to content

Photo

Torchwood | Säsong 1


  • Please log in to reply
213 replies to this topic

#201 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 05 September 2007 - 16:33

För en gångs skull så är amerikanarna efter oss.. :P Men det är ju inga serier som är sådär jättestora i USA, varken Doctor Who eller Torchwood, så...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#202 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 September 2007 - 17:24

Som om de skulle vara det här i Sverige då? ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#203 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 05 September 2007 - 17:40

Nä, ok. Men USA är liite större marknad.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#204 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 26 September 2007 - 22:24

Om ni är nyfikna över vad USA tycker om serien nu när det gått några avsnitt:

http://www.metacriti...shows/torchwood

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#205 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 September 2007 - 12:45

Trevligt att dom överlag är nöjda. Även om serien är lite ojämn så är helheten bra och jag kan inte alls hålla med det här uttalandet.

Ginia Bellafante på The New York Times skrev:

Torchwood is a world I wouldn't mind seeing erased.


Undrar om personen i fråga ens har sett samma serie som oss andra... :P

Edited by Cartman, 27 September 2007 - 12:46.


#206 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 December 2007 - 21:52

Tänkte jag skulle se lite av Torchwood också. :P

1x01 - Everything Changes 6/10

Inte alls så dåligt som jag hade väntat mig. Jag hade hört att Torchwood skulle vara extremt lågbudget B-serie men så farligt var det verkligen inte. Rätt OK special effekter.
Det hela känns verkligen som Doctor Who's motsvarighet till Angel.

Jätte kul att se Captain Jack Harkness igen men jag irriterar mig på att han bara är ledare för den Torchwood avdelningen från början. Jag hade väntat mig att serien skulle börja med att han träffade på Torchwood och gick med i gruppen och blev dess ledare. Ingen förklaring alls hur Jack, som sist vi såg honom var fast på 200100-talet där han försökte bygga upp världen igen efter Daleks invasion. Hur hamnade han tillbaka i nutiden och hur blev han med i Torchwood.

Jag gillar inte hela grejen med att Jack är odödlig. Det kommer bara komma ivägen känns det som.

Rätt intresanta karaktärer även om jag inte riktigt känner dem än.

Jack verkar bara besatt i Doktorn som tillochmed har hans avhuggna hand.

Helt OK avsnitt även om det tappar i slutet.


1x02 - Day One 6/10

Rätt OK avsnitt det här också även om jag blev shockad över hur "vuxen" serien var i jämförelse med Dr Who?.

En jäkla massa kyssande... kommer det vara så i hela serien? Mycket sexuellt avsnitt.

Kul när de diskuterade Jacks sexuallitet och nämde att han har sex med allt och alla han träffar på. :P

Jag gillade avsnittet och det är jämnare än förra avsnittet men precis som förra avsnittet så har den lite svaghet I det här fallet så är det att det blir för mycket kyssande och för sexuellt.

Jag gillar scenerna när Jack står på hustaken och spanar efter The Doctor och hans Tardis. Visar tydligt hur besatt han är i det hela.


1x03 - Ghost Machine 6,5/10

Bra avsnitt det här också. Började långsamt men blev sedan mycket mer intresant och spännande när våldtäkts delen kom in i bilden.

Jag började bli orolig att det här skulle vara en sådan serie där bara de 2 största huvudrollerna har screentime och de andra bara är med så jag blev väldigt glad när det här visade sig vara ett Owen centrerat avsnitt. Bra avsnitt också. :) Owen växer väldigt mycket nu efter det han gjorde med parfymen i första avsnittet (som om han hade gått genom med det så hade det varit en form av våldtäkt) och han fick sig en välförkänt läxa att känna hur det kändes för en kvinna att bli utnytjad.
Jag hatar manliga svin så det här gillade jag och jag hoppas att Owen förblir förändrad nu.

När Gwen sköt med pistolerna så undrade jag när man skulle få se hennes "First Blood" och det var en väldigt överasknade vändning i slutet.

