Jump to content

Photo

Teenage Mutant Ninja Turtles


  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 March 2007 - 23:09

Hade först tänkt göra en tråd om bara Vinjetterna men sedan, som vanligt när jag skapar trådar, så gick jag off topic lite så det blev en lite mer allmän TMNT tråd. :P
Eftersom 90% av det här handlar om TV-seriena så satte jag den här i TV-forumet. ;)


Så... kanske en liten lista över vilka serier/filmer som finns kanske skulle passa? (För att minska era förvirringar)

Teenage Mutant Ninja Turtles (1987-1997) Klassikern.
Ninja Turtles: The Next Mutation (1997) Live-Action Spin-Off från den gammla animerade TV-serien. Skapad av männen bakom Power Rangers.
Mutant Turtles: Superman Legend (1996) En kortvarig Japansk Spin-Off från den gammla animerade TV-serien.
TMNT (2001) En planerad CGI animerad TV-serie som aldrig blev upp-plockad.
Teenage Mutant Ninja Turtles (1990) Live-Action filmen baserad på original seriena med en blandning av grejorna från den gammla animerade serien.
Teenage Mutant Ninja Turtles II: Secret of the Ooze (1991)
Teenage Mutant Ninja Turtles III: Turtles in Time (1993)
TMNT (2007) Teenage Mutant Ninja Turtles IV filmen och fortsättning på de gammla filmerna fast i full CGI.
Teenage Mutant Ninja Turtles (2003) Den nya animerade serien baserad på original serietidningarna och en av de absolut bästa TV-serierna genom tiderna!
Teenage Mutant Ninja Turtles: Tribunal (2007) Säsong 5 av 2003 serien som släpptes direkt på DVD.
Teenage Mutant Ninja Turtles: Fast Forward (2006) Säsong 6 av 2003 TV-serien.



Kom tänka på, när jag nominerade gammla Teenage Mutant Ninja Turtles Vinjetten i turneringen, alla olika versioner jag har hört/sett på alla möjliga språk. Inte bara dubbade, utan där de skrivit en helt ny sång med ny text och ändrat bildspelen.
Tänkte visa några exempel här och vill gärna höra komentarer om dem. :)

Teenage Mutant Ninja Turtles USA Original säsong 1-7
Teenage Mutant Ninja Turtles USA Original säsong 7-10
Teenage Mutant Ninja Turtles Engelska "Hero" versionen
Teenage Mutant Ninja Turtles (2003) USA säsong 1-2
Teenage Mutant Ninja Turtles (2003) USA säsong 4 Version 1
Teenage Mutant Ninja Turtles (2003) USA säsong 6**
Mutant Turtles: Superman Legend Japansk version*
Teenage Mutant Ninja Turtles Hebreisk version
Teenage Mutant Ninja Turtles Italiensk Version
Teenage Mutant Ninja Turtles Tysk version
Teenage Mutant Ninja Turtles Ryska (Endast musik) Min personliga favorit. :D


*En intresant detalj om den Japanska versionen av serien. Som ni ser så är det inte bara introt de ändrade utan de animerade om hela alltet och gjorde egna avsnitt istället på ett mer japanskt vis. Men serien blev nerlaggd efter bara ett par avsnitt.
De började med att visa några avsnitt av den Amerikanska versionen men gillade den inte riktigt och ändrade därför den.

**Nu undrar ni säkert hur jag räknar. Hur kan en serie som började 2003 ha haft 6 säsonger? Jo serien började våren 2003. Efter säsong 4 så krävde 4Kids (Som ger ut serien) att den förnyades så därför hoppade de över säsong 5 och gick direkt till säsong 6. Säsong 5, som var halvfärdig när beslutet togs, släpptes istället direkt på DVD under början av 2007.



