Jump to content

Photo

Star Wars-box till Blu-Ray 2011


  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#1 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 18 August 2010 - 18:22

I veckan kom besked om Blu-Ray-boxen från Lucasfilm. Det återstår att se om det blir "the ultimate-superduperedition" som det ryktats om i flera år, men att de restaurerat den här bortglömda scenen är ett gott tecken Posted Image .
http://www.youtube.com/watch?v=18O-Rj2MP9Q&feature=player_embedded

Lucas reveals that the six movie Star Wars saga box set is coming out on Blu-Ray in 2011. Will feature deleted scenes. "
Källa theforce.net


Edited by Walker, 21 September 2011 - 11:33.


#2 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 August 2010 - 19:14

Coolt! :thumbsup:

Men det var väl bara orginalfilmerna det handlade om va?

Winter is Coming


#3 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 August 2010 - 19:30

nope tydligen inte. om du läser citatet så handlar det om alla SEX filmerna. ;)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 August 2010 - 19:32

Jo men jag har för att jag läste nån annanstans att det bara rörde sig om orginalfilmerna, men jag kan ha fel.

Winter is Coming


#5 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 August 2010 - 19:41

aha.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 August 2010 - 19:48

theforce.net är väl mer trovärdig än den sidan jag läste det på dock så då är det väl så.

Winter is Coming


#7 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 August 2010 - 19:57

Originalfilmerna är det jag helst skulle skaffa till blu-ray. Är inte så förtjust i de nyare.

Lär nog bli rätt så dyrt om alla sex filmer ska komma ut på en blu-ray box. :unsure: De kan väl göra tre olika box versioner, de nya, de gamla och alla i en box. För att dra in så mycket pengar som möjligt. :rolleyes:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 August 2010 - 20:03

En sann nörd som mig själv skaffar givetvis alla sex filmerna oavsett hur dåliga de nyare är :P
Nu finns det i alla fall en riktig anledning till att skaffa sig en bluray-spelare :D

Winter is Coming


#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 August 2010 - 20:28

Det var fan på tiden. När Lucas typ sa: "HD är bara en fas så jag har inga planer på att släppa Star Wars i HD utan jag vill mer koncentrera mig på förbättrad teknik och specialeffekter" för ett par år sedan så trodde jag att jag skulle smälla av. :skull: <_< Det är just den här versionen jag har väntat på. :thumbsup:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 August 2010 - 22:22

Lovely indeed! :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#11 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 August 2010 - 15:45

Trevlig nyhet. :)

Det vore ju onekligen trevligt om man nu kunde ge ut filmerna som dom var innan herr Lucas började pilla med dom som dom blev SE. Inget ont om SE (inte så mycket iaf ;)) men att kunna få välja eller få båda alternativen vore inte hel fel. Men det är väl bara att glömma då det är sagt att det är SE som gäller.

Edited by Cartman, 19 August 2010 - 15:46.


#12 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 20 August 2010 - 11:42

Men den tidigare version av gamla trilogin har väl kommit ut på dvd?

#13 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 August 2010 - 13:40

Det stämmer bra. Men det skulle vara trevligt om den följde med även på den kommande Blu-ray releasen. Dock har ju Lucas sagt att SE versionen av filmerna är det som gäller (iaf tills han får anledning till att göra om filmerna igen ;)) så jag antar att det då enbart är dom versionerna som vi får se på Blu-ray.

Edited by Cartman, 20 August 2010 - 13:45.


#14 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 21 August 2010 - 09:47

Det beror väl på hur många som klargör att de vill betala pengar för originalversionen. Tydligen var det tillräckligt många för att de skulle ge ut den på dvd.

#15 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 August 2010 - 14:19

Inte en aning om det berodde på det eller något annat. Lucas gör ju som han själv vill, det har vi ju sett bra många gånger tidigare.

#16 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 21 August 2010 - 16:30

Cartman varför vill du orginalversionen på Blu-Ray?

Jag fattar samlarmanin (har själv ett antal starwars-boxar) men räcker det inte med orginalet på DVD-box? Personligen tycker jag orginalversionen gör sig bäst på ett analogt format som en gammal hederlig vhs, gärna med lite bildstörningar i inspelningen ;)

#17 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 August 2010 - 14:02

Främst för valfriheten. Att kunna välja mellan att se på filmerna i originalutförande eller som SE. Och då i den bästa tänkbara kvalité som finns för tillfället. Inte behöva vara "tvingad" att se den ena versionen på dvd och den andra på Blu-ray. Sedan kan jag ju dock skriva under på det du säger med, det har verkligen sin tjusning att se filmerna på det sättet också. :)

Edited by Cartman, 22 August 2010 - 14:02.


