Jump to content

Photo

Teenage Mutant Ninja Turtles


  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#26 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 29 February 2012 - 12:11

Ser ut som en vacker dokumentär.



Ninja Turtles: The Next Mutation (1997) Live-Action Spin-Off från den gammla animerade TV-serien. Skapad av männen bakom Power Rangers.

Är det inte så att den följer upp filmerna (fast att fjärde filmen skiter i att ta hänsyn till vad som hänt i den)?



TMNT (2007) Trailer 2
Lägger till den senaste trailern till den CGI animerade Teenage Mutant Ninja Turtles IV filmen som kommer i Mars. För er som inte vet så utspelar den sig strax efter att de besegrat Shredder i de första 2 filmerna från 90-talet.

Den utspelar sig väl efter tredje filmen? Har för mig att tidsresespiran syns till någonstans bland Donatellos bråte.



Jag vet inte om det stämmer eller var man kan kolla upp det, men jag har läst någonstans att Eastman & Laird smög in hyllningar till Daredevil i sin Turtles-serie. Då skulle "oozet" som förvandlar Splinter och sköldpaddorna vara samma kemiska avfall som Matt Murdock fick i ögonen, som sedan rann ner i en kloak, och Fot-klanen vara en liten blinkning till Daredevils antagonister Handen.

Kan inte hitta någon källa för det, så kan inte hävda att jag vet säkert, men har hört det någonstans, och det vore väldigt coolt om det stämde. :thumbsup:

Det stämmer. Det finns en rätt tydlig antydan om Daredevil-kopplingen i #1. Och i #2 håller Baxter Stockman till i Retxab Building. Så, ja. Några Marvel-serier hade de nog hunnit läsa.

Posted Image

#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 June 2012 - 15:48

Trailer till den nya serien.

Är det bara jag eller låter themen som en cover av låten till den gammla TV-serien?

Gillar inte animeringen alls och det lilla man ser verkar barnsligare än vad 2003 TV-serien var.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 June 2012 - 16:56

Väldigt humor-centrerad kändes det som och jag håller med om animeringen: den ser billig och oavslutad ut.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#29 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 June 2012 - 18:13

Inte precis hur man väntar sig en CGI serie att se ut, precis.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#30 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 21 June 2012 - 23:09

Ser ut som ett dataspel för typ 10 år sen... La de ner 2003 serien som var briljant för detta? Vilket nerköp :angry:

Winter is Coming


#31 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 June 2012 - 14:48

Jag ar val den enda har som vill se mer efter att ha sett trailern. :P Men jag skall erkanna att jag bara ar lite nyfiken. Turtlarnas basta tid som tv-serie var den som kom i slutet av 1980-talet och holl pa en bra bit in pa 1990-talet.

#32 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 30 June 2012 - 18:35

Nja kanske när det gäller serietidningarna definitivt inte när det gäller de animerade tv-serierna. Jag kollade igenom hela den gamla serien från 80-talet i vintras och en bit in på våren och det var verkligen inte så bra. Av runt 200 avsnitt var det väl endast 30-40 av dem bra resten var en upprepande sörja som endast 5 åringar skulle kunna gilla anser jag. Nu hårddrar jag väl det lite men ändock. 2003-serien är överlägsen allt annat i Turtlesväg någonsin.

Winter is Coming


#33 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 July 2012 - 02:49

Jag håller med. Lite orsaken jag inte har vågat se den gammla serien från 80-talet igen för jag är rädd att jag ska bli besviken då jag har så många bra minnen av den. 2003-serien har jag sett i vuxen ålder och den är fantastisk. Inte bara som animerad utan som serie överhuvudtaget. De första 3 säsongerna kan IMO konkurera med vilken Live-Action serie som helst.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#34 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 05 July 2012 - 20:56

Känns lite tråkigt att när jag väl kikar in på SFn för första gången på länge så blir det en så negativ kommentar från min sida som denna kommer bli, men men...

Usch tvi och fy. Det var illa nog med dendär CGI-filmen de släppte för X antal år sen. Den var ingen favorit och detta hjälper då icke. Som nämndes, så ser det ut som gamla datorspel. Typ Dogday (om någon kommer ihåg det gamla spelet ;) ) eller liknande. Näfy.
Man hade väl hoppats att efter Turtles Forever så skulle det komma på rätt köl igen, men icke.
Tur man inte är något mega.TMNT-fan....

Och med det säger jag "hej igen, kul att vara tillbaks"


:P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#35 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 July 2012 - 10:01

Hej, Hoff. :) Saknat dig. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#36 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 July 2012 - 11:37

Hej. Verkligen kul att se dig igen! :) Väkommen tillbaka! :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#37 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 July 2012 - 18:08

Välkommen tillbaka! Låt det inte gå lika länge tills nästa gång igen Hoffe :P

Winter is Coming


#38 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 08 July 2012 - 21:50

Tackar gott folk
Rick, Jag ska försöka dyka upp lite oftare... Kanske 2-3 ggr per år istället för 1 :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#39 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 September 2012 - 14:07

En ny sak som får fans att rasa mot den nya serien. "Cowabunga!" är borta och istället komemr de säga Booyakasha".
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#40 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 28 September 2012 - 18:32

Jättekonstigt.