Den animerade TV-serien från 2003 har ett väldigt starkt säsongs arc (Speciellt de första 3 säsongerna) och baseras mycket på orginal serietidningarna med en liten blandning av saker från den gammla animerade TV-serien. Serien har mycket action och mycket drama och komik samt en hel del karaktärs utveckling. T ex så är där en väldigt stark scen i första säsongen där Raphael får ett raseri utbrott och nästan mördar Michelangelo. Hans karaktär utvecklas mycket under serien. Under säsong 4 så är det en liknande grej där en arg Leonardo under säsongen utvecklas mot en bitter krigare som leder till att han i raseri hugger ner Spliner under en träning.
Tyvärr så förlorar serien mycket under säsong 3-4 där den blir mer Stand Alone avsnitt. Innan så var serien uppbyggd på episoder som fortsatte bygga på varandra i block (Typ "Enterprise" säsong 4) och hade väldigt få Stand Alones. Men mot slutet på säsong 3 så börjar de avta och under säsong 4 så är det nästan bara Stand Alones. Söäsong 4 är fortfarande mycket mycket bra men inte lika otroligt som de första 3 (Specielt säsong 1-2).
Av Säsong 6 har jag bara orkat se 1 avsnitt. Säsongen utspelar sig 99 år in i framtiden (De hamnar där i 5x01) och första avsnittet var en barnslig soppa. Jag ska ge den nya säsongen en till chans när jag har tid för jag vill att den ska vara bra efter hur mycket jag älskar den här serien och hur otroligt bra den har varit. De första säsongerna gjorde den här serien till en av de absolut bästa TV-seriena genom tiderna (Och inte bara bland animerade TV-serier).
En serie som ALLA borde ge en chans och se men då ska de börja med säsong 1-2.
Serien är skapad av Turtles orginalskapare.



Liten varning. Har ni inte sett de sista säsongerna av den gammla animerade TV-serien och vill inte blir spoilade av händelser där, läs då inte den kommande texten.

Många vet inte det här men i den gammla animerade TV-serien så var Shredder och Krang bara huvudskurkar under de första 8 säsongerna. Under de 2 sista säsongerna så var huvud skurken en rymdvarelse kallad Dregg. Turtles besegrade Shredder och Krang i säsong 8. Men sedan visade det sig att Dregg höll Shredder och Krang fångade under sista säsongerna (Man såg bara nån glimt av dem under något avsnitt).
De sista 2 säsongerna handlade om hur Turtles mutationer började bli instabila och de höll på att förvandlas till våldsamma monster. I de sista avsnitten av serien så blir Leonardo muterad till ett sådant monster och blir deras värsta fiende istället.
Som ni hör så innehöll de sista säsongerna mycket mer arc än de andra.






TMNT (2007) Trailer 2
Lägger till den senaste trailern till den CGI animerade Teenage Mutant Ninja Turtles IV filmen som kommer i Mars. För er som inte vet så utspelar den sig strax efter att de besegrat Shredder i de första 2 filmerna från 90-talet.

Handling:
Efter att de besegrade Shredder så började Turtles glida från varandra och gick åt varsit håll. Men när ett nytt hot uppenbarar sig i New York så måste Master Splinter och Leonardo får ihop familjen igen och åter tränna upp deras Ninja färdigheter.
Hotet visar sig vara i form av urgammla demoner framanade av en bitter hämndlysten man och snart växer det till ett hot mot hela världen.


Röster:
James Arnold Taylor (Tidus i "Final Fantasy X" spelet) - Leonardo
Mikey Kelley - Michelangelo
Mitchell Whitfield - Donatello
Nolan North - Raphael
Mako (Conan the Barbarian, Conan the Destroyer) - Master Splinter
Sarah Michelle Gellar ("Buffy", The Grudge 1-2) - April O'Neil
Chris Evans (Fantastic Four 1-2) - Casey Jones
Patrick Stewart ("Star Trek TNG", X-Men 1-3) - Max Winters
Ziyi Zhang (Memoirs of a Geisha) - Karai
Kevin Smith ("Jay and Silent Bob" filmerna) - Greasy Chef
Laurence Fishburne (The Matrix Triology)


En hel del stjärnor där. ;) Verkar blir en riktigt bra film. :)






För mer TMNT info kolla på officiella hemsidan Ninjaturtles.com (Hemsida för alla TV-seriena och filmerna samt allt annat TMNT)


(Pust! Efter 5 timmars jobbande med tråden så låter jag det vara nu. Hoppas någon uppskattar det här. :) )
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 March 2007 - 23:36

Härlig tråd och bra jobbat, Crusader!! :thumbsup:

Lär återkomma för att kolla upp fler länkar och sjunga in i lite nostalgi här... :)
*Hockey och superhjältar*

#3 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 10 March 2007 - 10:46

De brittiska och tyska Turtles-signaturmelodierna är de jag minns bäst från barndomen. :)

Men den italienska signaturmelodin var jag lite besviken på, inte för att den så olik originalet (ungefär 98% av alla italienska signaturmelodier är helt omgjorda) utan för att den inte framfördes av Christina D'Avena. :P

#4 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 10 March 2007 - 11:08

ah.. Turtles.. gamla goa minnen från barndomen. Härlig Tråd, crusader! :thumbsup:

Turtle-relaterad fråga; I vilken serie är det som de blir kallade till något tempel tillsammans med andra krigare från runtom världen över där de ska tränas och lära sig hanalisera sin chi så de börjar glöda och förvandlas till sin "inre best"?? Jag skulle gissa att det är den från 2003, då det var samma slags "turtle-logga" och inte den från originalet. Kommer ihåg att den var ganksa så brutal gentemot det jag var van vid (Det jag såg av originalserien så blev inte folk dödade och upphängda på väggar osv där de uppenbarligen torterats.)

alltså, att lyssna på den signaturmelodin (originalet med Ninja, "hero låter så mesigt :P ) gör mig varm inombords. Ska nog fixa hem DVD's på alltihop, kosta vad det kosta vill! :P

Edited by Hofling, 10 March 2007 - 11:10.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#5 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 March 2007 - 12:15

Jag vet inte om det stämmer eller var man kan kolla upp det, men jag har läst någonstans att Eastman & Laird smög in hyllningar till Daredevil i sin Turtles-serie. Då skulle "oozet" som förvandlar Splinter och sköldpaddorna vara samma kemiska avfall som Matt Murdock fick i ögonen, som sedan rann ner i en kloak, och Fot-klanen vara en liten blinkning till Daredevils antagonister Handen.

Kan inte hitta någon källa för det, så kan inte hävda att jag vet säkert, men har hört det någonstans, och det vore väldigt coolt om det stämde. :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 March 2007 - 13:12

Trevlig läsning Crusader!
Fick mig intresserad :thumbsup:

Winter is Coming


#7 hardtobeagirl

hardtobeagirl

    Cadet Third Year

  • Members
  • 19 posts
  • Location:Teehoe

Posted 25 March 2007 - 23:22

Jag såg precis den nya Turtles filmen och W O W !

Nu är jag helt sjukt sugen på att se gamla serien igen och de andra filmerna. Give me!
Dr. Macartney: Join me again next week on this episode of "Let's make no fucking sense" when I will be waxing an owl.

#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 March 2007 - 18:09

Jag ska se den nu, har jag tänkt. Blev sur för att de bara visar den dubbade på Bio i Sverige så jag har laddat ner ett rätt bra version.

hardtobeagirl: Jag skulle nog rekomendera att du såg den nya TV-serien från 2003. Det är samma som har gjort den och den är mycket mer lik filmen än den gammla TV-serien är. Faktum är att jag tycker att den nya TV-serien är, och jag överdriver inte, en av de absolut bästa serier som någonsin gjorts. och jag menar inte bara som animerad serie heller. Speciellt de första 2 säsongerna är helt otroligt bra och har ett helt fantastiskt story arc. Det är en arc serie med väldigt få Stand Alone avsnitt.