Heh, jag trodde att Gwen skulle få se sin pojkvän vara otrogen i lägenheten. :P Jag är glad att det inte hände.

En sak som irriterar mig, Torchwood teamet har så jäkla brottom att sticka från en plats när de varit där. Hur många gånger har inte Gwen, eller i det här avsnittet Owen, ropat efter dem att personen har hittat något eller råkar illa ut och de bara fortsätter gå och lyssnar inte.


1x04 - Cyberwoman 6,5/10

Bra avsnitt också även om jag inte gillar vad de gjorde med Ianto. För vandlade denna till synes coola stabila karaktär till en instabil patetisk mesig bölande idiot. Skådespelaren är riktigt bra och för en gångs skull så är en karaktär inte känslomässigt stark och bara fäller ett par tårar när något hemskt händer utan blir helt till sig och jag känner mycket igen mig för jag blir lika dan men det var inte hur jag väntade mig Ianto skulle vara.
Slutet har jag blandade känslor om. Samtidigt som jag tcyker det hade passat bättre med att Ianto sköt Lisa i slutet så är det intresant att se en serie gå raka motsatsen och hålla fast vid att Ianto inte kunde skjuta henne.
Mren Ianto bar sig också åt som ett svin mot Jack, även om Jack har tagit honom för mycket förgivet så tycker jag att Ianto bara var för mycket.
Helt tappat mitt intreese i karaktären nu.

Och vad är det med allt jäkla hånglande i serien? Alla hånglar med alla. Owen och Gwen hånglar, Jack och Ianto hånglar... vad är detta? Jag fattar inte vad de menar med allt detta hångalnde i alla avsnitt mellan olika karaktärer. Det är som en dålig porrfilm. Jag hoppas VERKLIGEN de slutar med det.


1x05 - Small Worlds 6,5/10

Bra historia. Älvor som igentligen är onda. Sorgligt att Jacks gammla flamma dog.
Intresant och bra historia.


1x06 - Countrycide 8/10

Det här avsnittet gillade jag verkligen. Galna Hillbillys på den Engelska landsorten. Visst, inte sannolikt men det är sällan den typan av historier. Men åh så underhållande. :D Intresant också att det här var ett avsnitt helt utan övernaturligt eller utomjordiska krafter. Väldigt spännande och intresant.

I det här avsnittet så uppskattade den intabila mesen Ianto är. Det gör honom mer mänsklig medans de andra är väldigt tuffa. Men Ianto blir livrädd. Jag kan relatera.

Jack är verkligen inte samma man längre som han var i Doctor Who?. Fast han har ju också levt ett par hundra år sedan dess.

Tycker synd om Tosh, när Owen sägver de där elaka sakerna till henne.

Jag som trodde det inte kunde bli värre än allt jäkla hånglande men nu är det otrohet också. Jag HATAR otrohet och att se Gwen med Owen fick mig att må illa.
Och vad ÄR det med allt hån glande i den här serien. Det är ju hemskt vad hångelfixerade de som gör serien är. Snog (eller vad det heter) nämner de i varje avsnitt och de gör det också i varje avsnitt med olika personer.
Jag gillar serien men jag är dö trött på allt hånglande. Eller är det så i England att alla hånglar med alla helatiden?


1x07 - Greeks Bearing Gifts 6,5/19

Ätligen får vi lära känna Tosh lite. :) Men är alla karaktärer i den här serien bisexuella?
Bra och intresant avsnitt fast jag önskar lite att rymdvarelsen hade varit god igentligen. Hade varit mer intresant än det vanliga onda.

Owen är ett svin, sättet han pratar till Tosh. Och Tosh är för någon konstig anledning helt galet kär i honom (och en aning besatt).

Hmm, Jack verkar vara levande död.

Rätt bra avsnitt.