Jag kan tänka mig ett par möjliga effekter av detta:


1. De lär sig tid nog. I filmerna var det ju till exempel Splinter som introducerade kavabanga (som jag erinrar mig att översättaren utgick från att det stavas) i slutet av ettan.

2. MWS-paddorna och 4Kids-paddorna mobbar ut Nick-paddorna i uppföljaren till Turtles Forever.

#41 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 October 2012 - 20:30

Såg de två första avsnitten av den nya serien, skräp skräp skräp väldigt mycket skräp. Nästan löjligare än serien från 80-talet.

Winter is Coming


#42 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 October 2012 - 22:04

Jahupp. Annars har jag hört gott om den. Och tydligen är det redan bestämt att den får en andra säsong.

#43 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 October 2012 - 01:44

Har faktiskt sett första två episoderna nu, och det var faktiskt inte alls dåligt! =) Gav mersmak, faktiskt. Första onda mutanten är ganska så... LAM, men annars var det roligt och välgjort. Temalåten är bra också!

Tematiskt så är serien en sorts mix av 90-talsserien och 2000-talsserien, kan man säga. Lite av en mash-up.

#44 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 10 October 2012 - 15:00

En grej jag gillar med den nya serien är att de här turtlarna känns väldigt unga och att de har mycket att lära sig. Leonardo känner sig född till att vara ledare, men har lärt sig det mesta om det från vad han sett på TV. Donatello är en nörd som ibland glömmer bort sig och pratar för mycket om sina kunskaper. Raphael har sina problem med humöret, men i tredje avsnittet kom han på att det lönar sig både att behärska sitt humör och att provocera sina fiender. Michaelangelo är väl den som är mest lik sig, eftersom han är den barnsligaste. Så de är väl som de alltid varit fast betydligt mindre torra bakom öronen, no pun intended.

På tal om det, kan man väl säga att den här serien är den barnsligaste av de tre som har gjorts hittills. Sånt kan bli för mycket för mig, som i Ultimate Spider-Man, men i det här fallet tycker jag de lyckas hålla sig inom gränsen utan att jag störs för mycket. Hoppas bara att de inte måste slåss mot en ny mutant varje avsnitt, skulle bli rätt tjatigt om det var samma formel hela tiden.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#45 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 October 2012 - 15:49

Lego-Turtles. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#46 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 11 October 2012 - 21:40

När jag var liten fanns de här:

Posted Image

Givetvis ville jag ha sådana. Men det blev inget med det. Och tänk, nu finns riktigt Turtles-Lego!



...och på tal om Byggis är det ju kul att skribenten bortom din länk hoppas just på Super Mario, för...

Posted Image

#47 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 October 2012 - 21:48

...för du stal en bild?

:P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#48 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 11 October 2012 - 22:10

Funkar den inte för dig? Klicka på den i så fall!

#49 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 17 October 2012 - 23:09

Byggis-legot hade jag faktiskt!

Och wow, nån fler som har märkt att Lego har börjat ha mer och mer, RIKTIGT BRA licensierade set?? :D Enda problemet imho, är att jag tycker lite deras egna set har börjat komma i skymundan. Men monster-setten verkar coola ändå, och det är deras egna.

#50 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 18 October 2012 - 15:21

Byggis-legot hade jag faktiskt!

Har också några plagiatbitar som någon bekant till någon donerade. Det går typ att använda dem tillsammans med riktiga legobitar, men det känns alltid lite liksom fel. Vi antog att det var fråga om byggisbitar eftersom vi kände till att det fanns, men det är förstås möjligt att det var någon annan sorts legoplagiat.



Och wow, nån fler som har märkt att Lego har börjat ha mer och mer, RIKTIGT BRA licensierade set?? :D Enda problemet imho, är att jag tycker lite deras egna set har börjat komma i skymundan. Men monster-setten verkar coola ändå, och det är deras egna.

Jag är också lite ambivalent till det där. På ett sätt är det kul. På ett annat var det ju häftigare när någon byggde Millennum Falcon i Lego innan Millennium Falcon fanns i Lego. Och så hittade jag ett kandunamnetpålegogubben-quiz på Facebook som bara innehöll licensierade figurer, vilket jag tyckte var jättetöntigt. Ett legogubbe-quiz ska hellre innehålla Leo Laglös, kapten Roger och Flora Flodhäst än Hermione Granger, Darth Maul och Spindelmannen.