Jump to content

Photo

Gott nytt år!


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Sci-Fi Nytt

Sci-Fi Nytt

    Senior Commander

  • Admin
  • 297 posts

Posted 30 December 2016 - 01:55

Scifinytt firar i år 16 år på Internet, vilket jag faktiskt tycker är en prestation.

Det må vara att den lever på extrem sparlåga (delvis mitt fel, eftersom tiden varit lite knapp på senare år), men den lever i alla fall (hipp hipp...) trots Facebook, Reddit och andra stora aktörer.

Min tanke med Scifinytt när det startade var att vara en svensk nyhetssite för science fiction och fantasy. Detta var hösten år 2000, och jag gick på högskolan och hade högtflygande planer. Mestadels för att det just inte fanns någon generell site för SF-fans på den tiden.

Ärligt talat har det gått si och så med dessa planer, forumet har ärligt talat varit den del av siten som gått bäst, mestadels på grund av alla dessa underbara postare som funnits under årens lopp. Tyvärr har många av dem försvunnit in i dimmorna, men jag är oerhört tacksam över deras medverkan under de år de kunde avvara av sitens existens, och jag önskar dem lycka till i framtiden.

Eftersom siten har varit på sparlåga ett tag på grund av att er kära webmaster (dvs mig) jobbat för fullt (jag är programmerare för er som undrar) så har jag satt som nyårslöfte att 2017 kommer att bli ett riktigt bra år för Sci-Fi Nytt. Jag planerar en allmän uppfräshning, men det kommer nog senare under året.

Det jag främst kommer att satsa på är min två käpphästar: Nyheter inom SF/F relevanta för den svenska marknaden och bok-recensioner.

Så, nyheter kommer att dyka upp när som helst under veckan (beroende på när dessa kommer), medan jag planerar en recension i veckan under nästa år. Dessa recensioner kommer då att dyka upp på lördagar (om jag inte får förhinder, i sådana fall blir det söndag eller måndag). Med start den 7:e januari.

Ha det bra i vinterkylan, och känner ni er hågade att snacka med likasinnade i ett litet mindre format än Reddit/Facebook så är ni hjärtligt välkomna in på forumet.



Originalartikeln

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 January 2017 - 11:39

Bra initiativ. Jag har varit dålig själv med postandet, men försöker hänga på en filmfest eller två iaf för att liva upp.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 January 2017 - 22:32

Jag kan bara hålla med XC! :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif