Jump to content

Photo

Heath Ledger död


  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#26 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 January 2008 - 14:02

Drogrelaterad överdos. Det andra skulel ha blivit mer omskrivet. ;)

Personligen har ingen av dem någon egentlig betydelse för mig då jag saknar relation till dem (dvs. inte sett filmer de varit med i) så det är svårt att känna stor sorg. Visst, det är tragiskt men det är inte som om det här händer för typ hundra personer till o mdagen världen över... :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#27 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 January 2008 - 14:15

Det är tragiskt när människor dör en för tidig död över huvud taget, oavsett om dom är kändis eller medelsvensson.

Jag tycker personligen att det är en viss skillnad på att leva ett långt liv och sedan känna att det inte gör något att kasta in handuken på ålderns dagar medans det i dessa fall bara känns tragiskt då dom var så unga och troligtvis hade mycket mer att ge, både privat som yrkesmässigt.

Nu är det ju inte säkert att det är en överdos som dessa herrar har dött av men om det skulle visa sig vara så, så kommer jag per automatik tappa lite av sorgen då jag har svårt att tycka synd om människor som använder droger.

#28 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 January 2008 - 16:23

Det står att The Imaginarium of Doctor Parnassus fortfarande filmas så det är väl oklart om Ledger hade filmat klart sina scener. Det blir iaf hans sista film, inte "The Black Knight" som Aftonbladet kallar den.

SCI FI Wire har en artikel om just det.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#29 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 January 2008 - 16:30

En duktig skådis som inte alltid tog den lätta vägen - det ska han ha heder för. Han hade lätt kunnat bli en av alla dessa småflickefavoriter, men han ville tydligen mer med sin karriär. Jag var inte övertygad när jag hörde att Ledger skulle spela Jokern, men ju mer man har sett och hört så blev jag övertygad om att det kommer att bli skitbra. Mycket tragiskt att gå bort sådär också, såpass ung och med barn. Vi var i samma ålder, får en ju att tänka lite också. Jag får inte mindre sympatier om det skulle röra sig om drogproblem heller, för någon anledning till att man börjar med droger finns alltid...svårt att döma bort sådant.
*Hockey och superhjältar*

#30 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 23 January 2008 - 16:36

Förstår att jag är ensam om den åsikten här; men för mej är det är ett mysterium hur en relativt ung och framgångsrik man med ett kreativt och stimulerande yrke, Oscarsnominerad, förmögen, dejtat några av världens vackraste kvinnor t ex Heather Graham och Naomi Watts, har barn med den lika vackra Michelle Williams osv kan ta sitt liv.Men hans föräldrar säger till media att han inte var den typen, att mer det lutar mer åt olycklig dosering med sömnmedel.

Så här tycker Walker som lever den absoluta motsatsen till Ledgers korta liv. DVS fattig, ensam och bitter..lite självironi får man kosta på sig.

Edited by Walker, 23 January 2008 - 16:38.


#31 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 January 2008 - 17:03

Vi får väl se om det rör sig om en överdos eller ej och om den var medveten eller en "olycka".

Något är det ju som gör att en människa börjar att använda droger. Har jobbat med missbrukare och vet att det finns en rad olika anledningar och att det är rätt individuellt. Håller med Walker till viss del och undrar hur han med det livet han hade, skulle använda sig av droger och kanske medvetet ta livet av sig eller göra det genom en olycka. Men det kanske blir trist att leva ett sådant liv efter ett tag och att man tröttnar på det mesta. Dom är ju människor dom också, oavsett om dom räkar vara skådespelare med ett väldigt ordnat liv.

Samma sak var det ju med Owen Wilson förra året, han klarade sig ju men den nyheten var jag inte heller beredd på.

--

EDIT: Den när nyheten dök upp för ett litet tag sedan.


ComingSoon.Net -Heath Ledger Autopsy Inconclusive

Source: The Associated Press on January 23, 2008

An autopsy on Heath Ledger was inconclusive, and more tests are needed, the medical examiner's office said Wednesday, a day after the 28-year-old actor was found dead with sleeping pills nearby.

It will take about 10 days to complete the investigation, said Ellen Borakove, a spokeswoman for the medical examiner.

Earlier, police said the death was caused by a possible drug overdose and appeared to be accidental.


Edited by Cartman, 23 January 2008 - 17:12.


#32 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 January 2008 - 17:04

>> Ledger 'had pneumonia when he died'

Vet inte om man skall tolka det som rykten/spekulation dock... (Speciellt med tanke på Cartys nypostade artikel ovan).
Digital Spy ger mig ibland Aftonbladet/Expressen-vibbar.

Edited by XC, 23 January 2008 - 17:05.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#33 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 January 2008 - 17:06

Egentligen ska man väl inte spekulera hur det gick till.
Det kan ha varit en olyckshändelse eller inte, eller så kan han ju faktiskt ha fått en stroke eller hjärtattack, är inte så vanligt kanske, men det händer.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#34 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 January 2008 - 19:26

Hur osmakligt är inte det här?

Vilka människor det finns... :angry:

Heath Ledger is now in hell

#35 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 January 2008 - 19:37

Westboro Baptist Church hatar ju hela världen, så att de försöker skapa uppmärksamhet omkring sig själva i den här situationen, liksom de gjort i många år är ingen överraskning. Det är tragiska människor med futtiga sorgliga liv och hanteras bäst genom att ignoreras. Idioter. <_<
Support your local search and rescue unit - get lost.