Har nu sett filmen och jag håller med om WOW:

TMNT: Teenage Mutant Ninja Turtles IV
4:e filmen men till skillnad från de gammla filmerna så är den här inte Live-Action utan datoranimerad.
Och den är riktigt riktigt bra. Spännande, rolig, dramatisk, underhållande, bra story, bra musik, bra manus och repliker, intresanta karaktärer, bra röst skådespelare (Sarah Michelle Gellar, Chris Evans, Patrick Stewart, Mako).
Handling: Efter att de besegrade Shredder så gick Turtles sina skillda vägar. Leonardo åkte till Sydamerika för att träna, Donatello och Michelangelo skaffade sig jobb och Raphael har ett nattliv som gör att han sover hela dagarna.
Men när 3000 år gammal ondska och monster uppenbarar sig i New York så måste Turtles åter bli en grupp och samma väl oljade Ninja maskin som de en gång var.
Helt underbar film i samma anda som den nya TV-serien. Mycket action och spänning samt en del humor men till skillnad på de gammla filmerna och den gammla TV-serien så bygger inte filmen på humorn.
Filmen är helt fantastisk från början till slut. Och de 4 bröderna är så snyggt animerade så man kan inte undvika att stirra ibland.
Och vissa hintar pekar mot att detta är inte den sista filmen utan att det kommer komma fler och att nästa antagligen kommer handla om Shredders återkomst.
Så, jag ser fram mot nästa film men tills dess så har jag DVD släppet av den här att se fram mot och hoppas på en massa extramatrial.
Tyvärr så verkar det som att filmen bara kommer visas dubbad i Sverige (Biopremiär 30 Mars) men jag hoppas jag har fel.
Gillar ni den här filmen så kan jag varmt rekomendera den animerade "Teenage Mutant Ninja Turtles" TV-serien från 2003, som är en av de bästa TV-serier jag någonsin har sett. Speciellt de 2 första säsongerna är helt fantastiska.
Filmen är tillägnad den legendariska "Mako Iwamatsu" som gjorde rösten till "Master Splinter" och är en legend som röst skådespelare och vanlig skådespelare. Han dog strax efter att röstinspelningarna var klara.
10/10

Edited by Crusader, 26 March 2007 - 22:17.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 June 2007 - 03:10

TMNT (Teenage Mutant Ninja Turtles IV) DVDn kommer släppas i USA 17 Augusti och 6 Augusti (Enligt Amazon) i Europa.

Lite bilder på fodralen har släppt och kan ses HÄR!

Bla. Extra matrial:

Audio commentary by Writer/Director Kevin Munroe,
Alternate opening (Splinter Tells the Back Story)
Alternate ending with Casey and April
Deleted scene (Mikey Sneaking Food to Splinter)
Side-by-Side Comparison of Storyboards and CGI Action
Interviews with voice talent Patrick Stewart, Sarah Michelle Gellar, Laurence Fishburne and Filmmakers.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 December 2007 - 02:44

Posted Image

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 June 2008 - 01:36

I höst är det dags för 7:e säsongen av den nya Teenage Mutant Ninja Turtles serien.
Verkar som att de lärt sig lite av förra säsongens misstag. För det första: Turtles är tillbaka i nutid och inte den där hemska år 2099 framtiden som 4Kids twingade fram.
De ville igentligen starta om serien från början igen med en massa high tech cyber grejor men som tur är så har seriens skapare något att säga till om och han sa nej. Orsaken att säsong 7 blivit så försenad är för att de haft svårt att komma överens hur fortsättningen ska bli. Men tillsist gick alla med på en fortsättning av TV-serien som utspelar sig i nutid, med lite mer high tech medtaget från framtiden och cyber stories i samma anda som TMNT filmen.

För det andra: Efter fiaskot med den hemska intrålåten förra säsongen så lät de fans rösta fram den nya intro låten. Alternativen var dessa 6:



Alla utom Nr 5 var hemska hipp hopp och cyberpunk, typ. Utom möjligen Nr 1 som var OK.
Som tur är vann Nr 5 (som om de skulle rösta på någon av de andra låtarna) som är den ända som låter som en Turtles låt. (Önskar bara att texten hade varit bättre)

