Jump to content

Photo

Abba - Den officiella diskussionstråden


  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 20 November 2006 - 13:30

Publicerat 20 november 2006 05:42

Abba femma i Storbritannien

Abbas samlingsplatta Gold är den femte mest säljande skivan i Storbritanniens historia visar det sig när UK Charts company för första gången listar de 100 plattor som sålt bäst.
Queens greatest hits toppar med 5,4 miljoner sålda ex. Tvåa är Beatles Sgt Pepper, 4,8 miljoner, trea Oasis What"s the story morning glory med 4,3 miljoner och fyra Dire Straits Brothers in arms.

Efter Abba följer Pink Floyds Dark side of the moon, Queens greatest hits 2, Michael Jackson Thriller och Bad.


Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 November 2006 - 14:13

Jag läste den listan för ett tag sedan, jag hade faktiskt en del av de skivorna. :)

Inte förvånande att ABBA kommer så pass högt, de är fortfarande relativt stora där - och såväl a*teens som Mamma Mia gav ju en liten skjuts i skivförsäljningen.

Edited by XC, 20 November 2006 - 14:14.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 November 2006 - 15:36

Fattar inte att Oasis hamnar på tredje plats :urk:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 November 2006 - 15:43

Håller med dig Gerogia. Jag har aldrig förstått mig på Oasis. Men det var väl bara den där skivan som sålde?

Här är Topp 10:

1. Queen: "Greatest hits" 5,4 miljoner
2. Beatles: "Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band" 4,8
3. Oasis: "(What's the story) Morning glory?" 4,3
4. Dire Straits: "Brothers in arms" 4,0
5. Abba: "Gold" 3,9
6. Pink Floyd: "Dark side of the moon" 3,8
7. Queen: "Greatest hits II" 3,6
8. Michael Jackson: "Thriller" 3,6
9. Michael Jackson: "Bad" 3,6
10. Madonna: "The immaculate collection" 3,4 (Källa)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 20 November 2006 - 16:15

Jag har aldrig förstått ABBA:s "storhet". Visst, de har en välförtjänt plats på popscenen tack vare enorm internationell försäljning av sina skivor, men deras musik har aldrig tilltalat mig. -_-

Oasis är ett brittiskt band och inte helt olikt Beatles, så visst förstår jag placeringen även om jag inte delar deras smak där heller.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#6 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 29 November 2006 - 10:16

Abba kan få eget museum i Stockholm

Ett Abba-museum ska bli Stockholms nya världsattraktion om entreprenörerna och Stockholms stad får med sig näringslivet på idén. Beräknad öppning 2008.

Inför ett massivt pressuppbåd lanserades på tisdagförmiddagen ett Abba-museum, placerat centralt i Stockholm om de privata entreprenörerna får som de vill.

Museet ska bland annat innehålla scenkläder i original, stjärngitarren och andra instrument som Björn och Benny använde. Delar av Polarstudion ska återskapas och där ska besökaren kunna spela in sin egen Abba-video.

- För två år sedan var vi i Liverpool på den internationella Beatles-veckan. Där har de ett Beatles-museum - det var då idén dök upp: Varför har inte vi ett Abba-museum? sa entreprenörsparet Ewa Wigenheim-Westman och Ulf Westman.

Än finns ingen plats utsedd och inga finansiärer har hört av sig, men entreprenörerna räknar käckt med det finns ett stort intresse inom näringslivet och att "Abba the museum" ska öppna 2008.

Stockholms finansborgarråd Kristina Axén-Olin ger projektet sitt stöd.

- Fantastiskt, det här är vad man som stockholmare saknat. Men vi har inte diskuterat om Stockholms stad ska ge finansiellt stöd. Men vi ska hjälpa till med att hitta en lämplig plats, sa hon på presskonferensen på Teaterskeppet vid Skeppsbron.

Björn, Benny, Agnetha och Anni-Frid har givit sin välsignelse till museet men är inte inblandade varken i arbetet med detta eller finansiellt.

Fredrik Söderling


Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#7 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 02 December 2006 - 09:55

Nog för att jag alltid gillat deras musik, men jag vet inte om jag skulle få ut något av att stirra på deras trikåer... :P

Ett Depeche-museum skulle däremot vara grymt intressant. ;)
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#8 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 02 December 2006 - 10:11

Tja, Elvis-museum finns ju lite varstans...

EDit: Eh, var de inte vaxdockor på Dr. Scouraz i Jönköping för ca 2 decennier sedan??

Edited by Kizmiaz, 02 December 2006 - 10:15.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 02 December 2006 - 11:47

Jag vill ha ett tyskt power metal-museum istället... :angry:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 December 2006 - 11:52

Jag har aldrig gillat ABBA...
Support your local search and rescue unit - get lost.