#36 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 January 2008 - 19:42

GodHatesFags.com... har trevliga subsiter som GodHatesAmerica.com, GodHatesSweden.com och GodHatesCanada.com. Nämndes helt kort i trådarna Sexuella abnormiteter är en djup cancersvulst (före min tid) och Kungafamiljen utpekas som sexbrottslingar.

Osmakligt? Jo det är det. Men det är även onödigt och länka till idioter som ligger bakom den där sidan. Låt de få sitta i ett mörkt bortglömt hörn av internet dit ingen tittar och spy galla över varandra.

Edit: Ja, jag vet att jag postade i en av de där trådarna. :P

Edited by XC, 23 January 2008 - 19:46.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#37 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 January 2008 - 19:49

Osmakligt? Jo det är det. Men det är även onödigt och länka till idioter som ligger bakom den där sidan.


Oj, sorry. Jag ska försöka vara lite mindre onödig framöver.

Hoppas ingen mer tog illa upp av att jag länkade till detta.

#38 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 January 2008 - 19:53

Förlåt Carty det var inte dig jag menade, utan snarare den ursprunglige postaren som länkade direkt till godhatesfags.com. Att du tar upp ämnet är helt förståeligt och jag tog sannerligen inte illa upp. :)

Edited by XC, 23 January 2008 - 19:55.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#39 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 January 2008 - 21:12

Jag tog inte heller illa upp av att du postade Cartman, men de där människorna är verkligen ngt av det vidrigaste man kan träffa på. Det enda de är ute efter är medial uppmärksamhet och de borde få noll av den varan från svensk media iaf. Kan man tycka och hoppas.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#40 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 January 2008 - 21:17

De sitter säkert och tittar på statistiken över hemsidan och gottar sig över hur långt deras "sanningar" når ut. Lite kan de ju förstå att större delen av världen läsar och förundras över att människor som dem [dvs WBC] föds med gåvan att tillgodogöra sig mänskliga kommunikationer. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#41 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 January 2008 - 14:45

Förlåt Carty det var inte dig jag menade, utan snarare den ursprunglige postaren som länkade direkt till godhatesfags.com. Att du tar upp ämnet är helt förståeligt och jag tog sannerligen inte illa upp. :)


Jag tog inte heller illa upp av att du postade Cartman, men de där människorna är verkligen ngt av det vidrigaste man kan träffa på. Det enda de är ute efter är medial uppmärksamhet och de borde få noll av den varan från svensk media iaf. Kan man tycka och hoppas.


*andas ut*

Tur att ingen tog illa vid sig, för det var verkligen inte min avsikt. Fick länken i ett mail av en polare och blev så bestört av det jag läste. Tyckte jag kände igen namnet på församlingen men kunde inte riktigt placera det, nu när ni nämner lite närmare vilka det rör sig om så gick det upp ett ljus. Jag håller med om att dom inte ens är värda att nämna utan bort försättas i evig glömska och sakta men säkert självdö.

#42 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 January 2008 - 16:31

Till och med Åke Green (hette han inte så?) som hyllades av big-boss-pastorn där ville inte ha något med dem och göra har jag hört :P

Jag tror varken jag eller Marie hade din post i åtanke när vi skrev våra inlägg ovan. :)
Och det gjorde kanske inte saken bättre att vi hade enad front heller. :P )

Edited by XC, 24 January 2008 - 16:32.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#43 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 January 2008 - 17:28

Det spekuleras tydligen att Johnny Depp tar över Heath Ledgers roll i The Imaginarium of Doctor Parnassus.

» Johnny Depp: Heath Ledger's Parnassus Replacement?
» Depp poised to take over Ledger role

Edited by XC, 25 January 2008 - 17:30.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#44 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 January 2008 - 13:04

Det senaste jag hörde var att filmen läggs på is tillsvidare. Kanske lika bra.

#45 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 January 2008 - 13:02

Senaste ryktet:
Heath Ledger died of natural causes? - Digital Spy
Heath Ledger kan ha dött en naturlig död - Nöje - Expressen.se

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#46 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 January 2008 - 13:29

Både Chris Nolan och Daniel Day-Lewis har gett Heath sina hyllningar.

Edited by SwedishSuperhero, 28 January 2008 - 13:30.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#47 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 January 2008 - 13:53

Jag såg på Screen Actors Guild Awards live i natt på Kanal 9 pch DDL's hyllning till Heath var riktigt fin och berörde mycket.

Edited by Cartman, 28 January 2008 - 19:05.


#48 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 28 January 2008 - 14:51

Jag såg på Screen Actors Guild Awards live i natt på Kanal9 pch DDL's hyllning till Heath var riktigt fin och berörde mycket.


Daniel Day-Lewis är alltid super. Ser verkligen fram emot There will be blood.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#49 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 02 February 2008 - 13:17

Heath Ledger kan återuppstå i oavslutad film
När skådespelaren Heath Ledger dog den 22 januari i år var han mitt i inspelningen av filmen "The imaginarium of doctor Parnassus". Nu kämpar filmens regissör Terry Gilliam för att rädda 200 miljoner kronors-projektet med hjälp av dataanimeringar av Heath Ledger.

Hela artikeln: DN

Nu är det bevisat: det finns ett liv efter döden ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#50 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 02 February 2008 - 13:53

Vem ska göra hans röst i såna fall?

Då tycker jag att det lät mycket bättre att ersätta honom med Johnny Depp.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter