Jump to content

Adama's Content

There have been 10 items by Adama (Search limited from 30-March 23)


By content type

See this member's

Sort by                Order  

#130254 I am Legend

Posted by Adama on 13 June 2007 - 00:31 in Filmer

Ser intressant ut. Och Will Smith i huvudrollen är ju inte helt fel.


Verkar vara endel Smith fans här. Tycker det är lite konstigt att dem tar Smith i huvudrollen efter som mannen i boken är vit och typ 2m lång. Men redan efter att ha sett trailern så kan jag säga att dem inte följer boken speciellt noga, inte så konstigt då den är väldigt kort iof. Ser bra ut iaf.



#130060 I am Legend

Posted by Adama on 11 June 2007 - 20:23 in Filmer

Såg precis trailer från filmen I am legend på http://www.apple.com...b/iamlegend/hd/.

Måste säga att jag blev helt eld och lågor när jag hörde att denna boken skulle göras till film eftersom jag läst boken massor av gånger. Smolk i Glädjebägaren kom dock när jag insåg att Will Smith skulle spela huvudrollen. Fick I am robot flashbacks. "Vampires? Aw HELL NAW!" Å andra sidan efter att ha sett trailern kan jag nog leva med Will. Förhoppningsvis så innebär det att filmen fått skithög budget.

GoGo postapokalyptisk action med vampyrer :)



#93241 Imagicon (Swecon 2006)

Posted by Adama on 05 October 2006 - 01:43 in Sci-Fi Nytts Nyheter

Ugh hade inte tänkt åka men Hade varit kul at snacka med Joe Haldeman och be han signa min Forever war.



#93240 Terminator Salvation: The Future Begins

Posted by Adama on 05 October 2006 - 01:34 in Filmer

Det är Dommedags filmen jag har väntat på alla dessa år. Post apokalyptiskt Scifi när connor skapar the resistance och hur dom slåss mot olika maskiner.



#93238 Här är filmerna du MÅSTE se

Posted by Adama on 05 October 2006 - 01:29 in Filmer: Övrigt

Vilken skit lista. Känns som nån 50+ film kritiker nörd som gått på konstfack har gjort den.



#88741 Wheel of Time

Posted by Adama on 31 August 2006 - 15:28 in Filmer: Spoilers

Så länge som storyn fokuserar på Rand Althor och dem skippar mycket av sidstoryn tex Tjejerna, senchan, children of light, mat och perrin så behöver inte filmena bli så extremt långa. Räcker med att ta med de viktigaste händelserna. Böckerna är ju proppfulla med detaljerade miljö och kläd beskrivningar samt många onödiga sidestories.

E ju helt onödigt o ta med saker som när nyaneve och dem reste med karnivalen etc.



#83979 Wheel of Time

Posted by Adama on 19 July 2006 - 00:53 in Filmer: Spoilers

ujuj låter spännande. en kompetent screenwriter skulle nog kunna komprimera det till fyra spelfilmer.



#83977 Warcraft: The Beginning

Posted by Adama on 19 July 2006 - 00:46 in Filmer

Blizzard har sagt att dem är intresserade av att se en film om world of warcraft, men sade oxå att hellst ville att filmen skulle göras i "klassisk" warcraft animation men att det skulle ta alldeles för lång tid att animera en film med den kvaliten. Får se hur det blir.

Jag är annars inget fan av 3d animerade filmer men kommer den se ut som deras animerade cut scenes så blir jag upphetsad.



#83975 James Cameron gör comback på scifi scenen

Posted by Adama on 19 July 2006 - 00:41 in Filmer

mmm kan inte vänta. Cameron och Scifi ujuj



#83974 Battlestar Galactica - Miniserien & Säsong 1

Posted by Adama on 19 July 2006 - 00:38 in TV-Program

Hoppas nu folk ger bsg en ärlig chans och inte väljer bort den omedelbart pga namnet eller att dem inte gillar premissen. Serien är så mycket mer än bara krig.