Jump to content

Photo

Tipstråd - TV-Serie boxar, specialutgåvor mm.


  • Please log in to reply
102 replies to this topic

#76 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 23 March 2011 - 17:40

Ja det är lagom, aldrig att jag pröjsar fullpris för den inte.

Winter is Coming


#77 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 June 2011 - 15:55

Discshop har TV-Sommar.
Boxar från 99kr och uppåt.
Verkar som om man kan fynda rejält.

TV-sommar 2011 - Discshop.se
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#78 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 July 2011 - 12:25

För er som gillar TNG och Blu-ray så hade Trekweb följande artikel igår.

The Digital Bits just posted the following report at their My Two Cents section:

Multiple sources I spoke with at Comic-Con have also confirmed our report from earlier this year that CBS is hard at work on Star Trek: The Next Generation - Remastered for Blu-ray release starting sometime in 2012. The latest word is that 4 test episodes are currently being worked on for release as a sampler/demo BD disc of the project, and that sampler disc will somehow be available to fans by the end of this year.


Edited by Piranhaconda, 22 September 2011 - 14:32.


#79 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 August 2011 - 20:40

Snart så kommer Megaboxar för de två sista Star Trek serierna; Voyager och Enterprise till ett pris av 849kr st.

Star Trek Voyager - The Complete Box (45-disc) - DVD - Discshop.se
Releasedatum 2011-08-17

Star Trek Enterprise - The Complete Box (28-disc) - DVD - Discshop.se
Releasedatum 2011-09-21
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#80 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 September 2011 - 17:25

Det som Georgia nämner i posten ovanför, priset har nu reducerats. Kostar 729 istället.

Discshop.se har fraktfritt hela veckan.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#81 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 September 2011 - 14:41

Som svar på mitt ovanstående inlägg så kan man nu bevaka utgåvan hos CDON.com

Star Trek: The Next Level - A Taste of The Next Generation (Blu-ray)

A 4 episode highlight of The Next Generation season 1 Blu-ray release. The Blu-ray will look incredible, with every episode fully restored, true HD picture with re-mastered VX 7.1 lost-less DTS audio. Including a bonus feature on the making of The Next Generation on Blu-ray

Ljud: DTS HD - Master Audio
Bild: HD 1080p
Språk: Engelska
Text: Danska, Engelska, Finska, Tyska, Japanska, Norska, Spanska, Svenska
Region: 2 (Europa)

Releasedatum: 2011-12-14

Posted Image



#82 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 September 2011 - 20:39

Discshop.se har fraktfritt hela veckan.

Det gäller även förhandsbokningar. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#83 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 September 2011 - 08:26

Hmm. Då kanske man skulle passa på... :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#84 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 September 2011 - 14:12

Jag har bokat några filmer som släpps i December. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#85 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 November 2011 - 23:40

Cdon har fraktfritt till 14 nov 23:59. http://cdon.se/

Sanctuary säsong 1 ska släppas med svensk text, släpps den 23 november. :) Finns både på cdon.se och discshop.se för 299 kr. enligt specs på discshop så ska det bara var 1 skiva, ska alla avsnitt få plats på dvdn, blir väl ingen vidare kvalitet då??, dumt.

Edited by GaterGirl, 07 November 2011 - 23:40.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#86 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 May 2012 - 17:19

discshop.se har frakfritt denna vecka.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#87 Jemhadar

Jemhadar

    Cadet First Year

  • Members
  • 7 posts
  • Gender:Male
  • Location:Malmö
  • Interests:Star Trek, Stargate, Star Wars, Roleplaying, Tabletop gamrs, figure playing games, Sci Fi-addict, UNIX & Tech-squabbling, Comics (Tales Of The Jedi), XBOX 360, Electronic music, Designing geeky t-shirts.

Posted 22 June 2012 - 10:41

För er som inte känner till denna coola animerade serie:

http://sv.wikipedia....iki/Dino-Riders





www.dinoridersworld.com

Jag har letat efter DVD-släpp av hela eller delar av denna serie men inte hittat något på DVD överhuvudtaget.

Någon som vet var man kan få tag på DR på DVD (om det ens finns) ? :-)
"All good things must come to an end..." - Q

#88 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 June 2012 - 10:49

Som det ser ut är den släppt i sin helhet i england iaf.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#89 Jemhadar

Jemhadar

    Cadet First Year

  • Members
  • 7 posts
  • Gender:Male
  • Location:Malmö
  • Interests:Star Trek, Stargate, Star Wars, Roleplaying, Tabletop gamrs, figure playing games, Sci Fi-addict, UNIX & Tech-squabbling, Comics (Tales Of The Jedi), XBOX 360, Electronic music, Designing geeky t-shirts.

Posted 24 June 2012 - 10:41

Det framgår inte om det är hela seien? :-(
"All good things must come to an end..." - Q

#90 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 June 2012 - 11:23

XCs länk: Står på dess omslag "The Complete Series" och listar 14 avsnitt så det borde väl vara hela serien?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#91 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 June 2012 - 11:58

Jag brukar iaf utgå från att "complete series" innebär alla avsnitt. Dock står det i kommentarerna att avsnitt 14 saknas (men inte varför).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#92 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 June 2012 - 12:15

Aha, på imdb så listas bara 13 avsnitt så kanske tryckfelsnisse varit framme på amazon?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#93 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 24 June 2012 - 15:25

Har nog aldrig sett, men minns att jag tyckte att det verkade häftigt när jag var liten.

#94 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 June 2012 - 14:40

Minns att jag sag den har tv-serien nar den visades pa "The Children's Channel". Da gillade jag den skarpt. For en liten tid sedan sag jag om nagra avsnitt och var inte fullt lika begeistrad langre. Jag hade formodligen kopt den dar utgavan pa DVD om jag bara hade haft mina minnen att ga efter. Nu har jag mer an det att ga pa och da far det vara. :P

Skrev lite om avsnitten jag sag annorstades. Saxar in det nedan.

Spoiler


#95 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 July 2012 - 19:47

cdon har fraktfritt till 23/7
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#96 Wowbagger

Wowbagger

    Commander

  • Members
  • 197 posts

Posted 20 July 2012 - 08:44

Babylon 5 boxarna kostar bara 99SEK hos Discshop.

#97 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 September 2012 - 21:16

TWD S2: http://www.amazon.co...SIN/B007MS5B6Q/ :wub:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#98 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 September 2012 - 22:15

Kunde inte låta bli utan har beställt den otroligt coola The Walking Dead-boxen från Amazon. Inte ens 500 pix för den så den förväntade tullavgiften kommer inte förstöra julen för mig. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#99 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 September 2012 - 16:42

Fri frakt på discshop. 17-23/9. på alla köp. http://www.discshop....a_dina_kop/N252
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#100 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 September 2012 - 14:33

Inte en dag för tidigt. Kultserien The Adventures of Brisco County Jr. med en Bruce Campbell i högform och en stor dos steampunk, får en svensk release. 3/10 är det tänkt att den första säsongen skall ges ut enligt Discshop.