Ärligt talat, jag fattar inte varför de ändrar och ändrar i serien och byter theme. Har de inte upptäckt att serien började få sämre tittarsiffror NÄR de började göra förändringar?
Ärligt talat, säsong 1-2 var något av det bästa jag sett i TV-serie väg (och då snackar jag inte bara om Anikmerade serier), säsong 3 var också riktigt bra, säsong 4 var rätt bra också men säsong 5 har jag inte ens orkat se klart än.
Mitten av säsong 3 var när de började göra förändringar och det är också då tittarna började svika dem. Säsong 4 hade ännu fler förändringar och fick ännu mindre tittare och säsong 5 hade de största förändringarna hitils och hade katastrofala tittarsiffror.
Problemet i det här fallet är ju att bolagen vägrar lyssna på fansen och de som gör serien och tror de vet bäst vad som kommer bli succé. Problemet är: Turtlers är redan stort och vida känt och folk har förväntningar över vad de ska få se.
Hur de kan förstöra en TV-serie på det här viset som de har kan jag inte begripa. Det är sorgligt med tanke på hur otroligt bra serien var i början med sinna stora maffiga serial story arc.
En av grejorna som mäst blivit seriens undergång är att de tog bort serial arc delen (att alla äventyr var uppdelade ett visst antal avsnitt utan stand alone avsnitt) och gjorde serien till en serie med typ bara stand alone avsnitt. Misseligen en hel del story arc över säsongerna ändå men verkligen inte samma sak.

Hoppas serien hittar hem nu men jag hasr tappat förtroendet och hoppet en aning att den någonsin kommer bli så jättebrab igen som den var i början.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 June 2008 - 11:39

...jag visste ärligt inte att denna serie var aktiv fortfarande... :o

Inget av introna var mycket och hänga i julgranen tycker jag...
...vad var det för fel på det gamla?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 June 2008 - 18:18

Ja, du. Det är vi många som frågar oss. Svart är helt enkelt att det var inget fel på den men de bestämde sig för att förnya serien i hopp om att få nya tittare. Så som så många bolag gör med sina TV-serier och som tyvärr oftast ha motsatt effekt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 February 2009 - 22:05

Har börjat se serien från 2003 och jag måste säga att jag först vart förvånad över hur extremt olik den är gentemot den klassiska serien från 80-90-talet och även en hel del från serietidningarna. Och tack vare det så var den lite jobbig att komma in i, nästan så jag gav upp den. Men så kom Shredder in handlingarna på allvar och det vart genast mycket bättre! Och ännu bättre vart det när de Krang-liknande Utroms gjorde entré. Humorn och den bitvis mörka stämmningen är helt klart seriens stora kraft. Och även alla story-arcs som lagts upp så långt jag har sett (halvvägs in i andra säsongen)

Fortsätter att följa serien med spänning :D

Winter is Coming


#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 February 2009 - 22:42

Vad kul att du gillar den! :thumbsup:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 02 March 2009 - 19:02

Nu har jag sett klart alla avsnitt från 2003 serien. Den var väldigt bra mellan säsong 1-3 då det var mycket starka story-arcs och karaktärsutvecklingar. Även fjärde säsongen var bra men jag personligen saknande en större fiende efter Shredders "exil".

Femte säsongen "Ninja Tribunal" började lite tråkigt men tog sig mot slutet då den vart i klass med de tidigaste säsongerna.

Sjätte säsongen sen då med tidsresandet in i framtiden var inte så dåligt som jag hade trott faktiskt, vissa avsnitt var förvisso genomusla men på det stora hela en ganska okej säsong trots allt, även om animeringen gjordes lite annorlunda som var klart störande.

Än mer ändrades animeringen till sjunde säsongen så extremt att vissa karaktärer inte ens var sig lika längre! Det gillade jag verkligen inte! Inte heller gillade jag den TRON inspererande cybervärlden där Turtles hade Power Rangers liknande dräkter på sig var någon större höjdare. Dock så gillade jag sista avsnittet där Casey och April gifter sig och i princip alla turtles vänner och allierade genom alla säsonger medverkar och där de blir anfallna av Cyber-Shredder och en armé av footninjas. Jag har ingen aning om det blir fler säsonger men om de inte blir det så fungerar det sista avsnittet som en mycket bra avslutning.