1x08 - They Keep Killing Suzie 7,5/10

Kul med en mastermind och lite av nemesis för Torchwood. :D Suzie hade visst planerat allt. Och med tanke på hur hon hatade sin pappa så lär det inte varit för att rädda honom som hon gjorde vad hon gjorde. Dessutom programerade hon en kille för att mörda folk så hon var nog helt enkelt ond. Men när hon dog så fanns där någon mörk ondska där som gjorde henne ännu värre. Minns gissning att det är kopplat till säsongsfinalen eller liknande.

Intresant det där med att där kan finnas en till handske.

Väldigt bra och intresant avsnitt.

Edited by Crusader, 20 December 2007 - 01:15.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#207 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 December 2007 - 20:33

1x09 - Random Shoes 7,5/10

Jag gillade det här avsnittet. Det var väldigt fint uppbyggt ur ögonen på Eugene, typ memoarerna av en död man.
Väldigt fint hur Eugene fick Gwen att undersöka hans död utan att hon kunde se eller höra honom utan bara får en känsla av vad han sa och sakta började förstå att han var med henne. Mycket fint i slutet när han räddar hennes liv och de alla fick se honom en sista gång. När hans pappa sjöng på begravningen var väldigt starkt.

Säkert inte mycket för de som föredrar action och fart men någon, som jag, som gillar drama så var det här väldigt bra. :)
Även om jag rullade lite med ögonen över att de lyckades få en en kyss i det här avsnittet med. :P


1x10 - Out of Time 8/10

Det här är min typ av avsnitt! :thumbsup: Jag älskar när folk från det förslutna hamnar i sin framtid. :cool2: Väldigt underhållande. Och det här var inte sämre. Väldigt intresant att se dem möta den nya vardagen och intresant att se hur de klarar det. I slutändan är det bara en av dem som klarar att leva i den nya världen och mannan, som först verkade vara den starkaste, är den som ger upp.
En annan intresant grej är att Owen faktiskt blir förälskad.


1x11 - Combat 6,5/10

Owen har alvarliga problem och verkar inte vilja leva. Men varför kan han prata med Weevils? Från han blev biten eller något från innan? Kanske stämmer det att Weevils är arga människor som muterat?
Åter snacket om den stora mörka ondskan som är påväg. Nåt säger mig att det är kopplat till Owen.

Jag hoppades att Gwen skulle erkänna vad hon gjort men hon drogade honom istället. Fegt. Gwen har jag börjar gilla mindre sedan hon var otrogen. Jag hatar otrohet. Man ska avsluta det man har innan man påbörjar något nytt. I gwens fall så ville hon ha kvar sin pojkvän men ville oxkså ha bra sex med någon som hon kunde prata med, jag kan förstå det men det är ändå inte axeptabelt. Och nu mår hon som hon mår. Hon mår skit och hon kan inte lätta på hjärtat för då förlorar hon sin pojkvän.
Det värsta är att Gwen verkar vara den typen som aldrig skulle vara otrogen så att hon var det...


1x12 - Captain Jack Harkness 8,5/10

Ett mycket bra och vackert avsnitt fullt med både glädje och sorg. Jag måste erkänna att jag faktiskt skrattade till när det visade sig att den riktiga Captain Jack Harkness var homosexuell och tyckte det var typiskt Torchwood men det gav en väldigt stark kärleks historia med en förkrossad Jack (eller, igentligen 2) som inte kunde rädda mannen han älskade. Och så den där kyssen i slutet som var väldigt vacker, när riktiga Jack visste att han skulle dö och inte längre kände att det var lönt att hålla på charaden längre. Han valde att få en sista dans med mannen han älskade än att verkar cool inför sina mannar.
Men vem var gubben? Med tanke på trailern så gissar jag på att han är den stora skurken i det hela.

Owe blir bara värre och värre. Att skjuta honom var det ända sättet. Nu har det gått så långt att jag hoppas att han inte är med i säsong 2.


