Jump to content

Photo

Senast sedda film


  • This topic is locked This topic is locked
1027 replies to this topic

#26 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 08 February 2008 - 13:10

Tekon kinkurîto (Tekkonkinkreet)
Just när jag trodde att jag sett den snyggaste animéfilmen med Paprika och så kollar jag på den här... Helt makalöst. Otroliga bakgrunder och grymt snyggt animerat. Det är när man ser sånt här som man inser hur fantasilösa västerländska animerade filmer egentligen är. Väldigt bra och gripande story också.
8/10

Rekommenderas varmt till alla som röstar i filmturneringen och inte har sett den. :)

Edited by Wylie Times, 09 February 2008 - 22:30.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 February 2008 - 15:37

Juno
Klart överaskande film som jag absolut inte trodde skulle vara så bra som den var. Med ett väldigt orginellt soundtrack.
Jag förstår att filmen har 4 Oscarsnomineringar för den är verkligen riktigt bra. Hur härlig och rolig som helst men också med en hel del känslor. Ellen Page förkänar helt klart en Oscar för rollen som Juno MacGuff. En så orginell och härligt rolig karaktär.
Slutet tycker jag var lite överaskande då jag väntade mig attn hon skulle behålla barnet.
Helt klart årets bästa dramakomed och ett säkert DVD-köp. :)
9,5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 February 2008 - 20:51

Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight (2008) (V)

Betyg: OK. Som alltid skall man ju läsa böckerna, man har gjort ett bra jobb tycker jag med att överföra seriens första delar (första boken är nämligen uppdelad i Sverige) till film. Och det är dessutom ganska skönt att det inte är frågan om en live-motion produktion med taskig budget. Filmen funkar alldeles utmärkt tycker jag. På hemsidan står att om första filmen går tillräckligt bra så kommer en uppföljare också (slutscenen hintar ju i den riktningen) och släpps den på DVD här i krokarna så kommer jag defenitivt och köpa den.

(Påbörjade en recension, men lägger ned det projektet tror jag... allt för många spoilers som pockar på uppmärksamheten :P ).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#29 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 February 2008 - 22:58

grand theft auto
Sjukt galen och rolig komedi men mycket skruvade karaktärer och hela filmen är en ända lång biljakt. Filmen är från 1977 så den har igentligen inget med spelen att göra men på efterhand så har den blivit kopplad till spelen med t ex att DVD-fodralet har samma font som GTA-spelen och den anses ofta inofficiellt att vara den officiella filmen. Dessutom hade Rockstar filmen som inspirationskälla och fick sin inspiration till sina sjuka karaktärer därifrån.
Film har rätt mycket gått från okänd till känd pga GTA-spelen.
Gillar man 70-tals biljakter med udda karaktärer och hysterisk humor liknande RatRace så ska man se den här filmen.
8/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#30 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 February 2008 - 03:10

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Jag känner mig aningen kluven efter att ha sett den här filmen. Det är utomordentligt snyggt fotat och regisserat. Skådisprestationerna är på topp och den vemodiga musiken är väldigt stämningsfull och bra. Tågrånet i början är ett bra exempel på hur stilistikst och snyggt det kan vara. Jag tar nog faktiskt tillbaka vad jag sa tidigare om att Seamus McGarvey borde vinna Oscar för foto, strandscenen till trots. Jag tycker dessutom att det är väldigt intressant hur Jesse James och Robert Ford portätteras i filmen. Tidigare har jag alltid hört och uppfattats som en mer sympatisk människa. (För att vara en rånare och mördare då...) och Bob Ford som den skitstövel som sköt honom i ryggen för breömmelsens skull men här framställs istället Jesse som trött, paranoid och halvt galen. Bröderna Ford är livrädda för honom och är övertygade att Jesse ska mörda dom vilket får det nästan att framstå som självförsvar (in advance ;) ) Jag har iaf aldrig sett den sian av historien förr. Mary Louise Parker har typ väldens otacksammaste roll i filmen.

Problemet med TAoJJbtCRF är att titeln inte är det enda som är på tok för långt. Filmen kunde gott ha varit minst en halvtimme kortare. Som det är blir det onödigt segt i vissa partier av filmen.