En mycket bra animerade tv-serie har jag i alla fall sett den senaste tiden :thumbsup:

Winter is Coming


#17 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 August 2009 - 11:53

Nån som hört talas om Turtles Forever? Tydligen är det en kommande tecknad film om Turtles som är en crossover mellan den gamla och den nya serien! I kid you not! Jag upptäckte det nyligen på ett forum och visste knappt om det var sant förrän jag googlade. Hittade följande på Wikipedia:

http://en.wikipedia....Turtles_Forever

Och följande på YouTube:

(Några små ljudklipp från en förhandsvisning)


(En trailer för Turtles' 25-årsjubileum med ca 5 sekunders footage från filmen)


Det är inte så värst mycket, men jag tycker det verkar sanslöst coolt. Inte bara att det involverar parallella universum, men även att de använder figurer/designer från olika serier! Lite udda att man inte hört talas om det här förrän nu, bara.

Edited by SwedishSuperhero, 23 August 2009 - 16:57.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 August 2009 - 16:16

Ser ju as-coolt ut. :thumbsup: Men du kunde ha förvarnat att ingen av klippen hade klipp från filmen för det blev lite av en besvikelse. <_< :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 August 2009 - 16:55

Jag vet, ber om ursäkt. Det var rätt missvisande, men jag har korrigerat det nu. Hoppas att inga fler blir besvikna nu.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#20 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 23 August 2009 - 23:28

Vilken kul idé :D Måste man ju se!
Undrar förresten hur det går med 2003-serien? Är den nerlagd tro? Får forska lite med det.

Winter is Coming


#21 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 18 October 2009 - 09:44

Första klippet från Turtles Forever:

http://www.youtube.com/watch?v=iqbjIrMznBA

Och för att svara på Ricks fråga använder jag ett citat från Mania.com, där jag hittade klippet:

Perhaps you heard about 'Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles Forever' at Comic-Con back in the summer. It's a feature-length animated movie that finds the current cartoon turtles somehow teaming up with the 1980s versions of the characters. Hilarity ensues.


Kanske man kan tolka ordet "current" på fler sätt, men jag tycker det låter som de fortfarande gör den serien.

Edited by SwedishSuperhero, 18 October 2009 - 11:28.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#22 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 October 2009 - 21:53

Hur som helst så är det nog för det bästa om den skulle vara nerlagd, de två sista säsongerna sög nått oerhört.

Turtles Forever ser ju skitkul ut :thumbsup:

Winter is Coming


#23 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 October 2009 - 17:31

variety.com

Ninja Turtles move to Nickelodeon.

Viacom division acquires franchise for $60 million.

The Teenage Mutant Ninja Turtles -- one of the most successful franchises in entertainment -- are taking their crime-fighting ways to Viacom.

Nickelodeon, a division of Viacom, has acquired the global rights to the property from the Mirage Group and 4Kids Entertainment. Additionally, Nick's sister company Paramount will steer a new "Teenage Mutant Ninja Turtles" feature to the bigscreen, planned for 2012. Scott Mednick ("300") is producing the pic.

Deal, which gives Nick the global intellectual property rights to the Teenage Mutant Ninja Turtles, cost $60 million.

Since first appearing in a comicbook in 1984, the sewer-dwelling characters have spawned myriad TV series, films, videogames and toy lines .

Nick, which also acquired all merchandising rights to the Turtles, will begin developing a CG-animated TV series based on the Turtles, also slated to premiere in 2012. Nick will continue to work with its original and longstanding toy partner, Playmates Toys.

The "Teenage Mutant Ninja Turtles" animated TV series -- jointly produced by 4Kids Entertainment and Mirage Studios -- will continue to air on "TheCW4Kids" Saturday morning programming block on the CW network through Aug. 31.



#24 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 November 2009 - 21:14

Turtles Forever finns (än så länge) att se på YouTube, på kanalen TurtlesForeverMovie.

Min recension av den hittar ni om ni följer den här länken: http://www.scifinytt...?showtopic=9422
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#25 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 29 February 2012 - 10:49

En dokumentär om TMNT med titeln "Turtle Power - The Definitive History of TMNT" är på väg.

Nyheten på ett forum:
http://forums.thetec...ead.php?t=26177

Trailer:

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007