1x13 - End of Days 8/10

Abaddon, son till Satan i pitten. :P Väldigt kul med en släkting till demonen (som troligen var Satan själv) från Doctor Who? säsong 28. Men jag tycker att han blev besegrad för enkelt med tanke på att hans pappa inte ens kunde dödas av en uråldrig ras utan fängslades sitället (och de fängslade säkert också Abaddon). Men med tanke på att han ska vara odödlig så fanns det väl inget annat sätt.

Owen gick verkligen för långt jnär han "mördade" Jack för att han inte gillade när Jack sa till honom vad han skulle göra. Och jag irriterade mig på hur alla stöttade Owen när Jack, med all rätt, gav honom sparken.
Tyvärr så tvivlar jag på att6 Owen kommer lämna serien, som jag hade hoppats.

Väldigt hemsk och hjärtkrossande scen när Gwen hittar sin pojkvän mördad. Jack säger sedan några hemska sanningar som även då de var sanna så var det lågt.

Är Jack och Ianto älskare eller något???

Och i slutet, en koppling till de sista avsnitten av Doctor Who? säsong 29. :)

Mycket bra avsnitt, det här. :thumbsup:

Edited by Crusader, 21 December 2007 - 01:04.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#208 Pedobear

Pedobear

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 22 posts

Posted 06 January 2008 - 02:01

Jag har dragit mig för att börja se på Torchwood ett bra tag nu, mest för att jag var rädd att bli besviken och för att jag inte haft nått större behov av att se serien. Men nu är det ett bra tag kvar till något nytt Doctor Who kommer och jag måste stilla abstinensen på något vis, och viset blir Torchwood.

Everything Changes
Kommer inte ihåg så mycket från det här avsnittet eftersom jag såg det i somras när serien började gå på tv4+ och hade en negativ inställning till det hela. Kul att doktorns hand dök upp iallafall men Jacks spananden från taken känns lite fånigt, han blir för mycket.

Day One
Okej, Torchwood ska vara en vuxnare Dr Who, men i det här avsnittet blev det övertydligt. En alien som går på orgasm-energi så att avsnittet måste vara fullspäckat med "barnförbjudna" scener var i övertydligaste laget. Och allt måste vara bisexuellt, hehe, jaja. Avsnittet var underhållande men jag är fortfarande inte imponerad av Torchwood.

Ghost Machine
Rätt konstigt av Gwen att smugla hem en maskin fast hon vet hur det gick för Suzie, men så verkar ju inte Gwen super bright heller. Fint avsnitt i övrigt.

Cyberwoman
Kul att lite Dr Who bakgrundsstory kommer med och att de tar upp vad som händer med folket inuti plåtdräkterna. Sorgligt bara att avsnittet var så kefft. Cyberkvinnans dräkt var ju absurd med den där lilla trosan och bröstplåten, när fick Cybermen såna? Lite gammaldags där. Trevligt att Ianto fick vara lite längre i rampljuset! Ännu mer hångel. Det blir rätt kul att se hur de ska få in hångel i alla avsnitt och det blir rätt fånigt.

Small Worlds
Trevlig idé med det där kända fotografiet med flickan och älvorna, hade jag i min historiebok från mellanstadiet :D Obehaglig död med rosblad i halsen, i övrigt gillade jag inte riktigt avsnittet, men flickan var söt.

Countrycide
Äntligen ett avsnitt där de lyckats göra det spännande och lite obehagligt! Det frossades rejält i äcklig rekvisita och hela storyn var så bra, de obehagliga landsbyggsborna! :D Satt hela tiden och väntade på någon övernaturlig förklaring, att under den här månaden på året var de tvugna att offra människor till den där alien eller liknande men inget kom! Mördarna var bara creepy kannibal-lantisar som gjorde det för att det gjorde dem glada! :thumbsup: Me like!