Nick Cave och Zooey Deschanel dyker upp i små roller. :thumbsup:
7/10

Edited by Wylie Times, 09 February 2008 - 03:12.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#31 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2008 - 04:28

Hostel
Jag blev faktiskt överaskad. Inte alls så dålig som jag väntade mig (och mycket mer erotisk än jag väntade mig). En hel del överaskningar i den också. Jag gillade att den man trodde var huvudrollen inte var det och blev dödad mitt i filmen samt det överaskande slutet med att den sista killen faktisk kom undan. Sedan gillade jag också att skurkarna och mördarna faktiskt fick sina straff och inte bara kom undan som de annars gör i den här typen av filmer. Visst, orginisationen klarade sig men filmens skurkar dog typ allihopa. Oftast slutar den här typen av filmer med att hjältarna dör och skurkarna klarar sig så det var uppfriskande att det blev raka motsatsen här. Istället för den vanliga hyllningen till mördare, som den här typen av film brukar vara, så känndes det mer rättvist.
Men jag gillade inten att alla knarkade så förbannat som om det var världens naturligaste och självklaraste grej.
Bra film. Bra slut. Vågar vara annorlunda och gå mot strömmen lite.
7,5/10

Hostel: Part II
Är det här något jäkla skämt? Hur kan en uppföljare bara förlora så mycket av det som gjorde orginalet bra och bli så dålig?
Det var rätt lovande till en början, om man bortser från den allra första usla början där de bara var tvugna att förstöra ettan. . Men sedan... det hela blir rena skämtet. Så uselt så man kan undra om de ville att det skulle bli så dåligt som möjligt och att folk skulle rynka pannan åt alla dåliga scener och alla usla splatterfester. Jag vet inte hur många gånger jag sa "herregud" och skakade på huvudet och rullade med ögonen och kände mig riktigt uttråkad och bara väntade på att filmen skulle ta slut.
Och vad hände med alla överaskande twister? Typ den ända var att mannen som helst ville mörda visade sig inte klara av det och mannen som inte ville visade sig en total psyckopat, men det ledde inte till något riktigt intresant utom en av de uslaste scenerna jag sett (när hundarna dödar honom).
Till skillnad från förra filmen så känner man igen fler skådespelare här vilket var rätt kul. Och det var intresant att få se ur synviklen på de som betalade för att mörda där också och se hur det hela gick till. Men resten var bara skräp. Inte ens några vettiga nakenscener, vilket förvånade med tanke på hur avklädd förra filmen var.
Nej, jag blev grymt besviken på den här filmen. Första filmen byggde upp ett potensial som den här bara förstörde. Kan inte fatta att det är samma som har gjort den här.
Just nu är jag verkligen frestad att ge den här ett riktigt botten betyg. Men där var vissa delar som faktiskt var rätt bra. Det vaqr bara andra halvan av filmen som blev totalt skräp. Så jag är generös.
5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#32 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 February 2008 - 14:46

Tekon kinkurîto (Tekkon Kinkreet)
Just när jag trodde att jag sett den snyggaste animéfilmen med Paprika och så kollar jag på den här... Helt makalöst. Otroliga bakgrunder och grymt snyggt animerat. Det är när man ser sånt här som man inser hur fantasilösa västerländska animerade filmer egentligen är. Väldigt bra och gripande story också.
8/10

Rekommenderas varmt till alla som röstar i filmturneringen och inte har sett den. :)


Filmen heter Tekkonkinkreet. Ingen sär skrivning här tack. ;) :lol:

Kul att du gillade filmen. Jag håller den som en av dom bättre som jag sett under förra året tillsammans med Paprika och så några som inte hittat hit än. Jag gillar verkligen budskapen som finns i filmen samt dess underbara animationer och musik.

--

Resident Evil: Extinction

Utan tvekan den sämsta filmen av dom 3 som hittills har kommit. Dom sista 30-25 minuterna är klart det bästa med hela filmen och innan dess så går hela filmen IMO på sparlåga. Jag ser gärna att det görs fler filmer oavsett om fröken Jovovich vill vara med eller inte. Betyg: 2.5 av 5


Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer

Även om jag har svårt för vissa saker i filmen så tycker jag att helheten är okej. Ska man fortsätta med fler filmer, med hela gänget eller en fristående film med enbart silversurfaren så hoppas jag att man bearbetar manus lite mer och gärna ser till att manus blir lite mer fylligare än vad det är till denna film. Betyg: 2.5 ~ 3 av 5

Edited by Cartman, 09 February 2008 - 14:47.