#11 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 02 December 2006 - 12:50

Jag har aldrig gillat ABBA...


Söta lilla mamsen matade mina öron med ABBA innan jag ens visste vad musik var för något. Jag är duktigt indoktrinerad. :D
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 December 2006 - 12:58

ABBA klår det mesta som produceras i musik väg idag. ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 December 2006 - 13:05

Jag säger inte att ABBA är dåliga, inte alls. Det är toppklass på popmusiken producerad av Björn och Benny och jag är barnsligt förtjust i Chess. Trots det har jag en kraftig aversion mot ABBA-låtar. :urk:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#14 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 December 2006 - 22:56

Jag vill ha ett tyskt power metal-museum istället... :angry:


Jag med. :angry:

#15 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 03 December 2006 - 06:49

Jag har aldrig gillat ABBA...


Inte jag heller.

Jag vill ha ett ravemusik museum :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#16 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 December 2006 - 12:49


Jag vill ha ett tyskt power metal-museum istället... :angry:


Jag med. :angry:


Du har bra smak ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#17 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 December 2006 - 16:26

Du har bra smak ;)

^_^
*slår igång Freedom Call's Warriors på högsta volym*

#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 December 2006 - 16:42

:D
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#19 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 03 December 2006 - 19:32



Jag vill ha ett tyskt power metal-museum istället... :angry:


Jag med. :angry:


Du har bra smak ;)


Äh, nitar och läder får jag nog av här hemma... oops, jag menar, eh... :blush:


;)
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#20 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 May 2007 - 09:02

Abba-museet i Tullhuset i Stockholm

Abba-museet ska ligga i Tullhuset vid Stadsgården nära knutpunkten Slussen i Stockholm. Det avslöjade initiativtagarna Ewa Wigenheim-Westman och Ulf Westman i SVT:s "Gomorron Sverige".

Läget är väl valt ur turistsynpunkt. Utanför dörren lägger i princip alla kryssningsfartyg som besöker Stockholm till. Och Viking-terminalen ligger några hundra meter därifrån.

Att Abba skulle få ett eget museum har dock varit känt sedan länge. Målet är att det ska öppna 2009.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#21 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 December 2007 - 17:40

SvD » Kulturnyheter » Så blir Abba-museet

Kryssningsresenärernas första möte med Stockholm blir ett multimedialt Abba-museum. Renoveringen av Tullhuset i Stockholm har börjat och i juni 2009 öppnas dörrarna till det nya museet.

<<-- Hela bildspelet.

Det tog två år för ägarna Ewa Wigenheim-Westman och Ulf Westman att få klartecken.

– Många har försökt förut, men Abborna gillade vår idé, säger Ewa Wigenheim-Westman.

Hon beskriver museet som en levande verkstad fylld av möjligheter att spela in och redigera egna versioner av låtar som Mamma Mia och videor från schlagerfestivalen 1974 då Waterloo vann European song contest.

– Det är inget monument med dammiga montrar utan en interaktiv värld där besökarna själva är delaktiga i utställningen.

I samma hus byggs en färjeterminal som ska göra det lätt för kryssningspassagerare att besöka Abba-världen. Gruppen har sålt 370 miljoner skivor världen över och årligen säljs 2–3 miljoner nya exemplar av deras album.

– Det ringer människor varje dag och frågar när museet öppnar, säger Ewa Wigenheim-Westman.

Tullhuset vid Slussen är ritat av arkitekten Ferdinand Boberg och lär bli fansens guldgruva. Besökare lotsas genom tre våningar där sagan om Abba berättas från början till slut och varje epok får ett eget rum. Det börjar redan innan Björn och Benny skrev sina första låtar ihop 1966 och slutar 1986 då bandet senast hade ett gemensamt uppträdande. Målet är att besökarna ska kunna gå in i rollen som de svenska världsartisterna. Därför kommer en kopia av Abbas Polarstudio att finnas, liksom rekvisita, originalmanus och plats för discodans och karaoke.

– Vi vill att alla ska känna hur det är att stå framför jublande folkmassor och vara Abba, säger Ulf Westman som är initiativtagare tillsammans med sin fru.

Museet finansieras av privata medel från grundarna, sponsorer, samarbetspartners och biljettintäkter. All teknik som fyller museet står ett hifi-företag för.

– Vi är mycket nöjda med samarbetet, säger Ewa Wigenheim-Westman.

När världens första Abba-museum står färdigt kommer Stockholm fira med en stor folkfest mellan 3-7 juni 2009. Hotellkedjor och turistnäringen är redan involverade i planeringen. Om Abborna själva dyker upp vid öppnandet är inte klart.

