Jump to content

Photo

Dödsfall i Fantastic Four


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 25 January 2011 - 15:51

Då har det bekräftats vem som dör i Fantastic Four... Och jag måste bara säga det... JAG VISSTE DET!!!

Kolla länken

http://www.comicbook...rticle&id=30493

#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2011 - 17:39

Suck. Jonathan Hickman har fått bra kritik för sin FF, men jag har inte läst den, så jag har svårt att uttala mig om hur detta hanteras, men det känns som rätt meningslös hype. Jag menar, han lär ju komma tillbaka om x antal år.
*Hockey och superhjältar*

#3 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 25 January 2011 - 20:42

Har lyckats hålla mig undan från spoilers, så jag läste numret alldeles nyss.

Hickman gör ett utmärkt jobb, det var faktiskt flera starka scener i det här numret. Så... Annihilus tog honom. Eller gjorde han? Som det är skrivet, så kan det finnas en chans att Torch använder sin nova-flamma och bränner bort varenda en av Annihilus hord av utplånare. Får se vad som händer i nästa nummer. Bra skrivet och spännande är det iallafall.

Kermit tar ju dock upp problemet med alla dödsfall i serievärlden, sen Joe Quesada släppte på sin regel om att "död betyder död", att alla kommer tillbaka i sinom tid. Nån borde övertyga Alonso om att sätta in regeln igen, så kanske tillåme Geoff John och Jim Lee kommer överväga det, på andra sidan gatan?

#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 January 2011 - 20:54

Det har väl egentligen alltid varit mycket död och återuppståendelse i superhjälteserier, men det kanske hypas lite mycket på den tiden. Som serieläsare är man ganska luttrad och har svårt att riktigt ta allt det där på allvar. Det blir mycket skäll men inget bett, för att parafrasera ett anglosaxiskt talesätt.
*Hockey och superhjältar*

#5 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 05 May 2011 - 21:20

Regel nummer ett: populära hjältar (och skurkar) förblir inte döda särskilt länge.

Edited by rehnvall, 05 May 2011 - 21:20.