#33 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 February 2008 - 21:59

Justice League The New Frontier

Animerad film från samma gäng som gjorde tv-serien men detta är ingen uppföljare utan en fristående film som utspelar sig på 50 & 60-talet (Och som de har stilmässigt och animeringsmässigt fångat väldigt bra)
Dock så är det en liten rörig historia som egentligen inte har så mycket story alls utan det känns mest som ett tillfälle att slänga ihop några av det mest populära hjältarna som Superman, Batman, Green Lantern (Hal Jordan), J'onn J'onzz, Wonder Woman, The Flash (Barry Allen) och några mindre roller som Green Arrow, Aquaman och Robin. Svårt att greppa filmen är det och nån tydlig huvudroll/huvudroller är svåra att hitta. Trots dessa brister så blev jag glad när jag såg den :D
Och flera bra röstval dessutom som t.ex David Boreanaz och Lucy Lawless (som Wonder Woman så klart :P )

Betyg 4 av 5 :D

Edited by Rick Hunter, 09 February 2008 - 21:59.

Winter is Coming


#34 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 February 2008 - 13:22

Jin-Roh: The Wolf Brigade

En riktigt bra anime med ett väldigt djup. Har sett den åtskilliga gånger men känner att jag fortfarande inte har ett 100% grepp om filmens alla budskap. Men för mig är det bara positivt då en sådan film bjuder upp till att ses om och om igen. Dessutom tycker jag att filmen är lite provokativ ibland vilket också höjer helhetsintrycket IMO. Animeringen är helt okej, varken mer eller mindre. Röstskådespelarna gör ett riktigt bra jobb men det är som sagt framförallt handlingen som är den bästa biten med filmen. Betyg: 3 av 5

#35 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 February 2008 - 22:50

Dirty Harry
Klassiker på så många vis.
8/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#36 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 February 2008 - 17:19

30 Days of Night

En riktigt bra, spännande och vacker filmatisering av Steve Niles serie. Det kanske inte är den bästa filmatiseringen av en serie som jag har sett men den är utan tvekan en av dom bättre. Den är även gjord på ett sätt så att dom som inte har läst serien kan se filmen och uppskatta den minst lika mycket, vilket är rätt ovanligt idag. Jag rekommenderar filmen till alla som har läst serien men även till alla andra som gillar vacker och spännande skräckfilm. Betyg: 4 av 5 [Läs Mer]

#37 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 11 February 2008 - 20:58

Gillar också 30 days of night ganska mycket, men inte alls lika mycket som Cartman :P En reko film är det iaf. Känns som det var länge sen man såg några så här schyssta vampyrer på film, de är så jävla töntiga nuförtiden :P

Var på bio och såg I'm not there ikväll. När jag såg den för första gången för två månader sen var jag fullständigt lyrisk, och det är jag fanimej idag också. Det är en fantastisk film. Man får säkert ut mer av den om man är ett Dylan-fan men om du inte har har hört så mycket Dylan tycker jag ändå inte att du ska tveka att se filmen. Den är riktigt, riktigt bra.

Och så vill jag slå ett slag för bio på måndagskvällar (eller måndag-torsdag egentligen). Dels är det halva priset (SF) om man har ett sånt där schysst rabattkort och dels är det alltid jättelugnt på biograferna. Man kan slinka in på biografen 5 minuter innan filmen startar och få en toppenplats utan bokning eller förköp. Super! Sen känns det som att publiken som går på vardagar är lite mer "seriös" (i brist på bättre ord). Inte några jobbiga kids som skriker, pratar i telefon eller kastar popcorn. Eller så är det för att jag sällan går och ser såna filmer :P

Nästa vecka ska jag gå och se Sweeney Todd. Förväntningarna är inte jättestora, men det ska ändå bli kul att se den :)

Edit: Igår såg jag filmen In the Valley of Elah. Min kommentar finns där nånstans. Grym film :)

Edit 2: Jag skrev en recension av Into the wild förra veckan som ligger uppe på filmtipset nu. Läs gärna!