#18 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 23 August 2010 - 23:02

I väntan på Blu-Ray-boxen så kan Adywans Star Wars Revisited vara värd att kika på. Visserligen från 2008 men troligen den bästa fan-edit som gjorts. Upptäckte den först igår men är lika lyriskt som theforce.net :thumbsup:
Tydligen arbetar Adywans på revisitedversioner av resterande 5 filmer, ett ganska tidskrävande projekt men har man tid så :P
Filmen lär finnas på vissa sjörövartillhåll men även på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=gt4R733Y6Nk

Edited by Walker, 23 August 2010 - 23:06.


#19 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 24 August 2010 - 00:44

Eh... Vad är grejen? Star Wars -the fler rymdskepp edition...

#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 August 2010 - 05:21

Det beror väl på hur många som klargör att de vill betala pengar för originalversionen. Tydligen var det tillräckligt många för att de skulle ge ut den på dvd.

Fast DVDerna var inte värda att köpa, Kvaliteten var under all kritik då de typ bara hade rippad VHS versionerna. Om jag inte minns fel så var det inte ens Widescreen versionerna utan de absoluta orginalen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 26 August 2010 - 21:25

Eh... Vad är grejen? Star Wars -the fler rymdskepp edition...


Nja meningen är mer bara än fler rymdskepp. Hans grej är att rätta till fel från den hastigt släppta DVD-boxen 2004, t ex att Lukes ljussabel är både grön/blå i samma film, att Greedo skjuter först ;)

Läs mer om förändringen här om ni är intresserade. http://www.wolf-spoo...wars-revisited/

Men revisited-versionen är absolut inget för den som bara godtar 77-versionen :P

#22 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 27 August 2010 - 09:38

Åh. Man ska alltså kunna se filmerna i ordning utana att få överraskningen pajad. Den idén gillar jag. Fast det kanske blir svårare med vissa överraskningar. Som vem Yoda är.

#23 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 May 2011 - 16:33

Lucasfilm hade en nedräkningssajt där man tidigt imorse presenterade hur utgåvorna av filmerna kommer att se ut på Blu-ray. Både sett till artwork och även innehållsmässigt.

The Complete Saga är väl det som lär intressera dom flesta fans och den utgåvan ser ut enligt följande. Allt gömt under en spoilermarkering för att det tar upp så mycket plats.

Samtliga utgåvor finns sedan en tid att förhandsboka hos diverse återförsäljare.

Spoiler


#24 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 04 May 2011 - 18:35

Trevligt innehåll med både gammalt & nytt innehåll, gillar speciellt de nya omslagen. De verkar inte bli några förlängda versioner med gamla/nya scener infogade, t ex den upphittade scenen med Lukes ljussabel, scenen med Biggs & Co i Anchorhead och inte minst rykten att Liam Neeson spelat in en ny scen för Episod III.

Det återstår att se vilka bortklippta/alternativa scener som finns med på de två extradiskarna, och om ILM fixat till effekter mm. Många fans som velat se den här scenen infogad i Episod IV, förhoppningsvis blir den åtminstone restaurerad.



#25 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 May 2011 - 12:07

Han ser ut att inte ha tillfört någonting nytt till filmerna. Det ska bli intressant att se om Lucas utökar filmerna med nya scener i och med att dom går upp i 3D framöver. Lite som han gjorde när originaltrilogin gick upp på biograferna 1997. Inte för att jag lär gå och se dom versionerna av filmerna, men han kanske har den goda smaken att inte ändra mer i filmerna nu.

Extramaterialet verkar helt klart vara intressant. Inte så oväntat att man enbart kan ta del av det om man köper boxen som samlar alla filmer. Annars verkar det som att man "bara" får filmerna i dom två boxar som samlar PT och OT. Även om jag kan tänka mig att någon gör skivorna med enbart extramaterial tillgängliga på nätet framöver.

Själv är jag nyfiken på extramaterialet till OT och sedan det nya extramaterialet som finns på disc 9.