Jag tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd där man kunde fråga efter dem.

Edit: Enbart genre filmer sökes här (Sci-Fi, Fantasy och Skräck) / Georgia
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag tänkte börja med en film som jag såg halva av på TV3 för 15 år sedan. Jag är inte säker men jag tror den är från 80-talet.
Handlingen var att en pappa med sina 3 barn (blandade kön) som flyttade ut i nån träskmark vid en flod.
I området så fanns det en legend om ett livsfarligt träskmonster och de sades att det terroriserade folk trakten.
Strax efter att de flyttat dit så får en av grannarna ett inbrott. Jag tror att några höns eller så blev dödade och i dörrkarmen eller ett staket så fanns det en del av en brun päls.
De 3 ungarna blir jättenyfikna och bestämmer sig för att försöka hitta träskmonstret. Så de smyger iväg och paddlar iväg på en kanot. Samtidigt som de paddlar så spelas det en country-aktig låt där en gubbe sjunger "Three little children are walking to their doom" eller något liknande. Jag kan ha tagit fel på nåt ord eller så för det var så längesedan. T ex var det kanske "going" istället för "walking" eller kanske "poor" istället för "three". Men de andra är jag rätt 100 på, speciellt den sista delen. Jag hör hur låten går i mitt huvud men minns inte resten av texten men jag har för mig att det sjungs om deras resa, att de går via kanot och har pakning eller så.
Iallafall, dit såg jag. Sedan fick jag inte se mer för jag var hos min stränga Faster och skulle gå och lägga mig.
Att jag inte fick veta hur det gick sedan och hur den slutade har irriterat mig ända sedan dess och jag tänker på det lite då och då.
Jag hade varit så otroligt tacksam om någon visste vilken jag menade eller kunde hjälpa mig.

Edit: Heh, ni kommer inte tro det här men preci efter att ha skrivit det här så råkade jag snubbla över en film som jag tror kan vara den. Efter över 15s letande så kan jag ha hittat den. "Return to Boggy Creek" heter filmen jag hittade och den stämmer in på det mesta. Förutom att det är en mamma, inte en pappa. men 3 barn försvinner i ett träsk där det är ett Big Foot likande träskmonster. Filmen är en uppföljare på den falska dokumentären ""The Legend of Boggy Creek".
Jag tillochmed hittade några delar av låten som jag tycker mig känna igen "Danger lives there, many have died, that old creek has a secret to hide".
Känner nån till filmen och vet om jag har rätt? Jag har försökt hitta mer info om filmen eller om det är rätt låt men har inte kunnat hitta nåt.
Jag har också försökt hitta den att ladda ner men det gick inte heller.
IMDb
Edited by Georgia, 07 February 2008 - 19:46.
Ny rubrik