– Alla fyra har fått en personlig inbjudan och nu har vi två år på oss att övertala dem att komma, säger Ewa Wigenheim-Westman.

Redan i dag går det att via bokningsföretaget Ticnet köpa premiärpaket till invigningen. Det kostar mellan 995-1 795 kronor och ger gratis inträde för två personer till museet under ett års tid.


Edited by XC, 05 December 2007 - 17:41.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#22 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 December 2007 - 10:37

245 pix ska inträdet kosta för att bygget ska gå runt :wacko: . Och skaparna räknar kallt med att kunna ta ut detta...
http://www.dn.se/DNe...d=1058&a=722106.

Ska man gissa att ett typisk 2-barns familjebesök går loss på (245 x 2 + 125 x 2 = ) 740 spänn? Låter rätt sjukt tycker jag, man ska vara rätt mycket ABBA-fan för att det ska vara värt det. Och det ärt iaf inte jag.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 December 2007 - 10:58

Jo - det blir lite dyrt. Men de flesta museer brukar ha familjerabbatter - kanske inte bara står med där. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 September 2008 - 08:17

Abbamuseet utan lokal

Det blir inget Abbamuseum i Stockholm 2009, invigningspartyt den 4 juni är avbokat, meddelade entreprenörerna bakom Abbamuseet på torsdagen. "Det blev för komplicerat att ha museet i det gamla Tullhuset", säger projektören Ulf Westman.

Westman framhåller att det kommer att bli ett Abbamuseum, men var och när går inte att säga i dag. Tanken var att bygga om Tullhuset vid Stadsgårdskajen, men enligt Ulf Westman har det visat sig orealistiskt.

- Hela projektet är väldigt stort och komplext, huset är en "hundraåring med krämpor" och man har inte kunnat förutse allt som händer i bygget, säger han och påpekar att det alltså inte är utställningsverksamheten som sådan som är problemet.

- Det är två delar, fastigheten ägs av Stockholms hamnar och vi hade ett hyresavtal med dem. Abba The Museum är projektet som ska in i lokalen. Abbamuseet i sig är inte försenat.

Det är inte heller några problem med finansieringen av museet, som bekostas av privata investerare.

- Man kan säga att Abbamuseet står utan lokal. Var och när vi kommer i gång är en öppen fråga, säger Westman.

Nu drar man därför i bromsen helt och ställer in planerna på att inviga museet under 2009.

- Det blir inget Abbamuseum i Tullhuset 2009, och jag har svårt att se att det skulle gå att öppna någon annanstans under året. Det är sådana otroliga förväntningar på det här runt hela världen att man vill göra det på riktigt, säger Ulf Westman.

På Abbamuseets hemsida har man redan kunnat köpa biljetter till premiären. Hittills har 3000 biljetter sålts. Nu erbjuds kunderna pengarna tillbaka.

- Men av dem som hörde av sig till oss i går frågade den överväldigande majoriteten om de kunde behålla biljetten och vänta på ett nytt datum, och det är klart att man kan få hålla på sin biljett.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 March 2010 - 18:12

Abba är nu medlemmar i Hall of Fame samlingen.

Abba med i Hall of Fame - Kultur - E24

Abba har till sist trätt in i rockens Hall of Fame. Vid en ceremoni på måndagskvällen, USA-tid, blev Sveriges mest framgångsrika band en del av rockens högadel tillsammans med bland andra brittiska Hollies och Genesis.

Högtidligheten ägde rum på klassiska New York-hotellet Waldorf Astoria inför musikindustrins jättar och stjärnor som Meryl Streep. Själva Hall of Fame ligger dock i Cleveland i Ohio.

500 rockexperter hade röstat fram de senaste medlemmarna i rockens Hall of Fame där nu dessutom punkpionjärerna Stooges och reggaelegenden Jimmy Cliff ingår.

Chefen för Rock and Roll Hall of Fame Foundation Joel Peresman avfärdade alla invändningar mot att Abba ingår i det exklusiva sällskapet genom att slå fast att det svenska bandet och de övriga nyinvalda "representerar ett viktigt artisttvärsnitt".

Nu är alltså Abba inte bara en av världens mest kommersiellt framgångsrika popgrupper utan även accepterade av musiketablissemanget.

Anni-Frid Lyngstad och Benny Andersson representerade igår Abba på Waldorf Astoria. Benny Andersson slog sig ner vid pianot medan Grammyvinnaren Faith Hill gjorde ett gästframträdande med Abba-hitten The Winner Takes it All.


Abba i rockens Hall of Fame - DN.se

Abba i Hall of Fame | Kulturnyheter | SvD
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.