Greeks Bearing Gifts
Det är som om dom gör parodi på sig själva, bisexuellt sex med en alien! Jaja, alienen var snygg i sin människodräkt men när hon skulle visa upp sitt sanna jag blev det bara fel. Karaktärsdesignerna och animatörerna måste haft en dålig dag Den förstörde ett annars intressant avsnitt om vad som händer när man hör folks tankar. Stackars Tosh. Och att Gwen och Owen ligger med varandra är bara så fel, han är väldigt ocharmig och hon har en finare karl hemma och ingen anledning till att få hålla på som hon gör.
Dessutom börjar jag bli trött på att varje avsnitt börjar med att någon springer runt med en alien i skogen/landsbyggden.

They Keep Killing Suzie
Fint att Suzie inte glömdes bort helt! Avsnittet var dock inget vidare, att Gwen satt trött och körde en bil i en timme drog inte upp spänningen så värst.
Intressant konstaterande av Ianto att handskar kommer i par, hoppas i så fall om den andra handsken kommer i nått avsnitt, att den har en annan egenskap. Att väcka döda till liv i nån minut blir rätt tjatigt efter två avsnitt.

Random Shoes
Var det bara jag som tänkte på Dr Who avsnittet i säsong 2 Love & Monsters när jag såg det här? Tyckte det fanns en del likheter där!
Rätt fint avsnitt, men jag gillade inte Eugenes plötsliga minneslucka och att man aldrig fick veta vem som bjöd så mycket för ögat :/

Nu ska jag se på mer avsnitt och hoppas att det kommer ett riktigt bra snart så att allt tittande på de övriga avsnitten har varit värt det!
Martha:"Like in films! You step on a butterfly, you change the future of the Human Race!"
Doctor:"Well then don't step on any butterflies!-What have the butterflies ever done to you!"

#209 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 September 2008 - 18:10

Nu släpps första säsongen av Torchwood i sverige. Dock verkar det vara BBC själva som står som distributör vilket väl får anses vara ovanligt. Enbart svensk text är det också så denna release verkar enbart vara avsedd för den svenska marknaden. Inget extramaterial verkar det vara tal om men det kanske ändrar sig?

495:- hos Discshop. Preliminärt releasedatum: 2008-10-29

Edited by Cartman, 03 September 2008 - 18:11.


#210 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 November 2008 - 14:40

TV4 Science Fiction börjar att visa den första säsongen Onsdag 26/11, Klockan 21:00.

Onsdag 26/11 - 21:00 (21:50)

Torchwood

Brittisk science-fictionserie från 2006. Torchwood-gruppen anländer till en plats där ett brutalt mord har begåtts, och Gwen Coopers nyfikenhet får sig en utmaning. Deras inställning, taktik och teknik går emot allt hon tror på. Men utredningen leder henne in i en mörk värld hon inte trodde fanns. Säsong 1. Del 1 av 13.

REPRIS

Söndag 30/11 - 21:30 (22:20)

Torchwood

Brittisk science fiction-serie från 2006. Torchwood-gruppen anländer till en plats där ett brutalt mord har begåtts, och Gwen Coopers nyfikenhet får sig en utmaning. Deras inställning, taktik och teknik går emot allt hon tror på. Men utredningen leder henne in i en mörk värld hon inte trodde fanns. 26/11. Säsong 1. Del 1 av 13.



#211 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 November 2008 - 15:17

Antar att dom börjar visa den (reprisen) där i stället för på TV4. Det var ju tråkigt :(
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#212 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 November 2008 - 15:24

Först säsongen har ju redan visats i repris på TV4 efter att den först gick på TV4+

Det är andra säsongen som inte har visats i repris än. ;)

#213 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 November 2008 - 15:55

Har den :unsure:
*letar i tråden*
Hittar ingen info i tråden att den gått på TV4.

Men det är inte så lätt att minnas allt som gått på TV och vilken kanal
:lol:

Kollade Statens ljud- och bildarkiv och där står det bara TV4+ på alla Torchwood avsnitt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#214 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 November 2008 - 16:06

Det kanske beror på att ingen har nämt det i tråden helt enkelt?

Jag är rätt övertygad om att jag har sett säsong 1 i deras tablå för vanliga TV4. Men kan ha fel. :)