Edited by Spidde, 11 February 2008 - 21:08.

With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#38 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 February 2008 - 22:14

Children of Men
Blandade känslor om den här filmen men i grunden och slutändan så är den bra.
En hel del överaskande vändningar. Jag gillar också att varken regeringen eller motståndsrörelsen är några precis änglar.
En mycket mänsklig historia.
7/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#39 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 11 February 2008 - 23:26

Den Enskilde Medborgaren.
Inte lika kul som jag tycker Galenskaparnas övriga filmer varit. Det var nog inte meningen heller. Kommer man över att den är så utdragen och har så lågmäld humor är den rätt okej. Lite deppig också på sina håll och även om Stig Roxby är en riktigt girig och självrättfärdig människa kunde jag inte låta bli att tycka synd om honom, för att han inte kunde förstå att det fanns viktigare saker än pengar förrän det var för sent.

Jaså Rick, du såg New Frontier? Hur lyckades du se den, om man får fråga?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#40 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 February 2008 - 23:38

Jaså Rick, du såg New Frontier? Hur lyckades du se den, om man får fråga?

Internetkanalen så klart :D Har legat ute i säkert 2-3 veckor nu.

Winter is Coming


#41 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 February 2008 - 02:59

Superbad (Supersugen)
McLovin!!! :thumbsup:
Väldigt rolig och cool, vrickad film. Men också med en hel del drama och alvar. :)
7,5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#42 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 12 February 2008 - 03:27

Eastern Promises
Cronenberg gör det igen! :D En naturlig fortsättning på vad han påbörjade i A History of Violence och det här är ännu bättre. Viggo är bättre än någonsin. Jag önskar bara att Cronenberg inte var så avigt inställd till kommentarspår.
9/10

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#43 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 February 2008 - 09:26

Millennium Crisis / Bloodmask
B-films sci-fi. :D Enkel, något genomskinlig, intrig. Påminner mycket om sci-fi filmer som producerades under det glada 80-talet faktiskt. De verkar ha lagt ned extra tid med att hitta på så fantasifulla namn som möjligt. :) Ganska snygg modell som de byggt för vyerna över staden. Skådespelarna övertygar inte riktigt i sina roller (men så är det ju en b-film), men det känns som om de tar dem på allvar iaf. -- Betyg: OK.

Edited by XC, 12 February 2008 - 09:27.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#44 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 February 2008 - 19:31

Gillar också 30 days of night ganska mycket, men inte alls lika mycket som Cartman :P En reko film är det iaf. Känns som det var länge sen man såg några så här schyssta vampyrer på film, de är så jävla töntiga nuförtiden :P


Kul att du gillade filmen. Jag håller med dig om att vampyrer numera både ser löjliga ut och beter sig på samma sätt. 30 Days of Night undantaget då. Sedan kommer folk på fler och fler sätt att gå runt hela vampyrmytologin vilket i en del fall kan bli bra men lite för ofta bara blir töntigt.

Edit 2: Jag skrev en recension av Into The Wild förra veckan som ligger uppe på filmtipset. Läs gärna!


En film som jag väldigt gärna vill se. Jag gillar Sean Penn väldigt mycket, både som skådepspelare men även som regissör. Får kolla upp det framöver, den lär väl snart komma på DVD om inte annat.

--- --- ---

Flight of the Living Dead: Outbreak on a Plane

En riktig B-film som går åt "zomcom" hållet. Alltså Zombies och humor. Dock är det inte mycket humor i denna film. Valde den mer eller mindre enbart efter namnet och det stod mellan denna film och Day of the Dead (2008) som är en väldigt flyktig remake av George R. Romeros film från 1980- talet. Får ta den en annan dag.

En av dom större behållningarna med denna film är Kevin J. O'Connor (Beni i The Mummy bland annat) som gör en stabil insats och har några vassa repliker. Lägg sedan till en nästa intill intetsägande och småtrist handling, en del läckra effekter, några hinkar blod och du har filmen i sin helhet. Låter inget vidare eller hur? Det är inte filmen heller. Den fungerar som ett småtrevligt tidsfördriv men jag vet inte om jag kan rekommendera den direkt. Betyg: 1.5 av 5

Edited by Cartman, 12 February 2008 - 19:56.


#45 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 February 2008 - 19:48

Cartman: Att cälja en film baserad på titelns coolhet har onekligen sina sidor! :lol:


--
30 Days of Night
Har nu sett denna mörka pärla till film. Gillar hur vampyrerna framställs rent visuellt och scenen med den lilla vampyr-flickan kan inte ha lämnat många oberörda. En mörk film både visuellt och storymässigt där en hel stad kastas in i vampyrernas våld efter att den 30 dagar långa natten tagit sin början. Tycker alla gör ett riktigt bra jobb, såväl framför som bakom kameran och den lilla detaljen att verklighetens pipeline innehåller gas och inte olja kan jag ha överseende med. Gillar slutet på filmen, jag var orolig ett tag att man lagt in separationen mellan Stella och Eben som en ursäkt för ett överromantiskt slut som kinte skulle lämna ett öga tort . Tack ock lov att man har fel ibland. -- Betyg: BRA.

Edited by XC, 12 February 2008 - 19:49.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#46 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 13 February 2008 - 01:07

Away From Her
Fin och tragisk film om Alzheimers. Gjord av en av mina favroitskådisar, Sarah Polley. Julie Christie torde nog plocka hem Oscarn för kvinnliga huvudroll, inte för att hon faktiskt är väldigt bra utan för att hon spelar en person med Alzheimers och sånt går alltid hem i akademin. :rolleyes:
7/10

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#47 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 February 2008 - 13:29

Eastern Promises
Cronenberg gör det igen! :D En naturlig fortsättning på vad han påbörjade i A History of Violence och det här är ännu bättre. Viggo är bättre än någonsin. Jag önskar bara att Cronenberg inte var så avigt inställd till kommentarspår. 9/10


Jag tycker att Eastern Promises är betydligt bättre än A History of Violence som jag tycker är rätt dålig. Jag tycker att Herr Cronenberg borde gå tillbaka och göra en film i samma anda som hans tidiga "body horror" filmer. Jag förstår att han vill hitta nya vägar som regissör och jag tycker han gör rätt men jag vill så gärna se en film i samma anda som hans tidiga filmer som är så grymt mycket bättre än det han gör i dagsläget. :)

Cartman: Att cälja en film baserad på titelns coolhet har onekligen sina sidor! :lol:


Absolut. Denna gång var det dock inget vidare bra beslut men skam den som ger sig. förr eller senare snubblar man över en filmpärla tack vara att man valde att se den enbart pga titeln. :lol:

Millennium Crisis / Bloodmask

Jag håller med mycket av det som XC skrev om filmen. Tycker att hon sammanfattar det bra så jag har egentligen inget mer att tillägga utöver att Ted Raimi är oerhört cool precis som vanligt. Betyg: 2 av 5

Edited by Cartman, 13 February 2008 - 13:30.


#48 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 13 February 2008 - 19:25

Day of the Dead (2008)

Nä inte lika bra som orginalet men det var ju ganska väntat, ganska kasst smink och effekter och Mena Suvari i huvudrollen känns bara fel, fel, fel. En i bästa fall hyffsad zombiefilm som man glömmer fort.
Betyg, en svag 2:a av 5 möjliga

Edited by Rick Hunter, 13 February 2008 - 19:25.

Winter is Coming


#49 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 February 2008 - 20:56

Voyage to the Planet of Prehistoric Women (1967)
Den här klättrar långt upp över listan på mysko filmer som jag sett i mina dagar. Bara filmens bakgrund är rolig: en amerikansk producent tar en rysk sci-fi film slänger in lite nya klipp (för att dölja att den är sovjetisk) bland annat på en hop halvklädda blondiner som käkar rå fisk och ger den det lockade namnet 'Voyage to the Planet of the Prehistoric Women'. Själva 'women'-delen existerar iöht inte i det ryska originalet.Lite fakta om filmen; Färg: Nästan, Skådespeleri: Obefintligt, Storyline: Borttappad någonstans runt rymdstationen USS -- Betyg: Dålig.

Edited by XC, 13 February 2008 - 20:57.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#50 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 February 2008 - 21:00

:lol:
Skriva upp på 'INTE att se' listan alltså.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.